Re: A to ma byt Skoda vedle tohohle auta "LOW-COST" ? ;-o
samozrejme...ale myslim, ze prisla doba, kdy KIA pochopila, jak se delaji auta v Evrope, navic to zacala aplikovat po celem svete a navic2 tahle auta/znacka uz vubec nepusobi jako nejaka "entry-znacka", max. tak mozna cenou...jestli Skodovka bude muset jit dolu, to znamena i pod tohle auto, tak jen ulehci nastup Korejcum do Evropy
velmi hezké, C sloupek zajímavě řešený, zadní partie se mi líbí více než představený nový sedan od Peugeotu, Passat snad ani netřeba komentovat,,,, >:-[] >:-[] KIA :yes:
Až se to bojím napsat. Kie nefandím, beru ji za značku, co bych si nikdy nepořídil, ačkoliv uspokojivou odpověď na "proč?" otázku v sobě nenacházím.
Ale takhle zdravě nabušenou vizáž už tu evropské/japonské auto nemělo hodně dlouho. Asi to rychle zestárne a pořád je to jenom Kia (můj problém), ale za tuhle "drzost" dávám palce všechny čtyři. :yes::yes::yes::yes:
Mas pravdu v mnoha vecech. Pravda je, ze nikdo nema patent na desing. ktery funguje u kazdeho vyrobku, a nikdo neni schopen predvest to co treba Corola ci VW brouk v meritku prodejich pred mnoha lety. Nekdy proste neco funguje a jine zase ne.
Pokud by to nekdo dokazal, coz matematicky je hloupost jednaloby se o kontrolu spotrebitele jez se prumyslnikum jen sni....
Je dobre, ze nektere znacky zkousi vse jen aby si nekdo jejich vyrobku vsiml, a pokud jsi si toho vsiml dnes, a stejne nekoupis, uz Korejci na 50% vyhravaji jen tim, ze v podvedomi zacnes at treba se tomu branis porad, respoktovat je za jejich odvahu.
...tahle korejská berlina s parádním neněmeckým (Thomas promine) designem (je to hezké, funkční, nízké, prostorné a má to identitu) se povedla! Tedy doufám, že jízdně nebude za vizuálním dojmem po kulhávat. Motorizace je OK, i když bych k benzínovému dvoulitru uvítal turbo (za předpokladu odpovídajícího podvozku a řízení), ale i atmosféra je na úrovni a věřte, že nebude ani líná ani žíznivá. Díky perfektně vyváženým proporcím je optima mnohem nadčasovější než renaultské a fordovské "kreace" (laguna, mondeo). I když tíhnu k italským výtvorům, tohle se mi na mainstream mimořádně líbí.
No motory jsou asi problém jen pro Evropu protože v USA bude ještě toto 2,4 GDI (147 kW) s přímým vstřikováním, 2,0 GDI Turbo o výkonu 201 kW a 2,4 Hybrid. V Evropě chtějí holt všichni diesly a pak to tak vypadá.
Nabídka motorizací tohle auto předem odsuzuje v Evropě do role pozorovatele. Snad jedině agresivní cena někde na hranici 400t by na tom mohla něco málo změnit. :no:
Hyu drží optimu s motory trochu zpátky, naznačuje to, že nasadí velmi agresivní ceny, v Evropě pomalu ale jistě začne rozhánět stádo i ve střední třídě, nebude to žádny statista, má velký potenciál a míří vysoko, žádnej podraz, nepotřebuje lidem mazat med kolem huby, tohle není fluence, za svou cenu nabídne sakra dobrou muziku.
Akurát že ten "hrobník" nedisponuje na rozdiel od Fluence dieslom a s výbyvou to tiež až taká sláva nebude. Ale z trhu si pekný kus koláča odkrojí, to je bez debaty.
Nezlob se na mě, ale exstylista čtyř kruhů udělal Kiu nejen zajímavou, ale i pohlednou. Tohle bych s kosočtvercem nesrovnával, vlastně na mě aktuálně působí líp než P508 nebo Passat.
Jo, tohle auto vůbec nevypadá špatně, takto si představuju mondeo, kdyby na jeho designu někdo zapracoval. Vnitřek je taky velmi slušný, problém toho auta budou motorizace. Dýzlový dvoulitr je sice standard, ale 100kW na tak velké auto je už málo, přitom mají silnější motor z SUVéček v kombinaci s automatem by mohli mít při předpokladu ceny někde na úrovni laguny velmi slušnou štičku v rybníce. Takhle s jedním slabším motorem (ten bezin ani nezmiňuju, to je mrtvola) a bude to paběrkování, leda by optima opravdu stála jako kompakt.
Trošku nechápu tyhle stížnosti na šíři motorové palety. Je sice pěkné, že evropské automobilky nabízejí v mainstreamové střední desítku motorů, ale pak stejně 85% zákazníků koupí základní naftu (zejména firmy) a základní benzín. Což jsou motorizace, které tahle Kia pokrývá taky.
V ČR, Evropě nebo celosvětově? První trh je nevýznamný, Evropa do jisté míry stále zakomplexovaně neobjektivní, takže si počkám na světové prodeje, budou-li dostupné.
Je oblíbeným sportem kiamilců znevažovat význam evropského trhu. Tedy, dovolím si tě opravit, evropský trh není zakomplexovaně neobjektivní, ale 2-3 největší na světě.
Kia to velmi dobře ví, proto se tak zoufale upoceně snaží...
Omyl, Bobíšku. Já neznevažuji objem evropského trhu, ale jeho mentalitu. Lpění na překonaných klišé a historických "dogmatech", slepou konzervativnost a zbabělost.
Vzhledem k tomu všemu to Kii jde v Evropě výborně.
Mimochodem, nejsem Kiamilec, či jak jsi to napsal. Mé zraky směřují spíše do Francie.
Tyhle kličky jsou k ničemu, díváš se na evropský model optimy s evropskými motorizacemi, o tom tu mluvíme, k tomu, tedy evropskému trhu, vztahuju i svou poznámku o výsledcích. Úvahy, jak to optimě půjde třeba v Brazílii nevedu, neznám podmínky a preference tamního trhu, pokud hodnotím auto, hodnotím ho evropskýma očima z pohledu evropského trhu, jinak to dělat nebudu, protože svět je rozmanitý, podmínky různé a úhlů pohledu tím pádem milion. Aby měla diskuse nějaký smysl, držme se toho, o čem máme alespoň nějaké povědomí, obecně, protože i tak mám pocit, že je to často nad síly mnohých účastníků diskuse. ;-)
Dobře, co tedy bude úspěchem pro Optimu, jakožto světové auto v Evropě? Porážka Passatu nebo prodej alespoň třiceti tisíc kusů ročně? Mám totiž pocit, že pod pojmem úspěch vidí mnozí jen prvenství a nic více.
A vlastně je mi to jedno, protože to stejně není moje třída aut. >:D
Těch třicet tisíc za rok by byl rozhodně úspěch, jak jsem psal výše, mít tohle auto i další o dvacet třicet kW silnější dýzl, mohlo mít ještě mnohem vyšší ambice. Odhadovat čísla je momentálně těžké, nevíme jak to bude jezdit, jaký bude např. automat, neznáme cenu. Ale auto vypadá dobře, bohužel jen jedna motorizace, proto si myslím, že těch třicet je velmi ambiciozní číslo i za předpokladu mírného cenového dumpingu.
Ještě ke stárnutí designu. Stárnutí podléhají modní výstřelky, ale tohle auto má tvary bez pitomostí, ale s nápadem. Passat CC taky nezestárne rychleji než sedan. Vždy bude hezčí.
Souhlas, já na tom designu nevidím nic módního, je to právě děláno takovým vw mustrem, dobré proporce, nekomplikované tvary, výraz dotvářejí detaily. Stárnou to bude velmi pomalu. ;-)
Superb bude mít problém. Je to stejná cenová kategorie. Prodejní čísla budou také podobná jako u Superbu do letoška. Pár tisíc kousků. Stejně jako Superba zachránil čínský trh, pro který byl stvořen jeho design, Kia bude taky prodávat někde jinde.