Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima: Premiéra evropského provedení

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Optima střídá Magentis. Toto označení už nebude určeno jen pro severoamerický trh, ale také pro starý kontinent.

Zatímco v USA má Kia Optima desetiletou tradici, Evropané si mohli koupit v tomto období dvě generace Magentisu. Rozdílů bychom našli spoustu, ale nijak zásadních. Jihokorejská automobilka se rozhodla názvy sjednotit, a tak má v Paříži premiéru Optima pro Evropu. Americká verze se představila na dubnovém autosalonu v New Yorku, automobil se nabízí rovněž v Jižní Koreji, kde se jej počínaje červnem prodalo přes 10 tisíc kusů měsíčně. Jistě, domácí trh má svá specifika, ale i tak jde o zajímavé číslo.

Pro zhýčkané Evropany si Kia připravila dva motory. Prvním je nový zážehový dvoulitr (přesný objem 1999 cm3) řady Nu s variabilním časováním ventilů, rozvodem DOHC a dvojitým zapalováním. Ten nabízí výkon 125 kW (170 k)/6200 min-1a točivý moment 196 Nm/4300 min-1. Nemůže chybět ani turbodiesel, v tomto případě série U2 s objemem 1685 cm3. Opět má dva vačkové hřídele v hlavě válců a navíc proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla. Jeho výkon činí rovných 100 kW (136 k)/6300 min-1, točivý moment vrcholí 330 Nm. Otáčky zatím výrobce neudává, neopomíná ovšem upozornit na přítomnost funkce Start/Stop. Později přijde výkonnější verze se 118 kW (160 k). Převodovky jsou vždy šestistupňové, buď přímo řazené, nebo samočinné.

Podvozek Optimy svým rozvorem 2795 mm překonává domácí Superb, ale například na Mondeo ztrácí. Charakterizuje ho nezávislé zavěšení, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu. Komfort posádky zajišťují vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči, vpředu ani vzadu nechybí stabilizátory. Hřebenové řízení se spoléhá stále na tradiční hydraulický posilovač, brzdy jsou na všech kolech kotoučové, přední mají vnitřní chlazení. Jejich velikost se liší podle kol, ta mohou být šestnácti- až osmnáctipalcová. Ovšem pozor, základní verze má jen ocelové ráfky.

Nová Kia střední třídy je 4845 mm dlouhá, v tomto ohledu tedy nesměle nakukuje ještě o segment výše. Šířka 1830 mm ji ale vrací zpět, výška je pak 1455 mm, což je třeba oproti Mondeu o 45 mm méně. Karoserie má velmi dobrou aerodynamiku, o čemž svědčí součinitel odporu vzduchu 0,29. Do palivové nádrže se vejde 70 litrů, zavazadlový prostor v segmentu D rekordy netrhá, 505 l ale většině majitelů určitě zcela postačí.

Základní výbava obsahuje například manuální klimatizaci, elektricky ovládaná okna všech dveří, přehrávač CD se šesti reproduktory, bezklíčkový vstup s alarmem, dnes běžné ukazatele směru ve zpětných zrcátkách, nebo výklopnou loketní opěrku vzadu s držáky nápojů. Vyšší stupně mohou mít samozatmavovací zrcátka, či automatický parkovací asistent. Pro ty, kteří preferují sportovnější vzhled, je k dispozici zvláštní paket s odlišnou maskou, decentními spoilery, posílenými brzdami a velkými koly.

Datum uvedení nové Optimy na evropské trhy zatím Kia nezveřejnila. Rovněž ceny si v tuto chvíli nechává pro sebe. Její politika je ale v tomto ohledu velmi dobře známá, takže určitě budou více než příznivé. I nový model si ponechá sedmiletou záruku, byť s omezením na 160.000 km.

Aleš Dragoun
Diskuze (38)
Avatar - Dinar
1. 10. 2010 14:42
Re: Optima
Těch třicet tisíc za rok by byl rozhodně úspěch, jak jsem psal výše, mít tohle auto i další o dvacet třicet kW silnější dýzl, mohlo mít ještě mnohem vyšší ambice. Odhadovat čísla je momentálně těžké, nevíme jak to bude jezdit, jaký bude např. automat, neznáme cenu. Ale auto vypadá dobře, bohužel jen jedna motorizace, proto si myslím, že těch třicet je velmi ambiciozní číslo i za předpokladu mírného cenového dumpingu.
1. 10. 2010 13:56
Re: Optima
>:D :yes:
1. 10. 2010 13:54
Re: Na Evropu slabé
Akurát že ten "hrobník" nedisponuje na rozdiel od Fluence dieslom a s výbyvou to tiež až taká sláva nebude. Ale z trhu si pekný kus koláča odkrojí, to je bez debaty.
1. 10. 2010 11:30
Re: Tak tak,...
No motory jsou asi problém jen pro Evropu protože v USA bude ještě toto 2,4 GDI (147 kW) s přímým vstřikováním, 2,0 GDI Turbo o výkonu 201 kW a 2,4 Hybrid. V Evropě chtějí holt všichni diesly a pak to tak vypadá.
Avatar - petr164
1. 10. 2010 11:03
Re: Tak tak,...
...tahle korejská berlina s parádním neněmeckým (Thomas promine) designem (je to hezké, funkční, nízké, prostorné a má to identitu) se povedla! Tedy doufám, že jízdně nebude za vizuálním dojmem po kulhávat. Motorizace je OK, i když bych k benzínovému dvoulitru uvítal turbo (za předpokladu odpovídajícího podvozku a řízení), ale i atmosféra je na úrovni a věřte, že nebude ani líná ani žíznivá. Díky perfektně vyváženým proporcím je optima mnohem nadčasovější než renaultské a fordovské "kreace" (laguna, mondeo). I když tíhnu k italským výtvorům, tohle se mi na mainstream mimořádně líbí.