bratranec "maluch" ma pravdu. Navyse je zvuk auta dost impresivny a je sucastou deja... v dabovanej verzii sa mohol stratit. Okrem toho, dialogy za vela nestoja, hoci je ich viac ako napr. vo filme Duel :-), ktory tiez odporucam, je to absolutna klasika.
1. vidět v tom konceptu jakoukoliv inspiraci Rolls Roysem chce hodně silnou dávku fantasie.
2. ZIS 101 a ZIS 110 nemohly vypadnout jako z oka Packardům, protože to JSOU Packardy Super Eight různých generací. Stalin Packardy miloval, několik jich vlastnil a v čemkoliv jiném odmítal jezdit. Takže ZIS s americkým Packardem spolupracoval, což nebylo nic neobvyklého. (každá sovětská automobilka měla svého "patrona", který dostával peníze za vyvinutí, respektive kontrolu vývoje automobilů v SSSR). U 110 ovšem o legalitě kopie jsou pochybnosti. Na tom se obě strany nemohou shodnout. ZIS hodlal koupit (a údajně koupil) celou výrobní linku u Packardu. Tento to popírá, respektive nenašel se o tomto kontraktu záznam.
3. limuzíny ZIL jsou stále v nabídce společnosti AMO ZIL
Tak sice to ideově navazuje na krabice pro soudruhy z osmdesátých let (ty o tom budeš mít větší přehled), ale třeba kola jsou jak když z RR odpadla. ;-)
Někde jsem četl, že tu linku a výrobní dokumentaci prodal Packard v rámci poválečné euforie za symbolický 1 dolar, protože měl už do výroby připravený nový model.
konečně zas zajímavá studie, kdy to není ocumlanej bombon, ale hrdá, majestátní luxusní limuzína, pokud bude na úrovni vnitřní zpracování a bude moderní technika, tak to bude prestižní luxusní limuzína. Zil v minulosti uměl, i když vzorem byla samozřejmě vždy americké vozy, což ale nebylo naškodu. Za mě všechny palce nahoru, je to krásné :yes:
No jo, kopie Concorde, "konkordskij" >:D ;-\ Pro mě je Rusko zapovězená země. Jediné, co se mi od nich líbí, je studenoválečná technika, jak ta pozemní, tak letecká. Jinak děs běs, v Praze se už mluví rusky, není ulice, kde bych na ten příšernej jazyk (subjektivní věc) nenarazil a nezaslechl ho. Do toho ty jejich mařeny a vůbec styl jejich oblíkání a vnímání a to i u mnoha z mladší generace. ^-+
Ale s Tu-144 kopírovali dobře, že? Dokonce to stihli udělat rychleji než Britové s Francouzi. A světe div se i trochu jinak to vypadá, a má i jinou konstrukci (gotické křídlo vs dvojitá delta, jinak umístěné motory a tak by se dalo pokračovat).
Potom je dobrá ta kopie F-14, zvaná Su-27. Nebo efpatnactkij, která vzlétla deset let před vzletem F-15. Takových plků mezi lidmi je ..
Jo tohle jim šlo. Tak on jim šla i jejich XB-70, tedy T-100. Škoda, že už si zareagoval, ještě jsem to upravoval a rozšiřoval, no moje chyba. Psal jsem něco o přestěhování naší země k Gibraltaru a o prodání díry Němcům na jezero. ;-) >:D
Ragoval jsem, když tvůj příspěvek měl podobu: "Ale s Tu-144 kopírovali dobře, že? Dokonce to stihli udělat rychleji než Britové s Francouzi. A světe div se i trochu jinak to vypadá, a má i jinou konstrukci (gotické křídlo vs dvojitá delta)"
Neber to tak vážně, já si nemyslím, že by zrovna měli potřebu všechno kopírovat. U Tu-144 je celkem jasný, stejně jako u T-4, že vzhledem k zadání museli dospět k podobné koncepci. Jinak dle wiki se občas objevuje i označení Su-100, proto jsem to pomotal. Jinak F-14 a Su27 se mi zdají jako diametrálně odlišné, už jen tím, že F-14 je primárně určen pro provoz na letadlových lodích. F-15 a Mig 29, tam už se jistá podobnost dá najít, ale i tak si nemyslím, že by to byla kopie, nebo napodobenina. Největší metal je stejně fofrtrubka Mig 25, popř. 31. Ty mi přijdou jako naprosto úchvatná letadla, takové "ameriky" ve vzduchu, něco ve smyslo No replacement for displacement.
prosím netrap mou duši >:D
Podobnost Tu-144 a Concorde je dána pouze tím, že měli stejné zadání a tudíž museli dojít k podobným závěrům. Jinak jsou diametrálně odlišné, viz křídla, viz kachní koncepce, viz uložení motorů atd. atd.
T-4 vs XB-70 je richtig to samé
Su-27, MiG-29 vs F-14/F-15 ... to už se nedá ani komentovat.
Tou efpatnactkij jsem myslel právě MiG-25, která má stejnou aerodynamiku jako F-15 jen vzlétla o deset let dříve. Prostě fyziku neoblbneš.
Buran je taky diametrálně odlišný od Space shuttle.
Kriste pane Tatro. Leť. Ale k optikovi. Vždyť ta srovnání stíhaček si nadhodil ty. Já psal, že podobnost mezi Su27 a F-14 žádnou nevidím. U Mig 29 a F-15 jsem nadhodil jen podobnost a i tam jsem psal, že se nedomnívám, že jde o kopírování. Naopak u Mig 25 jsem ani netušil,
že bych ji mohl srovnávat s F-15. Mě se zdá, že F-1sdsds3,+-
No a já to tak bral, potvrdil jsem, že se mi nezdá že to jsou kopie atd. Nebo si to myslel přesně naopak? To bych řekl, že ne.
F-15 vs Mig 25? Mě se zdá, že ač stejný účel, tak F-15 těžila z modernější elektroniky, zatím co Mig 25 jsou spíš takovej muscle car... Nebo je to taky mýtus?
No ony neměly ani stejný účel. MiG-25 měl vzlétnout vysokou rychlostí (až M2,8 s výzbrojí) se dostat k cíli (bombardér, průzkumný letoun), odpálit své těžké PLŘS a odletět. Tedy přepadový stíhač. Kvůli předpokládaným obřím výrobním sériím a prezenční vojenské službě byl postavený prakticky celý z nerez oceli, která odolávala stejným teplotám jako titan (ten byl nepoměrně dražší).
Neměl se zaplétat do vzdušných soubojů. F-15 byla reakcí na MiG-25, ale jeho cílem bylo vybojovat vzdušnou nadvládu, tedy boj se stíhačkami. U F-15 byla požadována maximálka jen M2,5, takže ač má obdobnou aerodynamickou koncepci jako MiG-25 jsou zvoleny v konstrukci převážně hliníkové slitiny.
OT: Na Foxbatu jsou zajimave jeste dve veci, je to jedno z mala letadel schopnych prezit v letuschopnem stavu EMG puls po vybuchu jaderne bomby a ve sve dobe melo nejsilnejsi radar o vyzarovacim vykonu cca 600 kilowattu.
Krasny stroj.
O tom radaru jsem zaslechl, ale nebyl jsem si po takové době, zda se to týkalo Migu 25. S tím EMP, to je pro mě nová informace. Je k tomu nějaký zdroj informací?
Odolnost proti EMP je dana tim, ze to letadlo ma komplet avioniku postavenou z vakuovych elektronek.
Na wikipedii je toho hromada, dokonce velmi kvalitne zpracovana, zbytek mam z knizky o Belenkove uteku do Japonska, tam bylo popsano, jak Americani rozebirali Foxbata na kusy. :-)
Ano, to jsem měl na mysli, byť takto jsem to nemohl prezentovat, kvůli absenci potřebných znalostí. Takže díky za doplnění (bez nutnosti hledání na netu, kde je taky lecos). To, že má obdobnou aerodynamickou koncepci, to by mě do srovnávání nenapadlo nikdy započítávat. Právě proto jsem byl proti porovnání Su 27 a F-14, protože mimo toho že mají obě dvě směrovky, dva motory s mezerou mezi, tak jsou naprosto jiný. Na Migu 25 je ta snaha o řiditelnou raketu vidět, oproti 15ce působí méně propracovaně. Ale ty ohromný hranatý vstupy nasávacích kanálů jsou prostě super. I když mě se možná ještě víc líbí Foxhound. A taky je mi sympatická Su-15, u nás poměrně málo známá, v porovnání s ostatními sovětskými stíhačkami. To je ta mrcha, co sundala korejský Jumbo.
Muscle car - to je dobré přirovnání. Rusové měli výkonne motory a dobrou aerodynamiku a američani spíš vynikali chytrou technikou, třeba jejich rakety vzduch/vzduch a vzduch/země byly a jsou nejlepší
No to nevím.. R-24 je Izraelci označována jako lepší než AIM-7 dodávaná ve stejném období. Na R-73 neměli velmi dlouho odpověď. MiG-23ML byla označována minimálně jako stejně dobrá v porovnání s F-16A/B, kterou navíc překonával střeleckým systémem.
Prostě je třeba odhodit jak ruskou, tak americkou propagandu a zavrtat se do pramenů. Je jich dost.
Spíš sem myslel komplexní systémy, třeba LOAL odpalování u Hellfire, radar Logbow nebo Stealth obecně.
Na druhé straně něco jako je Škval pokud vím nikdo nemá a AT rakety mají rusové taky na špičce :yes:
Se stealth opět opatrně .. za SSSR byly spuštěny programy vývoje nátěrů pohlcujících elektromagnetické záření (ty Rusové prodávají), tvarování trupu... Ale jak si se ekonomicky zhroutili (díky Bohu).
Třeba málokdo ví, že slavný americký program F-35 stojí na zakoupeném prototypu a dokumentaci Jaku 141.
[odkaz]
Zajímavé, to sem ani nevěděl, no amerčani to spíš umí dotáhnout, to samé třeba T-90 versus Abrams.
Jak vidíš vrtulníky? Mě přijde, že ve své době Kamov 50tka neměl konkurenci, ale američani mohutně dotahují, třeba nasazení Longbow...
T-90 vs Abrams.. o tom už bylo popsáno tolik forumů. V poušti bych chtěl sedět v Abramsu, ve střední Evropě bych radši bral tu T-90. Ale nejradši mám stejně Leclerc ;-)
Vrtulníky - Ka-50 byla začátkem devadesátých let pecka. Rychlý, obratný, těžko zničitelný stroj. To samé Mi-28. Ale oba byly porovnatelné s AH-64A a vývoj se jim podařilo dotáhnout v době, kdy byl zaváděn Longbow. A co umí Ka-52 a Mi-28N v porovnání s Longbow ví málokdo (já teda ne). Ale když jsem viděl postřelovací zkoušky kokpitu Mi-28N.. krása. Ale co umí elektronika?
Pěkná diskuze, ale opajcovali toho dost, to se přece ví. Na druhou stranu je fakt, že ve vojenský technice měli i hodně svýho vývoje. Třeba Kamov Ka-50, SU-37 jsou perly...
ano.. a já třeba můžu říct, že F-16 je opajcovaný MiG Je-8 z roku 1963 a F-15 je opajcovaný MiG-25....
i když chápu, že v rusofobních mozcích existuje kapitalistická fyzika a komunistická fyzika.
Přece nechceš rusy obhajovat? Sorry, ale s tím nemáš šanci, do toho bych se moc nepuštěl.
Radši zůstaňme u techniky, spoustu jejich techniky ocením od kalašnikova přes Kamov až po ponorky...
Kdyby tu byl nějakej druhej takhle slepej a omezenej jako ty, tak by třeba zase bezostyšně obdivoval plynové komory nebo rakety V1, V2. Na tahle témata musíš opatrně,Tatro, a i když je tu tvůj bezmezný obdiv ke všemu komunistickému obecně znám, snaž se držet své úchylky na řetězu.
Rozdíl mezi USA a Ruskem je ten, že oba dva sice umí doletět na Měsíc, akorát že v té Americe žije čtvrtmiliarda s životní úrovní střední třidy a v Rusku ta čtvrmiliarda živoří hlady. Technická, technologická vyspělost "Západu" byla je a bude stále očividná. Vyjádřeno poměrem, pak na jeden kalašnikov připadá tisíc raketoplánů.
Viz výše. Obhajuji techniku nikoliv politiku. Na politiku mám shodný názor jako ty. A o tom to celé je.
A světe div se Amerika natolik obdivovala V2, že von Braunovi odpustila i jeho nacistickou minulost ;-)
P.S.: nežer tolik tu propagandu. technická vyspělost USA se začala výrazněji projevovat až v osmdesátých letech, a to jen někde. Viz Izraelské porovnávací testy. Někde muselo USA vojenské technologie SSSR pracně skupovat po celém světě. ;-)
Kupříkladu v oblasti Hvězdných válek mělo vývoj SSSR stejně daleko jako USA :-)
Komory tu nikde nikdo neobhajuje. To zas ne. A pokud by se k tomu člověk postavil opravdu s nelidským odstupem, tak ani z technického hlediska na nich nic, ale vůbec nic zajímavého nebylo. Vždyť udusit tolik lidí, ať už jakýmkoliv způsobem, to je akt jak ze starověku. Nutno říct, že Němci se v technice vždy chovali efektivně, tuto hroznou část historie nevyjímaje, s ohledem na tu dobu bohužel, s přihlédnutím k tomu, o jakých autech se tu dnes může bavit, bohu dík.
Rakety V, byly, jsou a budou technologickým úspěchem své doby a s jejich historií by měl navždy zůstat svázán fakt, za jakých podmínek vznikaly.
Tatra tu spustil ty svoje častušky, tak jsem se jako tichá většina musel ozvat. Ale přiznal barvu, názorově je na té správné straně, jen má rád ruský mašinky... no, to mu snad tolerovat mohu, ne? :-)
Já myslím, že GTI to tentokrát myslel v kontextu toho, čím je ta vyspělost vykoupena. A to bylo za studené války neporovnatelné. Jak zaznělo v Obecné škole. My jsme slovani, ale západní. Západní.
Hezky se čte, když píšeš, že v politických postojích bychom se shodli. To je samozřejmě k pochvale. Jenže já se u tebe nějak nemohu rozhodnou k tomu, zda ti to mám věřit. Po mnohých diskuzních zkušenostech se mi totiž opravdu těžce otáčí názorový kompas směremk tobě. Dobře, beru však na zřetel, žes to tu o sobě nyní veřejně prohlásil a je-li to tak opravdu, pak tě chválím.
O von Braunovi, víme, o toho byl zájem jak na Západě tak na Východě. Naštěstí těch hvězdných válek nebylo zapotřebí. Na kolena je dostala jejich národní anamnéza - chlast.
Jistěže byl o něj zájem jak na Západě, tak Východě. Měl znalosti, technologie. A na morálku kašlaly obě strany. Tedy oficiálně ne, ale účel světí prostředky.
Amíci měli von Brauna se svým výzkumem. Rusové měli pár von Braunových kresličů, nějaký šrot co Amíci ve von Braunových továrnách zapomněli, a stalin s Berjou jsi vzpomněli, že někde na Sibiři v gulagu zapomněli jakého si Koroljova. Koroljov přišel viděl, šel vlastní cestou a vyhrával co se dalo. Nic víc, nic míň.
Na kolena nedostal SSSR chlast, ale neochota, respektive přísné utajování všeho před všemi. Takže to co se vyvinulo ve vesmírném nebo zbrojním průmyslu se nepromítlo do civilní sféry, která si to musela vyvinout za další těžké peníze. V USA to bylo jinak. Takže se neuzbrojovali jako SSSR. A ten kdo si myslí, že SSSR by padlo, kdyby Gorbačov neřekl "a dost", tak je ....
No ono to bude tak na půl. Gorbačov musel říct "a dost", protože ho k tomu donutila situace. Ale věřím tomu, že kdyby tam byl Brežňev, že to bude na krev. Buďme rádi, že to dopadlo aspoň takhle, neb nebydlíme daleko. Gorbačov to nemyslel zle v tom, že viděl v jakejch srackách ta zem je, ale bylo příliš pozdě, aby s tím šlo něco smysluplnýho dělat. Zvlášť v zemi, kde měla (má) větší moc armáda. To mělo vliv na to, že jakýkoliv "udobřování" se západem (aby nebyly takový náklady na zbrojení) muselo zkrachovat na vnitřních tlacích š***k armády a nesmíme zapomínat na tajné složky. A bez omezení armády, aby se ušetřilo na civilní potřeby ta perestrojka prostě nešla. Do toho Černobyl... A díky tomu je Čína tam kde je, protože určitý uvolnění podnikání chtěl i Gorbačov, jenže právě existence studený války byla důvodem, proč to nešlo. Čína taky rapidně vzrostla až s kolapsem svazu a pádem železný opony, tudíž koncem studený války.
myslim, že TU-144 je dost špatná "kopie" Concordu. Bylo neohrabaný, oficiálně ho radši ani neprodávali a to nemluvim o jeho úspěšném startu, když se při prvním letu zřítilo ;-) (ano, vim, že spadlo hlavně kvůli machrování a vypnutí určitých systému)
jedna z verzí je, že se vyhýbalo Mirage, která tam neměla co dělat.
Co si představuješ pod slovem neohrabaný netuším, byl to dopravák ne stíhačka.
Trh pro nadzvukové dopravní letadla nebyl. BOAC i Air France si museli Concorde taky odebrat "pod nátlakem". Boeing od toho upustil úplně.
Byl to analog, ne kopie. Najdi si Boeing 2707, vypadá podobně jako Concorde, je to tedy kopie? Už si prostě uvědomte, že fyzika platí na celém světě stejně..
:yes: Trh pro nadzvuková letadla nebyl jelikož se dostaly na svět ve špatnou chvíli, zdražila ropa a nadzvukové letouny nemohly být úsporné už z podstaty.
Ano, cena paliva a vzrůstající ekologické hnutí je zabily. Třeba připomenout, že Concorde létaly i přes státy, ale velice brzy přes ně mohly létat jen podzvukovou rychlostí. Čímž se staly značně neekonomické. A Tu-144 cena paliva i nadměrný hluk dohonily i v SSSR.
proto jsem psal "kopie" do uvozovek. Obecně se to ruskýmu konkordu říká ;-) S Mirage to je myslim dodnes spíš fáma, něco jako důkaz jsem nikdy nikde neviděl, navíc rusáci si černý skřínky apod. sbalili do trezoru.
Co se týče neohrabanosti, to byl právě problém, který odstranili při ukázkovém letu a kvůli tomu se zřítil.
Ale tim se samozřejmě nehodlám pouštět do hádky, jelikož rozhodně nejsem informačně nabitý v leteckém průmyslu ;-)
Tak to pardon, těch uvozovek jsem si nevšiml. Už mám z těch "kopií" temno před očima. Navíc jak jsem si na idnes přečetl, že Tatra T810 je kopie Renaultu.. mamma mia.
S tou Mirage to fáma je i není. Na videozáznamu byla vidět. Ono by bylo logické, aby si Francie očíhla konkurenci.
Myslíš, že by to sověti prodávali na západní trhy, a že by o něj byl zájem?
Co se týká pádu na pařížským aerosalonu, tak jsem četl i verzi, že byl problém s motory, protože do paliva přidali množství aditiva, aby to nečoudilo víc, než "konkurenční" Concorde.
těžko říct jestli by to prodávaly.. třeba Jak-40 se měl licenčně vyrábět v USA s motory Garret a americkou elektronikou. A to se bavíme o začátku sedmdesátých let. Ale jak to plánovali s Tu-144.. Spíš mi to připadá jako program Buran. Tam si taky spočetli, že je Space Shuttle ekonomický nesmysl, ale politbyro praštilo do stolu a program Buran dál pokračoval.
Tu-144 by bývalo mohlo být úspěšný, pokud by v sovětským svazu byla tržní demokracie. >:-[] Tak bych to řekl já. Protože na ty jejich vzdálenosti by se celkem hodilo. Ale to by tam musela být třída podnikatelů jako na západě. Těch pár lidí s politbyra, pro ty se to opravdu nevyplatilo. Zas na druhou stranu, oni by byli schopni to dotovat i pro lety obyčejných smrtelníků, jen aby mohli říct, že v SSSR lítá nadzvukově každý kdo chce. :-)
Nemyslím si, že by to bylo ekonomicky úspěšné. Concorde byl ekonomicky výnosný paradoxně až těsně před svým vyřazením. Ceny paliva, malá obsaditelnost danou konstrukcí, velká hlučnost dosti limitovalo jejich použití.
Jak Concorde tak Tu-144 se časem staly vysloveně politickou záležitostí typu "my na to máme"
Vypadá to sice jako lehký tank křížený s Batmobilem ale na druhé straně mně to nějak fascinuje, ty linie jsou tak čisté že že má člověk pocit jako by posadili katedrálu na kola a nebo udělali s klavíru auto.
Myslíš rok 69?
Pro to už se nachází logické vysvětlení. Oblast bojů by se měla nacházet v oblasti věčně zamrzlé půdy. Tou dobou Sovětský svaz dost experimentoval s termobarickými bombami.. a co vysoké teploty dokáží udělat s ledem a lidským masem víme všichni..
lagonda v imperialnom have
toto nemoze mat s akoukolvek realitou nic spolocne, uz len kvoli bezpecnosti a pancierovaniu to nemoze mat strechu co by neuniesla ani nosic na lyze a dvere co vyzeraju ako z papundeklu. ziadne seriozne design studio by nemohlo vypustit do sveta takuto kreaturu nejakeho frikulina :)))
Kombinace Renaultu Magnum a Lady 2105 je fascinující, nicméně tento sovětsky šokující stroj má s realitou opět pramálo společného.
Viděl bych to spíš že okolo roku 2020 se objeví nová prezidentská limuzína ve formě opancéřovaného a prodlouženého Sebringu... ale zase proč se nepoplácat po ramenou již dnes ;-)
Jmenovala. Než zabili tsara. A nyní? Od pádu zdi a implementaci tržní ekonomiky do vojensko-mafiánského prostředí se toho moc nezměnilo. Sovětsky šokující je tak trefný, že bych to zařadil i do slovníku.
Dobře si to vystihl. Medvěděv si může říkat co chce, jak by se mu krásně trůnilo v Skový kládě, ale Putin zavelel. D Ber to z tý lepší stránky. Zatím co korejci nás dotahují, Kia je krok zpět, Hyundai dva. Tak rusové (proč se švábům říká rus??) jsou o padesát. Vpravo nahoře na stránce, kde obvykle jsou odkazy na články, je kolonka Ke značce Zil, pod ní prázdno jak na stepi a pod tím, když budeš mít štěstí, reklama na VW. Tak si říkám, jestli by ten hnědý Caddy nebyl lepší. Nebo Phaeton.
:-) Je to zoufalé, zabíraj přes polovinu globusu a nejsou schopni ani pořádně usušit ryby... Já četl nahoře, jak jsi to výborně zhodnotil, obdobné pocity mám já. Veškerá láska končí u staré ruské literatury. To, co přišlo potom je jenom tragedie jak pro ně, tak pro Evropu. Stovka miliónů mrtvých po celé Evropě, z toho více jak polovina lidí vlastních. Strašné. A dnes aby ses před výletem do Karlových Varů učil azbuku...
Bohužel. Psal jsem toho víc, ale vyznělo to ve stejném duchu. Přitom je smutný, že tam maj i geniální mozky, který by si zasloužili pozornost, lidi který jsou intelektuálně na výši. Bohužel si počkáme 50 let, než se snad něco změní s nástupem globalizované generace. Mám ale obavu, aby všudypřítomně vštěpovaný silný patriotizmus a dnes ještě přežívající kult Stalina se nezměnil ve smrtící mix s tržní ekonomikou. Je to země stálých paradoxů. Jak vůbec mohou existovat neonacisté v Rusku? V zemi, která zaplatila svoji existenci krví tolika svých lidí? Jistě, takoví se najdou všude, ale ruští neonacisté jsou snad nejextrémnější ze všech. Je to zem, kde se stále vládne silou, a přesto si s nimi neumí poradit. Zarážející. Snad jednou dorazí zítřek i do Moskvy, abychom se nemuseli bát, že k nám přijde jejich včerejšek, kdy se za výlohou knihkupectví nesměli objevit tři knihy vedle sebe. Chtěl bych žít, Dál od Moskvy, Ve stínu mrakodrapů.
Designera by měli zatřelit. Nic jednodušího jsem neviděl a to by nebylo naškodu, kdyby to bylo alespoň pěkné, ale tohle bude koukatelné pouze za hluboké noci .>:D >:D >:-[] . :no::no::no::no::no::no:
Podľa mňa to auto sa príliš snaží splniť limuzínovitý stereotyp dneška- dáme veľké kolesá alá RR, k tomu zadný previs dlhý ako celý éčkový mercedes atď ;-\
A vôbec, vyzerá to ako keď deti kreslia auto..grafickým spracovaním zase ako odfláknutá domáca úloha študenta dizajnu :no: