To zřejmě bude dobrá zpráva pro VW, protože BorgWarner s VW společně "spáchali" převodovku DSG. Softwarová i jiná "kooperace" DSG a Haldexu asi bude jednodušší, když bude mít stejného výrobce.
No tak Software pro Haldexy obvykle dělali Rakušani (Steyr-Daimler-Puch - ti, kteří nedavno přišli s vlastním systémem Dynamax, funkčně víceméně shodným s Haldexem 4.0).
Jinak DSG se vyrábí v závodě VW v Kasselu, nicméně to na podstatě věci nic nemění.
Není ale zvláštní, že BorgWarner jako dodavatel pro automobil. průmysl vymyslí v oblasti automat. převodovek něco co v roce 2003 nikdo nemá a potom to nechá patentovat jednoho odběratele (VW). Nebylo by pro BW výhodnější, mít vlastní patent a prodávat všem. Stačí se podívat jak dlouho trvalo konkurenční firmě Getrag než představila vlastní řešení, co ZF to netuším.
Rekl bych, ze je to spise spatna zprava pro VW. BorgWarner bude chtit nove produkty jako Haldex5 + DSG (nový BorgWarner DualTronic) prodavat vice masove, tak ze "VW technologie" bude mit kazdy. Ocekavam masove nasazeni u nejake domaci BorgWarner automobilky, tedy u nejake v US.