A ty zprávy jsou tak přísně tajné, že se mohou zveřejnit jen zde v superutajené diskusi >:D
Jestli tomu tak bude, pak o Škodě nebude mít cenu uvažovat. Nebo bude muset s cenou dolů. Již dnes je u nás výhodnější vzít Golfa než Octavii. Až na ten zakletý kufr.
problemom je samotna norma, treba si precitat sposob merania a bude jasne. Pamatam si pre x rokmi (cca 2003, 2004) ked sa kupovali do firmy vozidla (mali udavanu spotrebu podla starej normy) a o rok neskor (spotreba udavana podla novej normy) mali vsetky vyrazne nizsie hodnoty a v TP uz bola iba kombinovana spotreba. Vacsina tych co dostala nove vozidla museli na konci roka doplacat za nadspotrebu
Pravda to není, projekt Octavie III byl vrácen k přepracování a má zpoždění, rok 2012 se pravděpodobně nestihne. Dle tajných zpráv je hlavním důvodem právě příliš "prestižní" pojetí, spolu se slušnými prodeji druhé generace.
a tak jasne, v lete nastartuju na zahrade, za hodinu je posekana :-) Ale me udivuje, jak jde spotreba idealizovat, kdyz mereni je dle normy, proste musi prece odpovidat jakz takz realnemu provozu. Nicmene je pravda, ze ve meste mam spotrebu celkem stejnou jako v TP, mimo mesto je realita hooodne jina. A i styl jizdy se na spotrebe nepodepisuje, kdyz si chci zaradit a kdyz ridi pritelkyne opatrne, rozdil nedela ani litr, coz je taky zajimave...no, celkove je ta spotreba divna :-)
to víš, některá auta žerou trávu u silnice, některá zase děti >:-[]
ono asi spíš výrobci u těch vyšších kubatur benzinových motorů ty hodnoty hodně "idealizují", no a v reálném provozu to pak víc vyskakuje. Na druhou stranu atmo 1.4benzin nebo nafťáky jsou přece jen méně citlivé třeba na městský provoz a pod.
Proto jsem taky psal, at s timto u Cruze nikdo nechodi, podivejte se na spritmonitor, nikdo s nim nejezdi pod 8, natoz pod sedm. Na foru se to resilo hodne, lehka noha nepomaha, auto proste sezere aj male deti okolo :-)
s tou dechovkou jsi mě rozbil >:D jenom ta představa jak strejda s čapkou v novém fluorenci frčí na Zahradu Čech, z oken se linou předstíraně bujaré tony z produkce Eva a Vašek, na zadní sedačce letáky z Lidlu, na kouli tenisák a na volantu šprcka chlupatá....další diskuze snad už ani netřeba >:D
Prvotně jsem se lekl, že ten motor má objem dvě deci, no on i ten dvoulitr bude silničním extrémem. Zde bych to držel silně při zdi. Přeci jenom, eurodrzčí touhy (strniště, raybany, rolexky, však to znáš) ty se u aut realizují podstatně (podstatně) jiným směrem. Ale tohle není samozřejmě kritika fluence, naopak, koneckonců umíš si představit, že bys na chodníku potkával jednoho Bullitta za druhým? No, takže buďme rádi, že Renault dokonale zacílil. Vidím to někde u solidně udržovanýho šumperáku s krajkama v oknech, a sem tam o neděli návštěva vlachovky.
První liga je (brzy bude) samozřejmě JETTA, VOLKSWAGEN JETTA, je tu stále nádherná Octavia, kterou již brzy nahradí generace III. - větší, prostornější, prestižnější. A to je pravda.
Podle těch dvou aut, kterýma jezdím, tak to sedí, teď jsem se ještě koukal na stránky, kde se měří spotřeba od různých uživatelů a já mám lehce nadprůměrnou, ale přesto o něco menší, než jsou papírové hodnoty. To mě těší :-)
Teď jsem se koukal na papírový parametry u aut, kterýma jezdím (Lancia Kappa, Lancia Lybra), a kupodivu mám taky menší spotřebu, než uvádí výrobce a to nejsem žádnej šnek, šlapu tomu na krk spotřeba nespotřeba :-)
A tak ja samozrejme netvrdim, ze to bude buhvijak prodavana motorizace, ale kdyz uz ji delaji pro jine trhy, proc ji nenabidnout i tady, nic je to nestoji, na sklade nikde nebude a bude se jen objednavat pro nadsence. Docela i chapu, ze se najde nekdo, komu se Fluence libi, chce ho a k tomu silnejsi motor, tak proc ho nenabidnout. Ale uznavam, ze dvoulitr bez turba je dnes uz trosku mimo misu :-)
Akce 380 000,- je na ten jejich zlodějský leasing, ale jinak nikdo rozumný si snad nemůže vybrat Fluence místo Laguny. Ceny Laguny je v ČR posazeno extrémně nízko a Fluence je reálně auto tak o 150 000,- levnější.
Čím víc na východ, tím víc tento nesmysl platí. Prodeje Fluence o tom jasně svědčí. Prodává se v podstatě jen na rozvojových trzích. Proto také vznikl.
plyn narveš i do Laguny, jednu taky přece máte doma ne? ;-)
možná bude dražší servisní prohlídka na Lagunu, ale ostatní věci (benzin, pojistka) budou velice vyrovnané.
Pro Lagunu za mně mluví:
-kvalitnější interiér
-víc prostoru vepředu
-lepší přístup do kufru
-lepší odhlučnění a kvalita jízdy
-místo vzadu - seděl jsem v obou a Laguna mi přišla lepší. Ale rozdíl není nijak zvlášť velký
-vychytaný model - celkově je Laguna bez vážnějších problémů a při F/L určitě vyladily i další drobnosti
-líbí se mi o hodně víc
Co Fluence?
-víc litrů v kufru - jako vlastník sedanu vím nejlíp, že ty litry ti často zůstanou jen na papíře ;-\
nic víc mně nenapadá, někomu se Laguna nemusí líbít, to chápu
Každá rozumná automobilka nabídne co nejširší portfolio, zejména tam, kde je úspěšná na trhu a kde nemá problém s provozním zajištěním prodeje (servis + náhradní díly). Dvoulitr se prodával už loni v Rusku (díval jsme s e na místní strányky), proč by ho tedy nenabídli tady? Renault je fleetově tradičně silná značka, možná že tady pár kusů prodá. A jak se tady traduje, že Češi jsou chalupáři a kombík je jejich ideál, tak se zapomíná, že skutečně pro leckoho ten sedan představuje dodnes reprezentaci a "vyšší" status....nesmyslně, ale to je jedno.
Souhlasim, ma osobni zkusenost ze misto spotreba mesto/mimo mesto/kombi je dle TP 9,3/5,5/6,8 je skutecna spotreba 9,5(ted v zime dokonce 11:)/7,5/8,5, rozdil je tedy markantni. A nechodte na me nikdo se rcenim o nezkusenosti atd, nikdo neni schopny se na papirove hodnoty dostat, to je skutecnost
Já ty náklady myslel pro nás bhútanisty a že mezi majiteli Fluence by se jich určitě pár našlo, ale samozřejmě, není to nic přelomového. Spíše bych i já volil Lagunu, i když reálný rozdíl bude už jen díky těm kolům o něco větší, ale zase počítám mezi výhody třeba přecejen hezčí interiér, lepší jízdní vlastnosti a ?původ?
tak ofiko je Laguna tuším od 419tis. což je docela slušný odstup 50tis mezi těmito modely. Většina prodejců ale má "akce" za 379tis. a při 10tis rozdílu mně pro Fluence nenapadá ani jeden důvod, vlastně teda jen jeden - že někdo chce vervomocí sedana.
Náklady na provoz budou řekl bych +/- stejné. Jasně, když si na Lagunu dáš 17´ kola, tak zaplatíš víc, ale jinak?
papír snese hodně. Nic proti Cruze, ale s 1.8 (kterou ve vetšině testů kritizují právě pro žravost) dát 6.6 v kombinaci bude vyžadovat skutečně ideální podmínky.
Ono je vždy nejlepší mrknout se na fanouškovské stránky té které značky a projít si diskuzní fórum ohledně spotřeby, pak člověk získá reálnější odhad.
No ono ten atmosférický motor s tímhle kufrem by si zasloužil jistou modifikaci co se týče nákladu na provoz, jinak si jej asi moc lidí opravdu nezvolí už jen kvůli té ceně atakující cenu Laguny.
Aha, asi nemsmí být lepší, jak Laguna. Každopádně 140 kobyl, co papá 8 v kombinaci papírově si asi nikdo nekoupí...Nevím, jaká je skutečnost, ale Cruze (podle mě konkurent) nabízí 1,8 140k a udává spotřebu 6,6, při téměř identických dynamických vlastnostech a to přo 5° převodovce
To není odhad parametrů, to jsou parametry ze stránek německého Renaultu, jelikož u nás bude vůz s tímto motorem v prodeji až v únoru. Drobné odlišnosti však vyloučit nemůžeme, proto je na to pod tabulkou upozorněno.
Při vší úctě k příšerce zvané Laguna bych si tipl, že by Laguna mohla mít lepší aerodynamiku. Fluence se mi zdá mmj. poměrně vysoko.
Každopádně Laguna ve dvoulitru za 420 papouchů - to podle mě Fluence opravdu nerozdýchá (u nás).
Proč by měl být Fluence se shodným motorem línější a žravější, než Laguna? Myslím, že pokud budou motor i převodovka dobře naladěné, mělo by to být naopak - Fluence je cca o 100kg lehčí, než Laguna.
:-) Říkaš, že teď maj k tomu dvoulitru Alberta v ceně? No tak tomu říkám útok na komoru středněletých paniček a mladých zlatokopek, takovej noblesní byznisman k autu, určitě bude za vodou, dobré vychování, to budou u show roomech fronty. :yes: >:D
veď Renault ponúka pre Fluence aj optický sport paket - irónia. (ale musím uznať, že mu sekne)
osobne si myslím, že dvojliter (ak je teda vo verzii ponúkanej aj pre Lagunu, teda s možnosťou E85) je zrejme určený pre iné trhy, ale keď už ho majú, tak ho ponúknu aj u nás. Skor by tu zabodovali s 1.4Tce, dvojliter si do tejto mršky málokdo vyberie. Cenovo je to už potom na úrovni Laguny a to je skutočne iná liga.
Predchodca Fluence, Megane 2 Sedan, ponúkal prakticky plnú motorovú paletu ako štandardný Megane, ale vrcholné motorizácie (2.0benzin alebo 2.0dCi) boli skor raritou.
Tipol by som, že táto motorizácie po roku z ponuky v tichosti zmizne.
Sedan dosahujúci rozmery strednej triedy si dvojliter zaslúži, predsalen jedna-šestka ako maximum bolo mierne nedôstojné. Aj keď mi je jasné, že budgetový sedan sa nebude s benzínovým dvojlitrom moc kupovať, rozšírenie ponuky je to žiadúce. Na druhej strane podľa mojich skúseností bez úprav podvozku bude ten dvojliter na hranici možností podvozku Fluence.