Renault Fluence 2,0 16V (103 kW): Od února za 396.900,- Kč
Renault Fluence je mezistupeň spadající do mezery mezi řady Mégane a Laguna. Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 496 l.
Zatímco hierarchicky Fluence spadá mezi dvě klíčové řady Renaultů, cenově se řadí na úroveň pětidveřového Mégane. Motorová paleta je ve srovnání s ním zjednodušená, zákazníci si zatím nemohou objednat velké turbodiesely ani přeplňovanou čtrnáctistovku; tato technika ale není tím, co majitelé tohoto typu auta žádají. Místo toho Renault nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s moderním designem a za příznivé ceny.
TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)
TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)
PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)
Jediným benzinovým motorem v nabídce byl až donedávna 1,6 16V o výkonu 81 kW, tedy motor který je u výchozího Méganu až druhou volbou co do výkonu i ceny. Turbodiesely pak zastupuje 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách – 66 kW v základní výbavě a 81 kW v dražších provedeních. Od února se v nabídce objeví i dvoulitrový atmosférický benzin o výkonu 103 kW spolupracující výhradně se šestistupňovým manuálem a dostupný pouze ve výbavě Privilege.
Základní provedení Confort mírně převyšuje dnes běžný standard v nižší střední třídě. Nechybí šestice airbagů, ESP, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem. K tomu Fluence Confort přidává v základních modelech ne zcela obvyklý tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken a kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu.
Renault Fluence na Moje.Auto.cz: 4 uživatelské recenze
Exception stojí o 37 tisíc Kč více. Proti Confort má navíc 16palcová litá kola, volant nastavitelný ve dvou osách, hands-free kartu Renault, volant i řadicí páku v kůži, elektricky sklopná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy i pro zadní sedadla, chromované kliky dveří a zadní parkovací senzory.
Na vrcholu nabídky stojí Privilege s elektrochromatickým vnitřním zrcátkem a navigací Carminat TomTom s mapami východní Evropy. Za tyto položky navíc Renault žádá jen 10.000,- Kč.
Příplatková výbava zahrnuje prvky především luxusního charakteru. Za 50.400,- Kč je možné mít kožené čalounění (pro Exception tmavošedé, pro Privilege béžové), dále lze přiobjednat xenonová světla (+20.200,- Kč), střešní okno (+15.200,- Kč), 17palcová kola (+6.100,- Kč) vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč) nebo audiosystém s 3D zvukem Arkamys, USB portem a připojením Bluetooth (+10.100,- Kč).
Renault Fluence - ceny na českém trhu (únor 2011) | ||||
Motor | 1,6 16V 110 | 1,5 dCi 85 | 1,5 dCi 105 | 2,0 16V 145 |
Převodovka | 5M | 5M | 6M(6A) | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1461 | 1461 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/6000 | 66/4000 | 81/4000 | 103/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 151/4250 | 200/1750 | 240/2000 | 195/3750 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 180 | 185 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,7 | 13,0 | 11,0(11,9) | 9,9 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 4,4 | 4,6(4,4) | 7,9 |
Cena Confort [Kč] | 299.900,- | 344.900,- | - | - |
Cena Exception [Kč] | 336.900,- | - | 391.900,- | - |
Cena Privilege [Kč] | 346.900,- | - | 401.900,- | 396.900,- |
pozn.: tech.údaje u dvoulitrového motoru nejsou oficiální ; automat EDC je k mání s motorem 1,5 dCi 81 kW ve dvou nejvyšších verzích výbavy, příplatek činí 30 tisíc Kč