:-) Sice mas trochu problem zorientovat se ve slozitem svete, ale pobavil jsi docela dobre. Ale nezoufej. I ty jednou porozumis. Jen ti to bude trvat o par let dele nez ostatnim. To neni zadna ostuda.
Vyroba je jedna vec, spotreba druha. Len pre tovoje info, elektromobily/hybridy maju system ktory udrziava teplotu baterii, v horucavach ich chladi, v zime ohrieva (aj pri vypnutom vozidle) takze baterie sa v mraze neposkodia a drzi svou kapacitu.
Zatial sa naklady asi nevratia, ale tie auta maju svoje opodstatnenie a vyhody. (neplatis daň, povoleny vjazd do centra mesta, 1/4 nakladov na "palivo")
A ked potrebujes auto na dojaz cca. 30km do prace kazdy den, tak je to podla mna idealna volba, vyjde ta to lacnejsie ako ist busom/vlakom.
PS: hnedouhelne elektrarne maju tak prisne stanovene ekologicke limity ze vypustia 100x menej skodlivin ako konvencne auta (vykon elektrarne prepocitany na vykon automobilov a ich spaliny)
Elektromobily jsou ekologické zvěrstvo a hybridy též. Jejich výroba je energeticky mnohem náročnější než u klasických aut, při získávání nerostných surovin na výrobu baterií dochází k zamořování těžkými kovy a jinými jedy které se nakonec spláchnou do moře nebo zničí podzemní vody (dobře, většinu lidí to nezajímá, na rakovinu umřou Číňané a moře nemáme). Elektřina, která bude stále dražší se vyrábí v USA především velmi ekologicky v hnědouhelných elektrárnách. A když elektřina u Volta dojde, pokračuje dál se spotřebou benzínu horší než má podobně velké klasické auto (1600 kilo se samo neodveze). Cena? V přepočtu přes 1 milion Kč, ta se nikdy nevrátí. Jak asi pojede auto v mrazu s podstatně sníženou kapacitou baterií? Jen na benzín? A co Leaf v -20 C? Jak asi bude topit a jak daleko dojede?
Ocenil bych spíš auto schopné od výroby jezdit na "všechno co hoří" jako je čistá bionafta nebo fritovací olej. Nebo něco malého na LPG/CNG. Elektromobily nejsou budoucnost vzhledem k rostoucím cenám elektřiny.
"Chevrolet Volt se od ostatních hybridních aut liší tím, že k pohonu auta slouží výhradně elektromotor, zážehový spalovací motor plní funkci generátoru elektřiny. Za určitých okolností ale může spalovací motor pohánět auto i přímo přes převodovku."
Já si nemohu pomoci, ale neodporují si tyto dvě věty?
Vyroba Leafu se jeste ani poradne nerozbehla, najede teprve od brezna. Podle vseho se zatim vyrobilo asi 3000 Leafu a vetsina z nich je v Japonsku, par se jich dostalo do USA, Britanie a podobne. Zatim nejde delat zadne zavery. V USA dosud lide na Leaf cekaji, az jim bude dodan. V socasne dobe je dodaci lhuta nekolik mesicu.
Hlavne je to porovnanie dosť mimo misu, Volt nie je elektromobil, Volt je full hybrid. Aj keď kolesá oboch áut poháňa elektrina, každé auto je z iného cesta, na iné použitie, pre iný okruh zákazníkov. Nakoniec - čakal snáď niekto, že predaj Leafu bude lámať rekordy?