Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový trojboj: Renault Fluence, Laguna, Latitude

Předmětem dnešního srovnání jsou tři mainstreamové automobily francouzského Renaultu.
Zpět na článek
13. 2. 2011 10:18
13. 2. 2011 11:34
13. 2. 2011 13:33
2. 10. 2011 10:32
12. 4. 2024 10:56
13. 2. 2011 11:21
13. 2. 2011 12:33
neregistrovaný "dsvdsv"
13. 2. 2011 13:21
neregistrovaný "dsvdsv"
13. 2. 2011 13:37
13. 2. 2011 15:36
13. 2. 2011 14:23
13. 2. 2011 20:19
13. 2. 2011 14:55
13. 2. 2011 20:09
13. 2. 2011 21:42
13. 2. 2011 21:49
13. 2. 2011 22:33
13. 2. 2011 22:38
13. 2. 2011 22:50
13. 2. 2011 22:59
13. 2. 2011 23:18
14. 2. 2011 08:44
14. 2. 2011 11:22
2. 6. 2011 15:03
neregistrovaný "feejay"
2. 6. 2011 15:46
Avatar - dr.biker
13. 2. 2011 10:18
Laguna
Pro mě jednoznačný vítěz je Laguna - zraje jako víno. Ten facelift ji pomohl. Fluence nevypadá nejhůř, ale připomíná mi jezevčíka. Opticky je moc dlouhý a sedany mi nic moc neříkají. Latitude nevypadá moc jako Renault, je tu vidět to hlavní zameření na východní trhy.
Takže nakonec má opravdu Latitude dva typy palubních desek? Vypadá to, že pokud si zákazník vybere automatickou převodovku, tak dostane palubovku z Laguny a pokud manuální převodovku, tak tu nově navrženou. Je to tak?
Rozbalit vlákno
4
13. 2. 2011 11:34
Re: Laguna
Jo Laguna u mě taky vítězí, potom asi Fluance páč jsem latitude neviděl naživo a na obrázcích nic moc. Jinak renaulti nejlepší auta ne světě. Sorry ;-)
Avatar - gld
13. 2. 2011 13:33
Re: Laguna
Súhlasím, laguna po lifte je nádherný kus auta. Z porovnávanej trojice je určite víťazom.

Ale prekvapivo, latitude pôsobí solídnym, mohutným dojmom..dobrá náväznosť na 25-ku a safrane. Je to trošku páprdovský dizajn, ale u mňa má :yes:
Avatar - spesini
2. 10. 2011 10:32
Re: Laguna
Laguna super, Fluence průměr, Latitude hnus.

Viděl jsem Latitude na živo, no a je to prostě škaredé auto.

Vypadá ještě hůř než na fotkách. :-( :'-( :no:
12. 4. 2024 10:56
Re: Laguna
Nie ale na tom obrázku s vrchu je vidno že autá Latitude a Laguna sú v interiéri skoro identické až na prístrojovú dosku.
13. 2. 2011 11:21
TŘIKRÁT A DOST
Na úvod upřesněme nepřesnost v článku. Velsatis byl všechno, jenom ne avantgardní model. Tedy, pokud se shodneme na významu slova "avantgardní". Vůz to nebyl ani průkopnický, ani nebyl předvojem. Byl pouze...jiný, jiný než komplet třídní konkurence. Ovšem jinakost nelze automaticky charakterizovat jako avantgardu, neb to bychom pak za avantgradu mohli označit i multiplu.

Renaultu nelze samozřejmě upřít veskrze pozitivní motivaci, že se modelem velsatis pokusil předefinovat třídní realitu, no ukázalo se, že kupci aut předmětné třídy, maji o své garážové realitě poměrně jiné představy. Dlužno dodat, že ty představy přetrvaly do dneška, a že přetrvávat budou. To, že Renault nevěří velsatisem sám sobě, dokonale dokumentuje právě jedním z horních modelů. Ano, Latitude je aktuální představou o tom, jak má vypadat "velký" vůz od Renaultu.

Latituda představuje v rámci konkurence pravděpodobně nejvýraznější koncentrát toho nejklasičtějšího konzertvativního pojetí aut dané třídy a daného karosářského řešení. Nic proti tomu, jen je potřeba si uvědomit v jakém estetickém rozpětí tvoří reault své modely.

Diskuzně nepřijatelná je pak argumentace ozývající se z řad až legendárně nekritických fanoušků značky renault, že totiž latitudu je potřeba vnímat nikoliv jako regulerní produkt renaultu, nýbrž jako jakéhosi levobočka směrovaného na levnější trhy... Umí si tu někdo představit, že se tu takto bude psát o Peugeotu 508? To je nepřijatelné. Nepřijatelné je to proto, že panuje právě opačný stav - latutude je doslovnou výstavní síní renaultu, je to jeho největší model, model určený pro ty, kteří jistě (s odkazem zejména na předvelsatiovskou minulost) právem očekávají "velkého renaulta" se vším, co auta této kategorie (avšak v roce 2011) nabízejí.

Otázkou samozřejmě zůstává, co tedy majitel latitudy v konfrontaci s konkurencí vlastně získává. Tohle však posoudíme až při živém kontaktu a nepochybně především v testu, na který AUTO.CZ jistě nezapomene.

Tématem dnes je však designová konforntace tří modelů od jedné automobilky. Jako nápad je to výborné, diskutér má tak rychlou možnost seznámit se s designovou osou dané automobilky, může se mu podařit identifikovat firemní markanty a nalézt originality, které danou automobilku vymezují ve světě designu.

Hledat by se měla především ta karosářská řešení, která definují svojí dobu, která tu dobu posouvají směrem k...budoucnosti :-) a která v člověku vzbuzují ty správné garážové pocity.

Jaké to jsou, ty garážové pocity? - auto musí lahodit oku svojí krásou, svojí designovou jedinečností, vyvážeností karoserie a dokonalou harmonií mezí tím jak vůz vypadá a k čemu je v provozu určen.

Mám-li na závěr připojit svůj postojk předmětnému tématu, zvolím to nejvýmluvnější, čeho jsem diskuzně schopen, totiž - ...

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
73
13. 2. 2011 11:27
Re: TŘIKRÁT A DOST
Ja som tak nejak nepochopil, čo si tým celým chcel vlastne povedať?
13. 2. 2011 11:47
Re: TŘIKRÁT A DOST
len to, že Renault je najhorší a najškaredší na svete a VW je najlepší a najkraší, ako vždy >:-[] ;-)
Avatar - escorpion
13. 2. 2011 12:06
Re: TŘIKRÁT A DOST
VW ? Koncern je ok, kvalita, spracovanie, jazdné vlasnosti. Všetko dobré. Akonáhle otvoríte cenník, tak to už sláva nie je. Človek hneď vytriezve a hľadá inde.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:11
Re: TŘIKRÁT A DOST
Vlado, jsi vedle.... koncern je kvalita - Audi atd. Ale vw je vše, jen ne kvalita a spolehlivost. Takže vw je nekvalita a nespolehlivost s odvážnou cenovou politikou. Prostě musí oškubat voly u nás, aby mohli v emerice udělat lowend.... >:D
13. 2. 2011 16:51
Re: TŘIKRÁT A DOST
přesně, když vemu svých 300 000kč pustí mě vůbec do vw nebo audi pro auto alespoň nižší střední třídy? >:D
13. 2. 2011 18:52
Re: TŘIKRÁT A DOST
Pokud budeš trochu smlouvat, tak ti to i na Golfa bude stačit. U skladovek ti ho prodají za 280 000,- i bez smlouvání.
3. 6. 2011 08:28
Re: TŘIKRÁT A DOST
Očividně nejsi zákazník Audi nebo VW.
Avatar - jazva
13. 2. 2011 12:08
Re: TŘIKRÁT A DOST
keby si s tým dal niekto graficky trochu zdatný prácu a nasúkal sem tri obrázky alá ten čo je tu na úvod článku, s tým rozdielom, že na ňom nebudú tri autá od Renaultu ale tri autá od VW alebo ešte lepšie od Audi. Samozrejme bez názvu modelu. Aby to malo tú správnu šťavu... >:-[] a my sme videli ako má vyzerať invencia a "nápad"...
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:12
Re: TŘIKRÁT A DOST
To by stačila jediná fotka a to navíc z roku 2005 >:D
13. 2. 2011 12:22
Re: TŘIKRÁT A DOST
>:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:25
Re: TŘIKRÁT A DOST
>:D :yes:
13. 2. 2011 13:29
Re: TŘIKRÁT A DOST
Mám tvůj příspěvek chápat tak, že horní příďě Renaultů považuješ za designovou, povedenou různorodost a přídě AUDI za překročení meze přijatelnosti v unifikaci? Kdybys měl tedy v tomto duchu posoudit jaksi jednu (dle tebe takřa totožnou) karoseriiu AUDI, dejme tomu karoserii A6, pak, jak ty tedy hodnotíš izolovanou karoserii A6?Nemyslím to v porovnání s Renaultem, aby nás tu někdo nenařkl, že je to vůči nemu podpásovky, myslím to jen výhradně k AUDI.
Avatar - jazva
13. 2. 2011 14:12
Re: TŘIKRÁT A DOST
Nie, rozhodne som tým nechcel povedať, že by Audi po designovej stránke nejako zaostávala za Renaultom. Skôr mi išlo o porovnanie. Renault ako automobilka ktorá má unifikáciu "tvárí" svojich automobilov minimálnu a na opačnej strane Audi, kde je tá unifikácia maximálna. Nič viac, nič menej za tým nehľadaj. a už vôbec nie nejaký útok. Už sem nejaký piatok prispievam a myslím, že keď chcem na niečo útočiť, tak to napíšem rovno... :-)
13. 2. 2011 14:17
Re: TŘIKRÁT A DOST
Nechci tě tlačit ke zdi. Jistě chápeš, že to ovšem za reakci stálo. Dole píše kolega Pogo o tom, že sám Renult prohlásil, že musí najít jistou designovou sjednocující cestu...
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:21
Re: TŘIKRÁT A DOST
No je pravda, že touha komentovat A6 z hlediska čehokoliv je zbytečná. A6 je limuzinoidní ikona. Nejvyváženější z D3. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: o Avantu nemluvě...
Avatar - abacus
13. 2. 2011 21:34
Re: TŘIKRÁT A DOST
odkaz:[odkaz]
Ak sa pozrieš na tie čelné masky vľavo, každý pozná, že to je VW.
Ak sa pozrieš vpravo, môžeš si tam implatovať akékoľvek logo, pretože tam nenachádzam žiadnu súvislosť, či jednotiacu myšlienku, ktorá by potvrdila, že toto je Renault.
2. 6. 2011 14:20
Re: TŘIKRÁT A DOST
Já také ne,ale to asi byl účel.Ale jestli má VW tvar, tak Renault a další francouzi a italové design...
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:02
Re: TŘIKRÁT A DOST
....trošku dýl ti vworgasmus trval při neděli.
Myslím, že jsi ale trošku mimo....skoro jako obvykle u komentování čehokoliv od Renaultu. Latitudou Renault nenápadně vstupuje do očí a myslí lidí, co chtějí větší vůz. Jak jinak to udělat než modelem, který už běhá....tzn. nulové náklady na vývoj - výborný nápad. Uvidíme se spolehlivostí - ale Laguna i Fluence šlapou jako švýcary.
Laguna se nám kapku vypěkňala, mohli by udělat nový kabát, ale zachovat tento interiér...
Fluence - Žettabijec.
Víš, ne každý má růžovwé brýle jako ty. Většina majitelů např. toho tvwého orgastického apoštola ti řekne, že auto je uživatelsky friendly, ale spolehlivost bude poslední slovo, které bude použito. Rozumím, každý vidí, co vidět chce.
NIcméně tohle je FAKT. RENAULT JE SPOLEHLIVĚJŠÍ ZNAČKA NEŽ FOLCVÁGEN. Samozřejmě v posledních 2 letech.
13. 2. 2011 12:38
Re: TŘIKRÁT A DOST
Souhlasím, příkladů "spolehlivých" Passatů mám v okolí dost. Ale problém je, že takovéto konstatování se těžko nějak dokazuje, žádné rozumné statistiky neexistují resp. nejsou veřejně dostupné.

Ovšem kdybych si měl vsadit, se kterým autem bude spíš bezproblémový život, dal bych každou korunu spíš na Lagunu než Passata.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 13:29
Re: TŘIKRÁT A DOST
Podívej se do diskuze pod Hondou - je tam odkaz na spolehlivost modelů..... to jak ten náš Herr Vworgáč uviděl, tak ohnul rohy na všech plakátech..... >:D >:D >:D
13. 2. 2011 13:40
Re: TŘIKRÁT A DOST
Neznám Jiří, pojem - nenápadně vstupovat - znám jen představení nového modelu, jeho uvedení na trhy, všechno ostatní je víceméně snaha odůvodnit latitůdu i v očích lidí, kteří nad ní pozdvihli svá obočí.

Já osobně latitůdní počin renaultu nevnímám tak negativně jako ty, naopak, nahoře jsem jí bránil, a to větou, že (samozřejmě) je to vůz, který nyní odráží věrně stav renaultu, tedy jde o jistou neurovnanost designového směrování (také o tom píši nahoře) současně pak jeho aktuální asijské kooperace, prostě to vše se odrazilo v latitudě. Není to kritika, je to zaznamenání reality tak, jak ji vnímám.

Co se týká spolehlivosti aut, o té se tu těžko takhle flešově diskutuje, argumenty autotipem či sousedem nás asi zrovna extra moc nerozsoudí, osobně to vnímám tak, že s rostoucí elektronickou náročností výbavy všech aut roste i výskyt vad. V pohledu na "železo" je na tom v komplexu Renault asi o něco hůře než VW, ale nechci to tu hrotit k nesmyslnému diskuznímu boji. Asi jako optimální postoj lze jistě chápat to, že kvalita aut (myšleno s akcentem na poruchovost) není to, co by mělo výrazně upřednostňovat určitou automobilku před druhou při nákupu. Já osobně bych však byl velmi opatrný u produkce z itálie (nyní ale nemám na mysli farrari :-)

Jiří, za dva roky se nedá zjistit takřka nic, jen tendence.
13. 2. 2011 13:54
Re: TŘIKRÁT A DOST
Nějak se mi nechce věřit, že nebýt silně zastaralých předsudků o spolehlivosti, hned by sis šel koupit Fiata.

Já bych si zase nekoupil nic od koncernu VW, ani kdybych měl v ceně záruku na 15 let a milion kilometrů... A (ne)spolehlivost je mezi mými důvody asi tak na 69. místě.
13. 2. 2011 14:04
Re: TŘIKRÁT A DOST
Přistoupím-li na hru, z jakého důvodu bych nekoupi fiat :-) pak ty důvody jsou tři - image, současná nabídka a strach v zádech z kvality. Jestli je poslední důvod věcný či jen psychologický, to bych na svojí garáž tedy raději ani nezkoušel :-)

Ale protože naše automobilka vyrábí auta stejné třídy je úvaha o případném pořízení fiatky z tohoto pohledu absolutně, ale ab-so-lut-ně vyloučená, a to i v této herní rovině. Stačilo mi, když jsem (pracovně-blogově) vyzkoušel Fabii a grande punto. To byl zážiteček... můžeš si to tam přečíst.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:12
Re: TŘIKRÁT A DOST
z fiatu jen 500.... pak už je to o krok v zádech konkurenci. A končí to batohem na kolech....croma? či jak se jmenuje ten kombikohatchlimizína..... >:D
13. 2. 2011 14:20
Re: TŘIKRÁT A DOST
Jel jsi v té Cromě alespoň? Já ano - a je to VELMI dobré auto. Neuvěřitelně prostorné (dva dvoumetroví dlouháni si za sebe sednou bez omezování), pohodlné, tiché, s výtečnými naftovými motory a až nečekaně dobrým řízením a převodovkou.
Jasně, nemusí se ti líbit a benzíny stojí za starou bačkoru, ale jinak na tom autě moc chyb nenajdeš.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:39
Re: TŘIKRÁT A DOST
No jel jsem v tom..... osobně tvoje nadšení ale úplně sdílet nebudu. Působilo to na mě levněji, než je cena jejich tříletých ojetin. V této kategorii bych už čekal více hýčkotu než jen posaz dvou dvoumetrových dlouhánů. Pokud by to prodávali v ceně od 319.900 do 419.900 tak by se o tom dalo uvažovat. ;-)
13. 2. 2011 14:15
Re: TŘIKRÁT A DOST
Jasně, žádné překvapení.

Na okraj: Fabii, Grande Punto i Punto Evo jsem jel taky a to víckrát a s různými motory. Jedna jediná věc, která se mi na Fabii líbila víc než na Fiatech, byla převodovka. Ve VŠEM ostatním: designu, interiéru, prostornosti, sedadlech, podvozeku, motorech (těch několika co jsem jel) - bylo Punto buď vyrovnané nebo (častěji) výrazně lepší.

Popravdě řečeno kromě (IMHO celkem logické) snahy podpořit domácí značku skutečně nechápí, co koho vede ke koupi Fabie, a to nejen proti Puntu, ale i proti Cliu, Corse, C3...

Obavy ze spolehlivosti Fiatu jsou skutečně velmi zastaralé předsudky, ale budiž ti omluvou že nejsi sám kdo jimi trpí (podobně jako iracionální vírou ve spolehlivost současných VW).
13. 2. 2011 14:21
Re: TŘIKRÁT A DOST
Fabia se tu (samozřejmě) kupuje automaticky, vedle toho, ten kdo vybírá dospěje stejně k poznání, že jakkoli můžeme na design nahlížet kriticky, je to technicky i jízdou jedno z nejvyspělejších aut třídy. Samozřejmě, že bych dnes volil POLO. C3 je oproti Fabii však jako autíčko z pouti, a to i přes své velmi sympatické vnitřní rozměry.
13. 2. 2011 14:25
Re: TŘIKRÁT A DOST
Projeď Punto Evo. :yes: :yes: :yes:
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:28
Re: TŘIKRÁT A DOST
Myslíš to auto, kterému všichni vyčítají gumové řízení? Když už Golf, tak originál a nejlépe GTD :-)
13. 2. 2011 14:35
Re: TŘIKRÁT A DOST
Tak Golf GTD není zrovna konkurent Punta Evo.
A s řízením Punta jsem problém neměl.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 15:07
Re: TŘIKRÁT A DOST
Ale Eva v něm může jezdit a třeba se v něm i poprvé milovala.... ;-) >:D >:D >:D >:D ... s těmi 15ti miliony .....
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:19
Re: TŘIKRÁT A DOST
Víš, GTI, ono ren ani nic jiné, než nenápadný vstup v segmentu větších vozů, nezbývá. Po fatálních a totálních štrapacích se spolehlivostí, přístupu importéra a "zkušenosti" servisů, by uvedení nového modelu znamenalo návštěva červených čísel a pak etablování se na našich trzích jen modely twígo, klijo, tália a levné megany. Proto musí s modelem, který už jezdí, je odzkoušen a novým trhem se zefektivní výroba a udělá se kasa na nový model, který může přijít na trh, až bude trh na tuto možnost připraven..... uvidíme. Osobně se mi produkce ren líbí, je sympatická..... ale pořád umím najít stejnou nebo lepší konkurenci. Ale hráč to začíná být silný. Levná laguna, levný L-ůd..... a frantíci to pepíkům sponzorují.... ;-)
Jinak za dva roky se zjistilo to, že rencl šel ve spolehlivosti hooodně nahoru a v současné době je na tom líp než mnozí jiní. :-)
13. 2. 2011 14:24
Re: TŘIKRÁT A DOST
Poslední věta už není tak bojepotentní :-) souhlas.

Já ti rozumím, vnímám to také tak, ale jak se potom postavit k 508, když ten Peugeot holt nezaváhal a nový model (508) vyšperkoval řekněme třídně nekompromisně?
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:45
Re: TŘIKRÁT A DOST
Tu poslední větu jsem tam hodil jen tak, ať ještě pokecáme ;-)
No s tou 508 máš pravdu. Ale zeptám se, měla 407 nebo 607 tak neskutečně fatální pověst týkající se spolehlivosti?
....Laguna a Renault se stala synonymem nespolehlivosti.....Peugeot měl problémy právě, ano s tou elektonifikací, ale jinak vysloužilá 407 a 607 byly už celkem v pohodě.... No už se na 508 těším. ;-)
13. 2. 2011 12:16
Re: TŘIKRÁT A DOST
O tom, že Fluence je auto dělané pro rozvíjející se trhy nemusíš pochybovat. Místo vysvětlování ti dám pár čísel.
Prodeje Fluence / Megane za rok 2010:
Francie: 2743 / 79659
Turecko: 24838 / 7842
Latitude stejně jako Koleos jen vykryl mezeru u Renaultu. Je to samozřejmě velká chyba Renaultu. Ani úspora nákladů nemůže být omluvou pro tento odfláknutý rebrand Samsungu. Do budoucna se to už snad nebude opakovat. Zárukou snad bude mnohem větší spolupráce s Nissanem a společné platformy a motory. Na těchto společných platformách už snad bude každá značka aliance tvořit i svůj design. Další zárukou konce designového chaosu posledních let je příchod L van den Ackera, který by chtěl design po vzoru W de Silvy více sjednotit / ale ne tolik /. >:-[]
Na obranu Renaultu je také třeba říct, že tento jeho design a velké zaměření na kvalitu vedlo v loňském roce i v Evropě k růstu / VW, Škoda, Seat, Ford, Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Chevrolet, Mazda, Toyota, Lancia, Alfa, Suzuki, Honda, Chrysler skončili v MÍNUSU /.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:28
Re: TŘIKRÁT A DOST
Ano. Myslím ale, že Lat.-ou Ren. chce jen nenápadně ukázat, že Ren. dělá i větší vozy a spolehlivé. Poté, co na trhu vstoupí do myslí, nahradí nespolehlivost spolehlivostí a relativní cenovou výhodností, přijde model z aliance N-R. Do té doby by ten výsledek nemusel být příliš vítaný. Čas Renclu čeká. Myslím, že do 2 - 3 let tu bude L-da jen jako levná na okraj a přijde nový krásný Renault.
13. 2. 2011 12:43
Re: TŘIKRÁT A DOST
Nástupce Vel Satise má přijít v r 2014 na společné platformě s Nissanem.
13. 2. 2011 12:47
Re: TŘIKRÁT A DOST
Latitude zrovna moc levná není. Cena ve Francii od 32 500,- EUR.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 13:27
Re: TŘIKRÁT A DOST
No u nás bude strop na 6kg a počátek kolem půl mega.... I Lag je ve Francii dražší. Prostě doma těží z peněženek Frantíků, aby šetřili Pepanům....a to se mi líbí :yes:
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:12
Re: TŘIKRÁT A DOST
Jojo, ale když to udělá Škoda doma je to svinstvo největší..... nemám rád pokrytce (není mířeno na Tebe :))....
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:46
Re: TŘIKRÁT A DOST
však je ;-) protože, zatímco frantíci jsou oškubáníhodné typy, nás, škodověrce by měli šetřit..... ;-)
13. 2. 2011 13:46
Re: TŘIKRÁT A DOST
Píši o latitůdě, nikoliv o fluence, že je fluence hvězdou Turecka a několika zdejších malodiskutérů, to víme snad všichni... :-)

Koleos a latitůda vykryli modelové portfolio přesně stejně, jako Fox u VW. Co bude následovat po foxovi víme, počkejmě tedy na to, co bude následovat po koleosu a latitudě.

Jinak velmi silně souhlasím s tím, že je dobře, že Renault jestli něco potřebuje, pak je to jistou unifikační designovou modelovou vlnu. To co jezdí nyní je pro mě nepochopitelný stav. Současně přiznávám, že nejen ta designová roztříštěnost, ale i ten design (na jednotlivývh modelech) není pro mne akceptovatelný. V podstatě považuji za dobrý jen design Sceniku.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:10
Re: TŘIKRÁT A DOST
:yes: :yes: ;-) je to tak. Píšeš mi mou klávesnicí..... :-)
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2011 12:19
Re: TŘIKRÁT A DOST
přečetl jsem celý tvůj sálodlouhý příspěvek s nadějí, že v něm najdu něco k tématu...nic ;-)
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 12:29
Re: TŘIKRÁT A DOST
....ale zase těch písmenek ....... jako v polívce >:D
13. 2. 2011 13:47
Re: TŘIKRÁT A DOST
U tebe mě to nepřekvapuje ;-)
13. 2. 2011 12:34
Re: TŘIKRÁT A DOST
Drobná oprava: ten tvůj nesmyslný výkřik dotmy na konci není "to nejvýmluvnější, čeho jsi diskuzně schopen", nýbrž (bohužel) to JEDINÉ čeho jsi kromě urážek a demagogie schopen.

K věci: VelSatis a Multipla, když už o ní mluvíš, jsou perfektními příklady avantgardy v automobilovém designu.

Z těch tří Renaultů bych z hlediska tvarů dal přednost Laguně, ovšem nejraději jako Grantour. Tvarově moderní, svěží, neokoukané a přitom elegantní a vyvážené auto, které teď po FL (s hezčím předkém) nemá žádný "špatný úhel", ze kterého by působilo nesourodě. Netrpí klasickou bolestí mnoha větších současných aut, opticky "těžkou" přídí nebo zádí (nebo obojím) danou dlouhými převisy. :yes: :yes:

Latitude - ano, ztělesněný konzervatismus. A proč ne, když je to sedan (tj. nejtradičnější typ karoserie pro velké auto), který v nabídce v podstatě doplňuje liftback a kombi Lagunu. Latitude je sice teoreticky o třídu výš, ale v reálu to bude opravdu spíš "doplněk" Laguny pro ty konzervativnější a více na komfort orientované kupce. Jinak poklona Renaultu za odhodlání to (zase) zkusit mezi velkými auty. :yes:

Fluence: s malými sedany je to vždycky těžké. Rozhlédněme se kolem (mezi sedany v rámci velikostní třídy): Jetta, Cruze, Corolla, 408 - žádný designový skvost tu nenajdeme, prostě jen cenově rozumná řešení pro trhy, kde hrají sedany významnou roli. Mezi nimi se Fluence nemá za co stydět.
13. 2. 2011 13:55
Re: TŘIKRÁT A DOST
Zde je potřeba si napsat, že je to tak, ža každý máme na pojem - elegance - fatálně jiný pohled.

Fluence je snad vůbec nejhorší, co za posledních 20 let od renaultu vyjelo. Nelze než poronat s Octavií či s Jettou, ale nechci tu dnes zavádět bratrovražedný boj, přijmi prosím laskavě to, že pokud mám napsat zase já, co v konfrontaci považuji za elegantní, pak je to Jetta (a samozřejmě Octavia). Fluence je pro mne ztělesnění doslovné designové zoufalosti.

Ano, Laguna GrTour má své kouzlo pro lidi jako jsi ty (nevykládej si to špatně, myslím to v dobrém). V kontextu k tomu snad jen dodávám, že pro mne je (opět) výraz elegance odražen v Superbu, nikoliv v laguně, byť kombi. Ale uznávám, že je to to lepší z renaultu.

Konečně, chceš-li hovořit o eleganci, pak dnešní žádný renault pro mne není elegantní. Eleganci spatřuji (ve Francii) v 508, C5. Dobře našlápnuto má Citroen obecně, ale můj tajný designový tip je Peugeot, myslím to v horizontu tří pěti let... Každopádně renault je ve Francii dnes designově až opravdu ten třetí v řadě.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:08
Re: TŘIKRÁT A DOST
Naprostý souhlas. Současný design Ren je takové oštipování zpovzdálí. Jistí si jsou jen u Scénika, Clia, Twinga, snad už i Meganu a hlavně dodávek. Tzn. modelů, které nepostihla francká nadudost a nezničili fatální nespolehlivostí. Osobně vidím jako krásné hlavně 508 a C5. C5 je pro mě hůře na oko v interiéru.
Laguna mi přijde zvenku pořád....no jak to říci..... umělá krabice na Lego.... facelift pomohl....ale ..... ;-) :yes:
13. 2. 2011 14:09
Re: TŘIKRÁT A DOST
O tom, že 508 a C5 jsou velmi elegantní auta rozhodně nebudu polemizovat, s tím naprosto souhlasím.
Současný design Peugeotu je na křižovatce, období "tlam" hodnotím velmi negativně (snad až na RCZ), uvidíme co bude dál.
Citroën pro mě jednoznačně patří mezi designově (ostatně i jinak) špičku mainstreamu, spolu s Fiatem, Fordem a Opelem.

Octavii samozřejmě všichni vnímáme jako naši "domácí" produkci, ale zase takové růžové brýle si nenasazuj, design opravdu není její silná stránka (a že by se těch silných stránek pár našlo).

Jetta - ne, pro mě opravdu, opravdu NE. Ani sebemenší pokus o nějaký nápad, ideu, vývoj, posun někam dál - NIC. Naprosté tvarové PRÁZDNO, konzervatismus a opatrnictví až ke smrti.
13. 2. 2011 14:30
Re: TŘIKRÁT A DOST
:-) To se časem zlepší :-)

P.S. Nezapomeň, kolik roků ma Octavia za sebou. Nutně potřebuje nástupce, je potřeba na karoserii zahranit, zvětšit a bude to opět špica.
13. 2. 2011 14:36
Re: TŘIKRÁT A DOST
Taky doufám, že se design VW časem dá zase dohromady, ještě začátkem 90. let se mi Volkswageny celkem líbily (třeba Golf III.).
13. 2. 2011 21:13
Re: TŘIKRÁT A DOST
octavia po fl je z mojho pohladu po dizajnovej stranke krok spat, pred fl vyzerala vyrazne lepsie. Kedze ale hodnotim dizajn (nie ine parametre a kvality) je to subjektivny pohlad a nikomu neberiem opacne nazor.
13. 2. 2011 16:24
Re: TŘIKRÁT A DOST
Kvalitou, jízdně a image ale Renault ve Francii vede. V těchto oblastech ještě hlavně Peugeot čeká hodně práce.
2. 6. 2011 14:39
Re: TŘIKRÁT A DOST
Hele, GTI, tak to ti říkám, že pohled na líbí/ nelíbí či hezké/nehezké je fakt subjektivní, protože mi se Fluence líbí, Octavia taky a Jetta je v mých očích nevyvážený hnus. V provedení kombi jako Golf variant je to ještě horší a připadá mi to, jako by chtěl koncern ve spěchu zakrýt "díru" ve svém portfoliu malého sedanu ! Fakt nevidím jediný důvod si toto auto-Jettu- pořídit a dle toho, kolik jich vidím jezdit bych ten problém neměl jen jí sám.
A píšu to jende, koncern "umí" tvar, a na jihu Evropy- francie, itálie, Španělsko, se dělá design! A prosím, neplést si se spolehlivostí či praktičkostí!
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:16
Re: TŘIKRÁT A DOST
A co by Ti vadilo na Superbu kombi? Pokud si odmyslíš Tebou nenáviděný znak Škody, je to skvělé auto jak designově, tak z praktického hlediska....
13. 2. 2011 14:40
Re: TŘIKRÁT A DOST
Tohle je reakce na koho? O Supovi taky myslím ještě řeč vůbec nešla...

Jestli náhodou ten dotaz směřuje na mě, tak Supa Combi (!) pokládám za s velkým náskokem nejhezčí a nejlepší současnou Škodovku a je to jedno z asi dvou aut koncernu VW (s cenou pod 1,5 mil. Kč), které bych si dokázal představit ve své garáži.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 13:16
Re: TŘIKRÁT A DOST
Zajímalo by mě, proč se tolik rozepisuješ, když bys to vlastně mohl napsat jednoduše takto:
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE
?
Avatar - escorpion
14. 2. 2011 08:04
Re: TŘIKRÁT A DOST
Keď tu bude hociaký článok o hocičom, na konci bude aj tak brawvo ...
13. 2. 2011 17:32
Re: TŘIKRÁT A DOST
Čo je podľa teba avantgarda?
13. 2. 2011 21:42
Re: TŘIKRÁT A DOST
V designovém světě ten, který přijde s takovou průkopnickou karoserií, že se k ní postupně začnou přiklánět i tradicionalističtí výrobci, přijde s novým průlomovým řešením. Avantgarda nemůže být ze svého principu propadák, naopak, avantgardní je ten, který ostatním ukázal (ukazuje) budoucnost. Příklad avantgardy je třeba... původní MINI, ten překopal resp. předurčil představy o malém rodinném autě, či Mercedes-Benz 300 SL (racek) - který přišel s revoluční technickou i designovou parádičkou - dveře v podobě křídel, ty se staly od tohoto modelu světovou ikonou i legendou, která našla své místo v karoseriích dalších sportovních aut po celém světě.
14. 2. 2011 08:51
Re: TŘIKRÁT A DOST
Máš v tom totálny chaos a bordel.
2. 6. 2011 14:42
Re: TŘIKRÁT A DOST
Renault 16 -založil kategorii "hatchbach" >:-[] Citroen- první kolopásovíé vozidlo a šípové převody,
Avatar - abacus
13. 2. 2011 21:52
Re: TŘIKRÁT A DOST
Avantgarda?
No možno to je to správne pre hodnoteniu dnešného dizajnu Renaultu.
Avantgarda, obdobie začiatku 20.storočia, kedy sa svet umenia potácal v spleti hľadania nových myšlienkových postupov, nových umeleckých smerov, zavrhoval všetko pôvodné, historické.
Vznikali „krátkodobé“ umelecké smery: Kubizmus, dadaizmus, expresionizmus, futurizmus, konštruktivizmus ….. ….každý išiel svojou cestou a snáď jediným pojivom bolo priniesť za každú cenu niečo nové, niečo iné ako doposiaľ.
Tak ako dizajn Renaultu – každý model iný, nedokážem nájsť súvislosť, či jednotnú myšlienkovú ideu, ktorá by mi naznačila, že toto je Renault.

Takže reprodukciu ktorého obrazu si zavesíš u seba doma? P. Picasso, G.Braque? V. Van Gogh, Manet ? S.Dalí, V.Kandinskij?
14. 2. 2011 08:52
Re: TŘIKRÁT A DOST
Mne to vysvetľovať nemusíš, narážam len na GTI-ho popletené názory. ;-)
Avatar - GM.rja
2. 6. 2011 19:15
Re: TŘIKRÁT A DOST
V blázinci je přístup na net? >:D
Avatar - Perun
13. 2. 2011 12:04
S výjimkou Laguny
.. je to jako souboj chromého a beznohého... Cyrano na kordy Quasimodem :-)
Laguna je ovšem z jiného těsta, zejména v černé :yes:
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 13:19
Re: S výjimkou Laguny
Úplně bych nesouhlasil... Protože Fluence zezadu vypadá hezky, to nejde nějak přehlédnout, vyloženě oku lahodící, jen ten předek jaksi do skládačky nezapadá.

Jinak ano, Latitude taková šedá myš z Koreje a Laguna, ta zraje, zraje jako víno a pokud se tu někdo vysmíval těm, kteř před pár lety chválili design Laguny, tak dnes je jasno, že to právě oni měli ten profesionální pohled na tvary, které nestárnou.
Avatar - Perun
13. 2. 2011 13:43
Re: S výjimkou Laguny
Design Laguny osobně vnímám jako opravdu vyvážený v obou karosářských variantách.. Mám tím na mysli aktuální stav, tedy po faceliftu, který Laguně nesmírně pomohl v posunu z psychedelického excentrika k regulernímu zástupci vyzrálé evropské produkce :yes:
Technika je tématem jiného rozboru a pokud Laguna sází na řiditelnou zadní nápravu, je vše v naprostém pořádku.. Až z toho mrzne úsměv kdejakému jezdci na mnohem dražším koni.. Moje několik dní stará zkušenost mi ale odstranila klapky z očí.. Nejsilnější dvoulitrový diesel hrubě křičel a vibroval jako Tamat 5001 ( ;-) ), vzadu pramálo místa a karoserie se bez pomoci zadních kol beznadějně kroutila.. Veliké zklamání oproti jiné testované Laguně s řiditelnou nápravou a tichým, slabším DCi v manuálu...

Latitude je... degraduje značku na nabízeče výhod. Pro mě neakceptovatelné nouzové řešení bez vztahu k vlastnímu historickému a technickému odkazu. Šetření v tom nejhorším smyslu slova.

A Fluence: výborný Renaultův počin, pravý opak Latitude, i když to tak nevypadá. Není to zázrak, ale nikdo ho tak v okamžiku nákupu nevidí. Předek vypadá jako muréna, ale záď je, souhlasím, pěkná a vyvážená. Design úměrný své ceně. V tomto případě lze jen zatleskat. Ta příď je ale spolu se standardním designem litých kol(eček) opravdu nepěkná ;-\
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:05
Re: S výjimkou Laguny
Tady jde vidět rozpor, co kdo jak vnímá.

Já před pár týdny právě testoval 4C v silnějším dci se 130 kW. S kultivovaností motoru jsem byl velmi mile překvapen a ačkoliv benziňák srdcem, dal bych se na tuhle motorizaci přesvědčit. Kultivovanost perfektní, jedna z nejlepších naft (čtyřválcových mainstreamových), co jsem jel a svým projevem a ochotou se vytáčet až do červeného pole otáčkoměru mě příjemně překvapila a popravdě jsem se při jízdě autem střední třídy vyloženě bavil, spolujezdec méně >:-[] Asi budu muset odzkoušet tebou kritizovanou slabší motorizaci bez 4C a to brzy.

S tím místem vzadu ano. Nevím, kde se poděl prostor, který Laguna nabízela v předchozí generaci :-O To je snad jediná objektivní výtka k Laguně, pak jsou tady takové ty pro někoho objektivní, pro mne méně. Třeba absence aktivního tempomatu, který začíná být standard a pro značku s akcentem na bezpečnost a vlastně v autě, které první získalo 5* NCAMP bych tuto možnost očekával. Stejně jako kamerový parkovací systém. Ale to vše nejspíše příjde až v další generaci.
No a pak taková piha na kráse, jel jsem, spolujezdec si sedl dozadu a já celou cestu slyšel takový zvláštní vibrační zvuk... až na konci jízdy jsme zjistili, že to dělá upínač pásu, stačilo jej poposunou a přestal se kývat na elestickém držáku. Ale to je už opravdu prkotina na jinak velmi podařeném interiéru.

Ale to jsme trochu mimo designovou diskuzi, to bychom se mohli dostat k 508, kterou už očekávám s nadšením, že brzy vyrazím k testování :-)

S Latitude souhlas. Pro mě by to mělo význam, kdyby to nabízeli JEN v rozvojových zemích, jako konkurence k starším VW apod. jiných značek, v EU to jen dělá ostudu.
Avatar - Perun
13. 2. 2011 14:16
Re: S výjimkou Laguny
Jen upřesňuji: To bylo silnější DCI v automatu na sto osmdesáti koních.. Motor táhl jako blázen, ale na volnoběhu se třásl celý interiér a pod zátěží opravdu hrubě křičel. Je dost dobře možné, že se jednalo o problém daného auta, ale to nejse schopen rozsoudit, aniž bych jel jiným.. rozuměj "stejným" :-)

Naopak DCi se 110 kW je kultivované náramně, téměř jako reference v podobě HDI v C5. To je ještě lépe utlumené, než v nové Pětsetosmičce. Taky má téměř metrák navíc ;-)

Ostatní ve stejné kategorii v tomto ohledu hrají až druhé housle.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:31
Re: S výjimkou Laguny
Měli bychom přejít k jednotnému mezinárodnímu označování kolik výkonu a to v kW, vím, že i Renault je označuje v hp, ale já pořád jedu v kW 8-s >:D Jo, vím, cca 73,5 kW je 100 koní...

Mě se zdála hrubší při studeném startu, to ano, ale po zahřátí "sametová" jak jen diesel může být, možná máš přísnější ucho a taky záleží z čeho přesedneš atd.

Na 508 jsem zvědavý, po perfektně odhlučněné 3008 a 308, které krom toho mají i perfektní interniéry (díky interiéru a odhlučnění 308 jsem musel přestavět celý svůj pohled na 308) to bude jistě požitek. Trochu by mě zajímalo, jestli srovnání GT a normálního podvozku bez lichoběžníkových ramen přední nápravy bude taky tak hodně citelné jako srovnání u Laguny s normální zadní nápravou a 4C.
Avatar - Perun
13. 2. 2011 15:05
Re: S výjimkou Laguny
K 508 se ještě blogově dostanu, ale něco málo pustím...
GT jezdí výborně, prostě výborně. Žádný sport, jen plná kontrola nad chováním auta při jakékoliv rychlosti a přitom je velmi kultivované.
Standardní 508 nemá stejnou noblesu jako GT, ale to neznamená, že by byla nějak nedostatečná. V rámci mantinelů střední třídy (zapomeňme na vyšší střední) právě naopak.

Potíž je v tom, že jestli někde 508 "útočí" na základní atributy vyšší střední, pak je to ve verzi GT. Nejde jen o jiné uložení přední nápravy, jde o celý komplex věcí. Od celkového jízdního naladění, materiálů sedadel, přes lepší řízení až k různým "zbytečnostem" typu minikamery na ovládání přepínání dálkových a potkávacích světel atp... GT je výjimečné a nad klasickou střední třídou trochu vyčnívá, lidovější verze 508 pak plní funkci stejnou, jako ostatní zástupci ve střední třídě. V něčem lépe, v něčem ne.. Obecně ale spíš lépe.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 16:55
Re: S výjimkou Laguny
Díky za odpověď :-)
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:50
Re: S výjimkou Laguny
....jsem se bavil, spolujezdec méně...... takže po jeho vystoupení z vozu sis všiml, že ti praštil kosou o palubku? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D a na zadních sedadlech projevil své dragounské předky, když ti tam nechal volně loženou šavli..... ;-) >:D >:D >:D
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:59
Re: S výjimkou Laguny
Ne, ale předával mi to auto s tím, že mu musím slíbit, že pojedu opatrně a hned v první zatáčce mě brzdil, že jedu nějak moc rychle a říkal to trochu zděšeně >:D

Ale to on byl zděšený i v mém předešlém autě, kdy se bál, zatímco má přítelkyně nechápavě kroutila hlavou, že je to normální, inu zvyklá >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 15:05
Re: S výjimkou Laguny
no nevím nevím, podíval bych se pod sedačky....ať tam neleží bezprizorně guláš....ročník 2010 8-s >:D nebo tomfa....
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 16:41
Re: S výjimkou Laguny
>:D To mě netrápí, není to mé auto a to první je už prodané >:-[]
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:18
Re: S výjimkou Laguny
Jako myslíš, že před léty chválili lidé design Laguny po tomto faceliftu? Teď konečně Laguna vypadá jako auto....
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:24
Re: S výjimkou Laguny
Tak jak to píšu, Krisposi :-) Když Laguna přišla na trh před několika lety, tak tady byla velká skupina, no řekněme většina lidí, která Lagunu odsuzovala. Ale našlo se několik jedinců (včetně mě), kteří tvrdili že ten design a základní tvary nebudou tak rychle stárnout a všednět jako např. Mondeo, navíc její desig je velmi kompaktní, Laguna vypadá menší než ve skutečnosti je, i když teda moc velká v liftbacku v rámci třídy není.

To, že přišel facelift, to je jiná, dopilovali předek tak, že nevypadá jak to popisuje trefně Perun. Ale profil zůstal stejný.
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:30
Re: S výjimkou Laguny
Tak jistě, že základní tvar auta (podvozek, dvě nápravy, 4 kola a kastle) nestrárne :-) ale jinak souhlas, laguna to dopilování potřebovala a konečně se z té ošklivé kachny stala krásná labuť....
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:37
Re: S výjimkou Laguny
No krásná labuť... šlo by to trošku lépe, podle mě prostě stále byla ve své době druhá a hlavně první do dnešních dnů nestárnoucí generace krásnější, ale i tak bych se ji nebál koupit aniž bych měl obavy z toho, že mi ji kdos poblije, třeba Áda >:-[] >:D
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:56
Re: S výjimkou Laguny
Ten by ti ji rovnou ojel.... klíčkem >:-[]
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 16:54
Re: S výjimkou Laguny
A já kdo mi to poškrábal nárazník a ono to byl Áda! Vždycky se na parkovišti před Lidlem nějaký najde >:D
Avatar - Ada je zase tady
2. 6. 2011 23:57
Re: S výjimkou Laguny
V rendliku zvracim zasadne uvnitr. Zvenci (a zejmena pri provozu) staci jen kratce politovat toho, kdo tu hruzu koupil a dat si pak dobry pozor na jeho chovani v provozu, protoze tihle lidi to nemaji v hlave v poradku a jsou na ceste strasne nevyzpytatelni
Avatar - Ronault.
3. 6. 2011 00:11
Re: S výjimkou Laguny
Přemýšlel jsem, že ti na to něco napíšu. Ale nemá to cenu, jsi prostě primitiv.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:58
Re: S výjimkou Laguny
a pak byla specifická velmi velmi odvážných snílků, skupina, kteří si tu lagunu koupili. Vyšla mě na 910tis. a dodnes mě svírá svěrač, když jedu kolem autosalonu ren >:D
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 15:00
Re: S výjimkou Laguny
No jo, ale oni mohou mít ten pocit, že byly první. Znáš tu větu, že "Každý muž chce být první (v Laguně), ale nikdo nechce být poslední" >:D
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 15:03
Re: S výjimkou Laguny
No v tomto případě je lepší pocit snad i ta zácpa.... >:D >:D >:D >:D >:D
13. 2. 2011 14:24
Re: S výjimkou Laguny
Laguna byla vzdycky to nejlepsi, co se dalo u Renaultu koupit. Nejinak je tomu i ted. Latitude ma sportovni smrnc, celkove se povedl, ale vypada bohuzel dost lacine.
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:31
Re: S výjimkou Laguny
No já bych se hádal kvůli Cliu RS, ale to je z hledisk prodejů okrajová záležitost... ;-)
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:33
Re: S výjimkou Laguny
Clio celkově, pro některé jen před faceliftem, já jsem zase naopak zase nadšený po faceliftu, bylo auto, které se Renaultu povedlo a pokud se o něm píše, tak jen v dobrém. Což mě tedy na Renaulta překvapuje >:D

A Clio RS... ach... jedno svezení a jsi jeho fanda :-)
13. 2. 2011 14:33
Re: S výjimkou Laguny
Jestli má Latitude sportovní šmrnc, pak se zdráhám zeptat, jakému sportu se věnuješ... >:D ;-)
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:51
Re: S výjimkou Laguny
>:D >:D >:D >:D no taky čekám v řadě zvědavých ...... až sem se nad mikroskopem, teda monitorem rozesmál >:D
13. 2. 2011 16:18
Re: S výjimkou Laguny
To nevidite? V ty bily barve je ta predni cast neuveritelne dynamicka. Jinak vypada jako korejec...lacinej. Ale chapu, ze se mnou nesouhlasite, me se totiz libi i Lacceti WTCC a Cruze, takze musim byt bran s rezervou.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:35
Re: S výjimkou Laguny
Jak píše GTI, sportovní šmrnc u Latitude nevidím, u Laguny 4C trochu, ale to není to, co od auta střední třídy člověk přece principiélně má požadovat. Stačí se podívat kam to s tím sportovním šmrncem dotáhl třeba Ford s Kugou, nebo i Mondeem, to je exteriér plný pouťových doplňků. (Teď abych týden nejezdil výtahem pro jistotu 8-s >:D )
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:52
Re: S výjimkou Laguny
co tam máte na hupcugu zavěšené mondeo místo výtahu?
>:D
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:58
Re: S výjimkou Laguny
Jo, to pro jeho nejlepší řízení >:D
Avatar - Perun
13. 2. 2011 14:54
Re: S výjimkou Laguny
STS Chvojkovice-Brod, zřejmě slušnej voddíl.. ale do žádných větších akcí bych se raději nepouštěl >:-[] :yes:
neregistrovaný "dsvdsv"
13. 2. 2011 12:33
Jedno jako druhe
Pro mne jsou hrozne vsechny 3. To posledni navic vypada jako korejec.... zda se ze pokud si Renault nekdy koupim tak jen z nejakeho donuceni, v zadnem pripade protoze bych snad chtel. A to se bavime jen o designu...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 13:20
Re: Jedno jako druhe
No vidíš, tak to budeš muset svou Feldou bez donucení jezdit dále >:-[]
neregistrovaný "dsvdsv"
13. 2. 2011 13:21
Re: Jedno jako druhe
Myslim ze to cim jezdim nehraje roli. Nova 530.
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 13:30
Re: Jedno jako druhe
...a taky jsi u toho tak důležitý jako tvojí značkoví kolegové nebo patříš mezi tu normální menšinu? 8-s ;-)
Avatar - Emel
13. 2. 2011 20:01
Re: Jedno jako druhe
Jo, Lada Nova je festovní auto... ale roli to nehraje.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:20
Re: Jedno jako druhe
Pod jménem Nova 530 mi to vyhodilo na Googlu jen obytný přívěs, celkem pěkný bych řekl.
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2011 13:11
těžko říct
ošklivý není ani jeden, ale jako vítěze vidím Fluence, potom Latitude a Laguna (s tou zádí se nemůžu smířit..)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
13. 2. 2011 13:37
Re: těžko říct
čo by bol pekný renault bez divného zadku? ;-)
Avatar - Krispos
13. 2. 2011 14:18
Re: těžko říct
Volkswagen? :-)
13. 2. 2011 14:21
Re: těžko říct
Ne, to by byl ošklivý Renault s divným zadkem :-)
Avatar - gld
13. 2. 2011 15:36
Re: těžko říct
Ale ako vtip dobré >:-[]
Avatar - Ghostyx
13. 2. 2011 14:23
Hosi klid...
Ja to vnimam tak, ze Renault zatim vsadil vse na zlepseni kvality a spolehlivosti svych aut, coz se povedlo (dle statistik i reakci zakazniku) a design jako takovej ted v teto fazi nehral az takovou roli. ;-) Po jeho problemech s kvalitou je to krok vice nez pochopitelny.
Jasne interiery Laguny jsou skvostne, ale vnejsi kabatek (hlavne predek pred facem) uz ponekud mene, krome verze Grandtour a Coupe a jeho famozniho zadku. :yes:

Ted ale nastava doba nalezeni toho spravneho designerskeho smeru, kterym by se mel Renault do budoucna ubirat, coz napr. studie ZOE nebo Capture naznacuji. Design je to sympaticky a hlavne v duchu dnesniho sjednocovani prednich masek se zda, ze Renault konecne nasel svoji "masku". Pokud to pujde touhle cestou a konecne preberou viceprvek na zadni napravu, jako to treba konecne udelal Peugeot u nove 508, tak si myslim, ze se budouci zakaznici maji na co tesit... :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 14:39
Re: Hosi klid...
S tím souhlasím. Dosti mě překvapilo, že Renault ve své zprávě píše, že se snížily náklady na záruční opravy o 57%!!! To už je slušný úspěch, hlavně když přídáme to, že Renault prodlužuje záruky a k leasingům dává 5 let automaticky.

Takže buď zlepšení kvality nebo více odmítají uznávat záruční opravy >:-[] >:-[] >:D
Avatar - Ghostyx
13. 2. 2011 14:58
Re: Hosi klid...
Ne ne ta kvalita sla opravdu vyrazne nahoru a ted se nebojim rici, ze se snad konecne vytraci ta spatna povest, ktera byla mnohdy (a pravem) s Renaultem spojovana. Je to nepochybne zasluha aliance s Japonci a prevzeti nekterych jejich vyr. postupu...
Renaulta sice nevlastnim, ale co me mimoradne prekvapilo, kdyz jsem mel moznost se jednou v Lagune GT projet je, jak se zlepsili v kvlite zpracovani interieru, v presnosti manualnich prevodovek, jake neskutecne moznosti vybav vc. BOSE v soucasnosti nabizeji, coz jeste pred par lety u Rendla bylo temer nemyslitelne. Tady vidim velkej posun a pokud to takhle pujde dal a jeste preberou u vetsiny modelu ty platformy s viceprvkem, tak myslim, ze opravdu nebude problem si treba Lagunu Coupe predstavit i v me garazi... ;-)
13. 2. 2011 17:39
Re: Hosi klid...
Renault vlastním a po vyše pol roku a 15 tis. km môžem konštatovať absolútnu spoľahlivosť a bezporuchovosť. Zatiaľ nebol problém absolútne s ničím, držím si palce, aby to vyržalo čo najdlhšie. Lejem len naftu, občas aditívum a kvapalinu do ostrekovačov...
Avatar - Emel
13. 2. 2011 20:19
Re: Hosi klid...
Výbavy měl Renault vždycky dost... třeba Laguna II přišla s handsfree kartou, kontrolou tlaku v pneu a další fůrou u konkurence ne zcela obvyklých elektronických hejblátek, které bohužel ne vždy fungovaly na 100%...
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 14:55
Re: Hosi klid...
souhlas. poznali, že ať je kastle jakkoliv šupastická, tak bez toho, aby to dojelo dále než do servisu na odtahovce, jim to je k prdu. :-)
13. 2. 2011 19:14
Interiér Latitude
Tak jsem se díval na fotogalerii a jsem z toho jelen. U Latitude jsou 2 odlišné palubní desky. Že by Renault opět předběhl konkurenci a nabídl na výběr dbou různých palubních desek pro jeden model? >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 21:46
Re: Interiér Latitude
Ten, co se ti líbí míň je pro zlého souseda... ;-) >:D
13. 2. 2011 22:31
Re: Interiér Latitude
Mě se líbí oba. ;-) >:D
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:38
Re: Interiér Latitude
Leda že by ty špalky byly postaveny jako vatra >:D Počítám, že redaktoři AutoBildu toužili takto test ukončit >:D
Avatar - Emel
13. 2. 2011 20:09
Fluence
Perfektně vypadá interiér Fluence v té krémové... jak je celý Fluence pozicovaný do lowendu, tohle je širší špička třídy. Nevím tedy, jak bude béžový volant vypadat za pár let...

A ta sportovní mutace taky není tak marná [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 21:42
Re: Fluence
jj....sport muti je fakt pěkný.... :yes:
Avatar - Perun
13. 2. 2011 21:49
Re: Fluence
Se sportovním lookem ovšem vypadá pěkně dokonce i Fox nebo Logan... Představ si to v bílé a na plechových kolech. Jen ne, proboha, toho Foxe :-)
13. 2. 2011 22:33
Re: Fluence
Mistr elegance vypadá skvěle i na špalkách.
Avatar - Perun
13. 2. 2011 22:38
Re: Fluence
Fux na špalku opravdu nevypadá špatně.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:50
Re: Fluence
Tak takovou perverzní představu jsem dosud ještě neměl. 8-s >:D >:D

PS: Zní to dost podobně: Fujtajxl-Fuxtajxl-Foxtajxl
Avatar - Emel
14. 2. 2011 08:44
Re: Fluence
Logan? To mi asi uniklo a neumím si to ani představit.

Bílou mám rád...
Avatar - Rojin
13. 2. 2011 21:22
Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
>:-[] Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !! Proč už toho renault konečně nenechá a nejde dělat sekačky na trávu?? Třeba by v tom byl o hodně lepší >:D
To jsou pro mě nejhorší "auta" vůbec.. Kdo někdy měl tu smůlu, že mohl sedět v renaultovi, dá mi za pravdu. Jsou to fuj ble vrzající a vysoce nekvalitně udělaný auta, která se téměř vždy trmácí na spodních hranicích statistik. V tomhle je předčí občas jen alfa :-)
Ale jedno se musí nechat. Jedno se mi od nich přece jen trošku líbí - novej mégane v coupe. To je ale vše...
Rozbalit vlákno
27
13. 2. 2011 21:28
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
:no:
Avatar - Perun
13. 2. 2011 21:36
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Opiáty? Barbituráty? Toluen?
13. 2. 2011 22:15
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Nedostatek jódu.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:22
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Mohlo by být. Říká se, že je to jedna z mála diagnoz, která se dá udělat i po telefonu.
13. 2. 2011 22:28
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
>:D
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:16
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Těžko říct, je mnoho věcí, co ti zničí mozek a způsobí pokles IQ
Avatar - Perun
13. 2. 2011 22:35
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Četba některých diskuzí k tomu nemá daleko :-) Někomu možná nedělá dobře ani příliš častý pohled do své garáže - tedy s běžícím motorem a zavřenými dveřmi... To pak vidí samá "véčka" :-)
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 22:41
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Někde jsem četl,že chtějí měnit stanovy >:-[]
Avatar - Perun
13. 2. 2011 23:01
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Co jim také zbývá, že ano.. Tak dlouho se chodí s Bártou pro body, až se John utrhne..

A ahoj, kolego ;-)
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 23:04
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Jé,ještě bdíš božský to zástupče >:-[] !Jestli to není tím,že chtějí stoupat na nějaký Peak,nebo co...
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:49
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
A pak vol "véčka" >:-[] ;-) Psal jsem zde ale teorii o napouštěných plastech v interiéru, tzv. změkčovadla plastů. Nicméně dnes změkčuje kde kdo, takže má teorie asi byla vyvrácena, možná ale jde o to, do jaké míry olizuješ.
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 23:03
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
To je fakt,změkčuje kde kdo, kde co >:-[] ,a to jsme ještě diplomaticky vynechali statě o postupném uvolňování škodlivin z nábytku,etc.(aplikováno dle tebe-potom je jedno co a jak třeba v ložnici olizuješ...)
Avatar - Perun
13. 2. 2011 23:05
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Viděl jsi někdy Bártův výraz zblízka? Mě připadá, že nějak změknul...asi ftaláty z Masseratti :-)
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 23:10
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Popravdě ftaláty z Maserati bych si taky nechal líbit :-) Aspoň nějaký ministr, co má pěkné auto. Pak ještě premiér prý má Fabii v kombíku, určitě HTP.
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 23:13
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Omyl kolego - to byl Vichy Night cream v dárkovém balení >:-[]
Avatar - Ji/Ri
13. 2. 2011 21:40
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Máš můj obdiv..... ta rána od Pendolina by porazila i panelák a nebo zabila i stádo buvolů.... tebe to jen lízlo......
Avatar - Rojin
13. 2. 2011 22:02
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Neříkám, že si po nějaké době Renault nezíská víc lidí, nebo že ho začnu brát jako kvalitativní konkurenci pro ostatní tak jako to dnes můžu říct o Citroenu. Ten mě teď sráží na kolena.. nová C3, C4 jsou nádherný auta. Ale renault.... :-( Zatím mě nepřesvědčil. Laguna po faceliftu by byla skvělá (zvenku) nebýt zadní části (je až moc vysoká a ty lampy..)

Víc aut podobným meganovi a bude dobře. Zatím si stojím u mého vrchního příspěvu... bohužel.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:18
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Tak stůj pevně! Abys opět neupad.
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 22:40
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Myslím,že evoluční teorie nám zde připraví nejedno překvapení >:-[] ...Tvůj názor na slepé větve ;-) ?
Avatar - Ronault.
13. 2. 2011 22:47
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Já na to názor nemám, tedy ne svůj vlastní, existuje na to odborné pojmenování "opaku evoluce" - regrese >:-[] ;-)
Avatar - Andromeda
13. 2. 2011 23:11
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Ano,odtud vítr fouká!Smrtící je kombinace diagnostikované pozvolné celkové regrese,jejíž léčba byla ukončena na revers -> rekognice residenta >:-[]
Avatar - Emel
14. 2. 2011 08:46
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Myslíš... kandidát na Darwinovu cenu :-)?
Avatar - Andromeda
14. 2. 2011 10:43
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Jako by se v některých případech objevila slepá vývojová větev,jak tu někteří demonstrují >:-[] ...
Avatar - Rojin
14. 2. 2011 15:03
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
To určitě neupadnu. Renault není jako Citroen , o kterém se dá říct, že se opravdu snaží a dere se na špici ( C3, DS3, C4, C5 ... ). Možná byla chyba psát pravdu mezi fandy Francouzských "aut" - vím že můj pohled z hlediska motoristy není objektivní, ale na to celkem kašlu. Je to tak jak jsem to napsal. Kolikrát je to prostě výsměch sériovému motoristickému světu ! A dokonce i Peugeot s 508 u mě hodně zabodoval a za půl roku až budu přemýšlet o novém autě, tak věřím, že se dostane do užšího výběru. Tohle NIKDY o Renaultu neřeknu. Konkurence je obrovská a Renault zaspal dobu ;-)

Jinak chci požádat vtipálky, vyjadřujte se k tématu Renault ;-)

Ještě ruku na srdce, je Vás tu okolo šesti co si tady píšete jak je (začíná být) renault úžasnej.
Kolik z vás si vezme půl koule a půjde si do autosalonu koupit našláplého renaulta, když může mít za cirka stejný peníze daleko kvalitnější, spolehlivější vůz... ?
Jestli jste to vy, dejte sem palec nahoru a nepiště o toulenu ;-\
Avatar - Emel
14. 2. 2011 15:49
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Doporučuju podívat se na spodní příčky dlouhodobých testů AutoBild... možná to pro tebe bude dobrá terapie šokem ;-).

Laguna za půl mega je pro mě dobrá volba... pokud bych dneska kupoval rodinné auto, byla by na seznamu. V téhle třídě se toho totiž jinak za půl milionu moc nekoupí...
14. 2. 2011 15:54
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Renault zaspal dobu, ale na Twingo, Megane, Scénic a možná Clio nemá PSA odpověď. K tomu nadstavba v podobě RenaultSportu.
14. 2. 2011 15:51
Re: Pojďme společně zařvát - 3x FŮŮŮŮŮJ !!
Co by jsi chtěl po druhé největší evropské automobilce ? Jistě se i dnes najdou kvalitnější auta, ale ty tvoje véčka to nebudou.
14. 2. 2011 11:22
NEHEZKÉ!!!
3 x opravdu nehezké z mého pohledu na design... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
14. 2. 2011 13:16
Re: NEHEZKÉ!!!
Vidíš, on ti chtěl Renault s Latitude udělat radost, jelikož máš rád korejská auta a tys to neocenil >:-[] >:D
2. 6. 2011 10:03
Re: NEHEZKÉ!!!
Jasně, ale jsou za dobrou cenu, no nekup to ! >:-[] Navíc Laguna je automobil s moc dobrou pověstí >:D
14. 2. 2011 18:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
2. 6. 2011 10:12
Blbý a blbější
Nekvalitní a nekvalitnější, poruchový a poruchovější... :no:

Pokud bych musel stát před volbou, co si vybrat zadarmo, bude to Latitude, protože to je jediný vůz z těch třech kreatur, který není opravdovým rendlíkem, ale korejským pokusem o Passat, který je pro tyhle plagiátory nedostižným vzorem. Potom bych to ASAP prodal a koupil si DAS AUTO!
Rozbalit vlákno
1
2. 6. 2011 10:49
Re: Blbý a blbější
Přesně :yes: zadarmo dobrý, ale peníze bych za ty tři nespolehlivé příšery nedal !
Avatar - Guttalax
2. 6. 2011 13:02
Jedním slovem
;-) Sýry z Francie-auta z Německa. :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "feejay"
2. 6. 2011 15:03
v jednej veci
ma ten GTI fascinuje... jeho vety su priam tvrobou reklamneho textara, castokrat je vecny a dokonca ma aj argumenty... ale na konci to vzdy zaklincuje totalnou zaslepenostou... priznam sa, ze ma bavi citat jeho prispevky, moj vkus sa priklana viac k VW ako k Renaultu, ale v konecnom dosledku ma fascinuje a zaroven sokuje ta oddanost :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MAP2009
2. 6. 2011 15:46
Latitude
Chtěl jsem Latitude koupit. Zaujal mě velký vnitřní prostor a i docela pěkný venkovní vzhled a cena. A v tom je právě ten problém. Na první pohled je latitude fajn a říkáte si že můžete mít větší auto za cenu průměrného mondea nebo co já vím třeba octavie. Problém je ovšem v tom že při bližším prozkoumání a opadnutí původního nadšení zjistíte že ta základní cena 499.900,- je bohužel na autě vidět úplně všude.
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2011 20:46
Tak snad letos
si udělám menší radost a zakoupím buď Lagu či Lat,ale musím pečlivě propočítat finance.Nemám problém s Renckem,Fiatem či MB a snad ani né s Audi.Mám rád celkem pohodlnou jízdu a tyto značky ji mají již v katalogu.Určitě nevyhledávám německý žebřiňáky - i když Audi?.Rovněž mě celkem zajímá ceník a koupit káru s rozdílem několika set t. oproti konkurenci je opravdu zajímavá nabídka.Auto je jen spotřební zboží a nevim v něm nic jiného než dopravní prostředek.Ovšem svezení ve Veltu je jako letět Concordem. ;-)
Rozbalit vlákno
0