Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designový trojboj: Renault Fluence, Laguna, Latitude

Jakub Sochor Jakub Sochor 13. 2. 2011 • 03:14
99
183
Zobrazit náhledy (99)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Předmětem dnešního srovnání jsou tři mainstreamové automobily francouzského Renaultu.

Trojice Renaultů Fluence, Laguna a Latitude jsou odlišného pojetí a každý z nich oslovuje jinou skupinu zákazníků. Co se týká segmentového začlenění, jedná se o automobily plynule vzestupující ve velikostní hierarchii. Ve srovnání je zastoupena nižší střední třída (Fluence), střední třída (Laguna) a vyšší střední třída (Latitude), která je v oblasti evropského mainstreamu stále méně častějším jevem.

Navzdory rozdílnému třídnímu zařazení má ale trojice Renaultů téměř stejnou šířku a výšku karoserie. V délce rozvoru je mezi nejmenším Fluence a největším Latitude rozdíl pouhých 60 mm.

Renault - srovnání rozměrů modelů Fluence, Laguna a Latitude
ModelLatitudeLagunaFluence
Délka [mm]489746954618
Šířka [mm]183218111809
Výška [mm]148314451479
Rozvor [mm]276227562702
Objem zav. prostoru [l]477-511450496

Začneme velikostně nejmenším modelem srovnání, kterým je v tomto případě kompaktní sedan Fluence. Jeho podoba nám byla poodhalena již před oficiálním představením vozu, a to prostřednictvím Samsungu SM3, jehož vnější vzhled je až na unifikační tovární prvky korejského výrobce prakticky totožný s francouzským modelem. Vůz je nepřímým nástupcem Méganu Sedan.

Z hlediska exteriérového designu se vůz od modelové řady Mégane liší. Příď disponuje svébytnými tvary a s Méganem není zaměnitelná. Absencí klasicky pojaté masky chladiče vůz respektuje designový proud Renaultu. Kapota je ozvláštněna zajímavým prolisem, který má snížený reliéf a zasahuje do loga výrobce.

Boční díl je nekomplikovaný a v jeho stěžejní lince, která se v zadní a přední části profilu mění v křivku, lze vypozorovat význam pojmu fluence, což v překladu z anglického jazyka znamená plynulost. Vůz volí klasicky pojaté proporce a s absencí prvoplánové provokace sází na jistotu.

Zadní partie jsou ruku v ruce se zbytkem karoserie. Výše zmíněnou plynulou profilovou linií je obepnuto víko zavazadlového prostoru, což přidává na ucelenosti karoserie a její eleganci. Svítilny vcelku konvenčního tvaru a uspořádání jednotlivých světelných segmentů dotvářejí dojem klasicky střiženého kompaktního sedanu.

V interiéru lze nalézt znatelnou spojitost s Mégane. Platí to zejména pro přístrojovou desku, která se od kompaktního hatchbacku Renaultu liší prakticky jen použitím klasického analogového rychloměru namísto digitálního. I zde panují spíše klasické linie s důrazem na zdatné odolávání zubu času.

Pomineme-li nedávno provedené osvěžení modelu, představuje Laguna vůz, založený na nejstarším tvarovém základu mezi vozidly dnešního porovnání. Automobil byl představen v roce 2007 a platil za průkopníka nového stylistického jazyka automobilky.

Oproti Fluence je Laguna liftbackem. A zatímco výše popisovaný kompaktní sedan sází na klasické tvary se snahou neprovokovat, Laguna volí jinou cestu. Jedním z kreativních a nezřídka diskutovaných prvků na karoserii je absence klasické masky chladiče, která je namísto obvyklého místa mezi světlomety situována na úroveň nárazníku. Součástí čerstvého faceliftu bylo její rozčlenění z původně jednoho velkého dílu na tři. Modernizace zasáhla i světlomety, které díky upravené optice evokují přimhouřený výraz.

Profil působí v rámci konkurenčních modelů sportovním dojmem, a to díky velmi krátké a vyšší zádi v kontextu s nižší přední částí. Křivka, která začíná v dolních partiích zadních svítilen a ústí v oblasti předního blatníku, dodává hladkému profilu více dynamiky, čímž se odlišuje od spíše střídmého Fluence.

Dominantním prvkem zadní části vozu jsou svítilny, v nichž pracují diody LED a které svým tvarem kopírují horní hranu zádě. Víko zavazadlového prostoru je minimalistické a volnou plochu přerušuje jen logo výrobce, písmové označení modelu a dolní záhyb.

Kabina pokračuje ve francouzské tradici, jejímž hlavním tématem je útulnost. Zajímavým zpestřením přístrojové desky je horní křivka, která opisuje tvar přístrojového štítu a navazuje na displej navigačního systému a lišty zvoleného dekoru.

Třetím vozem dnešního designového střetu je nový reprezentant vyšší střední třídy Latitude. Renault se očividně nenechal odradit nepříliš úspěšnými prodeji minulých modelů téhož segmentu, mezi něž patří sedan Safrane a avantgardní Vel Satis, jehož kariérní dráha byla po devíti letech loni ukončena.

Nový počin s názvem Latitude, který je postaven na základech korejského sedanu Samsung SM5, vyznává klasickou tříprostorovou karoserii a po modelech Koleos a Fluence je již třetím modelem Renaultu, který disponuje korejským protějškem. Oproti výše popisovaným modelům se vydává odlišnou cestou a z hlediska přídě opouští zavedené zvyklosti automobilky. To je zřetelné zejména díky masce chladiče s kreativně tvarovanými lamelami, které tvoří její horizontální proklad.

Boční pohled na karoserii umocňuje dojem z klasicky střiženého vozu. Zaujme plynulost střešní linie, jež přechází od A-sloupku přes střechu a ústí v úrovni C-sloupku. Celek je spíše klidný a na rozdíl od Laguny, jejíž profil zpestřuje křivka nepravidelného tvaru, je spíše minimalistický. Oživujícím prvkem je chromovaná linka, které je v oblasti C-sloupku zesílena.

Označení modelu je, u Renaultu krom několika výjimek již tradičně, situováno doprostřed víka zavazadlového prostoru v podobě nápisu, který je tvořen písmovými znaky s bezpatkovou typografií. Modelové označení se nachází na subtilní chromované liště, která tvoří paralelu mezi sdruženými svítilnami.

Interiér svou umírněností sekunduje vnějším tvarům vozu a zdráhá se prvků s náznakem nekonformnosti. Ovládací panely pocházejí z již etablovaných Renaultů. Čelní štít, která chrání před sluncem sdružené přístroje, zasahuje nad středový panel, kde se nachází displej navigačního systému. Zmíněný středový panel je z obou bočních stran ohraničen lištami s dekorem, což je od níže postavených Renaultů diametrálně odlišné řešení.

Témata
Avatar - spesini
2. 10. 2011 10:32
Re: Laguna
Laguna super, Fluence průměr, Latitude hnus.

Viděl jsem Latitude na živo, no a je to prostě škaredé auto.

Vypadá ještě hůř než na fotkách. :-( :'-( :no:
3. 6. 2011 20:46
Tak snad letos
si udělám menší radost a zakoupím buď Lagu či Lat,ale musím pečlivě propočítat finance.Nemám problém s Renckem,Fiatem či MB a snad ani né s Audi.Mám rád celkem pohodlnou jízdu a tyto značky ji mají již v katalogu.Určitě nevyhledávám německý žebřiňáky - i když Audi?.Rovněž mě celkem zajímá ceník a koupit káru s rozdílem několika set t. oproti konkurenci je opravdu zajímavá nabídka.Auto je jen spotřební zboží a nevim v něm nic jiného než dopravní prostředek.Ovšem svezení ve Veltu je jako letět Concordem. ;-)
3. 6. 2011 08:28
Re: TŘIKRÁT A DOST
Očividně nejsi zákazník Audi nebo VW.
Avatar - Ronault.
3. 6. 2011 00:11
Re: S výjimkou Laguny
Přemýšlel jsem, že ti na to něco napíšu. Ale nemá to cenu, jsi prostě primitiv.
Avatar - Ada je zase tady
2. 6. 2011 23:57
Re: S výjimkou Laguny
V rendliku zvracim zasadne uvnitr. Zvenci (a zejmena pri provozu) staci jen kratce politovat toho, kdo tu hruzu koupil a dat si pak dobry pozor na jeho chovani v provozu, protoze tihle lidi to nemaji v hlave v poradku a jsou na ceste strasne nevyzpytatelni

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku