tak neviem ako su na tom CR od VW ale rotacky a PDcka pre nas trh maju 3 pridavne vyhrievacie zhavice chladiacej kvapaliny !
ked zapne clovek kurenie naplno a nemas zapnute spotrebice navyse, zacnu zhavit. a ci verite alebo nie pdcko hreje po par km letny vzduch a rotacka to iste.
to su auta do 2005 roka tie novsie , ako OII maju pridavne elktricke kurenie .. tam hreje tiez dost rychlo .
motor sa uz ale na 90 stupnov dostava dlhsie, treba zakrit ucinnu plochu chladica. princip je stale ten isty .. iadi to termostat :O) .
niektore TDI tie 3 zhavice nemaju !! zalezi pre aky trh boli urcene. napr z talianska som to tam nenasiel :-( . da sa dorobit :-) .
ale ak ma niekto vyhrievane sedacky a zapne hned tie tak 3 zhavice nezacnu kurit .. uz sedacky maju nejaky odber ... prudu .
vse ma vyhody aj nevyhody .. diesel ma vysiu ucinnost :O)
svoje auto treba poznat , myslim ze ani pri testoch nevedeli ktore ake ma vychytavky .. a verte ze kazde ich ma !
Tak to máme asi Turana pro Saharu. Absolutně nejhůř topící auto z celé firemní filotily. Cesta do práce mi trvá 15min a za tu dobu nesundávám ani rukavice. (TDI 1.9 rv05)
No moje O1 1,6 topí pěkně mizerně. Navíc se motor se zapnutým topením hrozně pomalu ohřívá než dosáhne 90 stupňů. Kdyby škodovka tak nešetřila na pořádným zakrytování motoru zespod a shora, tak si myslím, že by to bylo výrazně lepší. To mě na tom autě teda rozčiluje mnohem víc než manuální stahování okýnek.
To jsem měl taky. První podzimní jízdu s autem jsem zjistil, že netopí. Bylo zaseknuté lanko ovládání. Doma jsme to s taťkou opravili, jen teda taťka to moc přitáhl a už to jen topilo. Takže se to muselo pak jště dolaďovat >:D
Ono to šlo doladit, moc dobře, jen prostě je to 20 let stará technika a potřebuje k tomu trochu trpělivosti.
u diesel motorů je tento problém řešen dodatečným elektrickým topení (koncern), nebo bufíkem (mazda)... Co vím, tak levné zážehové verze Peugeot nemají ani jedno... Takže testy jsou správná věc, škoda malého počtu testovaných OA...
Fér nefér srovnání, ale když budeš vychvalovat spotřebu tvýho dýzlu, tak to bude určitě fér, že? Nebo budeš přivírat oči nad těma sazema co to vypouští... :no:
Ajéje, saze.... a taky to vrčí jak nasranej traktor a když to jede, celá přístrojovka se klepe.... dneska má každej novej dýzl DPFko, takže to s těma emisema a zplodinama není tak strašný...
Ano vrčí to, klepe se to, při předjíždění tomu dojde dech ve 4000, umastí mě to při tankování, atp. bych mohl pokračovat, proto mi to nesmí do baráku. :-) Brrr dýzl. :no:
To je problém těch úspornejch motorů, když do kamen málo přikládáš tak taky moc nehřejou. Je velkej rozdíl jestli u svojí 1,9 TDI PD jedu za 4,5 l nebo za 6 l. Při úsporný jízdě a -10°C se mi motor na 90°C neohřeje nikdy. Naštěstí tam mám elektrickou spirálu. :-)
Fabia netopí lépe než Ibiza, rozdíl 5,5 a 5,24 je časově zanedbatelný a může být způsoben mnoha odlišnými detaily , jako velikostí, orientací pruduchů palubní desky, přívody a dalšími. Problém je v samotném motoru 1,6 tdi, který z nějakého důvodu (který neznám) prostě nechce topit. Každopádně ani Ibiza ani Fabia není s tímto motorem dobrou volbou. :no:
Pravdepodobne test probihal tak, ze auta v minus 20 pouze nastartovali a nechali ohrivat na volnobeh. Tam ma benzin nespornou vyhodu v tom, ze se na volnobeh musi chladit na provozni teplotu , kdezto diesel dosahne tak 70 stupnu a vic nevyleze.
Pri takovem testu by tedy meli taky oddelit diesely od benzinu a rovnou otestovat, za jak dlouho se prohreje interier z -20 pri normalni jizde- protoze na volnobeh je to k dieselu nefer.
Pravdepodobne NEUMIS CIST A JSI LINY SI NECO NAJIT O TESTU !!!
Test probihal pri 40km/h !!!
Methodik & Hintergrund
Datenbasis: Messwerte aus dem ADAC Autotest (keine Absolut-Erfassung sämtlicher Neuwagen
auf dem deutschen Markt).
Messverfahren:
• ADAC-Kälteprüfstand auf -10 Grad temperiert
• Testwagen wird vor Messbeginn 7 Stunden auf Prüfstand konditioniert
• Fahrzeug wird auf der Rolle mit permanent 40 km/h gefahren
• Heizung ist auf max. Temperatur eingestellt, Gebläse läuft mit 3/4 der Maximal-Leistung
• Auf den Sitzplätzen vorne und hinten erfassen jeweils 5 Messfühler in unterschiedlicher Höhe
die Innenraum-Temperatur
Vyhmatl jsi me, to ti NEDARUJU .. No nepisou, jestli jeli tech 40km/h na jednicku, dvojku, trojku..To ovlivni dobu vytopeni. meli udelat test na nejaky trase normalni jizdou.
Celej test jen rekl, ze diesel vytapi pomaleji a Volvo+X5 jsou na to pripraveny. Moje auto topi dobre, jeste jsem zimou nechcip a na ostatni se vyprdnu a udelam nejlip.
Ale vypovidaci hondnotu to ma tak pro duchodce, kterej tou 40 jezdi denne do Lidlu pro jogurty ve sleve... kdyby s kazdym autem projeli normalni pul hodinovou trasu, bylo by to o necem jinym. Takhle jsem se dozvedel, ze kdyz auto postavim na spalky a natocim tam 40, tak se nekde zahreju driv, nekde pozdeji....
Když jsem to kupoval, tak jsem nevěděl, že tam ve standartu je takové udělátko - topná spirála (asi) pod předním oknem. Takže ať je zima ať je mráz, vlezu, nastartuju - stisknu jedno z tlačítek na star trekovském ovládacím panelu a během 20 vteřin valí z ofuků čelního skla horký vzduch. Není to sice topení v pravém slova smyslu, ale jde to na tepelné pohodě ve voze citelně poznat.
řešení dodatečným PTC elektrickým topení, nebo přídavným nezávislým topením - bufíkem (mazda)... Co vím, tak levné zážehové verze Peugeot nemají ani jedno... 407 samo není levná verze, takže bych to tipoval na PTC článek v topné soustavě ;-)
No tak 207 HDI sice s automatickou dvouzonovou (možná ta verze už přidavné topení má) topí relativně obstojně, není to jako benzínové, ale čekal jsem to horší.
no právě..kamarád měl léta 111ku (stejný základ jako Priora) a maximálně spokojenej,bludišťáky v elektroinstalaci vem čert..ale čepy,podvozek...úplně supr,bez vůlí. Docela dlouho o Prioře přemejšlím jako o levným postrku..Priora oproti 111 má lepší interiér.
No po té co mne priora (predni pohon) na snehu pri predjizdeni v ca 30 km rychlosti vysplouchla pri zarazování zpet pretacivym (!) smykem o ní nechic nikdy ani zavadit. Jinak je dost velkej kverdl. S ovládáním moderních aut to nemá mnoho společnýho.
Jezdíval jsem služební Nivu a ještě dnes si vybavuju, že levou nohu jsem měl omrzlou a pravou spařenou >:D . Jo a jednou na spolujezdce vytekla horká voda z topení. S Nivou bylo hodně veselých historek.
Já jsem nedávno četl podobný test v autotipu (nebo ve světě motorů, ted nevím). Tam bylo zjištění podobné. Golf tam byl označen "pan průměrný" a o asi ve všech směrech vyhřívání (Na 10 stupňů, na odmrazení čelního skla na 25 stupňů) A překvapila mě tam ještě jedna věc. Kia Ceed, která na tom nebyla nijak špatně, zprvu o něco léůe než golf (vytopení na 10 stupňů a rozmrazení čelního skla) ale za boha se ani po víc jak půl hodině nedostala nad 25 stupňů. To topení to prostě nevytopilo. Ale to je jen takový postřeh, který si z toho pamatuju.
Tabulka v podstatě o ničem. Je známou věcí, že v zimě je lepší bydlet pod kopcem než na kopci, vedle toho, to nejdůležitější není ani tak standardní topení, nýbrž vyhřívaná sedadla (případně volant), neb pocitově i fakticky je na počátku jízdy pro šoféra nejdůležitější, aby nepředával vlastní teplo tam, kde se něčeho dotýká, zejména tedy do sedadla.
Řada z nás jistě zná to nasednutí při mínus 20, kdy právě vyhřívané sedadlo dokáže do cca dvou minut jízdu velmi zpříjemnit. Ruku v ruce s tím pak jde samozřejmě postupná narůstající teplota okolí, ovlivňovaná již samotným topením. Tedy především auto bez vyhřívaných sedadel, to je teprve ta pravá zkouška arktických schopností šoféra, a to bez ohledu na to, jestli se mu kabina vyhřeje za dvanáct či za patnáct minut.
Přínos vyhřívaných sedadel je natolik výrazný, že skutečný nájezd topení do potřebné teploty proudu vzduchu je až podružnou záležitostí. Ofuk má samozřejmě význam především v tom, že zabraňuje rosení skel.
P.S. Porovnávat délku vytopení Boxstera se Superbem je úsměvné.
Zas tak o nicem to neni, rozmrazeni skel urcite bude u aut co topi lepe mnohem rychlejsi. Take je rozdil zda auto mas na 22 stupnich za 10 ci 30 minut, je jasne ze nejake dve tri minuty ani clovek nepozna...take kdyz misto 40 pojedes 120 bude teplo mnohem drive ;-)
PS: jeste meli ale pridat, kolik to dane auto sezere nez vytopi tu kabinu...rozdil mezi E500 a 1.6 Peugeotem bude asi dost velky >:D
Skla topením rozmrazuje amatér, před nasednutím "nasucho" nutno stěrkou odstranit sníh (led), a pak už jde jen o ten ofuk zevnitř jako obrana proti eventuálnímu rosení. Jsou ještě možnosti, že je ve skle "rozmrazovací mřížka", tam ano, tam se to dělá jaksi namokro. Má zkušenost je ta, že led vždy škrábu ze skel (zvenku) >:D nasucho, žádné rozmrazovací spreje, tím se to akorát rozšmudlá.
Jenze tuhle zimu jsem mel zamrzle celni sklo i zevnitr ! A to je teprve parada to rozmrazit ! Nekdy to nejde ani skrabkou, kdyz naprsi a umrzne... Mas pravdu ze rozmrazovaci sprej je na...
No, to je problémek, asi před odstavením musíš okna vyfoukat, a po nasednutí zase to nechce vypouštět oblaka dechu na okno. V tomhle holt je parkování pod nebem náročnější. Jinak gratuluju k novému vozu :yes:
>:D >:D >:D Ja bych ten novy vuz uz chtel >:D >:D >:D
Bohuzel zatim mam jen mesic nove celni sklo...
Ale v breznu uz mozna...i kdyz od tebe to asi gratulace nebude...bude to asi (i kdyz jeste po vyberu a projeti)...Avensis kombik v kuzi benzin v max. vybave ;-)
Okna ti zevnitř namrznou díky vlhkosti v interiéru. Dostane se ti tam například určité množství sněhu při nastupování, ten vlivem zahřátí interiéru roztaje a začne se pomalu odpařovat a na oknech pak dochází ke kondenzaci vodní páry.
Dokud běží ventilace, není to problém, vlhkost se na sklech rychle vysuší a postupně by se měla z interiéru odvětrávat.
Jakmile však vůz odstavíš a ve voze ti nějaká vlhkost zůstane, proces odpařování pokračuje, ale zkondenzovaná pára postupně pokrývá skla a pokud venku mrzne, vytvoří se ti na vnitřní straně skel námraza.
Dokladám, že tabuľka nie je o ničom (ako tvrdíš ty) a naopak dokladá, že konštruktéri u VW si jednoznačne neplnia niektoré domáce úlohy.
A nie sú to rozdiely 3 minút ("jestli se mu kabina vyhřeje za dvanáct či za patnáct minut") ale 21 minút. A to je už sakra dosť. Ale možno niektorí agilní výrobcovia dodávajú aj elektrické Gesichtheizung, či Kopfheizung.
IQ tykve co? tak ja ti to vysvetlim.. Vo fabii alebo v ibize si pockas kym sa auto vyhreje oproti inym autam, uz si to pochopil alebo to chces este lepsie vysvetlit?
Ale to je přece logické, nebo tys očekával, že všechna auta se vyhřívají stejně rychle? To je přece dáno mnoha aspekty - účinností topení, velikostí kabiny, účelem užívání a tak podobně. Nebo ty se snad chystáš vyhlásit Fiatu válku za to, že Doblo získalo horší známku než Auris?
Tak mě napadá, že zde nejde ani tak o topení, jako o tvou vymraženou lebku...
v prvom rade sa dobre nadychni predtym ako ides pisat , budes mat viac vzduchu v gebulke.. pomoze to aj tvojmu vyvinu..
V druhom rade tu nejde o to ako sa vyhrievaju ale ako rychlo sa dokaze zahriat motor na prevadzkovu teplotu ale ako som uz pisal nizsie tu je to mlatenie slamy nad niekym kto nema vodicak >:D
Ono si za to asi muzes sam, furt tak vychvalujes VW, ze i kdyz o nich nic nenapises, jisti diskutujici se do tebe pusti hlava nehlava >:D
Proste jen cekaji, aby si mohli do VW kopnout, ja VW moc nemusim, beru to jako normalni prumer, ale abych hned na jakykoliv tvuj prispevek hazel spinu na VW, to mi za to nestoji ;-)
No, ještě lepší je parkovat v zimě auto v garáži, pak je z tohoto pohledu fuk, jestli bydlíš na nebo pod kopcem a neřešíš ani dobu náběhu topení, ani námrazu nebo rošení skel.... :-)
To jistě, vyšší teplota není žádoucí, nezapomeň, že přijedeš s nasoleným autem a kdyby měl člověk v garáži teplotu 20, nemuselo by to být zrovna dobré pro karoserii. Nyní je to již asi spíše teoretický problém, ale za minulého režimu by ti škodovka v těch dvaceti přes zimu v garáži doslova shnila.
Když jsem před lety ještě jezdil Favoritem, parkoval jsem výhradně venku a každý den jsem pozoroval, jak mi rez před očima ožírá plechy. Můj názor je, že když se rez potřebuje nažrat, je jí jedno, jestli je venku -10°C nebo +10°C.
chtě nechtě ti musím dát za pravdu.... Plakátovec v tom má jasno: autem se jezdí tak, že se ráno nastartuje, nechá vytopit a pak teprv vyrazíš.... ;-) Tam pak je samozřejmě rozdíl, jestli to trvá 18 nebo 27 minut.
My realisti ale opravdu spíš dáme na tu vyhřívanou sedačku.... V zimě mě furt bolely záda - nechal jsem si to vyhřívání externě dodělat a od té doby mám pokoj :yes:
Ne tak docela, pokud mas auto v kuzi, je vyhrivani nutnosti, pokud mas latku tak je to docela v poho. Ma Toyota v latce je daleko prijemnejsi po nasednuti nez bratruv Lex v kuzi, nicmene po cca par vterinach je kuze "teplejsi" a prijemnejsi...
o tom tu hadam ani nikto nepochybuje, ze je to nezbytnost :-|
ale ako sa vravi, vsetko s mierou, udajne to vie, hlavne u muzskej casti posadky vyvolat aj nezelane ucinky v najcitlivejsich partiach... :-O
Jeste k te mrizce v prednim skle (vyhrivani celniho skla) - ja nechapu, ze vyhrivani zadniho okna ma kazda plecka uz v zakladu, ale takovou super vec nenabizi ani hromada drahych aut ani za priplatek.
Mel jsem ted par dni pujceneho Focuse a musim rict, ze je to dalsi vynalez, ktery usetri spoustu casu a nervu.
Spolecne s vyhrivanim sedadel mi ted par dni ta zima ani moc nevadila :-)
No znamy ma Mondeo a to vyhrivane sklo by nejradeji hodil do p...ale v te vyssi vybave ho tam mit musel ! A proc ? Pres tu mrizku v noci pri umelem osvetleni je spatne videt - pod urcitym uhlem je ta mrizka proste videt...take to pry na to rozmrazeni neni zazrak...skrabka je pry rychlejsi ;-)
Ja mam v Avensisu dobry kompromis - rozmrazeni dolniho skla u steracu...staci...
Známy by měl koukat na cestu a ne na mřížku, vyhřívání čelního skla jsem měl už dávno u Scorpii a nikdy jsem s tím neměl problém, pokud oko je zaostřené na střední či větší vzdálenost což by při řízení auta mělo být nemůže vnímat vyhřívaní v okně.
ty plakatovec, este preberaj tie pizdoviny od neho.. Sedacku ci mas vyhrievanu alebo nie, si sam vyhrejes do 5 minut, co ale s tou kabinou a vzduchom v nej? To ze su vyhrievane sedacky dobre na tvoje zada je realita lebo to je naozaj good miesto vyhrievanych sedadiel je lepsie pridavne kurenie ako webasto a podobne. Mal som v predchadzajucom aute webasto a sedacky som nevyhrieval celu zimu. nebolo na co.
Ty jo, tak ja treba osobne vyhrivae celni sklo nesnasim.
Pravda znam ho pouze ze dvou modelu aut: Mondeo a Mazda 3 GTA, ale v obou pripadech bych to okno rozflakal. V noci se na tech dratkach rozpijeji vsechna okolni svetla (lampy, reflektory) a strasne mi to vadi :-(
Topene sedacky je nutnost, auto bez nich nebrat. Volant je luxus. Skoda, ze ho nema Skoda :-)
A co se tyka rychlosti topeni:
Jezdim Octu II 1.8tsi a topi o poznani pomaleji nez Octa 1.9 TDI s elektrickym dohrevem, ale stale je to na svatek oproti Civicovi 2.2D ktery mi nevytopil v zime auto ani po 25 minutach cesty do prace a nekolika velkych kopcich po ceste. V tom aute se muselo jezdit na trasy kratsi nez pul hodiny skoro v cepici. Podotykam auto z garaze!!!
jj presne o to ide. A nepomozu ti ani vyhrievane deky na sedadlach. ked je raz nieco pomaly sa zahrievajuce tak je to zle. kamarat mal 2.2DTi vectru a v zime vravel ze prevazkovu teplotu dosahuje pri kratsich trasach malokedy a auto nema sancu vyhriat. Samozrejme vyhrievane sedacky su dobra vec ale pridavne topenie je lepsie..
ohaldne toho predneho okna vyhrievaneho : mas uplny recht je to grc v noci soferovat s tym bohuzial..
Topenie auta nie je len na to aby si mal suchu * ale na to aby sa zohriala kabina ako celok, ked ti omrza ksicht zo studeneho vzduchu tak ti je vyhrievana sedacka na 2 veci. Ked potrebujes odmrznut predne zadne sklo a vyhriat ho ked snezi a mrzne tak ti je vyhrievana sedacka aj volant na dve veci. A dalsia vec: spravna teplota motora ma za nasledok lepsie vlastnosti motora a skorsi cas vyuzivania jeho potencialu. Vyhriatie kabiny ma vplyv na pohotovostne reakcie vodica ktory nemusi mat na sebe ciapku a rukavice ale citi sa prijemne a nemrzne.
V skrattke: vyjadrujes sa o niecom co si v zivote nezazil: soferovanie
Trochu souhlas, ono staci jet s detmi v aute a nejake vyhrivana sedadla jsou mi na dve veci...
Ale priznejme si, i kdyby bylo auto v tabulce na poslednim miste, klidne bych si ho koupil ;-)
samozrejme, ked sa mi auto paci a som mu nakloneny tak podobne tabulky mam v pazi. Ale minimalne si premyslim ze toto moze byt nevyhoda konkretneho motora
Pochop, jdu na to zatím jenom přes ten plakát. Koukám na Passata na zdi, na židli jsem si dal vyhřívanou dečku, a otevřel jsem si v pokojíčku okno. Nebo snad my plakátoví kluci tu nemůžeme psát?
P.S. S odkazem na ty reakce voďiča odtušuji, že ty nyní píšeš z mrazáku >:-[]
Máš celkem pravdu. Mně osobně ani tak nevadí nevyhřívaná sedadla, protože do zad mi zima není. Spíš bych se bodl vyhřívanej volant, protože ten jeho chlad se mi nelíbí :-)
Prakticky s tebou souhlasím. Vyhřívání kontaktních ploch je nutnost a má výrazný vliv na tepelnou pohodu. Studený vzduch mi dlouho nevadí, přeci neřídím nahý. I když já mám priority obrácené. Sedadlo si sám vytopím během vteřin, ale ruce mi dřív zmrznou, než si ohřeji volant. To mi pak může auto topit klidně na 30 a pořád je budu mít zmrzlé.
Nicméně problém testu je jinde. Jsou to zase příplatky. Když si člověk koupí stejný model ve Švédsku a v Itálii, tak s velkou pravděpodobností každé bude topit jinak. Je to dané tím, že v některých zemích některé automobilky dávají ve standardu přídavné/pomocné topení, takže topná soustava má větší výkon. Jiné automobilky ho nabízejí až za příplatek. Pravděpodobně existují i takové, které ho nenabízí vůbec, popřípadě nedají zákazníkovi na výběr.
Pak je také rozdíl mezi začít topit a vytopit. Většina lidí je šťastná ve chvíli, kdy auto začne topit. Proud teplého vzduchu je velmi příjemný, i když teplota v kabině je nízká.
Když jsem vybíral místo na barák, tak jsem důsledně hleděl na to, aby to bylo na kopci. Jedním z velkých důvodů bylo právě zimní období a inverze. To jen k tvé první větě. ;-)
Já jsem si jen při tvé vzpomínce na zimu a bydlení pod kopcem/na kopci vzpoměl na všechny své bývalé sousedy a jejich testování toho, co všechno jejich kotle dokážou spálit.
Pokud není vyhřívání vzadu, není to taková tragedie, neb pasažéři mohou na úvod sedět třeba v bundách, šofér v kožichu asi těžko, proto tedy to vyhřívání sedadel především vpředu, aby si mohl řidič odložit zimák.
tabulka uplne o nicom nie je, ale mas pravdu s tym vyhrievanim sedadiel, resp. volantu. Nebyt aspon vyhrievanych potahov na sedadla, tak by som asi vo firemnom fiate zamrzol (v dobe kupy nebola moznost vyhrievanych sedadiel). Po vyhrieti chrbta mi uz stacia len rukavice, aby mi neprimrzli ruky na volant. Po rannom starte potrebujem 14 km po mestkom obchvate, kym motor dosiahne 90 stupnov celzia, kym ich nema, tak pusta len vlazny vzduch (staci na odmrazenie okien). Pri jazde mestom dosiahne motor cca 70 stupnov celzia..... Naopak renault kangoo kuril voci fiatu ako drak, po 4-5km v kabine teplucko...
...to platí pouze pro auta, jejichž funkčnost je 100%. Když se vám rozbije termostat (jako mně nedávno), tak si můžete prakticky připravit do auta rukavice a kulicha :P
Vybíráš si auta podle cen ND? Tak to já už zase vím, že tvé příští/první auto bude určitě z bazaru, nejspíš z toho, se kterým tady s oblibou tak spamuješ... 8-s
28.10.09 06:55 marianek
"Samozrejme, ze kulich by mel byt hodny statutu majitele. Kvuli usetreni na vyvoji pouzije Volkswagen pro Golf stejne starou a legendarni zmijovku. Pro odstraneni "zmijoveho" vzoru a umisteni loga znacky Volkswagen potrebne velikosti nejlepe na celo a nazve ji Gurunka (podobnost s Majkou je zcela nahodna). Diky tvaru a velikosti loga na cele ji vsak nikdo nerekne jinak nez Klingonka.
Jeste popularnejsi vsak budou standartne dodavane palcaky. Budou samozrejme z mekcenych materialu pouzitych jiz v interieru na pristrojove desce. V oblasti dlani bude pouzito loga znacky Volkswagen z neklouzaveho materialu pro vyssi bezpecnost. Samorejmosti je jista individualizace palcaku. Za priplatek je mozne tyto palcaky dodat s extra mekcenym vnitrkem pro lepsi tepelnou izolaci. Toto mekceni take zabranuje penosu vibraci z volantu do dlani. Na povrchu, a na okrajich bude vytisknuto varovani "PROSIM NELIZAT".
Policie vsak tvrdi, ze nebezpeci dopravni nehody pri pouziti palcaku je vsak stale dosti vysoke. Podle sdeleni risske policie, testovaci ridici vyprosteni z havarovanych vozu meli jedno spolecne. Oba palcaky v ustech. ;-)"
Nedalo mi to....o spatnem topeni Volkswagenu jsem zde jiz v ironii psal (tehdy pouze o Golfu 1,9TDI 81kw). Je videt, ze ani tento nedostatek VAG jeste nenapravil.
Mam Avensis a je to jak pises 2 az 3km zacne topit, pak uz je to pocitove v poho...jeste nevim zda to mas take, ale dokud se motor neohreje tak to nepousti v auto rezimu dovnitr chladny vzduch ale vse je uzavrene...
vetsi motor topi lip protoze ma vetsi pumpu a vo tom to je >:D tyhle mrnavy auticka,maj malinky moturky,takze o nicem.ja jezdim jen ve velkych off-road nebo pick-ups a topi to jako blazen >:D
Nejlepším možným výsledkem je 0,6 a nejhorším 5,5.
to tam nemohli dat do tabulky cas?
0,6 znamena aky cas? 0,87 je 9 minut,ale to si mam teraz preratavat? cele meranie tymto straca zmysel,ked sa zakaznik nedozvie vysledok v zrozumitelnom udaji.... :no:
A to řádně, pod kotelem s novými modely. Dokáže si někdo představit povedenější alternativu k japonským značkám a konkrétně třeba k Avensisu než je nový Hyundai i40?
Že je Mercedes-Benz nejlepší i v topení tu překvapí asi málokoho, zato úspěch Volva je možná malým/velkým překvapením, možná o to větším, že zabodovalo naftovou depětkou. Málo platné, kdo má doma globus, asi tuší, jaké "tajemství" se skrývá za výhřevností Volv.