Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Která auta špatně topí? Přehled nejlepších a nejhorších

Která auta špatně topí? Přehled nejlepších a nejhorších Zdroj: acz

Která auta špatně topí? Přehled nejlepších a nejhorších

Z mrazivých -10°C na příjemných 22°C se ti nejlepší dostanou za 9 minut, ti nejhorší za půl hodiny.

Německý autoklub ADAC srovnal schopnosti topení jednotlivých aut. Nejrychleji se ohřejete v Mercedesech, nejdéle naopak mrzne posádka některých dieselových MPV a kombi.

Ve velkém srovnání, kterého se zúčastnilo přes 500 aktuálních modelů, ADAC zjišťoval schopnost topné soustavy prohřát interiér na obvyklou teplotu. Podmínky testů jsou náročné, o to lépe ale ilustrují, jak auta fungují v třeskutých mrazech krutých zimních rán.

Výchozí teplota je mráz na úrovni -10°C, ADAC od aut žádá, aby se interiér prohřál na teplotu příjemných 22°C.

Teorie dává výhodu benzinovým motorům. Dieselové mají z fyzikálních důvodů vyšší účinnost, proto generují méně odpadního tepla, a tak se nejen pomaleji zahřívají, ale měly by i začít později ohřívat interiér.

Smart ForTwo coupé 1,0 ale dokládá, že ne vždy je benzinový motor zárukou rychlého oteplení promrzlého interiéru. Malé dvoumístné auto potřebovalo na dosažení cílové teploty 20 minut.

Poráží jej proto i dieselový Golf 1,6 TDI – ten přední cestující ohřeje na 22°C za 17 minut, ty zadní za 20 minut. Golf s benzinovým motorem potřebuje o 3 až 4 minuty méně času. Smart ale není ani nejhorší. Nejhůře ohodnocený SEAT Ibiza ST 1,6 TDI vyžaduje 25, resp. 39 minut, ale VW Sharan 2,0 TDI BlueMotion (30/31 minut) nebo Peugeot 807 2,0 HDi (27/37 minut) na tom nejsou o mnoho lépe.

Naopak nejlepší topnou soustavu má Mercedes-Benz SLS AMG, který vytopil interiér za 9 minut. V pořadí následují dva další Mercedesy (E 500 Coupé a S 400 Hybrid) a další modely převážně prémiových značek. Z mainstreamové produkce ale do Top 5 pronikla Mazda3 2,0 DISI i-stop, která potřebovala 9 až 10 minut a za vítězným SLS tedy o mnoho nezaostala.

ADAC - test výkonnosti topení 2011
Značka, modelvýkon [kW]palivokaroserievýsledek
Mercedes-Benz SLS AMG Speedshift420benzinkupé0,87
Mercedes-Benz E 500 Coupé 7G-Tronic285benzinkupé1,04
Mercedes-Benz S 400 Hybrid220hybridsedan1,15
Volvo S60 D5151dieselsedan1,39
Mazda3 2,0 DISI i-stop111benzinhatchback1,45
BMW X5 xDrive30d180dieselSUV1,56
Audi TT Coupé 2,0 TFSI155benzinkupé1,57
Peugeot RCZ 1,6 THP115benzinkupé1,72
BMW ActiveHybrid X6357hybridSUV1,75
Porsche Boxster S 3,4 PDK228benzinroadster1,78
BMW ActiveHybrid 7342benzinsedan1,81
BMW 740i240benzinsedan1,81
Audi A4 allroad 2,0 TFSI quattro155benzinkombi1,99
(…)
Toyota Auris HSD100hybridhatchback5,13
Mitsubishi i-MiEV49elektřinahatchback5,13
Škoda Fabia Combi 1,6 TDI77dieselkombi5,24
Peugeot 807120dieselMPV5,49
Mercedes-Benz Viano 2,2 CDI120dieselMPV5,49
VW Sharan 2,0 TDI BlueMotion103dieselMPV5,50
Fiat Doblo 1,6 MultiJet Combi77dieselMPV5,50
SEAT Ibiza ST 1,6 TDI77dieselkombi5,50

Naměřené hodnoty ADAC přepočetl na známku. Nejlepším možným výsledkem je 0,6 a nejhorším 5,5. Tabulka uvádí modely z obou konců výsledkové listiny.