Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Která auta špatně topí? Přehled nejlepších a nejhorších

157 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Vybíráš si auta podle cen ND? Tak to já už zase vím, že tvé příští/první auto bude určitě z bazaru, nejspíš z toho, se kterým tady s oblibou tak spamuješ... 8-s
Frantizsekk
Po 30ti parni lazne, cece. Zkontroluj si termostat 😉
Avatar - baca42
baca42
To je problém těch úspornejch motorů, když do kamen málo přikládáš tak taky moc nehřejou. Je velkej rozdíl jestli u svojí 1,9 TDI PD jedu za 4,5 l nebo za 6 l. Při úsporný jízdě a -10°C se mi motor na 90°C neohřeje nikdy. Naštěstí tam mám elektrickou spirálu. 😄
Avatar - Typhoon
Typhoon
Jak opět?
Avatar - gld
gld
teda, "chladilo" to len v zime >😁
Avatar - Krispos
Krispos
Tak v létě je venku takovej hic, že je to spíš poloha "zaplaťpánbůh že aspoň fouká".... >😁
pandan
Tos měl ještě dobré. Já jsem ve Formanu hlavně v létě postrádal polohu "chladí". 😢
Avatar - gld
gld
Si naposledy sedel v dieslaku pred 20 rokmi na vojne, ni?

A že nevieš tankovať, bez toho aby si si pocákal gate je tvoj problém >😒]
Avatar - Krispos
Krispos
Ajéje, saze.... a taky to vrčí jak nasranej traktor a když to jede, celá přístrojovka se klepe.... dneska má každej novej dýzl DPFko, takže to s těma emisema a zplodinama není tak strašný...
Frantizsekk
Mam passat tdi a topi to po 3km, po dalsich 2 je vytopenej- zadnej problem.Vento i Avensiska v benzinu topily driv, ale ne o moc..
Avatar - Krispos
Krispos
Ale vypovidaci hondnotu to ma tak pro duchodce, kterej tou 40 jezdi denne do Lidlu pro jogurty ve sleve... kdyby s kazdym autem projeli normalni pul hodinovou trasu, bylo by to o necem jinym. Takhle jsem se dozvedel, ze kdyz auto postavim na spalky a natocim tam 40, tak se nekde zahreju driv, nekde pozdeji....
Frantizsekk
Vyhmatl jsi me, to ti NEDARUJU .. No nepisou, jestli jeli tech 40km/h na jednicku, dvojku, trojku..To ovlivni dobu vytopeni. meli udelat test na nejaky trase normalni jizdou.
Celej test jen rekl, ze diesel vytapi pomaleji a Volvo+X5 jsou na to pripraveny. Moje auto topi dobre, jeste jsem zimou nechcip a na ostatni se vyprdnu a udelam nejlip.
GTI
;-\ Přidej, jsi stále podmražený.
tak neviem ako su na tom CR od VW ale rotacky a PDcka pre nas trh maju 3 pridavne vyhrievacie zhavice chladiacej kvapaliny !
ked zapne clovek kurenie naplno a nemas zapnute spotrebice navyse, zacnu zhavit. a ci verite alebo nie pdcko hreje po par km letny vzduch a rotacka to iste.
to su auta do 2005 roka tie novsie , ako OII maju pridavne elktricke kurenie .. tam hreje tiez dost rychlo .
motor sa uz ale na 90 stupnov dostava dlhsie, treba zakrit ucinnu plochu chladica. princip je stale ten isty .. iadi to termostat 😲) .

niektore TDI tie 3 zhavice nemaju !! zalezi pre aky trh boli urcene. napr z talianska som to tam nenasiel 😒 . da sa dorobit 😄 .

ale ak ma niekto vyhrievane sedacky a zapne hned tie tak 3 zhavice nezacnu kurit .. uz sedacky maju nejaky odber ... prudu .

vse ma vyhody aj nevyhody .. diesel ma vysiu ucinnost 😲)

svoje auto treba poznat , myslim ze ani pri testoch nevedeli ktore ake ma vychytavky .. a verte ze kazde ich ma !
GTI
Přesně, výhřívané sedadlo je základ teplotního komfortu
gtv6
když mělo bufík.
GTI
Koukám že jsi zatím v zimě v autě nejel... >😁 ty brumlo.
GTI
Skla topením rozmrazuje amatér, před nasednutím "nasucho" nutno stěrkou odstranit sníh (led), a pak už jde jen o ten ofuk zevnitř jako obrana proti eventuálnímu rosení. Jsou ještě možnosti, že je ve skle "rozmrazovací mřížka", tam ano, tam se to dělá jaksi namokro. Má zkušenost je ta, že led vždy škrábu ze skel (zvenku) >😁 nasucho, žádné rozmrazovací spreje, tím se to akorát rozšmudlá.
GTI
Tabulka v podstatě o ničem. Je známou věcí, že v zimě je lepší bydlet pod kopcem než na kopci, vedle toho, to nejdůležitější není ani tak standardní topení, nýbrž vyhřívaná sedadla (případně volant), neb pocitově i fakticky je na počátku jízdy pro šoféra nejdůležitější, aby nepředával vlastní teplo tam, kde se něčeho dotýká, zejména tedy do sedadla.

Řada z nás jistě zná to nasednutí při mínus 20, kdy právě vyhřívané sedadlo dokáže do cca dvou minut jízdu velmi zpříjemnit. Ruku v ruce s tím pak jde samozřejmě postupná narůstající teplota okolí, ovlivňovaná již samotným topením. Tedy především auto bez vyhřívaných sedadel, to je teprve ta pravá zkouška arktických schopností šoféra, a to bez ohledu na to, jestli se mu kabina vyhřeje za dvanáct či za patnáct minut.

Přínos vyhřívaných sedadel je natolik výrazný, že skutečný nájezd topení do potřebné teploty proudu vzduchu je až podružnou záležitostí. Ofuk má samozřejmě význam především v tom, že zabraňuje rosení skel.

P.S. Porovnávat délku vytopení Boxstera se Superbem je úsměvné.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenže ta musí být zvyklá na jiné mrazi na sibiři. >😁
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
řešení dodatečným PTC elektrickým topení, nebo přídavným nezávislým topením - bufíkem (mazda)... Co vím, tak levné zážehové verze Peugeot nemají ani jedno... 407 samo není levná verze, takže bych to tipoval na PTC článek v topné soustavě 😉
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
u diesel motorů je tento problém řešen dodatečným elektrickým topení (koncern), nebo bufíkem (mazda)... Co vím, tak levné zážehové verze Peugeot nemají ani jedno... Takže testy jsou správná věc, škoda malého počtu testovaných OA...
Frantizsekk
Pravdepodobne test probihal tak, ze auta v minus 20 pouze nastartovali a nechali ohrivat na volnobeh. Tam ma benzin nespornou vyhodu v tom, ze se na volnobeh musi chladit na provozni teplotu , kdezto diesel dosahne tak 70 stupnu a vic nevyleze.
Pri takovem testu by tedy meli taky oddelit diesely od benzinu a rovnou otestovat, za jak dlouho se prohreje interier z -20 pri normalni jizde- protoze na volnobeh je to k dieselu nefer.
Avatar - Krispos
Krispos
Jistě, jednak španělská auta pracují v režimu siesta, takže nikam nespěchají.... a druhak -10 je ve Španělsku jendou za Uherák >😁
Nepřijde mi zrovna to pravé porovnávat jak topí benzín a diesel! Všeobecně je známo, že dieselům trvá déle, než se ohřeje a čili i začne topit! 😉
kyklop
vtedy neradi vyssie ako treti prevodovy stupen a ked vidi znacku 12% stupanie, tak to radsej odstavi pod kopcom >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
A když zapneš topení a vyhřev sedačky, světla, ohřev zadního okna a stěrače, utáhne to ten motor nebo musíš stát na místě? >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - F127
F127
Jezdíval jsem služební Nivu a ještě dnes si vybavuju, že levou nohu jsem měl omrzlou a pravou spařenou >😁 . Jo a jednou na spolujezdce vytekla horká voda z topení. S Nivou bylo hodně veselých historek.
bordeaux
ad1: co je na tom ze kupi bazarovku? sa smejes z tych co nemaju na nove?

ad2: nove auta nepotrebuju nahradne diely? ci ty mas nove auto len rok a potom ho hned predas?

ad3: smejes sa tu z bazaristov a pritom nemas na to zverejnit v profile svoje auto? Ci ty ziadne nemas a zavidis aj tym navstevnikom bazarov co? >😒]
Avatar - Krispos
Krispos
Jasně, chtěl by si snad 7 let v Tibetu prožít v netopícím autě? >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Že by první kroky Číňanů? >😒] >😁
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
aj ked mas vyhrievane sedadla, detskej autosedacke to moc nepomoze. Inak zase suhlas, v kozuchu, resp. hrubej bunde sa soferuje mizerne >😒]
GTI
Že je Mercedes-Benz nejlepší i v topení tu překvapí asi málokoho, zato úspěch Volva je možná malým/velkým překvapením, možná o to větším, že zabodovalo naftovou depětkou. Málo platné, kdo má doma globus, asi tuší, jaké "tajemství" se skrývá za výhřevností Volv.
GTI
No tak, že by se ve Švédsku prali o Passaty, to asi ne 😄
GTI
Ano.
GTI
Nedává náhodou Octavia dozadu vyhřívání?

Pokud není vyhřívání vzadu, není to taková tragedie, neb pasažéři mohou na úvod sedět třeba v bundách, šofér v kožichu asi těžko, proto tedy to vyhřívání sedadel především vpředu, aby si mohl řidič odložit zimák.
Frantizsekk
Avensisku uz nemam, byla to 98 rok 1,6.. foukala i studenej, ale jen chvilicku. Nejrychleji topici auto, co jsem mel.
bordeaux
😄
kyklop
:yes: presne ako pises, zadny pasaziery si musia pockat a deti v autosedacke treba poriadne obliect (zimny paket v podobe extra rukavic a salu)
kyklop
tabulka uplne o nicom nie je, ale mas pravdu s tym vyhrievanim sedadiel, resp. volantu. Nebyt aspon vyhrievanych potahov na sedadla, tak by som asi vo firemnom fiate zamrzol (v dobe kupy nebola moznost vyhrievanych sedadiel). Po vyhrieti chrbta mi uz stacia len rukavice, aby mi neprimrzli ruky na volant. Po rannom starte potrebujem 14 km po mestkom obchvate, kym motor dosiahne 90 stupnov celzia, kym ich nema, tak pusta len vlazny vzduch (staci na odmrazenie okien). Pri jazde mestom dosiahne motor cca 70 stupnov celzia..... Naopak renault kangoo kuril voci fiatu ako drak, po 4-5km v kabine teplucko...
mila001
Kdyby si měl garáž tak neřešíš takové problémy.
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
jj, nový stál dvě stovky, takže v poho 😄 Bohužel na to nebyl měsíc čas, takže jsem pěkně vymrz, no. Ještě že tím nejezdím denně 😄
hihihi
[odkaz]

PS: jestli to nebude lepsi nez
[odkaz]
tak to zas tak horke nebude 😉
hihihi
Jo jo, ja to tam dal hned jak se nekdo ptal, ale nekteri diskutujici jsou tak lini >😁 >😁 >😁
hihihi
Tak to jsem rad, ze jsi s tim spokojeny 😉
Avatar - Typhoon
Typhoon
Když jsem před lety ještě jezdil Favoritem, parkoval jsem výhradně venku a každý den jsem pozoroval, jak mi rez před očima ožírá plechy. Můj názor je, že když se rez potřebuje nažrat, je jí jedno, jestli je venku -10°C nebo +10°C.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No tak 207 HDI sice s automatickou dvouzonovou (možná ta verze už přidavné topení má) topí relativně obstojně, není to jako benzínové, ale čekal jsem to horší.
Avatar - Ronault.
Ronault.
10 minut? Já ve Fanoušovi vycouval z vrat, zavřel garáž a už to topilo, inu neúsporná konstrukce >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
To jsem měl taky. První podzimní jízdu s autem jsem zjistil, že netopí. Bylo zaseknuté lanko ovládání. Doma jsme to s taťkou opravili, jen teda taťka to moc přitáhl a už to jen topilo. Takže se to muselo pak jště dolaďovat >😁

Ono to šlo doladit, moc dobře, jen prostě je to 20 let stará technika a potřebuje k tomu trochu trpělivosti.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Přečti si originál test i s časy, někde nahoře je odkaz.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Kolik aut do půl Mega má vyhřívané zadní sedačky? A zná někdo z vás vyhřívanou kindersedačku? Já ne. Rozhodně bych standardní topení nepodceňoval.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Vielen Dank für die Tabelle. Der Test wurde sehr sorgfältig gemacht.
R-class
:yes:
R-class
:no:
Petrko
No mám už šesté auto které to vyhřívání má a u žádného mi to nevadilo spíš naopak.
Avatar - salamoon
salamoon
to tam nemohli dat do tabulky cas?
0,6 znamena aky cas? 0,87 je 9 minut,ale to si mam teraz preratavat? cele meranie tymto straca zmysel,ked sa zakaznik nedozvie vysledok v zrozumitelnom udaji.... :no:
hihihi
To asi ano, ale rusivy element to je...ja v tom jel a nevadilo mi to, ale nejezdim tim kazdy den...on by to uz nechtel...tak asi tak...
hihihi
Hlavne v penezence vid ??? 😉
zlysoused
Ale jistě, ve vztahu k autosvětu.

Já jsem si jen při tvé vzpomínce na zimu a bydlení pod kopcem/na kopci vzpoměl na všechny své bývalé sousedy a jejich testování toho, co všechno jejich kotle dokážou spálit.
GTI
Ani se mi nechce věřit, že bys nepochopil, co jsem tou první větou chtěl naznačit 😉
zlysoused
Když jsem vybíral místo na barák, tak jsem důsledně hleděl na to, aby to bylo na kopci. Jedním z velkých důvodů bylo právě zimní období a inverze. To jen k tvé první větě. 😉
Petrko
Známy by měl koukat na cestu a ne na mřížku, vyhřívání čelního skla jsem měl už dávno u Scorpii a nikdy jsem s tím neměl problém, pokud oko je zaostřené na střední či větší vzdálenost což by při řízení auta mělo být nemůže vnímat vyhřívaní v okně.
hard to kill
vetsi motor topi lip protoze ma vetsi pumpu a vo tom to je >😁 tyhle mrnavy auticka,maj malinky moturky,takze o nicem.ja jezdim jen ve velkych off-road nebo pick-ups a topi to jako blazen >😁
Klaudius
Daj si do auta Ceresit (pohlcovač vlhkosti), pomáha.
Avatar - gld
gld
To poznám z favoritu..raz keď to začne kúriť, regulácia stráca zmysel. Pozná len polohu "kúri" a "chladí" >😁
GTI
Souhlas.
GTI
😄
hihihi
Mam Avensis a je to jak pises 2 az 3km zacne topit, pak uz je to pocitove v poho...jeste nevim zda to mas take, ale dokud se motor neohreje tak to nepousti v auto rezimu dovnitr chladny vzduch ale vse je uzavrene...
_MT_
Prakticky s tebou souhlasím. Vyhřívání kontaktních ploch je nutnost a má výrazný vliv na tepelnou pohodu. Studený vzduch mi dlouho nevadí, přeci neřídím nahý. I když já mám priority obrácené. Sedadlo si sám vytopím během vteřin, ale ruce mi dřív zmrznou, než si ohřeji volant. To mi pak může auto topit klidně na 30 a pořád je budu mít zmrzlé.

Nicméně problém testu je jinde. Jsou to zase příplatky. Když si člověk koupí stejný model ve Švédsku a v Itálii, tak s velkou pravděpodobností každé bude topit jinak. Je to dané tím, že v některých zemích některé automobilky dávají ve standardu přídavné/pomocné topení, takže topná soustava má větší výkon. Jiné automobilky ho nabízejí až za příplatek. Pravděpodobně existují i takové, které ho nenabízí vůbec, popřípadě nedají zákazníkovi na výběr.

Pak je také rozdíl mezi začít topit a vytopit. Většina lidí je šťastná ve chvíli, kdy auto začne topit. Proud teplého vzduchu je velmi příjemný, i když teplota v kabině je nízká.
hihihi
Aha takze vsechny testy i crash testy jsou zbytecny, protoze by meli auto vzit a napalit ho do Scanie, aby to bylo realne >😁 >😁 >😁
hihihi
😉
Cara Binieri
V Renaultech jsou vyhrivana celni skla OK, nemuzu si to vynachvalit.
marianek
zcela vyjimecne 😉
Avatar - Krispos
Krispos
Kromě evoluce, tam jsou chvostu kříženci vos a včel 😄
Avatar - Nerez
Nerez
Máš celkem pravdu. Mně osobně ani tak nevadí nevyhřívaná sedadla, protože do zad mi zima není. Spíš bych se bodl vyhřívanej volant, protože ten jeho chlad se mi nelíbí 😄
cuoresportivo
Když jsem míval Samaru, nepamatuju, že bych býval musel pouště větrák aby mi to topilo. :yes:
P 407
zcela výjimečně :yes:
LudaBaxa
To nemusíme skákat do minulého režimu, stačí skočit k jednotkové octavii... 😉
ridlley
no jo, klacek sa rad inak zohrieva... >😒]
GTI
Proto musíš po příjezdu oplachovat ledovou vodou 😄 Jo, souhlas.
Scared
Okna ti zevnitř namrznou díky vlhkosti v interiéru. Dostane se ti tam například určité množství sněhu při nastupování, ten vlivem zahřátí interiéru roztaje a začne se pomalu odpařovat a na oknech pak dochází ke kondenzaci vodní páry.
Dokud běží ventilace, není to problém, vlhkost se na sklech rychle vysuší a postupně by se měla z interiéru odvětrávat.
Jakmile však vůz odstavíš a ve voze ti nějaká vlhkost zůstane, proces odpařování pokračuje, ale zkondenzovaná pára postupně pokrývá skla a pokud venku mrzne, vytvoří se ti na vnitřní straně skel námraza.
ridlley
o tom tu hadam ani nikto nepochybuje, ze je to nezbytnost 😐
ale ako sa vravi, vsetko s mierou, udajne to vie, hlavne u muzskej casti posadky vyvolat aj nezelane ucinky v najcitlivejsich partiach... 😲
bordeaux
zase vymenit termostat nie je zalezitost deesiatok tisic ale par korun..
bordeaux
jj presne o to ide. A nepomozu ti ani vyhrievane deky na sedadlach. ked je raz nieco pomaly sa zahrievajuce tak je to zle. kamarat mal 2.2DTi vectru a v zime vravel ze prevazkovu teplotu dosahuje pri kratsich trasach malokedy a auto nema sancu vyhriat. Samozrejme vyhrievane sedacky su dobra vec ale pridavne topenie je lepsie..

ohaldne toho predneho okna vyhrievaneho : mas uplny recht je to grc v noci soferovat s tym bohuzial..
bordeaux
nic viac zo seba nevypustis? >😁
bordeaux
samozrejme, ked sa mi auto paci a som mu nakloneny tak podobne tabulky mam v pazi. Ale minimalne si premyslim ze toto moze byt nevyhoda konkretneho motora
MariAchi
Ja jsem si ve tme niceho spatneho nevsiml, ale ja fakt, ze ta mrizka je videt - jsou to takove jakesi vlnovky...

Nez jsem oskrabal bocni okna a shodil snih, dalo se predni okno normalne setrit.
A sterace pak nenamrzaly.
Ja bych to bral.
czvlkoun
Ty jo, tak ja treba osobne vyhrivae celni sklo nesnasim.
Pravda znam ho pouze ze dvou modelu aut: Mondeo a Mazda 3 GTA, ale v obou pripadech bych to okno rozflakal. V noci se na tech dratkach rozpijeji vsechna okolni svetla (lampy, reflektory) a strasne mi to vadi 😒
Topene sedacky je nutnost, auto bez nich nebrat. Volant je luxus. Skoda, ze ho nema Skoda 😄
A co se tyka rychlosti topeni😒br /> Jezdim Octu II 1.8tsi a topi o poznani pomaleji nez Octa 1.9 TDI s elektrickym dohrevem, ale stale je to na svatek oproti Civicovi 2.2D ktery mi nevytopil v zime auto ani po 25 minutach cesty do prace a nekolika velkych kopcich po ceste. V tom aute se muselo jezdit na trasy kratsi nez pul hodiny skoro v cepici. Podotykam auto z garaze!!!
GTI
😄 :yes:
GTI
Ano u kůže je to nezbytnost.
hihihi
No znamy ma Mondeo a to vyhrivane sklo by nejradeji hodil do p...ale v te vyssi vybave ho tam mit musel ! A proc ? Pres tu mrizku v noci pri umelem osvetleni je spatne videt - pod urcitym uhlem je ta mrizka proste videt...take to pry na to rozmrazeni neni zazrak...skrabka je pry rychlejsi 😉
Ja mam v Avensisu dobry kompromis - rozmrazeni dolniho skla u steracu...staci...
hihihi
>😁 >😁 >😁 Ja bych ten novy vuz uz chtel >😁 >😁 >😁
Bohuzel zatim mam jen mesic nove celni sklo...
Ale v breznu uz mozna...i kdyz od tebe to asi gratulace nebude...bude to asi (i kdyz jeste po vyberu a projeti)...Avensis kombik v kuzi benzin v max. vybave 😉
MariAchi
Tak pod to se podepisu.

Jeste k te mrizce v prednim skle (vyhrivani celniho skla) - ja nechapu, ze vyhrivani zadniho okna ma kazda plecka uz v zakladu, ale takovou super vec nenabizi ani hromada drahych aut ani za priplatek.

Mel jsem ted par dni pujceneho Focuse a musim rict, ze je to dalsi vynalez, ktery usetri spoustu casu a nervu.
Spolecne s vyhrivanim sedadel mi ted par dni ta zima ani moc nevadila 😄
GTI
No, to je problémek, asi před odstavením musíš okna vyfoukat, a po nasednutí zase to nechce vypouštět oblaka dechu na okno. V tomhle holt je parkování pod nebem náročnější. Jinak gratuluju k novému vozu :yes:
GTI
😄
GTI
Ale to je přece logické, nebo tys očekával, že všechna auta se vyhřívají stejně rychle? To je přece dáno mnoha aspekty - účinností topení, velikostí kabiny, účelem užívání a tak podobně. Nebo ty se snad chystáš vyhlásit Fiatu válku za to, že Doblo získalo horší známku než Auris?

Tak mě napadá, že zde nejde ani tak o topení, jako o tvou vymraženou lebku...
hihihi
Ne tak docela, pokud mas auto v kuzi, je vyhrivani nutnosti, pokud mas latku tak je to docela v poho. Ma Toyota v latce je daleko prijemnejsi po nasednuti nez bratruv Lex v kuzi, nicmene po cca par vterinach je kuze "teplejsi" a prijemnejsi...
GTI
To jistě, vyšší teplota není žádoucí, nezapomeň, že přijedeš s nasoleným autem a kdyby měl člověk v garáži teplotu 20, nemuselo by to být zrovna dobré pro karoserii. Nyní je to již asi spíše teoretický problém, ale za minulého režimu by ti škodovka v těch dvaceti přes zimu v garáži doslova shnila.
GTI
To je dobře.
hihihi
Je uplne nove 😉 Staci kdyz je trochu orosene a druhy den je zamrzle, neparkuji v garazi...
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
...to platí pouze pro auta, jejichž funkčnost je 100%. Když se vám rozbije termostat (jako mně nedávno), tak si můžete prakticky připravit do auta rukavice a kulicha 😜
GTI
Pochop, jdu na to zatím jenom přes ten plakát. Koukám na Passata na zdi, na židli jsem si dal vyhřívanou dečku, a otevřel jsem si v pokojíčku okno. Nebo snad my plakátoví kluci tu nemůžeme psát?

P.S. S odkazem na ty reakce voďiča odtušuji, že ty nyní píšeš z mrazáku >😒]
hihihi
Trochu souhlas, ono staci jet s detmi v aute a nejake vyhrivana sedadla jsou mi na dve veci...
Ale priznejme si, i kdyby bylo auto v tabulce na poslednim miste, klidne bych si ho koupil 😉
bordeaux
IQ tykve co? tak ja ti to vysvetlim.. Vo fabii alebo v ibize si pockas kym sa auto vyhreje oproti inym autam, uz si to pochopil alebo to chces este lepsie vysvetlit?
hihihi
Aha plakatovce a jakpak to delas s cestujicimi na zadnich sedadlech ???
MariAchi
(pisu v zavorce, at to nejde slyset: jsem zvedav, co na tu Alfi porazku rekne wolff )
bordeaux
ty plakatovec, este preberaj tie pizdoviny od neho.. Sedacku ci mas vyhrievanu alebo nie, si sam vyhrejes do 5 minut, co ale s tou kabinou a vzduchom v nej? To ze su vyhrievane sedacky dobre na tvoje zada je realita lebo to je naozaj good miesto vyhrievanych sedadiel je lepsie pridavne kurenie ako webasto a podobne. Mal som v predchadzajucom aute webasto a sedacky som nevyhrieval celu zimu. nebolo na co.
hihihi
Ono si za to asi muzes sam, furt tak vychvalujes VW, ze i kdyz o nich nic nenapises, jisti diskutujici se do tebe pusti hlava nehlava >😁
Proste jen cekaji, aby si mohli do VW kopnout, ja VW moc nemusim, beru to jako normalni prumer, ale abych hned na jakykoliv tvuj prispevek hazel spinu na VW, to mi za to nestoji 😉
chytrak1
No po té co mne priora (predni pohon) na snehu pri predjizdeni v ca 30 km rychlosti vysplouchla pri zarazování zpet pretacivym (!) smykem o ní nechic nikdy ani zavadit. Jinak je dost velkej kverdl. S ovládáním moderních aut to nemá mnoho společnýho.
bordeaux
jednoznacne jeden z najtupsich prispevkov😒br />
Topenie auta nie je len na to aby si mal suchu * ale na to aby sa zohriala kabina ako celok, ked ti omrza ksicht zo studeneho vzduchu tak ti je vyhrievana sedacka na 2 veci. Ked potrebujes odmrznut predne zadne sklo a vyhriat ho ked snezi a mrzne tak ti je vyhrievana sedacka aj volant na dve veci. A dalsia vec: spravna teplota motora ma za nasledok lepsie vlastnosti motora a skorsi cas vyuzivania jeho potencialu. Vyhriatie kabiny ma vplyv na pohotovostne reakcie vodica ktory nemusi mat na sebe ciapku a rukavice ale citi sa prijemne a nemrzne.

V skrattke: vyjadrujes sa o niecom co si v zivote nezazil: soferovanie
GTI
Ano. A ten vnitřek, no to už snad je i lepší to sklo rovnou vyměnit... 😄
Avatar - pocitac
pocitac
Lepší by bylo napsat... je zajímavý, že Ibiza a Fabia topí s 1,6 TDI stejně mizerně. Umí to někdo vysvětlit?
GTI
>😁
hihihi
Jenze tuhle zimu jsem mel zamrzle celni sklo i zevnitr ! A to je teprve parada to rozmrazit ! Nekdy to nejde ani skrabkou, kdyz naprsi a umrzne... Mas pravdu ze rozmrazovaci sprej je na...
GTI
Jak to myslíš, že vozidla VW málo topí? Jako, že třeba v Passatu za jízdy tuhneš?
major
No ak máš v aute garážové 3 stupne, tak ho stále potrebuješ vyhriať (aj keď lepšie než vyhrievať z -15).
Mr.Murphy_
chtě nechtě ti musím dát za pravdu.... Plakátovec v tom má jasno: autem se jezdí tak, že se ráno nastartuje, nechá vytopit a pak teprv vyrazíš.... 😉 Tam pak je samozřejmě rozdíl, jestli to trvá 18 nebo 27 minut.

My realisti ale opravdu spíš dáme na tu vyhřívanou sedačku.... V zimě mě furt bolely záda - nechal jsem si to vyhřívání externě dodělat a od té doby mám pokoj :yes:
MariAchi
Na hadky s GTIm kasli - hele, je super, ze Skoda Roomster porazila nejsilnejsi soucasnou Alfu!! Bravo Skoda!!

A verim, ze Skoda auto zapracuje na topeni a pristi rok to nanda i Pande!!

Ja bych chtel mit tvoje starosti... >😁
bordeaux
nie je tam rozdiel, obe lizu tabulku zospodu. To ze je o dve miesta vyssie je vysledkom mozno par sekund
GTI
Jistě, vedle toho i garážový kovboj parkuje i mimo garáž, třeba přes den u kanceláře, no a pak nastupují ty horní praktiky 😄

Udržuju si v garáži přes zimu teplotu kolem tří až pěti stupňů, a tohle je samozřejmě výborné i pro motor.
J4K
No, ještě lepší je parkovat v zimě auto v garáži, pak je z tohoto pohledu fuk, jestli bydlíš na nebo pod kopcem a neřešíš ani dobu náběhu topení, ani námrazu nebo rošení skel.... 😄
GTI
A proč mi to píšeš?
major
Volvo zvládne vykúriť auto dieslom za 9 minút. Výsledky dieslov koncernu VW nie sú v tomto svetle úsmevné, ale na zaplakanie. ;-\
Frantizsekk
:yes: to jo, prekvapko.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Musím říct, že Ladou poměrně opovrhuji. Jediné, před čím smekám je Niva a její teréní schopnosti.
_Teddy_
tak-tak, tabulka kde koncernove auta skoncia v suterene je vzdy o nicom! Na tuto tvoju zasadu sme si uz u teba uz tak akosi zvykli...
hihihi
Zas tak o nicem to neni, rozmrazeni skel urcite bude u aut co topi lepe mnohem rychlejsi. Take je rozdil zda auto mas na 22 stupnich za 10 ci 30 minut, je jasne ze nejake dve tri minuty ani clovek nepozna...take kdyz misto 40 pojedes 120 bude teplo mnohem drive 😉

PS: jeste meli ale pridat, kolik to dane auto sezere nez vytopi tu kabinu...rozdil mezi E500 a 1.6 Peugeotem bude asi dost velky >😁
hihihi
[odkaz]
hihihi
Pravdepodobne NEUMIS CIST A JSI LINY SI NECO NAJIT O TESTU !!!
Test probihal pri 40km/h !!!

Methodik & Hintergrund
Datenbasis: Messwerte aus dem ADAC Autotest (keine Absolut-Erfassung sämtlicher Neuwagen
auf dem deutschen Markt).
Messverfahren😒br /> • ADAC-Kälteprüfstand auf -10 Grad temperiert
• Testwagen wird vor Messbeginn 7 Stunden auf Prüfstand konditioniert
• Fahrzeug wird auf der Rolle mit permanent 40 km/h gefahren
• Heizung ist auf max. Temperatur eingestellt, Gebläse läuft mit 3/4 der Maximal-Leistung
• Auf den Sitzplätzen vorne und hinten erfassen jeweils 5 Messfühler in unterschiedlicher Höhe
die Innenraum-Temperatur
Avatar - KubikCv
KubikCv
no právě..kamarád měl léta 111ku (stejný základ jako Priora) a maximálně spokojenej,bludišťáky v elektroinstalaci vem čert..ale čepy,podvozek...úplně supr,bez vůlí. Docela dlouho o Prioře přemejšlím jako o levným postrku..Priora oproti 111 má lepší interiér.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já jsem nedávno četl podobný test v autotipu (nebo ve světě motorů, ted nevím). Tam bylo zjištění podobné. Golf tam byl označen "pan průměrný" a o asi ve všech směrech vyhřívání (Na 10 stupňů, na odmrazení čelního skla na 25 stupňů) A překvapila mě tam ještě jedna věc. Kia Ceed, která na tom nebyla nijak špatně, zprvu o něco léůe než golf (vytopení na 10 stupňů a rozmrazení čelního skla) ale za boha se ani po víc jak půl hodině nedostala nad 25 stupňů. To topení to prostě nevytopilo. Ale to je jen takový postřeh, který si z toho pamatuju.
Avatar - Bonpar
Bonpar
Odkaz na kompletni tabulku by nekdo nemel?
Avatar - KubikCv
KubikCv
tak před rokem prováděli stejný test..teploty měřili na úrovni hlav cestujících..nejlíp na tom byla Lada Priora 😄
Avatar - beibej
beibej
je zajímavý, že fabia se stejným motorem topí líp než Ibiza. Umí to někdo vysvětlit?
Avatar - Krispos
Krispos
No je pěkné, že ty jsi prodal předposlední FIAT koncernu VW, ale Sergio a wolff tě určitě nepochválí 😄
Avatar - Gasoline
Gasoline
Tak to máme asi Turana pro Saharu. Absolutně nejhůř topící auto z celé firemní filotily. Cesta do práce mi trvá 15min a za tu dobu nesundávám ani rukavice. (TDI 1.9 rv05)
webpaja
A to řádně, pod kotelem s novými modely. Dokáže si někdo představit povedenější alternativu k japonským značkám a konkrétně třeba k Avensisu než je nový Hyundai i40?

[odkaz]
Avatar - kaa
kaa
správně, nafta patří do kamen
major
Kúri menej ako konkurencia a dá sa to zlepšiť. A to výrazne.

Passat nemám, ale byť Švédom, tak radšej volím Volvo. Pokiaľ by som teda netúžil šoférovať v baranici, keď bude vonku -30.
marianek
TDI 81kw bez bufika v -15 topi (chapej, fouka teply vzduch) po 30km jizdy. S bufikem mas auto vytopene driv nez nasednes.
cuoresportivo
Ano vrčí to, klepe se to, při předjíždění tomu dojde dech ve 4000, umastí mě to při tankování, atp. bych mohl pokračovat, proto mi to nesmí do baráku. 😄 Brrr dýzl. :no:
vosovčelák
VW opět na chvostu, jako prakticky ve všem!! >😒] :no:
cuoresportivo
Fér nefér srovnání, ale když budeš vychvalovat spotřebu tvýho dýzlu, tak to bude určitě fér, že? Nebo budeš přivírat oči nad těma sazema co to vypouští... :no:
bordeaux
to je vsetko? take jkratke? este si stale nerozdychal stale diskusiu z mondea? >😁 >😁
marianek
28.10.09 06:55 marianek
"Samozrejme, ze kulich by mel byt hodny statutu majitele. Kvuli usetreni na vyvoji pouzije Volkswagen pro Golf stejne starou a legendarni zmijovku. Pro odstraneni "zmijoveho" vzoru a umisteni loga znacky Volkswagen potrebne velikosti nejlepe na celo a nazve ji Gurunka (podobnost s Majkou je zcela nahodna). Diky tvaru a velikosti loga na cele ji vsak nikdo nerekne jinak nez Klingonka.
Jeste popularnejsi vsak budou standartne dodavane palcaky. Budou samozrejme z mekcenych materialu pouzitych jiz v interieru na pristrojove desce. V oblasti dlani bude pouzito loga znacky Volkswagen z neklouzaveho materialu pro vyssi bezpecnost. Samorejmosti je jista individualizace palcaku. Za priplatek je mozne tyto palcaky dodat s extra mekcenym vnitrkem pro lepsi tepelnou izolaci. Toto mekceni take zabranuje penosu vibraci z volantu do dlani. Na povrchu, a na okrajich bude vytisknuto varovani "PROSIM NELIZAT".
Policie vsak tvrdi, ze nebezpeci dopravni nehody pri pouziti palcaku je vsak stale dosti vysoke. Podle sdeleni risske policie, testovaci ridici vyprosteni z havarovanych vozu meli jedno spolecne. Oba palcaky v ustech. 😉"

Nedalo mi to....o spatnem topeni Volkswagenu jsem zde jiz v ironii psal (tehdy pouze o Golfu 1,9TDI 81kw). Je videt, ze ani tento nedostatek VAG jeste nenapravil.
overnight
Fabia netopí lépe než Ibiza, rozdíl 5,5 a 5,24 je časově zanedbatelný a může být způsoben mnoha odlišnými detaily , jako velikostí, orientací pruduchů palubní desky, přívody a dalšími. Problém je v samotném motoru 1,6 tdi, který z nějakého důvodu (který neznám) prostě nechce topit. Každopádně ani Ibiza ani Fabia není s tímto motorem dobrou volbou. :no:
bordeaux
v prvom rade sa dobre nadychni predtym ako ides pisat , budes mat viac vzduchu v gebulke.. pomoze to aj tvojmu vyvinu..

V druhom rade tu nejde o to ako sa vyhrievaju ale ako rychlo sa dokaze zahriat motor na prevadzkovu teplotu ale ako som uz pisal nizsie tu je to mlatenie slamy nad niekym kto nema vodicak >😁
kuko
tohle mě na překvapilo i na O2 1.6 - než se motor zahřeje, je to fakt věčnost
major
Dokladám, že tabuľka nie je o ničom (ako tvrdíš ty) a naopak dokladá, že konštruktéri u VW si jednoznačne neplnia niektoré domáce úlohy.

A nie sú to rozdiely 3 minút ("jestli se mu kabina vyhřeje za dvanáct či za patnáct minut") ale 21 minút. A to je už sakra dosť. Ale možno niektorí agilní výrobcovia dodávajú aj elektrické Gesichtheizung, či Kopfheizung.
P 407
Když jsem to kupoval, tak jsem nevěděl, že tam ve standartu je takové udělátko - topná spirála (asi) pod předním oknem. Takže ať je zima ať je mráz, vlezu, nastartuju - stisknu jedno z tlačítek na star trekovském ovládacím panelu a během 20 vteřin valí z ofuků čelního skla horký vzduch. Není to sice topení v pravém slova smyslu, ale jde to na tepelné pohodě ve voze citelně poznat.
Avatar - 4hill
4hill
souhlas..o to víc potěší jak D5 od Volva překoná benzín takřka ode všech výrobců. :yes:
ryccardo
No moje O1 1,6 topí pěkně mizerně. Navíc se motor se zapnutým topením hrozně pomalu ohřívá než dosáhne 90 stupňů. Kdyby škodovka tak nešetřila na pořádným zakrytování motoru zespod a shora, tak si myslím, že by to bylo výrazně lepší. To mě na tom autě teda rozčiluje mnohem víc než manuální stahování okýnek.
Avatar - Krispos
Krispos
... topí jako kotle v pekle.... za 10 minut musím přepínat z topení na chlazení a v pravidelných intervalech tento postup opakovat >😒] >😒] >😒]
chester
obsadza najnizsie priecky nj... "das auto" 8-s