Rastu predaja v Číne by som veril, tam sa teraz predá každé auto. Rastu na európskom a americkom trhu neverím, Volvo sa tvári príliš prémiovo a stačí sotva na VW. Na prémiový segmet nemá - chýba dieslový šesťvalec, chýba full-time AWD, chýbajú moderné automaty (dvojspojka/8-stupňov) atď. Chýba to preto, lebo vývoj je veľmi drahý a je potrebné predávať veľa áut, aby sa zaplatil. Číňania síce do Volva nalejú peniaze, ale konkurencia tiež nespí a na princípe dotácii sa nedá fungovať dlhodobo.
Tak to mně po ránu pobavilo, "Volvo nemá na prémii a stačí sotva na VW". Chápu že to bylo nejspíše psáno ještě v polospánku a v opojení dozvuků snu o VW jako nejlepších autech na planetě.
Čím na ně nestačí? Kvalitou materiálů a zpracování? Jízdními vlastnostmi? Bezpečností a komfortem? Až na ten 8-stupňový automat to jsou hlouposti, Haldex AWD, i 5-ti válcový D5 jsou výborný. A to ani nezmiňuji, že určuje standard v aktivní i pasivní bezpečnosti.
Jsem jen skeptický k přesunu výroby do Číny. :no:
Trochu jsem jezdil s XC70 D5 a konstatuji, ze oproti TDI v A6 pri stejnem vykonu zere minimalne o litr vic. Hrana stredniho panelu navic neuveritelne tlaci do lytka prave nohy prave pod kolenem. A pokud se podivame na poruchovost, tak Volvo s rendlikem a Kia Carnival se pere o spodni pricky pomyslneho zebricku kvality.
Navic hrozne nemam rad auta, ktere nemaji manualni parkovaci brzdu...
Pokud bude Volvo chtit vyrabet auto s designem jako na ilustracnim obrazku, at toho necha rovnou. V soucasne dobe Volvo vyrabi designove uz jenom dve povedena auta: XC70 a XC90