Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

V ČR jezdí už 4,5 milionu aut, jejich průměrný věk roste

16 komentářů

boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Don Martinez
Jak si přišel, že věk těchhle aut klesá? Já tam nevidím ani jednu tabulku, ve který by to bylo...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Don Martinez
Jo, už to vidím, díky... Nějak jsem ty tabulky neporovnal mezi sebou...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
není vzduch jako vzduch...
geroc I.
No jo, když vyděláváš těžký miliony tak pro tebe cca 250 000,- je skoro vzduch. Pro většinu lidi celoroční výdělek a to si myslím že jsem optimista.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
gld
tak to si bohužiaľ v názorovej menšine
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
gld
Staré auto nemusí byť zákonite vrak..13-ročné auto môže ešte dobre poslúžiť, rozhodne je to ekologickejšie ako kupovať každé 3 až 5 rokov novú "lízačku"

Rozhodne nemôžeš paušalizovať, že nové autá sú dnes "zadarmo" a každý čo si také nekúpi, je padlý na hlavu..ekonomická realita válí, aj na cestách
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mozgog
v letecké dopravě se používaj běžně 20 let stará letadla, a sedí v nich víc cestujících než v autě 😄 , takže ta masírka o tom, že auto starší 10 let je vpodstatě nepojízdný vrak vhodný do šrotu, je opravdu pro hlupáky, běžnému řidiči (10000-15000km/rok) by vydrželo auto 20 let a možná i víc, jediný důvod výměny je morální stárnutí a tlak reklamy a okolí, být "in" v novém autě
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Rudy_742
Rudy_742
Proto denně vidím šňůry ojetých aut, v nichž sedí jeden jediný člověk 😄 Brilantní dedukce :yes:
coolio
Popravdě řečeno divil bych se kdyby stáří klesalo, protože
a) životnost pozinkovaných aut (dnes snad všechny) je dána kilometrovým proběhem, který bude zákonitě klesat, pokud roste cena paliv
b) byly zavedeny různé ekopoplatky, které brání omlazování stylem kdy mladší ojetina nahradí starší ojetinu
Avatar - Rudy_742
Rudy_742
Není se co divit. Věk vozového parku souvisí s kupní silou obyvatelstva. A ta poslední léta v převažující části země dostatečně neroste a mnohde i klesá (a postupně se snižující ceny nových vozů ty lidi nevytrhnou).

Ekovýpalné z dílny Bursíkovců byl také nápad na Ropáka roku. Mám například ve svém okolí pár lidí, kteří zvažovali prodej staré ojetiny a pořízení o něco novějšího, nebo dokonce nového vozu. Když by ale při prodeji byla cena jejich olítaného šrotu ponížena o ekopoplatek, tak se jim skoro ani nevyplácí své staré felicie a escorty někomu prodávat. A tak si je raději nechali na dalších pár let, aby je "dojezdili" až do úplného sešrotování. Tabulkově pak věk aut jede stále více a více nahoru...