Staré auto nemusí byť zákonite vrak..13-ročné auto môže ešte dobre poslúžiť, rozhodne je to ekologickejšie ako kupovať každé 3 až 5 rokov novú "lízačku"
Rozhodne nemôžeš paušalizovať, že nové autá sú dnes "zadarmo" a každý čo si také nekúpi, je padlý na hlavu..ekonomická realita válí, aj na cestách
v letecké dopravě se používaj běžně 20 let stará letadla, a sedí v nich víc cestujících než v autě :-) , takže ta masírka o tom, že auto starší 10 let je vpodstatě nepojízdný vrak vhodný do šrotu, je opravdu pro hlupáky, běžnému řidiči (10000-15000km/rok) by vydrželo auto 20 let a možná i víc, jediný důvod výměny je morální stárnutí a tlak reklamy a okolí, být "in" v novém autě
Popravdě řečeno divil bych se kdyby stáří klesalo, protože
a) životnost pozinkovaných aut (dnes snad všechny) je dána kilometrovým proběhem, který bude zákonitě klesat, pokud roste cena paliv
b) byly zavedeny různé ekopoplatky, které brání omlazování stylem kdy mladší ojetina nahradí starší ojetinu
Není se co divit. Věk vozového parku souvisí s kupní silou obyvatelstva. A ta poslední léta v převažující části země dostatečně neroste a mnohde i klesá (a postupně se snižující ceny nových vozů ty lidi nevytrhnou).
Ekovýpalné z dílny Bursíkovců byl také nápad na Ropáka roku. Mám například ve svém okolí pár lidí, kteří zvažovali prodej staré ojetiny a pořízení o něco novějšího, nebo dokonce nového vozu. Když by ale při prodeji byla cena jejich olítaného šrotu ponížena o ekopoplatek, tak se jim skoro ani nevyplácí své staré felicie a escorty někomu prodávat. A tak si je raději nechali na dalších pár let, aby je "dojezdili" až do úplného sešrotování. Tabulkově pak věk aut jede stále více a více nahoru...