Ekonomika
mozgog
0
v letecké dopravě se používaj běžně 20 let stará letadla, a sedí v nich víc cestujících než v autě 😄 , takže ta masírka o tom, že auto starší 10 let je vpodstatě nepojízdný vrak vhodný do šrotu, je opravdu pro hlupáky, běžnému řidiči (10000-15000km/rok) by vydrželo auto 20 let a možná i víc, jediný důvod výměny je morální stárnutí a tlak reklamy a okolí, být "in" v novém autě
Přejít do diskuze
boberko
samozrejme ze jety auta nejsou zakonite spatna volba. Pokud chce nekdo A6 tak si asi tezko koupi za 250 novyho megana, ale pokud chce nekdo 5let staryho volytanyho golfa a za tu cenu ma toho mega tak je to magor.
Staré auto nemusí byť zákonite vrak..13-ročné auto môže ešte dobre poslúžiť, rozhodne je to ekologickejšie ako kupovať každé 3 až 5 rokov novú "lízačku"
Rozhodne nemôžeš paušalizovať, že nové autá sú dnes "zadarmo" a každý čo si také nekúpi, je padlý na hlavu..ekonomická realita válí, aj na cestách
Rozhodne nemôžeš paušalizovať, že nové autá sú dnes "zadarmo" a každý čo si také nekúpi, je padlý na hlavu..ekonomická realita válí, aj na cestách
boberko
tak at si ty vraky kluci uzijou. 18 let uz jsem nekoupil stary auto a uz to ani nikdy neudelam. vlastne jsem koupil jednolety 7er a A6 ale jako referencni od automobilky a ani to uz nechci. hezky leas a pryc s tim.
Není se co divit. Věk vozového parku souvisí s kupní silou obyvatelstva. A ta poslední léta v převažující části země dostatečně neroste a mnohde i klesá (a postupně se snižující ceny nových vozů ty lidi nevytrhnou).
Ekovýpalné z dílny Bursíkovců byl také nápad na Ropáka roku. Mám například ve svém okolí pár lidí, kteří zvažovali prodej staré ojetiny a pořízení o něco novějšího, nebo dokonce nového vozu. Když by ale při prodeji byla cena jejich olítaného šrotu ponížena o ekopoplatek, tak se jim skoro ani nevyplácí své staré felicie a escorty někomu prodávat. A tak si je raději nechali na dalších pár let, aby je "dojezdili" až do úplného sešrotování. Tabulkově pak věk aut jede stále více a více nahoru...
Ekovýpalné z dílny Bursíkovců byl také nápad na Ropáka roku. Mám například ve svém okolí pár lidí, kteří zvažovali prodej staré ojetiny a pořízení o něco novějšího, nebo dokonce nového vozu. Když by ale při prodeji byla cena jejich olítaného šrotu ponížena o ekopoplatek, tak se jim skoro ani nevyplácí své staré felicie a escorty někomu prodávat. A tak si je raději nechali na dalších pár let, aby je "dojezdili" až do úplného sešrotování. Tabulkově pak věk aut jede stále více a více nahoru...
No jo, když vyděláváš těžký miliony tak pro tebe cca 250 000,- je skoro vzduch. Pro většinu lidi celoroční výdělek a to si myslím že jsem optimista.
Proto denně vidím šňůry ojetých aut, v nichž sedí jeden jediný člověk 😄 Brilantní dedukce :yes:
Popravdě řečeno divil bych se kdyby stáří klesalo, protože
a) životnost pozinkovaných aut (dnes snad všechny) je dána kilometrovým proběhem, který bude zákonitě klesat, pokud roste cena paliv
b) byly zavedeny různé ekopoplatky, které brání omlazování stylem kdy mladší ojetina nahradí starší ojetinu
a) životnost pozinkovaných aut (dnes snad všechny) je dána kilometrovým proběhem, který bude zákonitě klesat, pokud roste cena paliv
b) byly zavedeny různé ekopoplatky, které brání omlazování stylem kdy mladší ojetina nahradí starší ojetinu
petrumr
je to šetřílkama,někteří neváhají a jezdí v ojetině v pěti lidech,než by si koupili dvě nový auta a jezdili pěkně v pohodě,bez tlačenice a potu. 😄
Jak si přišel, že věk těchhle aut klesá? Já tam nevidím ani jednu tabulku, ve který by to bylo...
boberko
muze vek pri techto registracich starnout. To se sem tahaj takovy stary sr*acky? Proc to vubec dovolej registrovat, kdyz dneska jsou novy auta skoro za vzduch. Nebo treba co se stalo s golfem, v prvni polovine 18tis registraci a v druhy pouze tisicovka. To se rozkriklo co to je za smejd? Proc je skoda 135 a 136 zvlast a stejne 105 a 120?