Ekonomika
"Současně se zvýšil i provoz ve východní části Pražského okruhu – v úseku Ořešská–K Barrandovu o 25 tisíc a v úseku karlovarská–D5 o 14 tisíc vozidel."
Pan Vaverka buď nikdy nebyl v Praze, nebo si plete západ s východem 😄
Pan Vaverka buď nikdy nebyl v Praze, nebo si plete západ s východem 😄
Jen pro nazornost mala kalkulace😒br />
18,3 mld. naklady / prumerny vynos cca 130 mil = navrat investice 140 let 😄
Samozrejme je to maximalne zjednodusene a nepochybuju o potrebnosti okruhu, nicmene, je dobre se na veci divat ze vsech uhlu 😉
Samozrejme je to maximalne zjednodusene a nepochybuju o potrebnosti okruhu, nicmene, je dobre se na veci divat ze vsech uhlu 😉
hned prvni veta clanku "V prvním půlroce provozu nového..."
Kromě opravy malého přehlédnutí, totiž že se jedná o půlrok, také nabídnu malou kalkulaci😒br />
- kdyby každý, kdo po novém okruhu jede (42 tis. denně), ušetříl 10 minut času svého nebo zaměstnavatelova a
- kdybych hodinu času ohodnotil na 100 Kč,
tak za ten samý půlrok může mít cena ušetřeného času hodnotu přes 125 milionů... A to nepočítám hodnotu času těch, kteří jedou do Prahy a nemusí se už dělit o komunikaci s kamiony, či hodnotu uspořených PHM!
Nechci tvrdit, že se nedal okruh postavit lépe nebo levněji, to chraňbůh. Ale na všechno plivat a hrát si na počtáře/ekonoma jenom proto, abych dokázal, jak všechno, co je nové stojí za ... (málo), mi také přijde ujeté...
- kdybych hodinu času ohodnotil na 100 Kč,
tak za ten samý půlrok může mít cena ušetřeného času hodnotu přes 125 milionů... A to nepočítám hodnotu času těch, kteří jedou do Prahy a nemusí se už dělit o komunikaci s kamiony, či hodnotu uspořených PHM!
Nechci tvrdit, že se nedal okruh postavit lépe nebo levněji, to chraňbůh. Ale na všechno plivat a hrát si na počtáře/ekonoma jenom proto, abych dokázal, jak všechno, co je nové stojí za ... (málo), mi také přijde ujeté...
Tak tak....jak by to pak počítali chudáci němci 😄 když tam osobáci neplatí dálniční zámku. Obecně se přeci staví dálnice kvůli zlepšení celkové infrastruktury státu atím lepší cestování, menší ekologické zatížení , lepší dostupnost a tím více investorů atd......a mýtné? hlavně jen pro ty co projíždějí... 😄
A cena za výběr mýtného, to je tak přestřelené že si myslím že tam jsou vzadu někde penězovody k někomu v pozadí.