Ekonomika
coolio
0
To jo, ale podíl tranzitu se odhaduje kolem 20% procent. Zbylých 80% padne na "nás".
Přejít do diskuze
mam pocit ze i Nemci uz chteji zavadet na dalnicich "znamky" pro osobaky, nedavno se tu otom tusim neco psalo v nejake novince
zeptej se nejakeho ridice nakladaku kde kupuje palivo pokud prez CR jen projizdi 😉 pokud tu nekoupi palivo, tak si nanem samozdrejme nema kdo vzit v CR zadnou spotrebni dan
Tak tak....jak by to pak počítali chudáci němci 😄 když tam osobáci neplatí dálniční zámku. Obecně se přeci staví dálnice kvůli zlepšení celkové infrastruktury státu atím lepší cestování, menší ekologické zatížení , lepší dostupnost a tím více investorů atd......a mýtné? hlavně jen pro ty co projíždějí... 😄
Kromě opravy malého přehlédnutí, totiž že se jedná o půlrok, také nabídnu malou kalkulaci😒br />
- kdyby každý, kdo po novém okruhu jede (42 tis. denně), ušetříl 10 minut času svého nebo zaměstnavatelova a
- kdybych hodinu času ohodnotil na 100 Kč,
tak za ten samý půlrok může mít cena ušetřeného času hodnotu přes 125 milionů... A to nepočítám hodnotu času těch, kteří jedou do Prahy a nemusí se už dělit o komunikaci s kamiony, či hodnotu uspořených PHM!
Nechci tvrdit, že se nedal okruh postavit lépe nebo levněji, to chraňbůh. Ale na všechno plivat a hrát si na počtáře/ekonoma jenom proto, abych dokázal, jak všechno, co je nové stojí za ... (málo), mi také přijde ujeté...
- kdybych hodinu času ohodnotil na 100 Kč,
tak za ten samý půlrok může mít cena ušetřeného času hodnotu přes 125 milionů... A to nepočítám hodnotu času těch, kteří jedou do Prahy a nemusí se už dělit o komunikaci s kamiony, či hodnotu uspořených PHM!
Nechci tvrdit, že se nedal okruh postavit lépe nebo levněji, to chraňbůh. Ale na všechno plivat a hrát si na počtáře/ekonoma jenom proto, abych dokázal, jak všechno, co je nové stojí za ... (málo), mi také přijde ujeté...
Silniční obchvat nemůže být brán jako podnik. Obchvat se staví proto, aby ulevil městu, ne aby vydělával prachy. Jakmile se městu uleví, lze to brát jako úspěšnou investici. Obávám se však, že se dokončení pražského okruhu nedožiji...
a to jako cekas ze ty silnice nekdo postavi jen tak, bude je udrzovat, a pusti tam auta jen tak zadarmo? >😁
Jen pro nazornost mala kalkulace😒br />
18,3 mld. naklady / prumerny vynos cca 130 mil = navrat investice 140 let 😄
Samozrejme je to maximalne zjednodusene a nepochybuju o potrebnosti okruhu, nicmene, je dobre se na veci divat ze vsech uhlu 😉
Samozrejme je to maximalne zjednodusene a nepochybuju o potrebnosti okruhu, nicmene, je dobre se na veci divat ze vsech uhlu 😉
Tím "nás" myslím i ty dopravce z jiných zemí, a jejich klienty. Dnes už nemá cenu cenu dělat rozdíl mezi námi a jimi. Protože i ti cizí dopravci nejspíš vezli něco pro nás nebo od nás, a koncoví zákazníci, ať už už v ČR nebo jinde, museli zaplatit o to víc.
A cena za výběr mýtného, to je tak přestřelené že si myslím že tam jsou vzadu někde penězovody k někomu v pozadí.
A cena za výběr mýtného, to je tak přestřelené že si myslím že tam jsou vzadu někde penězovody k někomu v pozadí.
"Současně se zvýšil i provoz ve východní části Pražského okruhu – v úseku Ořešská–K Barrandovu o 25 tisíc a v úseku karlovarská–D5 o 14 tisíc vozidel."
Pan Vaverka buď nikdy nebyl v Praze, nebo si plete západ s východem 😄
Pan Vaverka buď nikdy nebyl v Praze, nebo si plete západ s východem 😄
z části. Z té druhé části obral dopravce z jiných zemí a to není zas tak špatné. Horší jsou ty náklady. 63mio? Za co? Nebo to je cifra včetně sumy, co stála výstavba mýtných bran v tomto úseku? Takže příští půl rok budou náklady do 2mio?