Nový Pražský okruh vydělal na mýtném 137 mil. Kč

V prvním půlroce provozu nového 23kilometrového úseku Pražského okruhu, který spojuje Modletice a Slivenec a tvoří tak spojnici mezi dálnicemi D1 a D5, vydělala nová silnice na mýtném 137 milionů korun.
Celkový výnos inkasovaný firmou Kapsch byl 200 milionů korun, 63 milionů tedy představují náklady systému.
Denně po novém úseku projede 40 až 44 tisíc vozidel, z toho 9000 jich je nákladních s povinností platit mýto. Osobní auta zase na okruh mohou vjet jen s platnou dálniční známkou.
Současně se zvýšil i provoz ve západní části Pražského okruhu – v úseku Ořešská–K Barrandovu o 25 tisíc a v úseku karlovarská–D5 o 14 tisíc vozidel.
Stavba s cenou 18,3 miliardy korun uzavírá polovinu plánovaného Pražského okruhu. Spojuje brněnskou dálnici D1, plzeňskou D5 a rychlostní komunikace R6 (směr Karlovy Vary) a R7 (směr Chomutov).
Musí ji využívat tranzitní doprava přijíždějící z těchto směrů, stejně jako kamionová doprava vedoucí po východní polovině pražské Jižní spojky, která nesmí pokračovat na Barrandovský most. Na území Prahy 4 proto musí přejet mezi Jižní spojkou a ulicí Brněnskou (začátek D1) po ulici Spořilovské, která prochází skrz sídliště Spořilov.
Po otevření okruhu Spořilovskou projíždí denně 53 tisíc aut, o 9 tisíc víc než dříve. Radnice Prahy 4 chce tuto situaci řešit, jihovýchodní úsek Pražského okruhu (Modletice–Běchovice), který zcela odvede tranzitní dopravu z Jižní spojky, se totiž ještě nezačal stavět.