Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Citroën C4 1,6 THP BMP6 - Jako Jin a Jang

27 komentářů

a ich prevodovky - nevedia ani manual, ani robot... blbe...
Dixik2
Manuál jev pohodě.Jezdil jsem s 1.6 VTi 88 KW v C4 a P 308 SW a řadilo to dobře.

Pro redakci:Ta čeština v navigaci a u BT je standartně nebo je tam dobraná ?
nie je vobec v pohode, mozno je lepsie ako doteraz, ale s VW, Ford, Mazda, Honda atd. sa neda porovnat...
Dixik2
Fabia řadí líp,ale za úplnou katastrofu bych to nepovažoval.
kuko
Může mi někdo vysvětlit, jakou výhodu má robotizovaná převodovka proti klasickému automatu? Do 508 dávají i klasický Aisin, který je v testech naopak přijímám příznivě, tak co je vede k tomu dávat i robotizovanou a téměř ve všech testech kritizovanou převodovku?
Avatar - iudex
iudex
Buď je to😒br /> a) cena, kde robotizovaný manuál je zrejme lacnejší, ako planétová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, alebo
b) chcú sa zviezť na vlne popularity dvojspojok, čo sú tiež automatizované manuály. >😒]
bicak77
Za á je správně, prostě je to levnější. Mě to u Citroenu připadá jako nepochopitelná schválnost. Stěžujete si celá léta na řazení? OK, tady máte robota a ještě budete prstíčkem škrabat a žadonit o ten náš posmívanej manuál 😉
Nechápu, takhle degradovat opravdu povedený auto....
kuko
hmm, právě...

taky nechápu, proč tam nedají ten osvědčený Aisin. Pádla na volant to umí, řadí to hezky (pro 508 byl upgradován, a i předtím byl slušný), spotřebu to má +/- stejnou, takže by to akorát stálo o pár euro víc.... Ale v testech by to pak vypadalo asi jinak.

Jestli chtějí mít ekvivalent robotizavaného manuálu, tak by si raději měli pospíšit s dvouspojkou, tohle DSG skutečně konkurovat nemůže....
bicak77
Mě spíš zaráží, že k tomuto motoru nenabízí vůbec manuál. V DS3 je, tak kde je problém? Robot by pak mohl klidně zůstat v nabídce..... pro masochisty...
vecernicek2
Tak řekněme si to narovinu, oni ho nejspíš do nabídky zařadí, ale dokud je auto nové a neokoukané, tak chtějí vysát ze zákazníků nějaké penízky za vyšší výbavy.
Cara Binieri
Výhodu měla v rychlosti a v relativně menší ztrátě výkonu. Navíc měla manuální mód, který donedávna automatům chyběl. Třeba do AR minulé generační řady se nabízel buď pohodlný klasický automat Sportronic (kde je označení Sport brutálním oxymoronem) nebo robot Selespeed, který dobře servisován řadil opravdu bleskově. Zato krční páteř dostávala zabrat.

Mě dvouspojky moc neberou, to už se raději svezu s klasickým hydrodynamickým měničem aneb CVT. Pokud má rozumné nastavení, pod zátěží tam umí sázet převody taky dost rychle-prudce a parkování aspoň není taková bolest.
_MT_
Třeba Aston Martin obhajuje robotizované převodovky s tím, že jsou mnohem jednodušší konstrukčně, tedy, dle jejich slov, spolehlivější a lehčí.
Manual je v kome a automaty ako tento v Citrone ho nenechaju zomriet.
jestli už se C4 prodává, přiznám se, že jsem ji ještě na živo neviděl >😒]
Cara Binieri
V Praze už jsem viděl šedou a červenou na Áčkovejch značkách. Takže se asi prodává.
Avatar - positivemind
positivemind
Jasně, že jo... maj ji ve všech salonech 😄
Dixik2
Prodává.Před 2 měsíci jsem s ní měl předváděcí jízdu.Tendance 1.6 VTi 88 KW.
dederon00
pozeral som si aktualny cennik c4 a musim povedat jedno: len tak dalej, zlavujte, zlavujte, lebo nam vsetkym sa to paci 😄
Neviem ako vám ale mne tá nová C4-ka strašne pripomína moju 323F-ku r99 - vyrábanú 12 rokov dozadu >😁
webpaja
To je obhajoba tvého výběru? 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mne zase meho byvaleho Favorita - 4 kola, 5 dveri, 2 svetla vpredu a 2 vzadu, narazniky, uvnitr volant, sedadla, budiky... proste dvojce Favoritu
lled
a pripravuje se manual nebo ne?
Avatar - Perun
Perun
Manuál má PSA už delší dobu k dispozici... jenže zatím (!) je vyhrazen v této třídě a s tímto motorem pro Peugeot 308... Strategii PSA určuje z velké části pán s iniciálami X.P. 😉

Takže ano, přijde.. ale ještě chvilku Céčtyřku potrápí ;-\
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to trochu škoda. I když 308 je pořád perfektní, tak 308 už dnes nabízí lepší technologie, které by si zasloužily lepší převodovku.
Avatar - iudex
iudex
? 8-s
Avatar - Ronault.
Ronault.
Slo o preklep, melo ram byt C4, samozrejme. A temi technologiemi, ktere v 308 nejsou myslim masazni sedadla, kontrola mrtvych uhlu, multimedia (palubni wi-fi C4 tusim nabizi) atd.
RBullCZ
Chtěl bych se podělit o vlastní zkušenost s robotizovanou převodovkou v C4 (1.6 THP 115 kW). Při vybírání nového vozu jsem uvažoval kromě jiných i o C4. Po přečtení tohoto, ale i dalších testů ve kterých to BMP6 schytala naplno, jsem provedení s robotizovanou převodovkou už předem zavrhoval. Spíše ze zvědavosti jsem se nechal od prodejce ukecat a protože se mi líbil konkrétní vystavený exemplář C4 Exclusive, souhlasil jsem s testovací jízdou. Dobře jsem udělal! 😄 Při projížďce jsem stále čekal kdy přijde nějaká záludnost, kdy začne převodovka cukat a kdy mne to celé v nejnevhodnější chvíli na silnici vypeče. A nic. Svezení se mi líbilo a o dva týdny později jsem si onen vystavený vůz odvezl. Zatím jsem s ním absolvoval jen pár tisíc kilometrů, ale s robotizovanou převodovkou jsem se skamarádil velmi rychle. Ve světle vlastních skromných zkušeností s BMP6, musím konstatovat že mi líčení jejich hororových vlastností v tomto testu přijde jako schválnost nebo nepochopení.
To nepíši proto, abych někoho osočoval, nebo se chtěl hádat! V každém případě vyžaduje BMP6, aby s ní řidič jasně a srozumitelně komunikoval skrz plynový pedál. Ať už pro velmi (!) plynulé rozjezdy, nebo naopak na rázné zrychlené a předjíždění, nebo řazení se do mezery. Ani jedno není ve skutečnosti žádný problém, ale řidič musí citlivě respektovat logiku práce s plynem vyžadovanou touto převodovkou.
Abych to zkrátil - C4 s převodovkou BMP6 (motorizace 1.6 THP 115 kW) je v každém případě nesportovní auto pro "taxikářský" styl jízdy na kterém si dynamický řidič nepošmákne (Focus), ale pokud hledáte auto pro kultivované a komfortní ježdění, pak je skutečný projev mnohem lepší než by se z tohoto testu mohlo zdát. Dle mého soudu tuto převodovku ocení spíše rozvážný a zkušený řidič, ale o to více si C4 s touto převodovkou užije! NEBOJTE SE VYZKOUŠET!!!