Testy
Třeba Aston Martin obhajuje robotizované převodovky s tím, že jsou mnohem jednodušší konstrukčně, tedy, dle jejich slov, spolehlivější a lehčí.
Tak řekněme si to narovinu, oni ho nejspíš do nabídky zařadí, ale dokud je auto nové a neokoukané, tak chtějí vysát ze zákazníků nějaké penízky za vyšší výbavy.
Mne zase meho byvaleho Favorita - 4 kola, 5 dveri, 2 svetla vpredu a 2 vzadu, narazniky, uvnitr volant, sedadla, budiky... proste dvojce Favoritu
Slo o preklep, melo ram byt C4, samozrejme. A temi technologiemi, ktere v 308 nejsou myslim masazni sedadla, kontrola mrtvych uhlu, multimedia (palubni wi-fi C4 tusim nabizi) atd.
Je to trochu škoda. I když 308 je pořád perfektní, tak 308 už dnes nabízí lepší technologie, které by si zasloužily lepší převodovku.
Manuál má PSA už delší dobu k dispozici... jenže zatím (!) je vyhrazen v této třídě a s tímto motorem pro Peugeot 308... Strategii PSA určuje z velké části pán s iniciálami X.P. 😉
Takže ano, přijde.. ale ještě chvilku Céčtyřku potrápí ;-\
Takže ano, přijde.. ale ještě chvilku Céčtyřku potrápí ;-\
Neviem ako vám ale mne tá nová C4-ka strašne pripomína moju 323F-ku r99 - vyrábanú 12 rokov dozadu >😁
pozeral som si aktualny cennik c4 a musim povedat jedno: len tak dalej, zlavujte, zlavujte, lebo nam vsetkym sa to paci 😄
Výhodu měla v rychlosti a v relativně menší ztrátě výkonu. Navíc měla manuální mód, který donedávna automatům chyběl. Třeba do AR minulé generační řady se nabízel buď pohodlný klasický automat Sportronic (kde je označení Sport brutálním oxymoronem) nebo robot Selespeed, který dobře servisován řadil opravdu bleskově. Zato krční páteř dostávala zabrat.
Mě dvouspojky moc neberou, to už se raději svezu s klasickým hydrodynamickým měničem aneb CVT. Pokud má rozumné nastavení, pod zátěží tam umí sázet převody taky dost rychle-prudce a parkování aspoň není taková bolest.
Mě dvouspojky moc neberou, to už se raději svezu s klasickým hydrodynamickým měničem aneb CVT. Pokud má rozumné nastavení, pod zátěží tam umí sázet převody taky dost rychle-prudce a parkování aspoň není taková bolest.
Mě spíš zaráží, že k tomuto motoru nenabízí vůbec manuál. V DS3 je, tak kde je problém? Robot by pak mohl klidně zůstat v nabídce..... pro masochisty...
hmm, právě...
taky nechápu, proč tam nedají ten osvědčený Aisin. Pádla na volant to umí, řadí to hezky (pro 508 byl upgradován, a i předtím byl slušný), spotřebu to má +/- stejnou, takže by to akorát stálo o pár euro víc.... Ale v testech by to pak vypadalo asi jinak.
Jestli chtějí mít ekvivalent robotizavaného manuálu, tak by si raději měli pospíšit s dvouspojkou, tohle DSG skutečně konkurovat nemůže....
taky nechápu, proč tam nedají ten osvědčený Aisin. Pádla na volant to umí, řadí to hezky (pro 508 byl upgradován, a i předtím byl slušný), spotřebu to má +/- stejnou, takže by to akorát stálo o pár euro víc.... Ale v testech by to pak vypadalo asi jinak.
Jestli chtějí mít ekvivalent robotizavaného manuálu, tak by si raději měli pospíšit s dvouspojkou, tohle DSG skutečně konkurovat nemůže....
Za á je správně, prostě je to levnější. Mě to u Citroenu připadá jako nepochopitelná schválnost. Stěžujete si celá léta na řazení? OK, tady máte robota a ještě budete prstíčkem škrabat a žadonit o ten náš posmívanej manuál 😉
Nechápu, takhle degradovat opravdu povedený auto....
Nechápu, takhle degradovat opravdu povedený auto....
Buď je to😒br />
a) cena, kde robotizovaný manuál je zrejme lacnejší, ako planétová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, alebo
b) chcú sa zviezť na vlne popularity dvojspojok, čo sú tiež automatizované manuály. >😒]
b) chcú sa zviezť na vlne popularity dvojspojok, čo sú tiež automatizované manuály. >😒]
Může mi někdo vysvětlit, jakou výhodu má robotizovaná převodovka proti klasickému automatu? Do 508 dávají i klasický Aisin, který je v testech naopak přijímám příznivě, tak co je vede k tomu dávat i robotizovanou a téměř ve všech testech kritizovanou převodovku?
nie je vobec v pohode, mozno je lepsie ako doteraz, ale s VW, Ford, Mazda, Honda atd. sa neda porovnat...
Manuál jev pohodě.Jezdil jsem s 1.6 VTi 88 KW v C4 a P 308 SW a řadilo to dobře.
Pro redakci:Ta čeština v navigaci a u BT je standartně nebo je tam dobraná ?
Pro redakci:Ta čeština v navigaci a u BT je standartně nebo je tam dobraná ?
To nepíši proto, abych někoho osočoval, nebo se chtěl hádat! V každém případě vyžaduje BMP6, aby s ní řidič jasně a srozumitelně komunikoval skrz plynový pedál. Ať už pro velmi (!) plynulé rozjezdy, nebo naopak na rázné zrychlené a předjíždění, nebo řazení se do mezery. Ani jedno není ve skutečnosti žádný problém, ale řidič musí citlivě respektovat logiku práce s plynem vyžadovanou touto převodovkou.
Abych to zkrátil - C4 s převodovkou BMP6 (motorizace 1.6 THP 115 kW) je v každém případě nesportovní auto pro "taxikářský" styl jízdy na kterém si dynamický řidič nepošmákne (Focus), ale pokud hledáte auto pro kultivované a komfortní ježdění, pak je skutečný projev mnohem lepší než by se z tohoto testu mohlo zdát. Dle mého soudu tuto převodovku ocení spíše rozvážný a zkušený řidič, ale o to více si C4 s touto převodovkou užije! NEBOJTE SE VYZKOUŠET!!!