Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: International Engine of the Year 2011: Kompletní výsledky

Fiat ovládl letošní anketu s miniaturním dvouválcem TwinAir. Dceřinné Ferrari dominovalo mezi největšími motory.
Zpět na článek
26. 5. 2011 07:25
26. 5. 2011 07:33
26. 5. 2011 21:00
26. 5. 2011 07:58
26. 5. 2011 08:02
26. 5. 2011 08:39
26. 5. 2011 08:46
26. 5. 2011 20:20
26. 5. 2011 10:03
26. 5. 2011 10:21
26. 5. 2011 09:20
26. 5. 2011 08:37
26. 5. 2011 11:02
26. 5. 2011 22:47
26. 5. 2011 06:25
2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Pro zajímavost přidávám odkaz na tradiční žebříček 10 NEJ motorů podle amerického autoritativního portálu Ward's: [odkaz]

Možná je zajímavé, že podle podmínek soutěže musí být motory v běžném prodeji od data x, ve vozech s cenovým stropem y, že jury posuzuje motory během testování v běžném provozu "okolo Detroitu" - měří spotřebu, posuzuje souhru s převodovkou, u hybridů celou soustavu, dojem z výkonu, zelenost (ehm) atd. V článku jsou linky na posudky jednotlivých motorů TOP10 i odkazy na další články kolem celé soutěže a taky video z jednání poroty - hafo informací. :-)
Rozbalit vlákno
16
26. 5. 2011 07:08
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Je zajímavé, že se tam skorem neobjevují US motory. Ono se v US obecně nic dobrého, inovativního nevyrábí... Snad jen počítače.
26. 5. 2011 07:26
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
přesně tak, je to národ negramotů a hlupáků, který vlastně nikdy nic nedokázal a žijou jenom z toho, že jsou zlí a všude kradou ropu.... >:D Ježišikriste, používej tu hlavu.... 8-s
26. 5. 2011 08:22
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
V autech, rychlovlacích, módě (hadry i nábytek) udává směr Evropa, také konsorcium Airbus prodává víc než Boeing, ve spotřební elektronice a také v rychlovlacích mají navrch Japonci, bohužel více platíme za CO2, tak tolik nezbrojíme. Vždycky se bavím, jak v americkýchj filmech všichni jezdí v evropských autech. Ostatně o tom vypovídá jedna epizoda amerického sitcomu Unhappilly ever after, kde hlavní postava říká, co je snem Američana: Evropské auto, francouzská móda a švýcarské konto.
.
26. 5. 2011 08:34
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
No tak pokud se tvůj svět omezuje jen auta a hadry, tak to potom jo. >:D Většina špičkového výzkumu a špičkových technologií se stále koncentruje v USA.
26. 5. 2011 08:51
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Co já? To říká ten Američan (resp. myslím to byla Američanka). Tak kdo je ten národ hlupáků (viz Mr.Murphy výše)?
26. 5. 2011 08:57
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
To nic nemění na faktu, že tvoje věta "Ono se v US obecně nic dobrého, inovativního nevyrábí... Snad jen počítače." je kravina neznalého. ;-)
26. 5. 2011 09:03
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Aha, takže všechno vymyšleno v US, a jen Evropa to ukradla/okopírovala, a proto udává směr v konečných produktech - viz můj příspěvek výše.
26. 5. 2011 09:24
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Ty jseš normální *. Nikde jsem nenapsal že, všechno bylo vymyšleno v US, a jen Evropa to ukradla/okopírovala. Diskuze o inovativních technologiích a podílu US na nich s tebou zjevně nemá valný význam, jestliže tvoje znalosti končí u to, že se v Japonsku dělají super vlaky a Airbus prodává hodně letadel. ;-)
26. 5. 2011 09:25
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
no jestli by EU byla tak super v pohodě, tak by asi nemusela Evropská Komise přijímat desetileté plány jak se stanou (ne udrží, takže to je cíl) technologickou "velmocí"

Možná US už nevládne zdaleka ve všech odvětvích jako v minulosti, ale rozhodně bych je nepodceňoval ;-)
26. 5. 2011 09:49
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Tak například počet nositelů Nobelovy ceny podel zemí:
1. USA 270 osob
2. Velká Británie 100 osob
3. Německo 77
4. Francie 49
5. Švédsko 30
atd.
Viz:
[odkaz]
26. 5. 2011 10:20
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Katastrofální žebříček, některé země chybí ( Rusko/SSSR, Egypt a další ) u dalších jsou počty zcela chybně ( NZ apod ). Rarita jsou 2 NC pro ČR a 2 pro Slovensko ! U USA jsou počty zvýšeny Kvazi nobelovou cenou za ekonomii, která není originální ( od 1968 ?? ) a je téměř výhradně udělována ekonomům z USA a kterou si USA vynutili aby dohnali náskok starých zemí, protože věda v USA před 2 sv válkou byla popelka zcela závislá na evropských vědcích.
26. 5. 2011 10:45
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Klidně nahoď něco lepšího, ale ve finále to bude stejné, USA budou mít zhruba (!) tolik NC co všechny ostatní země dohromady.
Nechápu, co máš proti NC za ekonomii. To už bych spíš zpochybňoval NC za mír, ta mi přijde jako docela slušný nesmysl.

Ale podstata věci zůstane: USA jsou pořád s náskokem největším centrem vědy a výzkumu na světě a hned tak je nejspíš nikdo nepředběhne.
26. 5. 2011 20:08
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Před druhou světovou válkou nejen že v USA pokulhávala věda, oni neměli ani pořádnou univerzitu. Těch pár vědců, které měli, studovalo v Německu nebo v UK. Většinu kapacit získali imigrací tisíců německých vědců, kteří pracovali pro Třetí říši. Díky nim vyrobili atomovou bombu, nosiče pro ní a doletěli na měsíc. Za tím stáli lidi z projektu střel V-1 a V-2. Takže je také otázka, kolik držitelů Nobelovy ceny přiznaných USA ve skutečnosti bylo imigranty.

Hlavní rozdíl je ve financování. V USA je největším zdrojem financí ve výzkumu armáda. Darpa pumpuje do výzkumu nepředstavitelné množství peněz. To v EU není a asi ani nebude. Ke všemu největším konkurentem v budoucnu nebude USA, ale Čína a Indie. Na ně musí Evropa zbrojit.
26. 5. 2011 13:27
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
Hele, jenom takové malé popíchnutí - když se ty čtyři evropské země sečtou, převedeme to na relativní počty (tzn. na počet obyvatel), tak je na tom evropa absolutně báječně, ne? ;-) A co potom samotné Švédsko, to je masakr!!

To že v té tabulce není Rusko (rozhodně přes 20???) je hloupé.

Nobelovu cenu za ekonomii také nepovažuji za "plnohodnotnou", ale to je věc názoru. Cena míru je úplně vtipná - Arafat má, Ghándí nemá >:-[]

To samozřejmně nic nemění na faktu, že "cuoresportivo" zde předvedl neuvěřitelnou mozkovou ekvilibristiku.

Jo a ta 0,9 od Fiatu je báječný motor. Vyhrál po právu. :yes:
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
26. 5. 2011 10:09
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
No, ty seš materiál, ale v pubertě se to dá omluvit ;-\
26. 5. 2011 20:45
Re: 2011 Ward's 10 Best Engines - pro srovnání
OT: FYI francouzská móda je hlavně pro dámy. V pánské módě vede Itálie (např. Brioni, Ermenegildo Zegna nebo Giorgio Armani). Pro konzervativní muže také Velká Británie.
Avatar - Katikakus
26. 5. 2011 07:25
Zvlastni
Zvlastni je umisteni 1.4 TSI Twincharger, ktery VW kvuli technickym problemum prestava vyrabet. ;-\
Rozbalit vlákno
2
26. 5. 2011 07:33
Re: Zvlastni
Technické problémy a prevádzkové vlastnosti v tomto prípade asi spolu nesúvisia.
Ale aj tak, všetkým musí byť jasné, že najlepší motor na svete je a ostane TDI PD. Nafta rulezzzzz.....
>:D >:D >:D
26. 5. 2011 21:00
Re: Zvlastni
Ten motor se vyrábí od roku 2005 a že by měl nějaké známé problémy jako třeba TDI nebo TDCi z let 2003, to jsem se nikde nedočet... naopak jsem četl celý důvod, proč se motor přestane vyrábět... v nákladech je stejný jako TDI, ale prodává se levněj a VW se nevyplatí.
26. 5. 2011 07:33
Koncern Fiat....
.... mňo tak letošní výsledky opravdu potěší :yes: Výsledek Twin-airu je překvapením, vždyť podle místních diskusních znalců je to snad ještě větší debakl, než samotný Fiat 500.... Zároveň je fajn vidět na čelních místech 1.4T Multiair a 1750 TBi.... osobně je pro mě příjemným překvapením, že se v anketě umístil i T-jet, který je původem někde z roku 2007. Holt když se něco povede, je to dobré i po letech.... ;-) Nemá smysl komentovat Ferrari, to je prostě majstrštyk.... Mimochodem tu díru mezi 1.75TBi a motorem z Ferrari v koncernu snad časem zaplácne ten americký (koncernový) Pentastar, který se dobře umístil ve výše zmíněné paralelní anketě z USA....

Z ankety to skoro vypadá, že motory už na světě vyrábějí jen Italové a Němci. Pochvala patří samozřejmě i Škodovce za umístění 1.2TSI :yes:

Jinak stejně jako v běžných testech aut i v této anketě se hodnotí parametry, provozní vlastnosti, inovativnost atd. Testéři samozřejmě jaksi nemají čas s těmi motory najezdit 100tkm a hodnotit spolehlivost.... To jen taková malá poznámka pro ty, kteří nás tady zasytí historkami o (ne)spolehlivosti některých anketně úspěšných motorů....
Rozbalit vlákno
13
26. 5. 2011 07:38
Re: Koncern Fiat....
S 1.2 TSI som mal šancu povoziť sa, a musím povedať, že je to príjemná motorizácia. Nie je to žiadny extra silák, ale je príjemne tichý a vždy má v zálohe pár koníkov, keď treba viac potiahnuť. Zvuk by mohol byť trošičku iný, sála z neho chlad, ale nejde o športovca, čiže tento detail je nepodstatný. Po katastrofe označenej HTP sa zase niečo podarilo. :yes:
26. 5. 2011 07:56
Re: Koncern Fiat....
no a hlavně to má velice dobrou spotřebu.... ;-)
Avatar - Krispos
26. 5. 2011 11:51
Re: Koncern Fiat....
To není motor na to, abys mu šlapal na krk, ale abys v klidu dojel z bodu A do bodu B a měl i nějakou výkonovou rezervu na předjíždění etc... ostatně když šlápneš na krk 0.9 v F500 tak tě taky odmění vyšší spotřebou... je to typické pro malé objemy tak buďme trochu objektivní...
26. 5. 2011 07:56
Re: Koncern Fiat....
Doplním, že do 80km/h mi nepřipadal motor pomalejší než obligátní 2,0TDI, teprve poté byl znát výkonový deficit.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
26. 5. 2011 10:11
Re: Koncern Fiat....
Mám podobnou zkušenost, motor pro každého, kdo moc necestuje po dálnicích, tam už koně chybí. :yes:
Avatar - baca42
26. 5. 2011 21:36
Re: Koncern Fiat....
tady je fotka motoru [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
čau[odkaz]
26. 5. 2011 07:59
Re: Nejen koncern Fiat....
Tento týden jsem vyzkoušel nový S-Max s Ecoboostem o výkonu 200k a musím říci, že mě překvapuje jeho absence mezi oceněnými.
Hladký, výkonný a tichý motor se slušnou spotřebou a podporou vůbec ne špatné dvouspojky od Getragu. Opravdu mě motor, ale i celé auto nadchlo! :yes:
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 09:04
Re: Nejen koncern Fiat....
Možná by jen stálo za úvahu, že například mezi novými motory toho moc nebylo, takže tam to měl twinair o to lehčí. Snad jedině mě tam překvapil odstup od ecoboostu Fordu, který by jsem čekal lépe ohodnocený. A mezi motory do 1,0 není snad nic pořádného, takže tam to měl úplně jasné. V zelených motorech by jsem spíše čekal nějaký hybrid, ale tenhle motůrek asi těžil z miniaturního objemu a tím udávaných malých emisích, takže pro greenheady to byly orgie. Takže uznání patří spíše jako celkovému vítězi, než vítězi jednotlivých podskupin, protože tam neměl zase tolik konkurentů.
26. 5. 2011 09:38
Re: Nejen koncern Fiat....
jistě, vítězství v podskupinách je dílčí. O velký úspěch se jedná právě a zejména v tom celkovém hodnocení :yes:
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 10:03
Re: Nejen koncern Fiat....
To každopádně. Ale na druhou stranu je to opravdu novinka, je to specifický motor svou konstrukcí, takže zase proč ne. Letos opravdu asi nic jiného, co by mělo vyhrát tam není. Takže si to zaslouží.
26. 5. 2011 11:43
Re: Nejen koncern Fiat....
A co Skoda spolecneho s 1.2 TSI krome toho, ze se tam vyrabi? Podle me nic.
26. 5. 2011 12:15
Re: Nejen koncern Fiat....
oni ho snad i vyvinuli, ne....? To ti řeknou VW fans, já do toho tak nevidím....
26. 5. 2011 12:59
Re: Nejen koncern Fiat....
Ne, vyvojove centrum Skodovky vyvinulo HTP a potom jeho preplnovanou verzi, ktera nebyla vybrana pro produkci.
26. 5. 2011 07:58
Nic naplat
Z tabulek odtušíš nebývalou dominanci Němců.Ty kluci umějí fakt prvotřídní motory. Je zajímavé, jak potichu vyklidila svoje pozice Honda, svého času progresivní ve vývoji výkonných "malo"objemových motorů (do 2,5l). Ta automobilka fakt tápe ...
Rozbalit vlákno
17
26. 5. 2011 08:02
Re: Nic naplat
Ano, také je vidět, že Italové umí jen menší a pak sportovní motory...prostor mezi je prázdný jako ústa 80-ti letého důchodce před nasazením náhradních zubů.
26. 5. 2011 08:29
Re: Nic naplat
Italové nejsou tak nabubřelí jako Němci. A Němci také mají malé pinďoury, proto potřebují velké motory (ještě hoší jsou Američani). :-)
26. 5. 2011 08:46
Re: Nic naplat
Myslím, že ani jeden z důvodů nepatří sem, ale na dikuzi blesku
Avatar - KANKUNEN
26. 5. 2011 08:58
Re: Nic naplat
Myslím, že máš pravdu a taloši jsou největší piňdouři. Třeba mít nejkrásnější předek snad všech dob (159) a další model udělat vykulence (MiTo), by malopiňdouři nedokázali.
26. 5. 2011 09:01
Re: Nic naplat
MiTo je nádherný! :yes: Co model, to originální design. Ne jako u VW/Audi/BMW furt vařeno z jedný vody.
Avatar - KANKUNEN
26. 5. 2011 09:43
Re: Nic naplat
Scorpio, Corolla, Impreza, MB E, Mito: všechno stejné, hnusný předek a většině se to nelíbí. V Evropě netřeba zhnusovat krásné věci jen proto, aby se odlišily a líbilo se to pár jedincům. Shodneme se určitě na tom, že s předkem podobným 159ce, by MiTo bylo úspěšnější.
26. 5. 2011 20:20
Re: Nic naplat
159 se mi hodně líbí, ale neshodneme se. Na obličej 159 i 8C potřebuješ patřičné proporce. Na malém autě, které je citelně užší, to vypadá směšně. Mě MiTo nepřipadá jako pokus odlišit se, ale spíš jako nepovedený pokus dát autu trochu exkluzivity (odkazem na slušný sporťák).
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 09:08
Re: Nic naplat
Mluvíš mi z duše. Jedno z nejkrásnějších aut ve třídě (kombi obzvláště) Alfa 159 zmršili na vykulený přeplácaniny, kretý si z pohledu z předu nezadají s pohledem na čerstvě vyoranou myš. Ze zadu jsou ty kulatý světla orámovyný chromem na mitu děsný. A ty světla ve tvaru spermie na Giliette jsou taky slušný úlet.
26. 5. 2011 10:03
Re: Nic naplat
Ano, ano. 159 a obzvláště v mutaci kombi je i po letech nestárnoucí kráskou. To auto má dle mne obrovské charizma.
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 10:06
Re: Nic naplat
Naprosto souhlasím. Proto jsem tak kritický k současným alfám, protože oproti 159 je to odklon úplně jinam. 159 elegantní a přitom sportovní nádech. Mito a Gulietta mají ženštilý zjev bez známky elegance. Holt nastolili laťku moc vysoko a kousky jako 159, nebo Brera se jim budou špatně předbíhat po designové stránce.
26. 5. 2011 10:21
Re: Nic naplat
Jsem velmi zvědav na nástupce 159 ale ten směr, resp. inspirace 8C je cítit velmi silně. U manších aut to ještě jakž takž zvládnout jde i když u Gulietty je to hodně "na hraně", ale u čehokoliv většího se velmi obávám o implementaci předku 8C.
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 10:37
Re: Nic naplat
Jestli bude mít auto té velikosti vykulený kukuč, tak potěš koště. Doufám, že jsou dost soudný na to, aby to tak zprznili.
26. 5. 2011 08:50
Re: Nic naplat
Je to tak, jediný slušný italský motor v tomto prázdném prostoru (2.0-4.0) je 2,4JTD, ale ten už vlastně taky končí.
Avatar - Emel
26. 5. 2011 09:20
Re: Nic naplat
1.8 Turbo je pro tebe ještě menší motor?
26. 5. 2011 09:42
Re: Nic naplat
ano, to je fakt debakl italů, že umí "jen menší a sportovní motory" a kromě Německa je Itálie defacto jedinou zemí, která se do výsledků té ankety aspoň dostala....
Dle téhle logiky asi třeba Francouzi, Japonci a Korejci neumí vůbec nic, když v té anketě vůbec nejsou, že? ;-)

Jinak Italové dělají zejména to, o co je v Itálii zájem. Je jasné, že v zemi, kde řekněme 90% prodaných aut je ve velikosti maximálně Golfa, nebude kdovíjaký zájem vyvíjet motory kolem objemu 3 litry....

A mimochodem, toto bílé místo si koncern Fiat zaplní aktivzicí s Chryslerem (Pentastary pro Lancie a Alfy) a VM-motori (3.0 V6 JTD).
26. 5. 2011 11:45
Re: Nic naplat
Honda se totiž neúčastní tolik moderního downsizingu. Abychom byli všichni ještě dlouho zelení, tak je potřeba dělat motory, které budou papírově splňovat normu EURO 15, ale když na to řidič šlápne, normové hodnoty jdou stranou. Spolehlivost je potom také diskutabilní, stačí se podívat na ukončení výroby 1,4 TSI twincharger, údajně kvůli vysokým nákladům, přestože dr.Krebs jaště nedávno tvrdil: „Spolehlivost? Bez problémů! Motor TSI obstál ve veškerých dlouhodobých testech právě tak, jako všechny ostatní naše sériové motory. A náklady? Jsou naprosto srovnatelné s náklady na výrobu obdobně výkonného turbodieselu.“ Problémy s 1,2 TSI jsou také dosti zásadní - konkrétně turbo a hlavně rozvodový řetěz, který kolikrát nevydrží ani 20000 km (mimochodem pořád se neví proč - alespoň jsem se nic nového nedočet ). Tím nechci říct, že tyto motory nejsou moderní, naopak jsou. A technologicky jsou obrovským přínosem (ikdyž časem budem bohužel všichni jezdit na elektřinu, až se vyřeší problém s jejím uložením :'-( ). Jen chci vysvětlit, že někdo si vybral jinou strategii a jen čas ukáže, která cesta je ta správná. navíc: Někdo musí zjistit, že tudy cesta nevede :-)
26. 5. 2011 08:26
Fratelli d italia
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
26. 5. 2011 08:39
Re: Fratelli d italia
....to je krása!!! ..... btw. jsem se proklikal až k exhaustu od F Enza >:D >:D ..... až se mi ponožky srolovaly ke krku.
Avatar - Ji/Ri
26. 5. 2011 08:37
1,9TDi
Teď vážně. Tento motor už není dávno vůbec moderní, nemá 150 turbínek, ale, ruku na srdce, který z výše uvedených motorů pro běžný provoz, odslouží bez problémů ty stovky tisíc km, bez ohledu na zacházení s velmi dobrou spotřebou. Dnešní jednadvojky, jednačtyřky turba a pod jsou fajn, ale spotřeba není až tak snová, a kdoví, co ukáží tyto motory po nějakém čase v provoze.
Osobně se mi líbí ta 1šestka od Fordu, 1.8čka od VW - špičkový motor, kde tabulkové údaje OPRAVDU souhlasí a za mě musím říci, že to je zatím nej benzin motor v této kubatuře, co jsem jel.
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2011 08:40
něco mi nesedí
Úvodem je nutno pogratulovat Fiatu, BMW a VW, jejichž produkty se ve výsledcích opakují nejčastěji.
Narazil jsem ale na zajímavost v kategorii 1800 až 2000 cm3. Motor Subaru 2.0 turbo. Bez označení diesel by se mělo jednat o motor do japonské specifikace STi, protože v evropě a USA Subaru již před lety přešlo u turbo benzínů na obsah 2.5. A to mne vede k další úvaze na kterou, ale asi ani není možné najít odpověď. Na základě čeho novináři motory posuzují ? Dle tohoto příkladu u Subaru a také u umístění MP4-12C, resp. jeho 3.8T mne napadá, jestli se v některých případech hodnocení neodehrává od stolu (od tabulek). Např. u toho McLarenu si troufnu tvrdit, že 90% žurnalistů ani nemělo šanci ho projet (a posoudit motor). V kontextu roku 2011 by určitě ve výkonných motorech stálo za zvážení V12 6.5 v Aventadoru a nebo upravené AMG z Hyuary. Třeba ty motory nejsou tak dobré, aby se umístili, ale je otázka, zdali se tím někdo zabýval. ;-\
Rozbalit vlákno
1
26. 5. 2011 20:50
Re: něco mi nesedí
Po pravdě, také jsem čekal lepší umístění 3.8 V8 McLarenu.
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 09:31
můj pohled na věc
Když to vemu od začátku, taky by v kategorii nejlepší nový motor je vítězství Fiatu asi zasloužené. Já by jsem ho dal na stejný počet bodů jako Ecoboost, ale mínění asi ovlivnila konstrukce dvouválce oproti klasickému čtyřválci.

V zelených motorech byjsem dal na první místo Toyotu 1,8 HSD a těsně by následova dvouvzduch. Ale jak už jsem jednou dnes psal, tak ten zase těží z nimiaturního objemu a tím nízkých emisí. Takže prvenství taky není moc překvapivé.

V Performace je první místo v pořádku a druhé místo mi taky sedí, ale na třetí by jsem posunul McLaren. Lamborghini se tam asi neobjevilo pro to, že se jedná o nivinku, která bude do žebříčku nejspíše zařazena příští rok.

V objemech do 1,0 je situace jasná a není tam co měnit. Tam by jsem si klidně uměl představit ještě větší náskok Twinairu. Moc na výběr tam totiž není.

1,0-1,4 je taky z mého pohledu naprosto v pořádku a pořadí mi sedí.

v kategorii 1,4-,1,8 by jsem první dvě místa nechal na třetí by jsem posunul 1,8TSI a na čtvrté Ecoboost. Toyotu by jsem v této kategorii dal na konec.

1,8-2,0 by jsem dal na první místo 2,0 TSI 195KW na druhé BMW Twin Turbo Diesel a na třetím nechal 2,0 TSI 155KW.

2,0-2,5 první místo zaslouženě Auti 2,5 Turbo na druhé místo by jsem dal Peugeot Citroen 2,2 HDI )pokud se jedná o variantu 150KW. A na třetí místo odsunul 2.1 DCI MB

2,5-3,0 by jsem nechal BMW 3,0 Turbo, následovalo by 3,0 TFSI a pak už by to asi bylo celkem jedno.

3,0-4,0 by to z mého pohledu dopadlo takto: Porsche 3,4 pak BMW 4,0 a následoval by McLaren a pak opět Porsche 3,8

Nad 4,0 je první místo zasloužené, druhé by jsem dal Porsche a třetí BMW. Pak by byl MB 6,2

A nakonec jako celkového vítěze by jsem viděl radší Audi 2,5 Turbo. Na druhém místě TwinAir a na třetím EcoBoost.
Rozbalit vlákno
7
26. 5. 2011 11:40
Re: můj pohled na věc
Stačilo napsat, že co není německé, je krám.
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 11:56
Re: můj pohled na věc
Máš pocit, že je twinair německý?
26. 5. 2011 14:02
Re: můj pohled na věc
Vyjmenoval jsi jen podle svého přání a obdivu německé motory, u toho TwinAiru ti nezbylo nic jinýho, protože do 1 l Němci nic nedělají (teda asi).
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 14:21
Re: můj pohled na věc
Toyota a Ferrari jsou taky německý?
Avatar - Krispos
26. 5. 2011 12:15
Re: můj pohled na věc
Stačilo by umět číst a věděl bys, že tam italské motory chválí a výhra toho "roozzuřenýho fénu" mu přijde fér... dále by dával výše ecoboost, což jou americké motory.... takže dvakrát čti e jednou ze se be udělej blbce
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 12:23
Re: můj pohled na věc
Vidí jen to co chce. Na druhou stranu je těžké vybrat něco neněmecké, když tam toho je většina.
26. 5. 2011 12:27
Re: můj pohled na věc
Musím říct (napsat:) ), že jsem taky 1.6 ecoboost očekával výše.
26. 5. 2011 10:01
Konec světa je tady...
Motor 875ccm3 zvítězil v anketě Motor roku >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
16
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 10:10
Re: Konec světa je tady...
Tak je to hlavně zásluhou toho, že je unikátní svou konstrukcí. Dvouválec, kde jdou oba válce najednoua je to novinka. Jinak já by jsem taky radši viděl na trůně jiný motor. Pro mě to je buď to 2,5 Turbo od Audi, nebo 3,4 od Porsche.Ale když přihlédneš k tomu, že porota hodnotí inovativnost a zelenost, tak je to logický vítěz.
26. 5. 2011 10:13
Re: Konec světa je tady...
Ta zelenost,to je rakovina motorismu...
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 10:39
Re: Konec světa je tady...
Tak do určité míry by jsem to bral, ale nic se nemá přehánět. Podlě mě už hodně překročili hranici s tou zeleností.
26. 5. 2011 20:55
Re: Konec světa je tady...
Jedna věc je zelenost ve smyslu efektivity motoru. To je podle mě validní. A když se člověk podívá na auto jako celek, tak schopnost eliminovat emise. Druhá věc je obchodování s deštěm, papírové kouzlení. Když se bavíme o zelenosti, tak bych se víc zaměřil na automobilku, její dodavatele a proces výroby. Výroba auta může poškodit životní prostředí více než jeho provoz.
26. 5. 2011 11:02
Re: Konec světa je tady...
zelenost sama o sobě špatná není, špatná je falešná zelenost, která je nám v dnešní době ze všech stran vnucována.
26. 5. 2011 11:07
Re: Konec světa je tady...
Velmi trefná a pravdivá připomínka :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
26. 5. 2011 12:05
Re: Konec světa je tady...
Ono to není zrovna šťastná formulace.

Každému je falešné něco jiného, co se mu hodí do krámu.
26. 5. 2011 12:26
Re: Konec světa je tady...
Za falešné v případě ekologie považuju prosazování ekonomických zájmů metodou státních regulací pod nálepkou zelené, které ve skutečnosti ekologické zdaleka nejsou. Příklady: fotovoltaika, úsporné žárovky, biopaliva.

Za přínosné zelené považuju třeba snahu o snížení škodlivin v emisích (a škodlivininou nemyslím CO2).
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
26. 5. 2011 13:10
Re: Konec světa je tady...
Souhlas, nebo třeba prosté snížení spotřeby čehokoliv je ta správná ekologie!
26. 5. 2011 14:35
Re: Konec světa je tady...
něco jako ta zasraná ekodaň co se platí za starý káry....ti co to zavedli serou na nějakou ekologii...je to jen další zdroj příjmu,který se snaží "zeleně" schovat...
26. 5. 2011 11:13
Re: Konec světa je tady...
V Maluchu šly taky oba válce naráz. >:-[]
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 12:23
Re: Konec světa je tady...
Taky když jel kolem, tak to znělo jak když pustíš pístový kompresor >:D
26. 5. 2011 13:47
Re: Konec světa je tady...
Potvrzuji mám ho doma, ale i když jdou zároveň tak každý provádí opačný cyklus tedy jeden saje druhy vyfukuje. Troufám si tvrdit že na zvuk to nemá vliv, spíš ty příšerný vybrace. >:D Ale stejně to auto miluju :-)
26. 5. 2011 15:25
Re: Konec světa je tady...
skor jeden saje druhy expanduje, nie?
26. 5. 2011 17:10
Re: Konec světa je tady...
To je to stejné jen u toho vypadáš jako inženýr a já jako d.e.b.i.l.>:D
27. 5. 2011 09:25
Re: Konec světa je tady...
:DDD ale coby, ved aj majster tesar obcas utne, no ;-)
26. 5. 2011 10:03
absolutne poradie
absolutne poradie je riadna blbost, staci ak je to v jedne kategorii viac tesne.. a mozno aj cela anketa sutaz alebo co to je.
Rozbalit vlákno
1
26. 5. 2011 10:12
Re: absolutne poradie
ps: multiair je podla mna lepsi nez TSI.
26. 5. 2011 10:15
1.0 Agila/Splash
Uz roky sa vo vysledkoch tejto ankety tento motor udava ako Opel, hoci sa jedna o motor Suzuki..... :-( :-/
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Krispos
26. 5. 2011 12:19
Re: 1.0 Agila/Splash
Švagrovi na Swifta v servisu objednávali nějaký náhradní díly a objednali je od Opela, protože jsou úplně stejný a stojí půlku...
26. 5. 2011 18:03
Re: 1.0 Agila/Splash
tak proto asi v ankete figuruje Opel, protoze dosahl stejnych vysledku jako Suzuki, ale za mene penez...

No konec zertu. Motor vyvinul Suziki a proto by se mel uvadet jako motor Suzuki, i kdyz ho dava Opel do sveho auta.
Avatar - Guttalax
26. 5. 2011 11:02
Ptám se.....
Kde jsou motory CVVT,CRDI a GDI? :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - kari.laz
26. 5. 2011 11:26
Re: Ptám se.....
v (!) >:D >:D >:D
26. 5. 2011 11:38
Re: Ptám se.....
bohužel auta a technika se nedělají pro novinářské ankety ale pro cílové zákazníky.... A těch motorů, co jsi vyjmenoval, se prodávají statisíce....
Trošku ironicky se chce dodat, že Fiat může vyhrát klidně i všechny kategorie, ale dokud ty motory nenabídne v autech, o které je na trhu zájem, tak je mu to zcela k ho*nu.... ;-)
Avatar - pario
26. 5. 2011 13:30
Re: Ptám se.....
Poř. Motor Počet bodů
1. Fiat TwinAir 875 cm3 (Fiat 500) 479
2. Toyota 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris, C1, 107) 257
3. Hyundai/Kia 998 cm3 (Hyundai i10, Kia Picanto) 178
4. Smart 0,8 cdi 141
5. Mitsubishi 1,0 (Smart ForTwo) 135
6. Opel 1,0 Twinport (Agila, Splash) 120

Tu nie sú?
Avatar - Guttalax
26. 5. 2011 14:12
Re: Ptám se.....
>:D Mám na mysli opravdové motory a né do křovinořezů a sekaček na trávu. :-!
26. 5. 2011 14:47
Re: Ptám se.....
ach ty děti....
26. 5. 2011 17:12
Re: Ptám se.....
Tvůj příspěvek dělá čest tvému nicku bravo :yes:
Avatar - Guttalax
26. 5. 2011 17:28
Re: Ptám se.....
;-) Je to někdy na posrání >:D
Avatar - pario
27. 5. 2011 11:40
Re: Ptám se.....
Ja myslím,že velké % ludí jazdí s takými motormi. ;-)
26. 5. 2011 21:53
Re: Ptám se.....
Kde je HEMI? LS9? CUMMINS?
26. 5. 2011 22:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2011 13:17
Dalo se to čekat
Vždy vyhrává motor s největším množstvím inovací. Když se ty inovace navíc tváří zeleně, je vyhráno. Nikoho nezajímá, že čím složitější technika, tím poruchovější a náročnější na údržbu a opravy. Taky složitý motor už svojí výrobou produkuje mnohem víc C02 než motor jednoduchý. Je v něm i víc součástek, jejichž výroba není vůbec ekologická, ale ty se vozí z Číny tak to nikdo neřeší. Jako v případě superekologických baterek do elektromobilů kvůli kterým je půlka Číny zamořená těžkými kovy.
Spotřeba se snižuje akorát při ideálních podmínkách na zkušební stolici. V reálném provozu eko motory většinou žerou víc než jejich míň ekologičtí předchůdci s větším objemem. Ale inovovat se musí i kdyby to mělo být zcela samoúčelné a auta se musí pořád co nejrychleji obměňovat, aby se nezačala brzdit ekonomika...
Rozbalit vlákno
0