Technika
Zvlastni je umisteni 1.4 TSI Twincharger, ktery VW kvuli technickym problemum prestava vyrabet. ;-\
Technické problémy a prevádzkové vlastnosti v tomto prípade asi spolu nesúvisia.
Ale aj tak, všetkým musí byť jasné, že najlepší motor na svete je a ostane TDI PD. Nafta rulezzzzz.....
>😁 >😁 >😁
Ale aj tak, všetkým musí byť jasné, že najlepší motor na svete je a ostane TDI PD. Nafta rulezzzzz.....
>😁 >😁 >😁
.... mňo tak letošní výsledky opravdu potěší :yes: Výsledek Twin-airu je překvapením, vždyť podle místních diskusních znalců je to snad ještě větší debakl, než samotný Fiat 500.... Zároveň je fajn vidět na čelních místech 1.4T Multiair a 1750 TBi.... osobně je pro mě příjemným překvapením, že se v anketě umístil i T-jet, který je původem někde z roku 2007. Holt když se něco povede, je to dobré i po letech.... 😉 Nemá smysl komentovat Ferrari, to je prostě majstrštyk.... Mimochodem tu díru mezi 1.75TBi a motorem z Ferrari v koncernu snad časem zaplácne ten americký (koncernový) Pentastar, který se dobře umístil ve výše zmíněné paralelní anketě z USA....
Z ankety to skoro vypadá, že motory už na světě vyrábějí jen Italové a Němci. Pochvala patří samozřejmě i Škodovce za umístění 1.2TSI :yes😒br />
Jinak stejně jako v běžných testech aut i v této anketě se hodnotí parametry, provozní vlastnosti, inovativnost atd. Testéři samozřejmě jaksi nemají čas s těmi motory najezdit 100tkm a hodnotit spolehlivost.... To jen taková malá poznámka pro ty, kteří nás tady zasytí historkami o (ne)spolehlivosti některých anketně úspěšných motorů....
Z ankety to skoro vypadá, že motory už na světě vyrábějí jen Italové a Němci. Pochvala patří samozřejmě i Škodovce za umístění 1.2TSI :yes😒br />
Jinak stejně jako v běžných testech aut i v této anketě se hodnotí parametry, provozní vlastnosti, inovativnost atd. Testéři samozřejmě jaksi nemají čas s těmi motory najezdit 100tkm a hodnotit spolehlivost.... To jen taková malá poznámka pro ty, kteří nás tady zasytí historkami o (ne)spolehlivosti některých anketně úspěšných motorů....
S 1.2 TSI som mal šancu povoziť sa, a musím povedať, že je to príjemná motorizácia. Nie je to žiadny extra silák, ale je príjemne tichý a vždy má v zálohe pár koníkov, keď treba viac potiahnuť. Zvuk by mohol byť trošičku iný, sála z neho chlad, ale nejde o športovca, čiže tento detail je nepodstatný. Po katastrofe označenej HTP sa zase niečo podarilo. :yes:
no a hlavně to má velice dobrou spotřebu.... 😉
Doplním, že do 80km/h mi nepřipadal motor pomalejší než obligátní 2,0TDI, teprve poté byl znát výkonový deficit.
Mám podobnou zkušenost, motor pro každého, kdo moc necestuje po dálnicích, tam už koně chybí. :yes:
Tento týden jsem vyzkoušel nový S-Max s Ecoboostem o výkonu 200k a musím říci, že mě překvapuje jeho absence mezi oceněnými.
Hladký, výkonný a tichý motor se slušnou spotřebou a podporou vůbec ne špatné dvouspojky od Getragu. Opravdu mě motor, ale i celé auto nadchlo! :yes:
Hladký, výkonný a tichý motor se slušnou spotřebou a podporou vůbec ne špatné dvouspojky od Getragu. Opravdu mě motor, ale i celé auto nadchlo! :yes:
Možná by jen stálo za úvahu, že například mezi novými motory toho moc nebylo, takže tam to měl twinair o to lehčí. Snad jedině mě tam překvapil odstup od ecoboostu Fordu, který by jsem čekal lépe ohodnocený. A mezi motory do 1,0 není snad nic pořádného, takže tam to měl úplně jasné. V zelených motorech by jsem spíše čekal nějaký hybrid, ale tenhle motůrek asi těžil z miniaturního objemu a tím udávaných malých emisích, takže pro greenheady to byly orgie. Takže uznání patří spíše jako celkovému vítězi, než vítězi jednotlivých podskupin, protože tam neměl zase tolik konkurentů.
jistě, vítězství v podskupinách je dílčí. O velký úspěch se jedná právě a zejména v tom celkovém hodnocení :yes:
A co Skoda spolecneho s 1.2 TSI krome toho, ze se tam vyrabi? Podle me nic.
Z tabulek odtušíš nebývalou dominanci Němců.Ty kluci umějí fakt prvotřídní motory. Je zajímavé, jak potichu vyklidila svoje pozice Honda, svého času progresivní ve vývoji výkonných "malo"objemových motorů (do 2,5l). Ta automobilka fakt tápe ...
Ano, také je vidět, že Italové umí jen menší a pak sportovní motory...prostor mezi je prázdný jako ústa 80-ti letého důchodce před nasazením náhradních zubů.
Italové nejsou tak nabubřelí jako Němci. A Němci také mají malé pinďoury, proto potřebují velké motory (ještě hoší jsou Američani). 😄
Myslím, že máš pravdu a taloši jsou největší piňdouři. Třeba mít nejkrásnější předek snad všech dob (159) a další model udělat vykulence (MiTo), by malopiňdouři nedokázali.
MiTo je nádherný! :yes: Co model, to originální design. Ne jako u VW/Audi/BMW furt vařeno z jedný vody.
Scorpio, Corolla, Impreza, MB E, Mito: všechno stejné, hnusný předek a většině se to nelíbí. V Evropě netřeba zhnusovat krásné věci jen proto, aby se odlišily a líbilo se to pár jedincům. Shodneme se určitě na tom, že s předkem podobným 159ce, by MiTo bylo úspěšnější.
Mluvíš mi z duše. Jedno z nejkrásnějších aut ve třídě (kombi obzvláště) Alfa 159 zmršili na vykulený přeplácaniny, kretý si z pohledu z předu nezadají s pohledem na čerstvě vyoranou myš. Ze zadu jsou ty kulatý světla orámovyný chromem na mitu děsný. A ty světla ve tvaru spermie na Giliette jsou taky slušný úlet.
Ano, ano. 159 a obzvláště v mutaci kombi je i po letech nestárnoucí kráskou. To auto má dle mne obrovské charizma.
Naprosto souhlasím. Proto jsem tak kritický k současným alfám, protože oproti 159 je to odklon úplně jinam. 159 elegantní a přitom sportovní nádech. Mito a Gulietta mají ženštilý zjev bez známky elegance. Holt nastolili laťku moc vysoko a kousky jako 159, nebo Brera se jim budou špatně předbíhat po designové stránce.
Jsem velmi zvědav na nástupce 159 ale ten směr, resp. inspirace 8C je cítit velmi silně. U manších aut to ještě jakž takž zvládnout jde i když u Gulietty je to hodně "na hraně", ale u čehokoliv většího se velmi obávám o implementaci předku 8C.
Je to tak, jediný slušný italský motor v tomto prázdném prostoru (2.0-4.0) je 2,4JTD, ale ten už vlastně taky končí.
ano, to je fakt debakl italů, že umí "jen menší a sportovní motory" a kromě Německa je Itálie defacto jedinou zemí, která se do výsledků té ankety aspoň dostala....
Dle téhle logiky asi třeba Francouzi, Japonci a Korejci neumí vůbec nic, když v té anketě vůbec nejsou, že? 😉
Jinak Italové dělají zejména to, o co je v Itálii zájem. Je jasné, že v zemi, kde řekněme 90% prodaných aut je ve velikosti maximálně Golfa, nebude kdovíjaký zájem vyvíjet motory kolem objemu 3 litry....
A mimochodem, toto bílé místo si koncern Fiat zaplní aktivzicí s Chryslerem (Pentastary pro Lancie a Alfy) a VM-motori (3.0 V6 JTD).
Dle téhle logiky asi třeba Francouzi, Japonci a Korejci neumí vůbec nic, když v té anketě vůbec nejsou, že? 😉
Jinak Italové dělají zejména to, o co je v Itálii zájem. Je jasné, že v zemi, kde řekněme 90% prodaných aut je ve velikosti maximálně Golfa, nebude kdovíjaký zájem vyvíjet motory kolem objemu 3 litry....
A mimochodem, toto bílé místo si koncern Fiat zaplní aktivzicí s Chryslerem (Pentastary pro Lancie a Alfy) a VM-motori (3.0 V6 JTD).
Honda se totiž neúčastní tolik moderního downsizingu. Abychom byli všichni ještě dlouho zelení, tak je potřeba dělat motory, které budou papírově splňovat normu EURO 15, ale když na to řidič šlápne, normové hodnoty jdou stranou. Spolehlivost je potom také diskutabilní, stačí se podívat na ukončení výroby 1,4 TSI twincharger, údajně kvůli vysokým nákladům, přestože dr.Krebs jaště nedávno tvrdil: „Spolehlivost? Bez problémů! Motor TSI obstál ve veškerých dlouhodobých testech právě tak, jako všechny ostatní naše sériové motory. A náklady? Jsou naprosto srovnatelné s náklady na výrobu obdobně výkonného turbodieselu.“ Problémy s 1,2 TSI jsou také dosti zásadní - konkrétně turbo a hlavně rozvodový řetěz, který kolikrát nevydrží ani 20000 km (mimochodem pořád se neví proč - alespoň jsem se nic nového nedočet ). Tím nechci říct, že tyto motory nejsou moderní, naopak jsou. A technologicky jsou obrovským přínosem (ikdyž časem budem bohužel všichni jezdit na elektřinu, až se vyřeší problém s jejím uložením 😢 ). Jen chci vysvětlit, že někdo si vybral jinou strategii a jen čas ukáže, která cesta je ta správná. navíc: Někdo musí zjistit, že tudy cesta nevede 😄
[odkaz]
Teď vážně. Tento motor už není dávno vůbec moderní, nemá 150 turbínek, ale, ruku na srdce, který z výše uvedených motorů pro běžný provoz, odslouží bez problémů ty stovky tisíc km, bez ohledu na zacházení s velmi dobrou spotřebou. Dnešní jednadvojky, jednačtyřky turba a pod jsou fajn, ale spotřeba není až tak snová, a kdoví, co ukáží tyto motory po nějakém čase v provoze.
Osobně se mi líbí ta 1šestka od Fordu, 1.8čka od VW - špičkový motor, kde tabulkové údaje OPRAVDU souhlasí a za mě musím říci, že to je zatím nej benzin motor v této kubatuře, co jsem jel.
Osobně se mi líbí ta 1šestka od Fordu, 1.8čka od VW - špičkový motor, kde tabulkové údaje OPRAVDU souhlasí a za mě musím říci, že to je zatím nej benzin motor v této kubatuře, co jsem jel.
Úvodem je nutno pogratulovat Fiatu, BMW a VW, jejichž produkty se ve výsledcích opakují nejčastěji.
Narazil jsem ale na zajímavost v kategorii 1800 až 2000 cm3. Motor Subaru 2.0 turbo. Bez označení diesel by se mělo jednat o motor do japonské specifikace STi, protože v evropě a USA Subaru již před lety přešlo u turbo benzínů na obsah 2.5. A to mne vede k další úvaze na kterou, ale asi ani není možné najít odpověď. Na základě čeho novináři motory posuzují ? Dle tohoto příkladu u Subaru a také u umístění MP4-12C, resp. jeho 3.8T mne napadá, jestli se v některých případech hodnocení neodehrává od stolu (od tabulek). Např. u toho McLarenu si troufnu tvrdit, že 90% žurnalistů ani nemělo šanci ho projet (a posoudit motor). V kontextu roku 2011 by určitě ve výkonných motorech stálo za zvážení V12 6.5 v Aventadoru a nebo upravené AMG z Hyuary. Třeba ty motory nejsou tak dobré, aby se umístili, ale je otázka, zdali se tím někdo zabýval. ;-\
Narazil jsem ale na zajímavost v kategorii 1800 až 2000 cm3. Motor Subaru 2.0 turbo. Bez označení diesel by se mělo jednat o motor do japonské specifikace STi, protože v evropě a USA Subaru již před lety přešlo u turbo benzínů na obsah 2.5. A to mne vede k další úvaze na kterou, ale asi ani není možné najít odpověď. Na základě čeho novináři motory posuzují ? Dle tohoto příkladu u Subaru a také u umístění MP4-12C, resp. jeho 3.8T mne napadá, jestli se v některých případech hodnocení neodehrává od stolu (od tabulek). Např. u toho McLarenu si troufnu tvrdit, že 90% žurnalistů ani nemělo šanci ho projet (a posoudit motor). V kontextu roku 2011 by určitě ve výkonných motorech stálo za zvážení V12 6.5 v Aventadoru a nebo upravené AMG z Hyuary. Třeba ty motory nejsou tak dobré, aby se umístili, ale je otázka, zdali se tím někdo zabýval. ;-\
Když to vemu od začátku, taky by v kategorii nejlepší nový motor je vítězství Fiatu asi zasloužené. Já by jsem ho dal na stejný počet bodů jako Ecoboost, ale mínění asi ovlivnila konstrukce dvouválce oproti klasickému čtyřválci.
V zelených motorech byjsem dal na první místo Toyotu 1,8 HSD a těsně by následova dvouvzduch. Ale jak už jsem jednou dnes psal, tak ten zase těží z nimiaturního objemu a tím nízkých emisí. Takže prvenství taky není moc překvapivé.
V Performace je první místo v pořádku a druhé místo mi taky sedí, ale na třetí by jsem posunul McLaren. Lamborghini se tam asi neobjevilo pro to, že se jedná o nivinku, která bude do žebříčku nejspíše zařazena příští rok.
V objemech do 1,0 je situace jasná a není tam co měnit. Tam by jsem si klidně uměl představit ještě větší náskok Twinairu. Moc na výběr tam totiž není.
1,0-1,4 je taky z mého pohledu naprosto v pořádku a pořadí mi sedí.
v kategorii 1,4-,1,8 by jsem první dvě místa nechal na třetí by jsem posunul 1,8TSI a na čtvrté Ecoboost. Toyotu by jsem v této kategorii dal na konec.
1,8-2,0 by jsem dal na první místo 2,0 TSI 195KW na druhé BMW Twin Turbo Diesel a na třetím nechal 2,0 TSI 155KW.
2,0-2,5 první místo zaslouženě Auti 2,5 Turbo na druhé místo by jsem dal Peugeot Citroen 2,2 HDI )pokud se jedná o variantu 150KW. A na třetí místo odsunul 2.1 DCI MB
2,5-3,0 by jsem nechal BMW 3,0 Turbo, následovalo by 3,0 TFSI a pak už by to asi bylo celkem jedno.
3,0-4,0 by to z mého pohledu dopadlo takto: Porsche 3,4 pak BMW 4,0 a následoval by McLaren a pak opět Porsche 3,8
Nad 4,0 je první místo zasloužené, druhé by jsem dal Porsche a třetí BMW. Pak by byl MB 6,2
A nakonec jako celkového vítěze by jsem viděl radší Audi 2,5 Turbo. Na druhém místě TwinAir a na třetím EcoBoost.
V zelených motorech byjsem dal na první místo Toyotu 1,8 HSD a těsně by následova dvouvzduch. Ale jak už jsem jednou dnes psal, tak ten zase těží z nimiaturního objemu a tím nízkých emisí. Takže prvenství taky není moc překvapivé.
V Performace je první místo v pořádku a druhé místo mi taky sedí, ale na třetí by jsem posunul McLaren. Lamborghini se tam asi neobjevilo pro to, že se jedná o nivinku, která bude do žebříčku nejspíše zařazena příští rok.
V objemech do 1,0 je situace jasná a není tam co měnit. Tam by jsem si klidně uměl představit ještě větší náskok Twinairu. Moc na výběr tam totiž není.
1,0-1,4 je taky z mého pohledu naprosto v pořádku a pořadí mi sedí.
v kategorii 1,4-,1,8 by jsem první dvě místa nechal na třetí by jsem posunul 1,8TSI a na čtvrté Ecoboost. Toyotu by jsem v této kategorii dal na konec.
1,8-2,0 by jsem dal na první místo 2,0 TSI 195KW na druhé BMW Twin Turbo Diesel a na třetím nechal 2,0 TSI 155KW.
2,0-2,5 první místo zaslouženě Auti 2,5 Turbo na druhé místo by jsem dal Peugeot Citroen 2,2 HDI )pokud se jedná o variantu 150KW. A na třetí místo odsunul 2.1 DCI MB
2,5-3,0 by jsem nechal BMW 3,0 Turbo, následovalo by 3,0 TFSI a pak už by to asi bylo celkem jedno.
3,0-4,0 by to z mého pohledu dopadlo takto: Porsche 3,4 pak BMW 4,0 a následoval by McLaren a pak opět Porsche 3,8
Nad 4,0 je první místo zasloužené, druhé by jsem dal Porsche a třetí BMW. Pak by byl MB 6,2
A nakonec jako celkového vítěze by jsem viděl radší Audi 2,5 Turbo. Na druhém místě TwinAir a na třetím EcoBoost.
Stačilo napsat, že co není německé, je krám.
Máš pocit, že je twinair německý?
Stačilo by umět číst a věděl bys, že tam italské motory chválí a výhra toho "roozzuřenýho fénu" mu přijde fér... dále by dával výše ecoboost, což jou americké motory.... takže dvakrát čti e jednou ze se be udělej blbce
Motor 875ccm3 zvítězil v anketě Motor roku >😁 >😁 >😁 >😁
Tak je to hlavně zásluhou toho, že je unikátní svou konstrukcí. Dvouválec, kde jdou oba válce najednoua je to novinka. Jinak já by jsem taky radši viděl na trůně jiný motor. Pro mě to je buď to 2,5 Turbo od Audi, nebo 3,4 od Porsche.Ale když přihlédneš k tomu, že porota hodnotí inovativnost a zelenost, tak je to logický vítěz.
Ta zelenost,to je rakovina motorismu...
Tak do určité míry by jsem to bral, ale nic se nemá přehánět. Podlě mě už hodně překročili hranici s tou zeleností.
Jedna věc je zelenost ve smyslu efektivity motoru. To je podle mě validní. A když se člověk podívá na auto jako celek, tak schopnost eliminovat emise. Druhá věc je obchodování s deštěm, papírové kouzlení. Když se bavíme o zelenosti, tak bych se víc zaměřil na automobilku, její dodavatele a proces výroby. Výroba auta může poškodit životní prostředí více než jeho provoz.
zelenost sama o sobě špatná není, špatná je falešná zelenost, která je nám v dnešní době ze všech stran vnucována.
Ono to není zrovna šťastná formulace.
Každému je falešné něco jiného, co se mu hodí do krámu.
Každému je falešné něco jiného, co se mu hodí do krámu.
Za falešné v případě ekologie považuju prosazování ekonomických zájmů metodou státních regulací pod nálepkou zelené, které ve skutečnosti ekologické zdaleka nejsou. Příklady: fotovoltaika, úsporné žárovky, biopaliva.
Za přínosné zelené považuju třeba snahu o snížení škodlivin v emisích (a škodlivininou nemyslím CO2).
Za přínosné zelené považuju třeba snahu o snížení škodlivin v emisích (a škodlivininou nemyslím CO2).
V Maluchu šly taky oba válce naráz. >😒]
Potvrzuji mám ho doma, ale i když jdou zároveň tak každý provádí opačný cyklus tedy jeden saje druhy vyfukuje. Troufám si tvrdit že na zvuk to nemá vliv, spíš ty příšerný vybrace. >😁 Ale stejně to auto miluju 😄
absolutne poradie je riadna blbost, staci ak je to v jedne kategorii viac tesne.. a mozno aj cela anketa sutaz alebo co to je.
Uz roky sa vo vysledkoch tejto ankety tento motor udava ako Opel, hoci sa jedna o motor Suzuki..... 😒 😡
Švagrovi na Swifta v servisu objednávali nějaký náhradní díly a objednali je od Opela, protože jsou úplně stejný a stojí půlku...
Kde jsou motory CVVT,CRDI a GDI? :-!
bohužel auta a technika se nedělají pro novinářské ankety ale pro cílové zákazníky.... A těch motorů, co jsi vyjmenoval, se prodávají statisíce....
Trošku ironicky se chce dodat, že Fiat může vyhrát klidně i všechny kategorie, ale dokud ty motory nenabídne v autech, o které je na trhu zájem, tak je mu to zcela k ho*nu.... 😉
Trošku ironicky se chce dodat, že Fiat může vyhrát klidně i všechny kategorie, ale dokud ty motory nenabídne v autech, o které je na trhu zájem, tak je mu to zcela k ho*nu.... 😉
Poř. Motor Počet bodů
1. Fiat TwinAir 875 cm3 (Fiat 500) 479
2. Toyota 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris, C1, 107) 257
3. Hyundai/Kia 998 cm3 (Hyundai i10, Kia Picanto) 178
4. Smart 0,8 cdi 141
5. Mitsubishi 1,0 (Smart ForTwo) 135
6. Opel 1,0 Twinport (Agila, Splash) 120
Tu nie sú?
1. Fiat TwinAir 875 cm3 (Fiat 500) 479
2. Toyota 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris, C1, 107) 257
3. Hyundai/Kia 998 cm3 (Hyundai i10, Kia Picanto) 178
4. Smart 0,8 cdi 141
5. Mitsubishi 1,0 (Smart ForTwo) 135
6. Opel 1,0 Twinport (Agila, Splash) 120
Tu nie sú?
pinkys
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vždy vyhrává motor s největším množstvím inovací. Když se ty inovace navíc tváří zeleně, je vyhráno. Nikoho nezajímá, že čím složitější technika, tím poruchovější a náročnější na údržbu a opravy. Taky složitý motor už svojí výrobou produkuje mnohem víc C02 než motor jednoduchý. Je v něm i víc součástek, jejichž výroba není vůbec ekologická, ale ty se vozí z Číny tak to nikdo neřeší. Jako v případě superekologických baterek do elektromobilů kvůli kterým je půlka Číny zamořená těžkými kovy.
Spotřeba se snižuje akorát při ideálních podmínkách na zkušební stolici. V reálném provozu eko motory většinou žerou víc než jejich míň ekologičtí předchůdci s větším objemem. Ale inovovat se musí i kdyby to mělo být zcela samoúčelné a auta se musí pořád co nejrychleji obměňovat, aby se nezačala brzdit ekonomika...
Spotřeba se snižuje akorát při ideálních podmínkách na zkušební stolici. V reálném provozu eko motory většinou žerou víc než jejich míň ekologičtí předchůdci s větším objemem. Ale inovovat se musí i kdyby to mělo být zcela samoúčelné a auta se musí pořád co nejrychleji obměňovat, aby se nezačala brzdit ekonomika...
Možná je zajímavé, že podle podmínek soutěže musí být motory v běžném prodeji od data x, ve vozech s cenovým stropem y, že jury posuzuje motory během testování v běžném provozu "okolo Detroitu" - měří spotřebu, posuzuje souhru s převodovkou, u hybridů celou soustavu, dojem z výkonu, zelenost (ehm) atd. V článku jsou linky na posudky jednotlivých motorů TOP10 i odkazy na další články kolem celé soutěže a taky video z jednání poroty - hafo informací. 😄
.
Možná US už nevládne zdaleka ve všech odvětvích jako v minulosti, ale rozhodně bych je nepodceňoval 😉
2. Velká Británie 100 osob
3. Německo 77
4. Francie 49
5. Švédsko 30
atd.
Viz😒br /> [odkaz]
Nechápu, co máš proti NC za ekonomii. To už bych spíš zpochybňoval NC za mír, ta mi přijde jako docela slušný nesmysl.
Ale podstata věci zůstane: USA jsou pořád s náskokem největším centrem vědy a výzkumu na světě a hned tak je nejspíš nikdo nepředběhne.
Hlavní rozdíl je ve financování. V USA je největším zdrojem financí ve výzkumu armáda. Darpa pumpuje do výzkumu nepředstavitelné množství peněz. To v EU není a asi ani nebude. Ke všemu největším konkurentem v budoucnu nebude USA, ale Čína a Indie. Na ně musí Evropa zbrojit.
To že v té tabulce není Rusko (rozhodně přes 20???) je hloupé.
Nobelovu cenu za ekonomii také nepovažuji za "plnohodnotnou", ale to je věc názoru. Cena míru je úplně vtipná - Arafat má, Ghándí nemá >😒]
To samozřejmně nic nemění na faktu, že "cuoresportivo" zde předvedl neuvěřitelnou mozkovou ekvilibristiku.
Jo a ta 0,9 od Fiatu je báječný motor. Vyhrál po právu. :yes: