Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lancia Ypsilon: První jízdní dojmy

Na jízdní seznámení s novou Lancií Ypsilon jsme vyrazili do centra italského automobilového průmyslu. Vyzkoušeli jsme ji v ulicích Turína.
Zpět na článek
31. 5. 2011 23:44
Re: Polsko
Jak vidím, seš Etykone opravdu trouba jako vrata od stodoly - přečti si reakci figurky na můj příspěvek a nakonec i jeho obsah, kde na dotaz o původu oněch stereotypů sděluji jenom svoji zkušenost. že seš nechápavej, to vím už dávno - jinak kecy o nenapadání jiné produkce od tebe a tvých spřízněnců zni dost dobře - viz třeba předvčerejší wolffova hláška u Citroenu DS4, že nevidí důvod proč si kupovat tohle ane giulliettu....no tebe, wolffa, McMurpho a spol. není třeba napadat ani urážet - stačí o nich napsat pravdu.
31. 5. 2011 14:04
Re: Polsko
Ano, pomalu se to "obrací", ale pořád je to (alespoň zde) největší "problém" a zároveň úkol pro místní marketing Fiatu potažmo Alfy.
S tím co kdo slyšel to není "problém" jen u italů obecně. Dle některých diskuzí lze získat dojem, že každých 500m je u krajnice odstavené něco z koncernu s 1.4TSI.
Více nadhledu by pomohlo (nemyslím teď konkrétně tebe). ;-)
Avatar - ethicon
31. 5. 2011 12:35
Re: Polsko
máš pravdu, ale stále častejšie počujem už iné názory, teda tu na slovensku v čechách ako to čítam platia stále určité zažité streotypy, pritom sami majitelia sú obyčajne spokojný..ja osobne som mal 2 fiaty a 2 Alfy..všetko nové autá a žiadne problémy som nemal...velká väčšina tu diskutujúcich podľa mna nemá žiadne skúsenosti s novým autom a takmer 100% veľkých kritikov nový Fiat či Alfu v živote nemali ..ale budú tu zasvetene poúčať ako hore jeden, že čo kde počul a čo jeho známy povedal..čo si myslia svajčiari či nemci a podobne...pritom stačí skočiť napríklad do Rakúska kolko tam jazdí Alf či Lancií...
Avatar - ethicon
31. 5. 2011 12:27
Re: Polsko
ja si myslím, že tento server je o diskusii o autách...to, že si to tu niekto pletie s nejakou arénou, kde musí mať za každú cenu pravdu a často siaha k urážkam je problém niektorých diskutujúcich.....ja mám autá rád a nikdy som tu nenapadal napríklad nemeckú či inú produkciu...ale nehnevaj sa čo tu ty prezentuješ naozaj svädčí o nekritickej zaujatosti.. aleasi škoda reči...
Avatar - Dinar
31. 5. 2011 09:51
Re: Umění
Pojem premiový, ve smyslu špičkový, trendy určující je zcela jistě mnohem menší blbost než rozdělování a kladení rovnítek v designu mezi slova italský = emocionální nebo něměcký = chladný vojenský, to je klišé nad klišé. ;-)
31. 5. 2011 09:28
Re: Polsko
To je přesně ono. Reálně nejsou slyšet stížnosti majitelů na spolehlivost. Stále lze ale slyšet obecný názor, že itala nikdy z důvodu spolehlivosti. I když je tento názor mylný, nic to nemění na faktu, že to ovlivňuju výběr potencionálních zákazníků.
31. 5. 2011 09:23
Re: Y
tak to blahopřeji, není to můj šálek kávy, ale kvality a zajímavost to auto jistě má... :yes:
Avatar - Krispos
30. 5. 2011 23:04
Re: Y
Mito má zásadní nedostatek - prostě se mi nelíbí - narozdíl od ypsilonky. Volvo sice je drahé, ale stupeň bezpečnosti je tam tradičně na skvělé úrovni a pak, už je objednáno ;-) A jak se zpívá v jedné písni "už len 40 dní, prosím nezabudni, Volvo sa blíží..." >:D

Zkrátka upřímně, nejsem moc velký fanda italské produkce, ale u dvou aut bych vážně přemýšlel o jejich koupi - jedním je Jůlinka a druhým právě Ypsilonka...
30. 5. 2011 22:39
Re: Polsko
S těmi dvěma asi nemá cenu diskutovat - ale špatnou pověst má Fiat samozřejmně i v Německu a ve Švýcarsku. Ve Švýcyrsku proto, že Švýcaři na Italy koukají dost přezíravě a tvrdí, že je to technicky zaostalý a nespolehlivý národ, při výběrových řízeních jsme měli zákaz poptávat italské firmy, s našimi nebo polskými ale Švýcaři neměli problém. Italy uznávají jako stavební dělníky, pomocné síly do domácnosti, zmrzlináře, "pizzaře"...nejvíc mně vždycky pobavilo, když mně tohle říkal nějaký Švýcar s ryze italským jménem......

Kolega z Německa mně naučil před pár lety ono F(ehler) I(n) A(llem) Teil.....žil tady asi rok, pracoval s námi a s manželkou tady měli dvě auta - on Audi 6 a jeho žena Fiat Punto. Občas přijel do práce ve fiatce a s rozzářeným obličejem se poškleboval, že zase dojel bez problémů....přitom je pravda, že za dobu pobytu je fiat pokud si pamatuji nevypekl snad nikdy.
30. 5. 2011 22:33
Re: Umění
To sis dovolil hodně - sleduješ tu wolffí smečku kolem sebe? Kromě toho, že máš samozřejmně pravdu, otázka je, jestli všichni ti notoričtí obdivovatelé všeho, co pochází od Fiatu vůbce chápou, co to třeba proporce jsou....

Konstantou jejich myšlení a vyjadřování je, že co je od Fiatu je krásné (Italové jsou mistři designu), dokonalé a technicky progresivní, zatímco (je zde zmíněno někde výše) nejen VW, ale dokonce i Audi je "humáč"....

Když se tady hodnotila minulý týden DS4, tak někteří členové fiatí smečky zkousávali ztuha už i Citroen...co dodat. Co pamatuji, tak jediná Lancie, která se mi líbila a kterou pamatuji byla Delta - o to víc mně připadá použití téhle jmenovky na to, co produkují dnes. Předchozí ypsilonka byla taky dost ošklivka, ale proti tomuhle to byl designový skvost. Ale nechci hodnotit podle fotek, i když pochybuju, že naživo to bude lepší. To se totiž stává málokdy - naopak, většinou naživo zklame auto, co vypadalo na fotkách dobře než naopak.

A když jsme u Pandy - nejlepší byla stejně ta první - ta fascinující krabička s trubkovými sedadly a lookem jakéhosi SUVčka - před třiceti lety......
Avatar - Emel
30. 5. 2011 22:08
Re: Y
Tohle je ovšem pětidvířko.. na druhou stranu dost úzké, což je možná praktické do města, ale nikdy to nevypadá dobře. C30 je pro mě jiná liga...
30. 5. 2011 20:56
Re: Y
Ypsilonka nabídne víc než Volvo, resp stejně >:D Jemný taliansky humor?
30. 5. 2011 20:07
Re: Y
Asi by pro tebe bylo lepší volbou Mito...
Mimoto, srovnáváš auta z různých tříd, přičemž to z vyšší paradoxne asi nabídne méně místa než to z nižší... Já bych ale ypsilonku nezatracoval. Například to Volvo už má nějaký ten křížek na zádech a JE OPRAVDU DRAHÉ. Ypsilonka nabídne víc než Volvo, resp stejně, ale za přijatelnější peníz...
30. 5. 2011 19:51
Re: Umění
Tie dva vozy si nemajú čo moc vyčítať. Proporcie majú oba pomýlené.
30. 5. 2011 19:50
Re: Umění
Sorry, že Ti nebudem oponovať, ale jednoducho nemôžem. Súhlasím.
Vyzerá to jak minitraktor do záhrady.
Avatar - ethicon
30. 5. 2011 18:47
Re: Umění
zlatá Fabia II? v súvislosti s s touto Y? čo k tomu dodať... >:D
Avatar - Typhoon
30. 5. 2011 17:25
Re: Umění
Přesně tento pocit z tohodle autíčka mám. "Miluji" designery, kteří se namalovat komplet auto jednou čárou. Pak to navazuje na sebe i tam, kde k tomu není absolutely důvod.
Zlatá Fabia II.
Avatar - Krispos
30. 5. 2011 16:56
Re: Y
Kdyby moje srdce netlouklo pro C30, tak bych o Ypsilonce vážně uvažoval... designem se mi kupodivu líbí (narozdíl od Delty), zaměření na komfort je přesně pro mě, třídvířko optimální velikost, protože šance založit rodinu se limitně blíží nule :-) akorát motor bych bral tu 1.3 protoze mi ten downsizing leze krkem....
Avatar - ethicon
30. 5. 2011 15:09
Re: Umění
ono ak by tá A1 mala na kapote napríklad znak Lancie určite by tu nebola označovaná ako dizajnová moderna...aj keď mne osobne sa zrovna ta A1 hlavne tá dvojfarebná celkom páči...
Avatar - ethicon
30. 5. 2011 15:05
Re: Polsko
povesti a realita su dve uplne rozdielne veci...ja sa bavím o realite tak mi reálne napíš, ktorý z nových modelov koncernu Fiat je nekvalitné a nespolahlivé auto Bravo?Panda?Croma? Sedici?Multipla?Mito?Giulietta?159?Delta… odpoviem ti na tvoju otázku..neviem o žiadnom novom modely ktorý by mal povesť nekvalitného a nespoľahlivého auta a to nielen u koncernu Fiat...ak nevieš uviesť reálne, ktoré auto od koncernu Fiat je nespoľahlivé napíš mi aspoň ktoré ma takúto povesť...dakujem
30. 5. 2011 15:03
Re: Polsko
no a já jsem zase slyšel pověsti o tom, že ve Skotsku žije v jezeře Lochneska. A jestli nemám pravdu, tak mi to vyvrať.... 8-s

Prostě ty máš nějaký pocit, neopřený o jakékoliv relevantní data (kromě českých diskusí, kde tedy pověst Fiatu není opravdu dobrá) a chceš po někom, aby ti ten pocit vyvracel. Což je samozřejmě nesmysl, že...
Avatar - KANKUNEN
30. 5. 2011 14:25
Re: Polsko
Já se bavím o pověsti. Jestli nemám pravdu, tak napiš, kde má Fiat pověst kvalitního a spolehlivého auta.
30. 5. 2011 14:25
Re: Umění
Pod prémiovým designem si většina zde diskutujících představí Audi, VW, BMW... I když zrovna mně připomínají VW krabice od bot (hlavně Golf), masky (snad kromě Pola) zase škrabáky na bláto z bot, a masky Audi litinové dekly od kanálů. Pojem prémiový design je ale blbost, maximálně lze rozlišovat na emocionální italský, šarmantní francouzský, chladný vojenský německý, odlišnou mentalitou daný podivný japonský a americký. A mně se Ypsilonka líbí i jako heterosexuálovi. Kdybych potřeboval 4 dveře, klidně do ni jdu, preferují malá auta do ±4m.
30. 5. 2011 14:19
Re: Umění
No, je vidět, že do designu a jinýho umění neděláš. Srovnávat stylovku s takovým neprodejným designovým "humage" jakým je A1, to už ani není odvaha, ale hřích.
Avatar - Dinar
30. 5. 2011 13:56
Re: Umění
Prémiový design, tedy design výrobce, který by rád aby jeho produkce byla řazena mezi leadery tedy premianty by měl být špičkový a trendy určující. V dané třídě, prdítka, lze auta rozdělit velmi jasně, buď levná krabička čistě účelová nebo naopak stylové vozítko, jež právě v této třídě více než v kterékoliv jiné, musí svou cenu (premiovost) obhájit právě za vydatné pomoci designu, protože v technice v rámci třídy prdítek moc možností k velkým rozdílům mezi mainstreamem a premií není. Tedy, základní linka coby markanta značky, vyvážené proporce, to je základ designu, premianti přidávají smysl pro propracované detaily (např. optika) plus stylotvornost, a to ve směru buď moderna, např. A1, nebo retro např. Mini, 500ka. Ypsilon si může o stylu nechat jen zdát, k tomuto přesahu vůbec nemá šanci se dostat, protože jeho design selhává už v tom základním, proporcích, je horší než u mnoha zástupců té druhé strany dané třídy, levných krabiček. Taková panda, ať jsme na domácí půdě, je na tom designově, a navzdory věku, desetkrát lépe než ypsilon.
30. 5. 2011 13:47
Re: Umění
hele já ji viděl živou a líbila se mi.... (v rámci zadání a v rámci třídy)

Za umění bych to rozhodně neoznačil, tohle slovo v automobilové branži pomaličku přestává dávat smysl (a zůstane již asi navždy vyhrazeno autům z jiného tisíciletí, než je to současné....), ale ten vzhled se dá určitě označit jako líbivý a nápaditý....
Samozřejmě, je otázka vkusu každého, kde končí líbivost a začíná kýč....

Na mě je to taky už moc přeslazené, ale cílové skupině se to líbit bude.... Pro eurodrzky časem Lancia nachystá tu Themu.... ;-)
Avatar - Emel
30. 5. 2011 13:42
Y
Dost pozitivní recenze... no, já z toho designu zase tak odvázaný nejsem. Docela by mě zajímalo, jak by to auto vypadalo s normálním oknem a klikou vzadu. Proporce taky nic moc, ubrat 5cm z výšky a přidat je na šířce :-).

Kombinace s 0.9 jako ideální pro český trh... to asi bude záviset na ceně. Pokud se Lancia bude profilovat jako prémiovka, tak s litrovým motorem asi moc parády neudělá.

PS: té druhé generaci to pořád sekne.
Avatar - ethicon
30. 5. 2011 13:08
Re: Umění
ako teda vyzerá "prémiový" dizajn? na to je nejaký vzor, nejaká špeciálna forma? alebo je kritériom "prémiového" dizajnu uniformita ktorú nám predvádzajú niektorí výrobcovia? či nebodaj znak na kapote?ono už dizajn starej Y bol miestnymi dizajnovými guru ťažko stráviteľný...všeobecné konštatácie o nevyváženosti hmoty a kolies či výšky a šírky by sa hodili na nejedeného prémiového zástupcu, ktorý zaplavujú cesty nie autami, ale doslova mastodontami na kolesách...ono splnenenie kritérii nárazových testov zväzuje dizajnérom ruky a asi si budeme musiet zvyknuť na nabobtnané tvary, ktoré často postrádajú lahkosť a eleganciu na ktorú sme boli u niektorých výrobcov zvyknutí...ja tomu dávam tak 2 :yes:
Avatar - Dinar
30. 5. 2011 12:26
Umění
italských designerských mistrů, jsem zvědav, jestli se podobné sousloví dočtu i pod touhle ypsilonkou. Setrvačnost je matkou úspěchu, jak známo, ovšem tady už končí legrace. Tohle auto působí svým urputně uměleckým designem už komicky. Nevyváženost poměru hmoty nad koly nebo neúměrná výška k šířce horší než fabia, prostě do výšky navršené obliny na malých kolečkách, proporčně to není ani na pětku. Vnitřek pak typicky vyumělkovaná lancie. Za mě celkově tak za čtyři, s dovětkem, že premiový design vypadá jinak. :no:
30. 5. 2011 12:14
Nenápaditý volant
Trochu mi nejde do hlavy ten "nenápaditý volant" zmíněný v článku. Není to jen hledání chyb za každou cenu? Na fotkách vypadá docela hezky, takže mi není jasné, jak by ho měli udělat. Snad trojúhelníkový?
Avatar - ethicon
30. 5. 2011 11:16
Re: Polsko
a ty vieš aj o nejakých nespoľahlivých autách koncernu Fiat, ktoré sa robia v taliansku? sem z údajmi...pokial viem napríklad Bravo vyšlo veľmi dobre a to sa v Polsku nevyrába...ktoré je teda nespoľahlivé? Mito? Giulietta?Punto? 159?Croma?Delta?stará Lancia Y?Multipla? buď prosím ta konkrétny a hoď sem relevantné údaje a štatistiky..inak je to zase len mlátenie prázdnej slamy o nekvalite fiatov...
30. 5. 2011 11:01
Re: Polsko
No však si k tomu řekl svý i samotný Sergio.
Avatar - KANKUNEN
30. 5. 2011 10:33
Polsko
To je komedie, že nejspolehlivější italské auta se dělají v Polsku. S pověstí italských aut cena může trochu vyšší než třeba C3.
30. 5. 2011 10:00
Re: Pěkný....
u me je to zcela naopak, Delta je super, ale todle uz takova slava neni. Videl sem je na benzince na navesu, takze sem mel cas na to si je prohlidnout. Predek pekny, kazi ho pouze maska chrysleru (vzhledem k proporcim mi pak prid Y trosku pripomina krizenec predchozi Y a PT Cruiseru). Bok taky v pohode. Jenze ty zadni svetla jdouci podivne az do boku a castecne reseni zade, ten design z meho pohledu hodne srazi.
30. 5. 2011 09:52
120.000 ks ročně....?
auto na tyhle prodejní čísla určitě má.... Technika, design, funkčnost, to vše je OK, navíc podpořené výrobou v jednom z nejkvalitnějších provozů, jaké Fiat má.... Pozitivně znějí i první dojmy.

Prodeje budou tedy záviset na prodejních cenách a marketingu.... A tady jsem teda čuměl, kolik Lancia za "Y" chce.... První nástřely cen jsou oprvavdu vysoké (viz články tady na ACZ), takže jsem vážně zvědav, jestli ty prachy lidi za Lancii dají....

Tak uvidíme.... a nakonec, nějaký ten cenový jemnocit se dá udělat vždy.... Snad tedy tahle Lancie nebude na showroomech stát jak tvrdé "Y" ;-)
Avatar - igor77
30. 5. 2011 09:18
ale jo...
pěkný... lepší než drátem do oka, jakseřiká
Avatar - Krispos
30. 5. 2011 08:54
Pěkný....
... jak nemůžu zkousnout design Delty tak tenhle prcek vypadá dost sympaticky. Váhu má jako moje Felicie a s tím motorem 1.3 to může být zábavné auto... tady musím dát Fiatu :yes: