Novinky
GTI: ty nezklames :no😒br />
Ale nerozumim tomu, proc nenasadi take motor 1,2 ve verzi euro5, kdyz do Pandy uz ho davaji ... trochu skoda, myslim.
[odkaz]
Ale nerozumim tomu, proc nenasadi take motor 1,2 ve verzi euro5, kdyz do Pandy uz ho davaji ... trochu skoda, myslim.
[odkaz]
Nerad bych zasahoval do plodne diskuze, ale😒br />
- Punto predstavilo facelift, spolu s novym interierem a novymi zazehovymi a inovovanymi vznetovymi motory. Temito zmenami by se teoreticky melo udrzet na vrcholu zajmu do prichodu noveho modelu planovaneho na rok 2012. tak jako u vetsiny faceliftu se jedna o srovnani kroku s novejsi konkurenci. Vic se ocekavat neda.
- Polo prijelo ve zbrusu nove generaci a domnivat se, ze by mohlo byt horsi nez drive predstaveni konkurenti by bylo hrubym podcenenim koncernu. Jako u kazde novinky se bude nova konkurence pomerovat prave s nim, do doby, nez prijde nekdo novy a jeste lepsi.
Z toho vyplyva, ze Punto prislo s modernizaci v pravou chvili, aby mu neujel vlak, to same brzo ceka Corsu a kdo muze zamichat kartami je nove C3, u nej se da tezko odhadovat, dokud nebude otestovano. V soucasne dobe vidim tak dva jasne leadry, pro e😜resivnejsi jedince Fiesta, pro konzervativnejsi Polo. Ostatni jsou mozna lehoulince pod nimi, ale je s nimi potreba pocitat.
- Punto predstavilo facelift, spolu s novym interierem a novymi zazehovymi a inovovanymi vznetovymi motory. Temito zmenami by se teoreticky melo udrzet na vrcholu zajmu do prichodu noveho modelu planovaneho na rok 2012. tak jako u vetsiny faceliftu se jedna o srovnani kroku s novejsi konkurenci. Vic se ocekavat neda.
- Polo prijelo ve zbrusu nove generaci a domnivat se, ze by mohlo byt horsi nez drive predstaveni konkurenti by bylo hrubym podcenenim koncernu. Jako u kazde novinky se bude nova konkurence pomerovat prave s nim, do doby, nez prijde nekdo novy a jeste lepsi.
Z toho vyplyva, ze Punto prislo s modernizaci v pravou chvili, aby mu neujel vlak, to same brzo ceka Corsu a kdo muze zamichat kartami je nove C3, u nej se da tezko odhadovat, dokud nebude otestovano. V soucasne dobe vidim tak dva jasne leadry, pro e😜resivnejsi jedince Fiesta, pro konzervativnejsi Polo. Ostatni jsou mozna lehoulince pod nimi, ale je s nimi potreba pocitat.
Kde vidíš plodnú diskusiu....?
No, tam jak podrobně vysvětluješ, jak vybíráš auta... >😁 😉
A kde niečo také robím? Myslíš ten príspevok, kde píše, že ma Polo ničím nezaujalo, takže nemám chuť sa s ním ani previezť? Čo máš proti tomu? Ešte mi skús tvrdiť, že ty si pôjdeš zajazdiť napríklad s novým P5008 alebo nejakým iným Francúzom, aby si zistil, či je naozaj dobrý... :-!
GTI si prečíta "zasvätený" (rozumej i posvätený marketingovým oddelením importéra) test a len na základe toho vynesie písomný ortieľ (rozumej ďalšiu ódu na VW)...
Jistě, že půjdu, s tím nemám problém, naopak.
Ešte kto ti uverí... Sľúbeného sa zmestí veľa. Ťažko možno veriť aj tomu, že si vyskúšal všetky tie Volkswageny, čo tu ospevuješ... Jedine ak berieš za praktickú skúsenosť aj vlastnú fantáziu... >😁
Připadáš mi nyní jak po elektrošoku. Kdybys četl bloggy, věděl bys, že jsem tam napsal Supertest subkompaktů (207, Clio, mazda 2 atd.) a například i supertest středních prémiových SUV (GLK, Q5, XC60)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
jo ty tvoje "testy" bez jediného vlastního fota :-!
To si jako představuješ, že do prodejny narukuju s foťákem a po jízdě budu fotit? Kolik ti je, dvanáct? Nebo se snad domníváš, že bych to nafotil lépe než profík? Žasnu jaké hlouposti se tu dají napsat :no:
tak to je argument jak Brno >😁 takhle vypadá test [odkaz] :-!
Já se nesnažím argumentovat, jen žasnu, že v tvých letech může být člověk tak zabedněný, že tam, kde jde o text tlačí touhu po autorských snímcích.
Běž spát, Marku, pro tebe je každé ráno nadějí, že už budeš konečně dospělej...
Běž spát, Marku, pro tebe je každé ráno nadějí, že už budeš konečně dospělej...
jo tak o text...Velmi rád a dobře(někdy i skvěle) fotíš.Pochybuju o tom,že zrovna ty by jsi odolal a neudělal při testování aut jedinou fotku :-! prostě nevěřím,že jsi v těch autech jel a testoval je.Maximálně jsis v nich poseděl na autosalonu a pak v kombinaci s články v časopisech a použití tvého spisovatelského talentu jsi sesmolil tyto "testy"
trefa do čierneho :yes:
a žiadne "poetické" sklony autora tých "testov" to nevyvrátia...skôr podporia Tvoju teóriu...ešte raz :yes😒br /> a tí menej vnímaví (primitívni), nech veria...
a žiadne "poetické" sklony autora tých "testov" to nevyvrátia...skôr podporia Tvoju teóriu...ešte raz :yes😒br /> a tí menej vnímaví (primitívni), nech veria...
Tady fakt střílíš mimo. Byl si někdy v autosalonu třeba Audi, Volva?
Jen pubescent má potřebu vytahovat mobil/foťák a cokoli fotit.
Když vypadáš solidně, což ty bohužel asi ne, tak na prosté pokynutí dostanš barevný prospekt na křídovém papíře. Dělat nějaký fotky se "nehodí".
GTI toho projel neporovnatelně více, než třeba ty, jen tvá závist tady úřaduje a našeptává ti, že přece nikdo nemůže být úspěšnější než ty. 😉
Jen pubescent má potřebu vytahovat mobil/foťák a cokoli fotit.
Když vypadáš solidně, což ty bohužel asi ne, tak na prosté pokynutí dostanš barevný prospekt na křídovém papíře. Dělat nějaký fotky se "nehodí".
GTI toho projel neporovnatelně více, než třeba ty, jen tvá závist tady úřaduje a našeptává ti, že přece nikdo nemůže být úspěšnější než ty. 😉
A koľko si toho "projel" ty, že tak mudruješ?
Klaudie, já nepatřím do tvé sorty lidí, který mají potřebu, na každém autosalonu doslova oslintávat auta a stát půlhodinový fronty jen proto, aby se do nich mohli sednout a pak na webu ramenatě prohlásit - o projížďku sem ztratil záujem.
:-!
Prostě poznám, kdo co jel a kdo jen slintá. I když se tu vztekáš, pořád ti trčí sláma z bot. :-!
:-!
Prostě poznám, kdo co jel a kdo jen slintá. I když se tu vztekáš, pořád ti trčí sláma z bot. :-!
😉
takže k těm testům...
Já jsem měl tu čest účastnit se testovacích jízd několika vozů napříč třídami a značkami(Touareg,Q7,Santa Fe,Golf V,308,i30,Mercedes B...) a nikdy ta zkušební jízda nepřesáhla 20km a nikdy jsem nejel samozřejmě sám bez asistence prodejce.GTI píše,že s GLK najel 80km o doprovodu nepíše nic...budiž má tam třeba známé tak ho nechali projet to pořádně.V tom případě nechápu,že nic nefotil,protože podle jeho ostatních "netestovacích" blogů nikdy nepohrdne možností fotit :-! Takže,kdybych měl talent,čas a chuť tak bych po statické prohlídce aut v autosalonu,prolistování katalogů a přečtení pár testů v časopisech takovýto "test" dal dokupy taky 😉
takže k těm testům...
Já jsem měl tu čest účastnit se testovacích jízd několika vozů napříč třídami a značkami(Touareg,Q7,Santa Fe,Golf V,308,i30,Mercedes B...) a nikdy ta zkušební jízda nepřesáhla 20km a nikdy jsem nejel samozřejmě sám bez asistence prodejce.GTI píše,že s GLK najel 80km o doprovodu nepíše nic...budiž má tam třeba známé tak ho nechali projet to pořádně.V tom případě nechápu,že nic nefotil,protože podle jeho ostatních "netestovacích" blogů nikdy nepohrdne možností fotit :-! Takže,kdybych měl talent,čas a chuť tak bych po statické prohlídce aut v autosalonu,prolistování katalogů a přečtení pár testů v časopisech takovýto "test" dal dokupy taky 😉
a jejé, ty ses do toho teď sám zamotal - důrazně tě žádám nepoužívat logiku!!! a věcnou argumentaci!!!!!
nebo nafasuješ takovou Lišku v základu, na 80km bez doprovodu, že tě chuť na testování opustí do konce života! >😒]
nebo nafasuješ takovou Lišku v základu, na 80km bez doprovodu, že tě chuť na testování opustí do konce života! >😒]
A řekni mi, proč by to dělal?
Opravdu si myslíš, že má potřebu si něco vymýšlet? Ještě k tomu, když ty jeho pocity jsou lautr ty samé, co mám třeba já?
Zkus se oprostit od nenávisti/závisti, možná potom budeš schopen i něco kvalitního vyprodukovat ať už zde, nebo třeba na blogu.
Opravdu si myslíš, že má potřebu si něco vymýšlet? Ještě k tomu, když ty jeho pocity jsou lautr ty samé, co mám třeba já?
Zkus se oprostit od nenávisti/závisti, možná potom budeš schopen i něco kvalitního vyprodukovat ať už zde, nebo třeba na blogu.
proč by to dělal? 😲 asi ze stejné pohnutky jako dělá toto [odkaz] [odkaz] [odkaz] >😒]
tak barevný prospekt na křídovém papíře jsem dostal i v autosalonu Škody a Renaultu, a to jsem ani nevypadal solidně >😒]
u Škody jim tě bylo líto tak ti dali aspoň prospekt ať máš o čem snít a u Rencka tam jsou teď s těmi předními maskami 8-s rádi za každého kdo přijde >😒] 😉
Když už tady GTI od rána do nás tlačí, že je Polo dospělé a bezkonkurenční, tak jen malá ochutnávka jízdních vlastností ve stylu á la Roomster - už jen zbývá, aby airbagy střílely týden po nehodě.
[odkaz]
[odkaz]
Klopená zátačka je sviňa...
to máš pravdu...no pri ktoromkoľvek nekoncernovom konkurentovi Pola by to však ohodnotili ako ohromný nedostatok, a o klopenej zátačke by nebolo ani zmienky... 😉 práve naopak, použili by to na deklarovanie nedostatočnej adhézie, ako píše RayBan...
přesně tak :yes:
Zvednutý zadní vnitřní kolo snad nemá s adhezí moc společného, ne?
A ktoré koleso ešte nemá s afhéziou nič spoločné...? 😲
No rozhodně ne to co je ve vzduchu - e😜erte. :-!
A prečo asi je podľa teba to koleso vo vzduchu...?
To si opravdu tak blbý, nebo to jen hraješ?
Tedy speciálně pro tebe: Zadní vnitřní kolo je ve vzduchu z toho důvodu, že poloměr a stoupání zatáčky v závislosti především na rychlosti, rozložení hmotnosti vozu a konstrukci podvozku z fyzikální podstaty působících odstředivých sil neumožňuje, aby kolo sedělo na cestě.
Neboli jinak: Chceš tvrdit, že rellyové speciály mají problémy s adhezí, páč v každý druhý zatačce jezdí po "třech kolech"?
Tedy speciálně pro tebe: Zadní vnitřní kolo je ve vzduchu z toho důvodu, že poloměr a stoupání zatáčky v závislosti především na rychlosti, rozložení hmotnosti vozu a konstrukci podvozku z fyzikální podstaty působících odstředivých sil neumožňuje, aby kolo sedělo na cestě.
Neboli jinak: Chceš tvrdit, že rellyové speciály mají problémy s adhezí, páč v každý druhý zatačce jezdí po "třech kolech"?
Tedy ale... to nové POLO, to je bod zlomu, co? Test jsme jistě zde všichni četli, myslím, že jak tu někdo kdysi napsal, že VW dělá supermainstream, tak že nové POLO tohle dokonale potvrdilo - špičkové motorizace, špičkové materiály, špičkové jízdní vlastnosti. Jistě, je to Volkswagen, tedy je POLO z rodu produkční jedničky v Evropě a světové dvojky. Co je však nejdůležitější, ano, důležitější než čísla - nejdůležitější je to, že Volkswagen přesně tak, jako se věnuje technice (světové motory, světové převodovky) věnuje se i designu. ROCCO, PASSAT CC, TOUAREG, GOLF, POLO, co pojem to (i) designová ikona. Ano, Volkswagen je vnímán jako jednička Evropy nejen za čísla, nýbrž za to, co ta čísla reprezentuje.
Koneckonců... začít na jaře, co by čerstvej osmnáctník ve FOXovi, mistru elegance, to nezní vůbec špatně, nebo koupit si zjara roku 2010 POLO GTI, pokud je člověku dvacet let, to musí být fantastický pocit. On i ten komu bude na jaře třicet si bude libovat v ROCCOvi... na fantastickém (4x světovém) motoru. Ostatně i ten jarní pětatřicátník, pokud vezme Gé šest jako geteičko, bude na silnici velmi respektován. A co teprve čtyřicátník v Passatu, elegance, esprit, styl. Tomu jarnímu pětačřyřicátníkovi dopřejme PASSAT CC, dokonalá kára s dokonalým image. V padesáti bych to viděl někde blízko kolem Touarega - vyšší posez, projedeš kdejakej brod a uvnitř si budeš připadat jako v ráji. Doslova. Kolem šedesátky, jasně... Phaeton. A je to. Cože? Co potom, ptáš se? No... tipnu si, že Punto Evo to nebude. Ale, ty, ty si svůj život samozřejmě nakonfiguruj sám. Zahoď knipl od plejstejšnu, strhej plakáty, zapuď sny a vyraž do jedné z mnoha překrásných prodejen Volkswagenu, co jich jen v Česku je. Pak... v odlescích zorniček tvých očarovaných očí se zažehne plamínek lásky. Jistě, neboť VW nevyrábí jen auta, VW vyrábí auta právě jen a než pro tebe. Jenom jestli to víš...
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
aaaa inak k textu asi len :no:
Až vyzkouším Polo, tak ti dám vědět, ale Polo se slabým a ještě k tomu žíznivým tříválcovým motorem moc šancí proti Grande Puntu nemá, opravdu ne.
Jediný co jsou tito hulákající jedinci udělat, je nafasovat auto s HTPčkem, šlapat mu na krk, jako kdyby měli prohánět GTI a pak napsat něco ve smyslu, je to hlučný, nejede to vic než 160 a při 150 to žere. >😁
Jo pánové, tady se pozná vyježděnost. Ovládat elektronický plyn dovede většinou jen ten, který cítí motor. 😉
Pro mě Punto - jednoduše víc a hezčího auta za dané peníze.
Nicméně v rámci faceliftu není problém změnit naladění podvozku, posilovače řízení nebo třeba posilovače brzd.
Jinak k tvé poslední větě. No, není nic lepšího (pokud tedy vlastníš řidičský průkaz a umíš i jezdit) abys bezprostředně po sobě navštívil prodejnu Fiat a Volkswagen, ta auta pečlivě prozkoumal, následně je projel a... a až teprve tehdy zde napiš něco o podprůměrných jízdních vlaatnostech. Ty totiž nemá ani PUNTO. POLO, VW POLO je v jízdě referencí pro všechny ve třídě. Tobě ovšem se nedostává vědomostí o tom, co to vlastně ty ty jízdní vlastnosti jsou. Jinak bys nemohl napsat to, cos napsal.
P.S. Ten test bere vážně každý, kdo autům rozumí a i o nich něco sám ví...
P.S. Nové POLO jako auto pro holky >😁 Hele, měl bys začít žít, takhle tu akorát předvádíš, že nevíš nic nejen o autech, ale i o holkách 8-s >😁
Ty osobně považuješ za špičku Ford Fiesta (nic proti), naopak každé auto, které nedostahuje "kvalit" Fiesty, označuješ automaticky za podprůměr. Což absolutně neodpovídá vlastnostem vozu (Pola).
Samozřejmě si můžeš žvanit co chceš, ale nic na tom nezměníš, že mnoho (nebojím se napsat drtivá většina) předních novinářů (nejen u nás), považuje Polo za výborný vůz, nikoli za "podrpůměr". :-!
Dá se popsat jedním slovem, které autor rád používá: Strašné
Předem ti ale píši, že lidé, kteří tahle malá auta znají kývají při čtení testu souhlasně hlavou. Bude to tím, že na rozdíl od tebe ví, jak který reprezentantn ve třídě jezdí, vypadá a z čeho je udělán. Plakátové masturbační dospívání je sice nedílnou součástí života skoro každého kluka, ale... to nevylučuje současně jisté reálné povědomí o autech... RayBane.
Většina lidí při čtení toho článku hlavou kývá, to je fakt - ale z leva do prava >😁
P.S. Můžem se tu kočkovat, ale když dojde na auta, chce to psát o realitě. Jednu realitu si můžeš přečíst v předmětném testu. Kdyby ses svezl, všechna slova, všechny věty potvrdíš.
[odkaz]
nepsal to zadnej slinta placenej od VW 😄
Mimochodem, "supermainstream" nevyrábí VW ani nidko jiný, nic takového neexistuje. Všechna tahle auta jsou čistý mainstream.
Jinak souhlas, supermainstream nevyrábí nikdo jiný, jen Volkswagen. Samozřejmě, že u konkurence nic takového neexistuje, to snad víme už všichni.
Základní motory Punta jsou oproti HTP zásadně lepší především v kultivovanosti a zvukovém projevu (to je víc než jen změřená hlučnost v decibelech). V ostatních parametrech to pravděpodobně bude zhruba nastejno.
Podvozek nehodnotím, v Puntu Evo jsem zatím samozřejmě neměl příležitost jet, předpokládám že oproti Puntu před FL došlo ke změnám.
Polo s HTP natáhne Punto v dlouhým táhlým o tří lochnesský délky... jak zní, to si přečti v testu vedle.
A mimochodem, není náhodou nové Polo těžší než Fabia?
Kde jinde bys chtěl čerpat v porovnávacích testech? (mimo AMS)
Jasně tady.. >😁
Co je ovšem podstatné je to, jestli nové Polo i přes své nesporné kvylity dosáhne prodejně na vrchol třídy. Ono i minulé Polo bylo mnohem lepší a dospělejší auto než taková 206 a prodejně na ni nestačilo a to nebylo nijak dražší.
POLO je velká trefa. Jsme zvyklí na to, že v kompaktech desetiletí kraluje Golf a posledních cca 10 let Passat. A právě v této generaci se knim řadí i POLO. Tím co vneslo do třídy - technika z prémiových aut - dvojspojka DSG, špičkový kokpit, praktičnost (kufr)... prostě POLO je dnes fakt supermainstreamový subkompakt se vším všudy. A když k tomu člověk přidá přeplňovanou jednadvojku... není co řešit.
A teď trochu reality: Polo je docela povedené, ve své kategorii jasně nadprůměrné auto. Některé jeho vlastnosti jsou skutečně referenční, jiné (pod-)průměrné. Celkově to s určitostí stačí na to, aby Polo mohlo být řazeno mezi nejlepší pětici své kategorie, rozhodně však NIKOLIV na nějakou jasnou korunovaci. Na to jsou Fiesta, Punto Evo, Clio, 207 a další příliš těžcí soupeři.
Čili Polo může být pro někoho nejlepší volbou, pro jiného (s jinými požadavky) se v dané kategorii najde hned několik lepších aut. Totéž platí o výše zmíněné konkurenci.
EDIT: Samozřejmě ještě nová C3, na tu jsem napoprvé zapomněl, ovšem je to velmi silný soupeř Pola i Punta. Pardon.
Dnes je to tak, že ve všem, ano ve všem je králem třídy POLO. Za ním je Fiesta, a to zejména pro transformerovskou přístrojovku a až příliš prvoplánový design. Pak je Corsa, Fabia a Ibiza, auta která splňují nejvyšší měřítka, přesto jim vždy něco na toho krále schází - Ibize image (pošramocená posledními pěti lety), Corse některé laciné prvky v interiéru (jinak jede jako ďas) a Fabii až přílišný (ovšem pochopitelný) akcent na užitné vlastnosti. Pak je Francie, Clio jako velmi jízdně příjemné s některými designovými anomáliemi a kokpitovými prohřešky proti kolenům. Jízda měkká, milá. 207... druhé (spolu s POLEM) důstojné (zejména uvnitř) auto třídy. Výborné (BMW) motory, řadička opět tradičně nic moc... Jízda velmi kvalitní. Pak je Punto, mazda 2, tedy tvrději odladěná auta, s jedovatými brzdami. Punto těží z bohatě domenzovaného vnitřního prostoru. Na tyhle dotírá korea. O nové C3 zatím nevím osobně nic.
Mimochodom, ak malé auto, tak 3x radšej to Punto ako neslané Polo, ktoré akoby sa snažilo maskovať, že je Golf, do ktorého má, pravdaže, ešte dosť ďaleko.
A k tým ostatným VW - to sú asi vážne totálne šroty, keď ich musíš nasilu pretláčať aj v diskusiách, kde nemajú absolútne čo hľadať... :-!
To neci ani vidět, jak bys ohodnotil STi. >😁
STi a podobné autá ma nezaujímajú, takže je to irelevantné.
Vlastnosti Pola ma nezaujímajú, pretože ma nijak nezaujal ani neoslovil zovňajškom, ani po usadení sa dnu. Mimo záujem, malé, nudné.
Neboli opět variace na téma. Já to sice všechno vím a všechno znám, ale prostě se potřebuju ubezpečit, že to opravdu nestojí zato. >😁 :yes:
Polo by som si proste nevzal, nech by hneď bolo jazdne najlepšie v triede. Dobrý pocit za volantom, pohodlie a priestor sú veci, ktoré majú väčšiu váhu ako to ďalšie. Zlé podvozky už nerobí prakticky nikto a motor si vyberie každý podľa uváženia u každej značky.
Snad jen ještě větu. Mazda 2 a POLO, to jsou opravdu dva světy. Jeden dospělý a druhý v rovině městské skákačky. Ale jak ty bys to mohl vědět. Jediné, co lze dvojce velmi přičíst k dobru je až strojová přesnost kulisy řazení.
PS: nemaš už od těch vw autiček zakouřenou palicy? [odkaz]
Bohužel, Volkswagen Polo nemá smysl pro humor ani v této oblasti. Ačkoli se snaží držet zvolenou stopu, poměrně brzy se dostaví nedotáčivost. A co hůř, ve volantu o ní vůbec nevíte a ubráním plynu v zatáčce stopu neutáhnete. Fiesta i Mazda2 jsou v tomto ohledu mnohem lepší.
Tohle je přesně i muj pocit ktery jsem tu už dřive psal v jine diskuzi.
Není to sice vůbec podstatné, ale čeština asi nebude tvá mateřština "od tvého narození"?
Je třeba zvláštní, že používáš z diakritiky jen háčky, ale čárky a kroužek ne..., s tím jsem se zatím nesetkal, lidi běžně používají buď všechno, nebo nic...
Tak abychom to nějak zesumírovali, nejpřiléhavější bude tvrzení, že třídveřové Polo jezdí a působí skoro jako Golf a myslíme to jako kompliment." autor - STEVE CROPLEY (nemyslí si snad někdo, že angláni mají obecně raději VW, než FORD)
POLO získalo ceklově 4 hvězdičky z pěti možných...
P.S. Minimálně pod tento odstavec se (po svezení s Polem i Fiestou) můžu klidně podepsat..., i když v této třídě bych osobně "nelovil" vůbec...
To že POLO působí jako o třídu vyspělejší auto se objevuje se železnou pravidelností prakticky v každém jeho testu, ale to už jsme tu jednou spolu probírali, ještě před tímto novým článkem v posledním Autocaru...
P.S. Pro zajímavost VW dospěl k závěru, že by se na českém! trhu prodalo 3dv. verzí POLA tak málo, že ho zde v této karos. var. nebude ani nabízet...
edit: Ona už i ta zásadně rozdílná designová filosofie Fordu a VW leccos naznačuje...
Fiesta jako (designově) "větší" Kačko, ale POLO jako menší GOLF...který design asi bude působit (logicky) "dospěleji"?