Vyklidit ano ale možná tak na rovince. Asi těžko strhne řízení v zatáčce. Rozum do hrsti! Tím spíš když tam vypálí nějaký "blázen" ze stínu druhého vozu...
Tahle pasáž se rozhodně neshoduje s názorem Cara, ani tvým:
"..., takže by to pomalejší auto mělo vyklidit ideální stopu a udělat místo rychlejšímu."
A tady je ještě citace z článku po skončení závodu: "Allan McNish předjížděl druhé Audi a před nimi jedoucí Anthony Beltoise s Ferrari týmu Luxury Racing jej prostě neviděl."
Díky za post. Nicméně je to názor jaký tady prezentuju já a Cara. Tedy nikde se tam nepíše že jezdec ferrari měl být ten kdo měl kolizi zabránit.
I nižší kategorie jedou svůj závod a to si je potřeba uvědomit. Uhýbat můžou tak na rovince, těžko v okamžiku kdy už mají najetou zatáčku a někdo se tam přiřítí z boku. V dané rychlosti by se sami odkázali k tomu poroučet se směrem ke svodidlům.
To víš, že pochopil, právě proto jsem napsal to, co jsem napsal, když trochu přidáš na nadhledu, tak to pochopíš taky... ;-)
Narazil jsem na konkurenční autowebu, na názor jednoho redaktora na tu první bouračku, ne že bych s ním zcela souhlasil, ale dám ti to sem hlavně proto, ať vidíš, že názory na to můžou být různé, který je ten správný, těžko jednoduše říct:
"Rozhodně to bylo předjíždění o kolo, ta auta nebyla ve stejné třídě, takže by to pomalejší auto mělo vyklidit ideální stopu a udělat místo rychlejšímu. Risk určitě, ale tahle havárie byla velmi zbytečná a šlo se jí vyhnout, nebyl to souboj o pořadí. Ale jasně, chyby se stávají... a v tom frmolu na okruhu, kde se prolínají různé vykonostní třídy... to bude vždycky o hubu. Nedovedu si představit totéž na Ringu s 200 posádkami na trati, prostě nedovedu."
Já se spíš přikláním k verzi, že řidič Ferrari chtěl právě udělat místo pro to Audi za ním, ale přehlédl přitom to rychlejší další Audi zevnítř. Ale kdo z nás je nejblíž pravdě, asi ví nejlíp právě řidič z toho Ferrari...
Nepochopitelné je to právě pro tebe, já naopak nemám občasnou podobnou kolizi v závodech problém pochopit. Je dobře, že závodní vozy zatím řídí lidi, nikoli roboti...
Tak na to, že tě to údajně "vážně nebaví" a "žíly (ti to) netrhá", jsou tvé tři! reakce na jednu mou, docela dost, ne? :-O:*) >:-[]
Na tom MAčku přece primárně vůbec nešlo o tvé znalosti ohledně focení, ale pokud ti to až do dnešní doby nedošlo, je vlastně úplně zbytečné se k tomu vracet... 8-s;-)
je jakýmsi pravidlem že v závodech určuje stopu ten kdo je v zatáčce první podle tebe evidentně ten kdo má větší rychlost a méně rozumu.
A zaávodí se od toho abys dojel do cíle závodu (na co nejlepším místě) a né abys jel hlava nehlava a rozsekal dvě auta už pomalu na začátku. Nevím co je na tom nepochopitelného.
Jestli tě štve, že toho vím o focení víc než ty i Ronault tak se z toho klidně rozbreč. Mě to žíly netrhá.
A pokud si myslíš že nižžší kategorie mají v Le Mans povinost strhnout řízení do kačírku v okamžiku kdy se v zrcátku mihne R18 tak si tu klidně dupej nožičkama. Za sebe říkám že je to takový nesmysl, že mě nebaví se nad tím vůbec pozastavovat.
Taky nikde netvrdím, že by to vůbec nebyla McNishova chyba, přesto si troufám napsat, že kdyby o něm řidič Ferrari "věděl", nemuselo nakonec k tak vážné kolizi dojít...
Tak konečně si začal trochu bavit, ty a intelektuál!!! >:D:yes:
P.S. Podle tvé "logiky", když tu napíšu, že je tráva fialová a někdo se tu k mému názoru přidá, tak mám vlastně automaticky pravdu já a ne někdo, kdo tady "sám" tvrdí, že je zelená...
Že si rád hraješ na intelektuála je mi jasné už od tvého komického výstupu v diskusi na "mojeauto" jen jsem přitom doufal, že jsi aspoň trošku dospělejší... ;-)
No jo při setkání s intelektuálem se musíš zapotit, to chápu. 3těstí pro tebe že jich ve svém okolí evidentně nemáš mnoho.
Podívej v bleděmodrém co já napsal i Cara. S tvým názorem že u závodních aut brzd netřeba jdi na pískoviště. Mě to nebaví... To už je v podstatě jako bys tvrdil že závodění je jen o rychlém autě a trať a co se na ní děje sledovat netřeba... Vážně mě to nebaví..
Pokud prototyp dojíždí GT, je na prototypu, aby našel cestu, jak GTčko objet. GT MUSÍ držet závodní linii, prototyp má na předjetí dost výkonu.
Tohle je jednoznačně McNishova chyba, on sice má za úkol jet v prvních hodinách co nejagresivněji, ale napálit to naslepo do rychlé zatáčky už je opravdu trochu moc. Navíc ve spojení s tím, že Audi mají podle všeho malý přítlak na přední nápravě...
Druhá havárie je nämlich to stejné, Ferrari prostě musí ve 320 km/h trefit apex zatáčky, jinak by se poslal do svodidel sám. Že ho při tom Rockenfeller sestřelil byla dost smůla.
Tak jako tak jsem rád, že jsou všichni v pořádku a Audin je opravdu škoda. Aspoň, že ta poslední se drží na špici.
Neboj neměl, dneska jsem nikoho podobného tobě nepotkal, až teď večer... ;-) >:-[]
Jsou to závody! Kdyby tam nikdo nikdy neriskoval a všichni jezdili bez jediné chybičky a na jistotu, byla by to trochu nuda. Kdyby si ho řidič ve Ferrari všiml, tak by svoji stopu přizpůsobil, což se v závodech běžně stává. Určitě by mu ten "bodyček" nedal vědomě... , prostě to předjetí nedopadlo, ale napsat, že za to může jednoznačně pouze jeden z nich je až příliš jednoduché..
Nepochopitelné je třeba to že profesionální závodník čeká že proletí okruh s cihlou na plynu a jízdou v přímce... Tedy že takový řidič neví že v sérii zatáček mají ostatní piloti tendenci jet ideální stopu a přejíždět od kraje ke kraji... I tak tam ale bylo málo místa. Takže jízdu v pruzích tady prosazuješ spíš ty. Běž se vyspat, musel si mít těžký den.
Já aspoň bavím, ty ani to ne... ;-)
Samozřejmě, že zezadu viděl, že stájového kolegu tam brzdí to Ferrari, i proto chtěl využít to místo na vnitřní straně zatáčky, které tam pro něj bylo (viz video), jenže v momentě, kdy oba vozy předjížděl ho tam to Ferrari prostě zavřelo (podívej se dobře na úhel Audi k vnitřnímu okraji vozovky a na úhel toho Ferrari v době střetu). Netvrdím, že umýslně, klidně ho v té rychlosti mohl řídič Ferrari prostě přehlédnout..., jen netuším co je na tom pro tebe tak hrozně nepochopitelného...
Spíš popřemýšlej nad svou odpovědí... To mu nedošlo že toho týmového kolegu tam asi něco brzdí? Se domníval že se stájový kolaga kochá krajinou že? Tys zas pobavil...
Kajfíku, pusť si to video ještě párkrát a možná ti dojde, že toho jeho kolegu brzdilo právě to Ferrari, které pak změnilo směr výrazněji doprava. Možná chtělo jen uvolnit tomu Audi za ním místo a přitom přehlídlo to druhé, rychlejší, které chtělo využít volného místa vedle něj. Každopádně tohle není jízda v pruzích po městském okruhu, ale závody, ke kterým podobné kolize občas prostě patří. Rozhodně to zavinění nebylo tak černobílé, jak se jej tu opakovaně snažíš vylíčit... ;-)
Těžko by mohlo jet auto, ze kterého něco létá. Myslím, že karbon tentokrát přispěl k tomu, že z toho jezdec odešel po svých. Vlastně to nejhorší na celé havárii nebyl zcela bezprostřední následek kolize, ale kombinace faktorů, zejména to že trefil, zřejmě už nad zemí, konec té bariéry. Měli štěstí ti lidé za bariérou. To jedno kolo, co přistálo až po chvíli, to mohlo přeletět i tu druhou bariéru, což by taky mohl být konec celého letošního závodu.
Čo som chvíľu počul žvatľať komentátorov, tak na vine mohlo byť že sa jazdci dostatočne nevideli..nie som si istý ale príliš dobrý výhľad z takého špeciálu asi nie je.
Podle mě to závada brzd nebyla. Nesvítily mu totiž brzdová světla. Nezdá se mi že bu mu v jednom okamžiku selhal brzdový okruh i elektrika :-/
A´t se na mě nikdo nezlobí ale ferrari podle mě jelo ideální stopu a to Audi to tam prostě v plné rychlosti poslalo ideální stopou napříč... To se pak nemůže divit že sejme všechno co tam bude v cestě. Bohužel v závodě stejně jako v životě na chyby doplácejí i nevinní...
Taky to nechápu. tohle přece nemohl čekat že mu vyjde. Když to do zatáčky napálí dvojnásobnou rychlostí než jeho týmové auto. Navíc tam jel v podstatě kačírkem tak nechápu kam počítal že se nacpe. Odneslo to ferrari které v tom bylo z mého pohledu hodně nevinně...
Jáj..
To je ... Schovanej za jiným autem a pak se vyřítí jak zběsilý, mám skoro pocit, že tak blbý ten řidič ani být nemohl, skoro mi to přijde, že mu nefungovaly brzdy..
P.S. Je nádherný, ajk je vidět, že ty prototypy mají tu kapotáž jen jako, je to an tom navěšený, tak tak to drží, páč z toho auta to začalo odlívtávat ještě než vůbec narazilo.... :-(