Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

Zatímco série 5 mnichovské automobilky se vyrábí v šesté generaci, špičková ostrá M5 čítá o jednu méně.
Zpět na článek
16. 6. 2011 11:19
16. 6. 2011 14:07
17. 6. 2011 08:05
18. 6. 2011 16:40
16. 6. 2011 11:37
16. 6. 2011 11:48
16. 6. 2011 16:52
18. 6. 2011 16:41
18. 6. 2011 16:46
19. 6. 2011 12:43
16. 6. 2011 11:54
16. 6. 2011 14:07
16. 6. 2011 17:33
16. 6. 2011 22:50
neregistrovaný "callmePete"
Avatar - misoo
16. 6. 2011 11:19
M5
nech sa na to pozeram z akehokolvek uhla (fotky), vzdy vidim auto dokonalych proporcii, takto ma vyzerat auto :yes:
Rozbalit vlákno
3
16. 6. 2011 14:07
Re: M5
souhlas..to je nejlepší M5, co jsem kdy viděl....ať jdou veškeré ***ské SUV do...tohle auto mi dává smysl...
17. 6. 2011 08:05
Re: M5
Tohle auto dává stejný smysl jako pseudoteréní SUV ve městě.
Avatar - Vencos
18. 6. 2011 16:40
Re: M5
Avšak kdybychom si kupovali jen skutečně praktická auta,nepostrádající smysl, byly by ulice plné Hiluxů a Loganů
16. 6. 2011 11:37
Sen
Fascinace... Nezbývá, než si o ní nechat zdát :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 6. 2011 11:48
Manuál
Ne, že by se mě to týkalo, jen je škoda, že manuál pro Evropu nebude :-( Tak nějak bych ho čekal spíš tady než v USA.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - s4r1986
16. 6. 2011 16:52
Re: Manuál
Áááá, přehlédl jsem tento příspěvek...Bez výhrad souhlasím... :yes:
Avatar - Vencos
18. 6. 2011 16:41
Re: Manuál
To bude "šedivek" >:-[] Nevím,kolik se jich prodalo tady na starym kontinentě a kolik za mořem, ale možná to trochu ukazuje,kterej trh je pro ně lukrativnější ;-)
Avatar - Vencos
18. 6. 2011 16:46
Re: Manuál
Ještě mě tak napadá, jestli v tom všem nehraje roli zase CAFE. S manuálem to bude mít o píď nižší spotřebu (možná,možná ne?) a každá setinka v siktátorských Státech dobrá
19. 6. 2011 12:43
Re: Manuál
Už u předchozí generace si vynutili uvedení manuálu pro M5 a M6 právě zákazníci v USA. USA je dlouhodobě pro BMW důležitější trh než EU. Možná že se po pár letech dočkáme a začne se prodávat i tady. A vždy se dá domluvit kusová verze.

Jen taková hypotéza... Je možné, že v EU si kupují tohle auto víc pozéři, kterým automat vyhovuje. V USA si pozér koupí pořádné americké svaly, takže Mka zůstanou nadšencům. A pak je tu ta realita, že 5er je zkrátka moc velká a těžká. Kdo chce skutečné svezení u BMW, koupí 1 M, která má manuál i samosvor.
16. 6. 2011 11:54
Modrá
Mě se strašně líbí ta barva!!;-)
Rozbalit vlákno
2
16. 6. 2011 17:33
Re: Modrá
Zadny naraznik ma nejaku inu farbu ako je na zbytok auta. ;-\
16. 6. 2011 14:10
O hodně krásnější...
...než předchůdce, škoda že nedali to přeplňování do toho 10 válce, co byl předtím...to by byl teprve fičák...a v zeleném pekle očekávám výborný čas >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - s4r1986
16. 6. 2011 16:51
Ptám se proč?
...6 stupňový manuál pouze pro severoamerický trh...Nemohu pochopit, proč není mezi převodovkami na výběr, když naroubovat lze evidentně obě...Už vidím Amíka, jak jede 1000 kilometrů rychlostí 60 mph po dálnici a užívá si manuálního řazení... ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Sysoj Psojič
16. 6. 2011 17:12
Re: Ptám se proč?
Evropa je příliš technologicky vyspělá, než aby tolerovala takový anachronizmus.
Když jsem byl mladý a hloupý, myslel jsem si, že je manuál dobrý.
Teď mám 2 auta, z nichž každé má v kategorii nejlepší automat/sekvenčku a shledávám své rané stádium za debilní...
Řazení v GT-R sice není tak jemné, jako rodinná měničem obdařená X6, ale co se rychlosti řazení a meziplynů týče, tak šlupka.
Možná cítím z montáže manuálu do USA lehký výsměch jejich zaostalosti, co se průsaku high-tech do tamních aut týče :o)))
16. 6. 2011 18:03
Re: Ptám se proč?
Moc debilni to tvoje stadium nebylo, predpokladam, ze kdy jsi byl mladsi, tak nebyly na trhu tak vyspele automaty (at uz HDM, nebo dvojspojky, nebo co ja vim), jako jsou dnes.
Manual kazdopadne dobry je a to pro pocit. Ja si osobne pripadam, jakoze mam tu masinu vic v rukach s manualem.
16. 6. 2011 20:14
Re: Ptám se proč?
Přesně tak! :yes: Díky své práci mám možnost jezdit snad se všemi dnes používanými automaty a musím říct,že sportovní jízdu si užiješ jedině s manuálem... Řazení v automatu má vždycky na starosti naprogramovanej algoritmus a ten jako takovej samozřejmě nikdy nedokáže vnímat pocity z řízení,plynu a podvozku,jako člověk... Nesnáším,když mi automat podřadí,nebo naopak přeřadí při výjezdu ze zatáčky... Tady okamžitě končí "radost z jízdy"...

Automat je jednoznačně dobrej do města,nebo pro lidi,co si až tolik nepotrpí na jízdí zážitky. Ale já osobně bych se automatem jen okradl o jeden z hlavních důvodů, proč vlastně řídím... :-!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 21:07
Re: Ptám se proč?
Chlapi, tohle je dalekosáhlejší diskuze... Automa vs. manuál u mě taky jasně manuál, ale jak kde! Límuzíny od 5. řady výš jasně jen s automatem, hot hatche nebo M3 manuál, ale M5? Tam se mi sekvence skvěle hodí a ani si tam manuál nedokážu představit, abych byl upřímný. Nicméně my se tady můžeme dohadovat jak chceme, rozhodují automobilky a ty se řídí trhem. A ten jasně říká ano sekvenci. To je taky důvod proč není 458 Italia jako automat. F430 měla prodeje v manuálu totiž tak malé procento, že to zkrátka nemělo smysl. Každopádně tohle téma automat vs manuál je asi stejně nekonečné jako benzin vs nafta, takže to tady určitě nevyřešíme.
Mimochodem, říká se, že když někdo jednou okusí automat, tak už auto s šaltrou nechce. Já na automatech vyrostl a najezdil jsem toho s automatem hodně. Ale vlastní auto mám manuál. Jsem divný? >:D Odovím si sám, nejsem (teda snad ne), uznávám oba způsoby a nemám problémy a ani jedním, Hlavní je dobře zvolit auto pro automat, 5er jasně, Fabie 1.4 ne!
Avatar - Sysoj Psojič
16. 6. 2011 22:02
Re: Ptám se proč?
Přesně jsi to vystihl...
Hlavně, automaty už dnes vykazují i nižší spotřebu a lepší dynamiku, ale, a to podtrhněme, na to musí mít výkon. Pokud se budeme bavit například o MB C 200CDI nebo ještě hůř Hondě Civic 1,5i v automatu, tak raději manuál, i když z nouze :-)
Navíc ještě jeden argument na závěr, moderní sekvenčky a automaty jsou stavěné na vysokou zátěž a nejdou díky elektronické kontrole zničit nevhodným zacházením (teda aspoň ty dobře navržené, ale to se ví, které brát a které ne).
Spojku u silnějšího manuálu někdy není problém odepsat za pár sekund a synchrony třeba za měsíc.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 22:19
Re: Ptám se proč?
Ano, zvlášť u něžného pohlaví je koupě pořádného auta s bytelným automatem ( ne žádný robot nebo nedejbože variátor) jistota, že se spojka bude mít klidný život. :yes: ;-)
17. 6. 2011 08:11
Re: Ptám se proč?
Ještě je nutno rozlišit automat a automat, protože ty opravdu sportovní automaty (např. to Ferrari) fungují v sekvenčním módu opravdu jako sekvence, tzn. nechají motor bez přeřazení "mlátit" v omezovači. "Normální" automat i ve sportovním manuálním módu pořád funguje jako automat, tzn. řidič může cvičit s pádly, ale když si usmyslí, stejně podřadí/odřadí.
Avatar - Sysoj Psojič
16. 6. 2011 21:51
Re: Ptám se proč?
mariachi> Jezdil jsi někdy na okruhu? Manuál je zoufale pomalý... Kazí ti výjezdy ze zatáček, neovoluje ti se soustředit na to hlavní, na stopu a brzdné body.
Já teda zásadně řadím v GT-R pádly. Automatiku používám občas po městě, když něco popíjím :-!
Proč nemá manuál F1, WRC a podobně? Staromilectví manuálové mi spíš zasmrádá tupostí si připustit pokrok a využít moderní technologie ve svůj prospěch a v neposlední řadě z toho cítím nulové zkušenosti. Jak GR6 v GT-R, tak DKG v M3 a určitě i F1 řazení ve Ferrari (v tom jsem nejel) sekají kvalty ihned a skvěle. V závodním módu v omezovači nepřeřadí, řadí beze ztráty tahu... Proč o tom vůbec mluvím, když je to tak zřejmé? :o)))
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 22:17
Re: Ptám se proč?
:yes: :yes: :yes:
17. 6. 2011 00:46
Re: Ptám se proč?
Mariachi ted myslim mluvil spis o obcasne vyhlidkove-sportovni jizde mimo okruh, coz nemusi byt nutne na co nejlepsi cas, takze chapu kladnej vztah k jeste o kousek lepsimu pocitu z klasickyho manualu. Samozrejme ale mate s automatama v tehle lize pravdu, projizdel sem se pred tydnem v maranellu F430 a automat skvele funkcni jak na sport, tak pri popojizdeni mestem ;-)
17. 6. 2011 13:00
Re: Ptám se proč?
Jiste, vsak o tom pisu: chces byt rychly? --> padla. Relaxujes? --> automat. Chces se bavit a na casech nesejde? --> manual. I kdyz i s tim padlakem se da uzit spousta zabavy, ale neni nad to tam ten kvalt zgusta krupnout >:D
Ja nejsem staromilec, DSG mne ma uplne na lopate :-)
17. 6. 2011 01:46
Re: Ptám se proč?
Ale no tak! V USA je automat mnohem samozřejmější jak tady. Tím spíš mě udivuje rozhodnutí BMW...když jsem to četl, tak jsem se pousmál a myslel si (vlastně stále myslím), že tohle sdělení má na starosti jen informační šum. :-)
19. 6. 2011 13:02
Re: Ptám se proč?
Podle mě jsou dva druhy řidičů nadšenců. Ti, kteří chtějí jezdit rychle, a ti, kteří si chtějí užít jízdu a možná se něco i naučit. Ti první preferují automaty, ti druzí manuály.

Pro mě osobně ideální auto na víkendové projížďky nemá ABS, ESP, nic, žádné pomocníky. Můj mozek je jediná výpočetní jednotka vedle řídící jednotky motoru. Rozhodně by mělo vážit pod tunu a mít hnaná zadní kola. S takovým autem člověk může jezdit klidně 10 let a pořád se má co učit. Musíš se naučit správně dávat meziplyny, jednoduché, dvojité, jinak nemůžeš řadit v zatáčkách. Musíš skutečně řídit; uděláš chybu a letíš ze silnice. Musíš se naučit správně dávkovat plyn i brzdu, pracovat s hmotou vozu, využívat setrvačnosti v tvůj prospěch.

Jízda bez veškerých pomocníků je náročnější - fyzicky, psychicky i technicky. Proto mě tak baví. Nejdu za adrenalinem, ale za posunutím mých schopností.

Automat v M5? Proč ne, stejně je to jen dálniční expres.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 21:19
Náboženství M5
Tak tohle se moc povedlo. Nová 5er F10/F11 je vůbec povedený model se vším všudy. Já si ostatně myslím, že současná 5er je nejlepší auto na světě. A nová M5 to jen potvrdila. Design je prostě neskutečně nádherný. Navíc dokonale zvolená barva, božské kola... Motoricky se asi taky máme na co těšit. Co vím, tak základní 300kw verze je naladěná tak, že laik v podstatě nepozná, že jede v turbu. A když si s tímhle motorem pohráli kucí z BMW Motorsport, tak už nemám strach vůbec. Jsem taky rád, že zůstaly zachovány vysoké otáčky tak pro Emka typické. I když V10 je V10 a takový motor už asi nikdy nebude. No co říct víc, nemám slov. Prostě dokonalost sama. Ztělesněný sen.
Navíc si to shrňme. Řada F10/F11 je kompletní. Vybere si každý. Spořílek s verzí 520d, milovník klasiky s 528i a 530i, do toho božský 3.0d + twin turbo verze, vrcholný V8 turbo, možnost 4x4, nepřekonatelný osmistupňový automat, M-Paket a samozřejmě třešnička v podobě Alpiny B5 biturbo a teď M5. AUTOMOBILOVÝ KRÁL SE JMENUJE BMW 5er!!!
Rozbalit vlákno
17
Avatar - boost.
16. 6. 2011 21:52
Re: Náboženství M5
Ona existuje F10 530i? Spíše překlep, ne? ;-)
U mě je BMW na druhém místě hned za MB. F10 je určitě skvělé auto, ale nějak mě to nechytlo. Asi to je tím, že jsem se tím ještě neprojel....když už, tak by to bylo M5.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 22:23
Re: Náboženství M5
Ano, překlep... Připisuji to únavě, jelikož jsem moc nespal kvůli brzkému vstávaní nafinále NHL. Existuje 528i s klasickým atm. 3.0 R6 a 535i s turbem. Soráč ;-)
MB E ti chválím, taky se mi moc líbí. Co neberu, je A6 ;-\
Avatar - Filip .
16. 6. 2011 22:18
Re: Náboženství M5
[odkaz]

:-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 22:24
Re: Náboženství M5
Nemám čas se na to dívat, ale tohle je pro mě bezpředmětné. A6 pro mě není konkurence pro BMW 5.
16. 6. 2011 22:47
Re: Náboženství M5
No MB E už vůbec není konkurence pro BMW 5!!! Ne ani tak že by to bylo špatné auto - rozhodně ne, ale má úúúplně jiný charakter... Mám klientelu co řeší dilema MB E, nebo Audi A6, jiní řeší jestli BMW 5 nebo Audi A6, ale ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by řešil BMW 5, nebo MB E. Prostě tihle dva mají diametrálně odlišný charakter a klientelu, Audi se snaží nacpat někam mezi... A jak už to tak bývá, když někdo dělá kompromisy,není to ono... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 23:12
Re: Náboženství M5
Dnes už klientelu asi stejnou nemají, ale dřív, když ještě Audi si na prémii nehrálo, tak si konkurovaly hlavně pětky a éčka. Já to myslel jinak. MB E mám moc rád a s BMW ho nesrovnávám, jelikož pro mě bude BMW vždy jasná volba. Mercedesy mám moc rád obecně, tak proto. Jinak máš naprostou pravdu ve všem co píšeš ;-) Navíc Audi je hlavně evropská záležitost. Jinde ve světě nemá takové postavení. No a v ČR má abnormálně dobrou image. Jinde ve světě hrají první housle jen klasici.
Avatar - positivemind
17. 6. 2011 02:01
Re: Náboženství M5
Takže BMW má třeba v USA nebo Číně naprosto jiné postavení než Audi? No toto...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 12:52
Re: Náboženství M5
Tak v USA určitě, snad mi nechceš tvrdit opak?! Čína ano, tam je to pole neorané a značky se stále tak nějak etablují a nutno říct, že Audi i BMW to dělají dobře. Pak tu máme zbytek světa, kde jasně v prestiži a podvědomí o značce vede BMW.
Avatar - Filip .
16. 6. 2011 22:51
Re: Náboženství M5
Mozme tu o tom dlho diskutovat ale povedz mi jeden rozumny argument preco A6 nie je konkurent pre 5er ? V teste zvitazilo Audi A6...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 6. 2011 23:19
Re: Náboženství M5
To bychom mohli dlouze diskutovat. Ale v mém předchozím příspěvku jsou velice důležitá dvě slova- PRO MĚ. Já Audi neholduju. Neberu je jako dostatečnou konkurenci pro BMW a MB už jen pro ten původ. Lepší VW přece nemůže konkurovat německé klasice vyráběné desetiletí. Navíc klasická koncepce vs přitroublý přední pohon a quattro, který donedávna bylo se svými 50:50 ne zrovna sportovní. Viz tragické verze S6 a RS6 (motor hned za nárazníkem asi taky nebyl nejlepší nápad). Ovšem trakce a jízda na sněhu je někde jinde. Nová A6 je asi již technologicky na úrovni klasikům, to nepopírám. Stále tady zůstává pro mě nepřekousnutelná image, mi nic neříkající design a špatná koncepce. BMW je prostě u mě číslo jedna a Audi beru jako konkurent Lexuse neb Latitude ( >:-[] ), ale rozhodně ne pro Jag, Ečko a 5er.
17. 6. 2011 00:37
Re: Náboženství M5
Často se říká, že Audi nemůže konkurovat BMW nebo MB proto, že nemá takovou tradici. No, kdybychom šli úplně do historie, tak Audi bylo třeba založeno dříve, než BMW (tedy podle wikipedie), i když samozřejmě ten pozdější vývoj (hlavně po 2. sv. válce do 70. let, řekl bych) se nedá srovnat (a s MB celkově ne), to je jasné. Takže to "dnešní" Audi, které většina veřejnosti (aspoň já si to myslím) bere jako rovnocenného konkurenta MB a BMW se začalo rozvíjet až někdy v těch 70. letech, jestli se nemýlím, a odtud tedy pramení ten názor, že Audi nemá tu tradici (Dá se to tak říct?). Tomu se dá těžko něco namítat, jenomže, je to opravdu takový problém? Vždyť na nové firmě není podle mě nic špatného. Vždyť přece to, že nějaká firma začne působit v určité oblasti, neznamená, že tím to hasne a už nikdy žádná další, třeba i o několik desítek let později, nevznikne a nenabídne stejně dobré, či dokonce lepší produkty, ať už na poli lowendu, mainstreamu či prémiového sortimentu, Aspoň tedy já si to myslím. Myslím, že i v ostatních průmyslových odvětvích se najde mnoho podobných případů. Audi, podle mě, ukázalo, jak se dá z téměr zapomenuté značky vyšvihnout systematickou prací a vynikajícím managementem až mezi prémiové automobilky (samozřejmě za to velmi vděčí VW). A tato otázka se, řekl bych, týká i Lexusu a Infinity, i když ty v Evropě nejsou tak zaběhlé jako Audi. Já ti určitě nechci nijak vyvracet názor na Audi, spíš se tak zamýšlím nad tím argumentem o handicapu Audi vůči MB, BMW či Jaguaru v tradici. Jaký je na to tvůj názor? Myslíš, že časem se tento rozdíl "otupí"?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 13:49
Re: Náboženství M5
Audi jako takové vzniklo později než BMW, předtím to byly čtyři jiné značky, které se spojily. BMW začalo hned po válce vyrábět luxusní auta a v tomhle má tradici mnohem větší, o to jde. Audi se dotáhlo na MB a BMW až někdy v roce 1995 s příchodem A4 B5. O MB raději nemluvit. Ten má tradici výroby luxusních sedanů desetiletí. Navíc moc pěkně Audi vystihl dnes v 9.24 Xawier. Koncern VW tam dělá taky moc.
Nicméně máš ve svém příspěvku mnoho věcí, které jsou pravdivé. Audi má snahu, vyrábí kvalitní auta, pro někoho i hezká, má tradici výroby vozů 4x4, kterou dokázala skvěle prodat, na rozdíl od Subaru a vůbec image a oslovení lidí se ji podařilo. Navíc zde máme úspěchy v Le Mans a rally, takže o paběrkující značku rozhodně nejde. V mých očích ale bude vždy jen ten, který se na BMW a MB jen dotahuje.
17. 6. 2011 00:48
Re: Náboženství M5
duše?...BMW má duši...Audi strohá dokonalost,ale bez duše?...aspoň na mě to takhle působí
17. 6. 2011 09:28
Re: Náboženství M5
Přesně tak!!! Také bych řekl, že vozy BMW a MB mají duši,charakter... Audi je takové nemastné,neslané,sice dokonale zpracované,ale bez duše... Něco jako by jsi žil s dokonalou ženou, ale nic k ní necítil, protože ti ničím neučarovala... Tak na mě působí Audi.
17. 6. 2011 09:24
Re: Náboženství M5
Nemá tradici,nemá image,nemá vlastní tvář ( narozdíl od BMW a MB ) a hlavně je to koncern se všemi klady a zápory,které k tomu patří. Sdílení komponent prémiového auta s lidovkami VW,Škoda,Seat se v prémii moc nemusí. I když tyto komponenty nejsou vidět... Když si sedneš třeba do Passatu CC a do nové Audi A6,zjistíš,že sedíš v podstatě ve stejném autě,malinko jiný design,ale stejný styl. Stejně špičkové materiály,stejně kvalitní zpracování. Ale nedýchne tam na tebe nic na co by jsi nebyl zvyklej už třeba ze Škodovky, jen kvalitativně povýšené na vyšší úroveň...

Každopádně tohle je silně subjektivní hodnocení a jen můj osobní názor. Chápu,že ho může mít každý jiný... Chtěl jsem jen říct,že v prémii se mi přílišná uniformovanost nelíbí...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 13:52
Re: Náboženství M5
:yes:
Známý, který má toho naježděno v koncernových autech víc než dost, mi jednou řekl, že taková A4 je de facto opravdu jen o něco lépe udělaná Octavia. Hlavně se čtyřválci a předním pohonem. A to on je audinista, takže mě to překvapilo. Vliv koncernu tam prostě vždy byl a bude vidět. To se u BMW nebo MB stát nemůže dík použití klasické koncepce a jejich samostatnosti.
Avatar - boost.
17. 6. 2011 15:27
Re: Náboženství M5
Jo. Třeba u MB vidíš, jak je to auto rozdílné. Designem i technikou. V rámci možností, že. Motory a některé díly podvozků jsou stejné, ale interiéry a exteriéry jsou dneska napříč modely rozdílnější než i u BMW.
neregistrovaný "callmePete"
16. 6. 2011 22:50
M5
Zdravim vsetkych.

Zvuk 10 valca nikdy tato V osmicka nenahradi ako ani schopnosti vytacat do stratosferi. Velka skoda. Takto je zo super sportov s v10 tusim uz iba lexus LFA + RS6 a posudte sami, ved to je fantazia:
[odkaz]

Naopak, co tato vee osmicka ma vo vienku navyse je ladenie. 560koni je nic. Vdaka turbopreplnaniu sa tento vykon uz jednoduchym preprogramovanim riadiacej jednotky bude dat zdvyhnut nad 600 koni. A ked sa do toho pustia profesionalny tuneri, tak to bude peklo. M5 xdrive ma prist neskor v roku co RS6 and co. uplne zadupe.

Manual vs smg/dsg atd uz bolo vydiskutovane na inom fore do smrti. Som priemerny, sportovo ladeny vodic ak podmienky dovolia,ale ak by som zobral dalsiu hypoteku na tuto M5 v manuale,tak spojke by som veru nevestil dlhu zivotnost. A menit to kazdych 15-20tis km, no n€vi€m n€vi€m.
Suhlasim s prispevkom vyssie,ze od 5ky vyssie to chce automat a HH, roadstery a pod zase manualy. Spravne nacasovane a exekutovane medziplyny mi pridavaju na radosti z jazdy a do takych aut by som volil iba manual.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mira328i
17. 6. 2011 17:52
Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
První byla až E34, E28 nebyla M5 ale M535i !!!!
REDAKCE??? ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 23:36
Re: Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
Ale no tak... Máš velké rezervy. První M5 byla božská E28, kdeže E34. Dostudovat!
Avatar - Mira328i
18. 6. 2011 09:19
Re: Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
E28 nebyla ještě M5 ale M535i !, Pardo...kdes vzal že to byla M5 ???
Avatar - Vencos
18. 6. 2011 16:44
Re: Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
Nějáký čísilkování, rychlej Brambor, jako rychlej Brambor
Avatar - Parda71 (BMWfans)
22. 6. 2011 19:34
Re: Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
Míro, fakt mám pravdu!
[odkaz]
Pokud nevěříš wikině, tak koukni jinde, ale M5 E28 byla první emkový model vůbec! (když nepočítám ultimativní M1)
23. 6. 2011 20:04
Re: Ten titulek se mi nezdá....je to přece 4. M5...
Možná píšu trochu s křížkem po funuse, ale vážně by bylo dobré si coby fanda BMW trochu doplnit vzdělání, nemyslíte? :-) Nerad se chlubím cizím peřím, takže posílám odkaz na vlastní článek o historii M5: [odkaz]