Už mi to zase připadá, že se tady bude uměle zvětšovat trh.
Každý plánuje prodat podstatně více, ale zajímalo by mne, jestli i zákazníci budou kupovat více. Nebo na úkor koho si zvýší svůj tržní podíl. Tohleto si nikdo nepřipouští. Pak tyto zprávy působí jako dokonalý hype.
No, letos Kia za 1-5/2011 v Evropě prodala skoro 184 000 kusů, takže cílových 300 000 nevypadá nijak nereálně. Meziroční dynamika růstu evropských prodejů je asi 15,5 %, takže i tohle zatím vypadá reálně. Pokud jde o Sportage, nevidím samostatná čísla za Evropu, ale globálně je to druhý nejprodávanější model po Forte/Ceratu a za stejné období se jí prodalo skoro 129 000 kusů (nedělá se jen v Žilině :-) .
Philpott, což je starý forďák a toyoťák, musí dát silné prohlášení, skupina to nepochybně takhle nalajnovala a navíc Kia nesmí zaostat za Rushforthovým Hyundaiem Europe. Oba Angláni, oba celkem nedávno postoupili na místo obchodního ředitele pro Evropu a oba mají na kontě několik zářezů za akceleraci prodejů své značky v posledních dvou letech. Teď si oba borci nejspíš dají pěkný pěstní souboj v evropském ringu. Kia se jasně chce v Evropě hodně přiblížit velikosti Hyundaie (ten plánuje do r. 2013 nárůst na víc než 500 000 vozů). No, to bude dohromady milión aut z produkce HKAG. Uvidíme, jestli to evropský trh vstřebá. Jossalito má imho pravdu - nasycenost evropského trhu je vysoká, takže to půjde jedině za cenu odbourání nějakého jiného protivníka.
Pogo, na stránkách Acea vidím jen údaje do března, nemáš nějaký odkaz? V celkových číslech Evropa (27ka = "Rozšířená" Evropa) vyrostla do května včetně něco přes 7% proti loňsku, ale to jsi tím asi nemyslel. Kia Nošovice posílá do Ruska ca 25% produkce, do klasických západoevropských zemí kolem 30%, ale muselo by se to upravit o čísla za další modely vyráběné jinde - poměr vozů Kie prodaných v Evropě (i s tím Ruskem) je údajně asi 60% vyrobeno v Evropě, 40% mimo Evropu.
Samosebou nikdo nevi, ale jako priklad treba Qashqai vyrobil 1mil aut tohoto jedineho modelu za 4 roky, a to byl model jez nemel zadneho predchudce.
Tim chci jen ric, ze se proste nekterym modelum muze darit mnohem vice nez druhym, a nemusi to byt zrovna snizovanim cen na minimum v nejnizsich tridach.
Kdyz jsem to cetl v novinach sam jsem tomu tezko veril.