rozhodně to není tak "památná věta", jako ta tvoje o tříkomorovém turbu ;-)
To že lze u některých motorů zaměňovat řídící jednotky není nic nového. Naopak časování sacích a výfukových ventilů nikdy nedokáže nahradit funkci škrtící klapky.To sis trochu popletl s proměnný zdvihem ventilů a tím motor 1,6 THP také disponuje. ;-)
[odkaz]
Dvoulitr mělo PSA vyvíjet ve spolupráci s BMW hned po dokončení vývoje 1,6 THP, ale Ch.Streiff, který byl tehdy managing director od smlouvy odstoupil s tím, že tyto motorové jednotky jsou výrobně drahé. Díky tomu byla spolupráce s BMW de fakto ukončena a znovu navázána až v roce 2010 s nástupem nového ředitele Philipa Varina.
Já jsem původně reagoval hlavně na tvou památnou větu "...myslím že nebude problém vyměnit řídící jednotku za tu z P 308RZC a rázem máte z toho motoru verzi se 147kW.."
No uznej, to se ti povedlo ;-)
Info o 1,8 THP nemám, zajímavé, slyšel jsem kdysi o plánovaném dvoulitru... Pořád se něco děje.
ta moje reakce byla hlavně na to tvoje "tří-komorové turbo" ;-)
Samozřejmě že motor o objemu 1,6 litru má více variant, je to zcela běžná praxe v automobilovém průmyslu.
To že má nejsilnější verze posílené nejvíce namáhané části a vyšší tlak turbodmychadla je snad logické, tak se netvař, že jsi právě objevil ameriku.
Zapomínáš ale na to, že tento motor od doby uvedení na trh prochází postupnou evolucí, která zahrnuje mj. i tebou zdůrazňované rozdíly. ;-)
I tak je ale zřejmě namáhání motoru (147kW) značné a proto se chystá další změna/evoluce a tou je EP6FDTM s výkonem 120kW a toč. momentem 240Nm který nahradí THP 115kW.
Namísto 1,6l THP 147kW se připravuje úplně nový motor EP8FDTM se zvětšeným obsahem na 1,8l. Ten má sice totožný výkon 147kW, ale toč. moment stoupnul na 280Nm. V této souvislosti se mluví i o verzi 1,8l THP 177kW (240k)pro RZC, ale tato verze (zatím) nebyla potvrzena.
Takže... ke konstrukci turba u verze se 147 kW (EP6CDTX) zatím nemám takové info, které bych mohl použít, ale pracuje se na tom - než pustím "do světa", že má variabilní natáčení lopatek - což je u benzínu vzhledem k teplotám unikát a doposud nejspíš jediná automobilka, která to použila bylo snad jen Porsche, tak to nechám chvíli ověřovat.
K samotné konstrukci motorů, respektive rozdílů mezi typy EP6CDTX a EP6CDT (ten má těch 110 / 115 kW) mám dnes už ale více informací.
Nevím, jak jsi na tom s francouzštinou, ale můžeš si počíst zde:
[odkaz]
Je to téměř dole. Zkrátím to: EP6CDTX vychází konstrukčně z původního motoru EP6: 1,6 VTi s proměnným časováním obou skupin ventilů bez turba, s klasickou škrtící klapkou pro přívod vzduchu. Požívá tedy jak jak časování sacích ventilů, tak i výfukových a tím částečně nahrazuje funkci škrtící klapky - je to dobře vidět na rozdílech v konstrukcích mezi
EP6CDTX: [odkaz]
a standardním motorem EP6CDT s výkonem 115 kW, kterému chybí časování výfukových ventilů a používá plnohodnotnou škrtící klapku: [odkaz]
Samotný rozdíl v hmotnosti mezi motory je zanedbatelný, dělá asi 2,5 kg, ovšem zahrnuje vetilový rozvod, zesílené písty a další namáhané části a kompletně jinou hlavu, včetně odlišných výfukových svodů, kvůli vyšším teplotám výstupních plynů.
Beru to spíš obecně, nejen na pažouta. Malé auto za 400 a více nebude mít moc zájemců, rodiny sáhnou po něčem větším, malá auta si většinou kupují lidé s omezeným rozpočtem. Jediná skupina lidi co si pro takové auto příjdou budou ti movitější, co ho budou mít jako druhé, popř. třetí do rodiny.
Pokud se mýlím, prosím opravte mě.
no to teda nemá ! Nevím kde na ty nesmysly chodíš, ale oba motory používají twin-scroll turbo, verze 147kW má vyšší plnící tlak a jinak nastavenou řídící jednotku, jinak jsou motory konstrukčně totožné.
Kterou řadu válců by ta třetí komora plnila ???
Normálně každá komora plní dva válce samostatným potrubím
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
U šestiválce by teoreticky taková konfigurace byla možná, ale u čtyřválce by to nedávalo smysl....
Ne každý, kdo chce jezdit svižnějším tempem, chce tvrdý hot-hatch. P 207 s touto motorizací mi dává smysl, je to docela dobrá vrcholná nabídka, prostě rychlé ale přitom pohodlné auto, kterým můžete jet klidně na dovolenou, aniž by z vás auto vytlouklo duši. A cena je taky super, testovaný vůz je sice docela drahý, ale když odečteme zbytečnosti, jako je např. kožené čalounění (34300 Kč), panoramatická střecha (13700 Kč) a zbytečně velká kola 17‘ (5900 Kč), tak se dostaneme na nějakých 400 tis., což už není tak špatná cena.
Takováto nabídka mi chybí u konkurenčního Renaultu, kdy se u nás Clio prodává s motorem 1,2 TCe 100 k a když chcete silnější benzínový motor, tak musíte sáhnou až po Cliu Rs s dvoulitrem a 203 koňmi. Škoda, že se u nás neprodává Clio Gt! :'-(
Chyba lávky.. konstrukčně se nejedná o stejné motory... o ty jde pouze u verzí se 115 kW a poněkud exotičtějšími 128 kW s dvoukomorovým turbem.. 1,6 THP 147 kW má tříkomorové turbo a některé zesílené konstrukční prvky. Víc podrobností nevím, ale mám to z celkem spolehlivého zdroje.
myslím že nebude problém vyměnit řídící jednotku za tu z P 308RZC a rázem máte z toho motoru verzi se 147kW ;-) .Jako se to svého času dělalo na Octaviích 1,9 TDi, kdy z 66kW jsi mohl výměnou získat 80kW jako u silnější verze. Jediným konstrukčním rozdílem bylo to, že verze 66kW měla turbo s pevně nastavenými lopatkami, zatímco silnější měla turbo s variabilní geometrií. Což má THP u obou jednotek ;-)
Test vyzniva celkem privetive - narozdil od autosalonu kde "profik" Pepa toto auto uplne zadupal, nejel jsem, nehodnotim, sedel jsem, hodnotim - nelibi se mi vevnitr, razeni divne, dira v palubce je iritujici, bile pozadi budiku....take nevypada nejlepe.