Tak teraz neviem. Keď si idem kupovať malé auto, tak chcem aby bolo malé a nie aby malo rozmery o triedu väčšieho. Alebo to je tak, že ideš pre Smarta a skončíš v Sku? >:D
pre oboch: Tieto mini majú kolesá v rohoch karosérie. Čiže narastie rázvor - narastie aj karoséria. Ja sa len bojím, aby to nedopadlo s tým "rastením" tak ako s líškou. ;-)
Ide aj o to, kde je voči kolesám kabína. Up! je stavaný, ako vidno, s veľkým dôrazom práve na kabínu, vzhľadom na celkovú dĺžku auta vyzerá byť nadpriemerná. Na šírku sa zázraky robiť nedajú, ale dlhonohí sa zrejme sťažovať príliš nebudú.
V tejto triede nie je rázvor príliš určujúci, čo sa týka vnútorného priestoru. Zadné sedadlá sú už prakticky medzi zadnými podbehmi, nie pred nimi, poloha predných kolies je určujúca skôr čo sa týka priestoru na chodidlá vodiča a spolujazdca vpredu.
Ale ako som už písal, minimálny "čumáčik" dáva tušiť dobré priestorové pomery v interiéri. Akurát som zvedavý na crash test, aby sa pri tom spomalení nesfarbili figuríny na žlto, prípadne ešte horšie...
Dlhý rázvor znamená kolesá v rohoch. V tejto triede určujú priestor viac celkové rozmery ako rázvor - Up! má voči konkurentom posunutú prednú nápravu viac vpred, čo je prínosom pre sediacich vpredu. Na predných sedadlách asi v pohodlí premožiteľa ťažko nájde. Ale inak nečakaj zázraky. Mini je mini.
"Jakožto terénní verze má Cross Up! o 15 mm vyšší světlou výšku."
Páni redaktori, naučte sa sa, prosím, písať. Výška môže byť väčšia alebo menšia, nie nižšia či vyššia. Vyzerá to rovnako smiešne, ako keď má butik nad vchodom reklamu "Ponúkame lacnejšie ceny". Kto má ovládať tieto veci ak nie vy? Alebo už nie je nutné ovládať materčinu na úrovni, stačí cudzí jazyk na rýchle preklady zahraničných článkov? 8-s
Tohle vypadá dobře, líbí se mi celkové proporce, hlavně zadní dveře sahající až k víku kufru. Důležitější než samotná Cross mutace je přitom příslib pětidveřového Up, u Cross zřejmě půjde opět jen o stylovku, podobně jako třeba u Fabie - zvýšený podvozek, nějaké ty plasty, nízkoprofilové gumy, standardní pohon předních kol. V tomhle je Panda 4x4 důslednější...
Jako spokojený majitel Citroenu C1 jsem z nové Pandy (původně jsem Pandu chtěl) rozpačitý, z třídveřového UP jsem byl znechucený, ale z pětidveřového Up jsem nadšenej. Pokud to nebude delší jako třidvířko a bude to dělat i Škodovka, tak to bude první koncernový auto, který by mě mohlo zaujmout i jako zákazníka, pokud by se začala C1ka kazit. Zatím mám ale najeto 105 000 km (za necelé 4 roky) a bez jediné chybičky. I svíčky jsou ještě původní , jen obložení předních kol vyměněno v 95 000 km (před cestou do Saint Tropez) a zadní obložení chci vyměnit ještě tento podzim před první technickou. :-)
Miniauta jsou supeeeeer.
Dnes jsem viděl mini škodovku v Kolíně maskovanou. Žlutá barva, třídveřová varianta. Zadek a předek maskovaný, ale bylo vidět, že zadek bude, až na logo, totožný s VW. Moc pozměněné deriváty nebudou, až tedy na ta loga.