Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Cross Up!: Pětidveřový Up je tady

David Bureš
Diskuze (43)
Cross Up! je první ochutnávkou pětidveřové varianty mini-volkswagenu.

Volkswagen na IAA prezentuje, jakým směrem se může rozrůst rodina miniaut New Small Family, jejichž základem je model Up!.

Mezi šesti studiemi postavenými na bázi Upu nechybí ani pětidveřová varianta Cross Up! s terénním vzhledem.

Označení Cross je u vozů značky Volkswagen zavedený pojem pro vozy s terénním vzhledem a vylepšenými terénními vlastnostmi. VW již nabízí paket Cross pro modely Polo, Golf a Touran, představením konceptu Cross Up! pak automobilka dává najevo, že nabídka takových modelů by se mohla v budoucnu dále rozšířit.

Na rozdíl od třídveřové varianty tvoří linie bočních oken pětidveřového Upu přímku, u Upu s třemi dveřmi se tato linka před C sloupkem láme, roste. Při pohledu na zadní boční skla je patrné, že nejsou spustitelná, ale jen výklopná. Jakožto terénní verze má Cross Up! o 15 mm vyšší světlou výšku.

Po vzoru ostatních Volkswagenů s označením Cross je Cross Up! vybaven doplňky v antracitovém provedení, naznačující vylepšené terénní vlastnosti a větší odolnost auta.

Vpředu je novinkou nárazník s větší maskou chladiče a mohutnou stříbrnou příčkou, do které jsou integrována mlhová světla. Stříbrnou barvou jsou lakovány i prvky chránící podvozek auta. Záď byla také upravena, novinkou je stříbrný kryt podvozku.

Karoserie je lakována červenou Tornado, vedle terénních doplňků Cross Up disponuje také střešními ližinami v matně stříbrné. Kola jsou 16palcová, pneumatiky jsou široké 185 mm.

Červená barva je použita také uvnitř vozu. Sedačky kombinují červené středové panely s šedou barvou na svých bocích. Po vzoru ostatních derivátů Upu je část palubní desky lakována barvou karoserie. Centrální konzole je v černém pianovém laku, na volantu, hlavici řadicí páky a rukojeti prakovací brzdy je pak použita kůže. Nechybí ani prahové lišty s nápisem Cross.

Volkswagen na letošním frankfurtském autosalonu představuje šest derivátů miniauta Up!. Vedle Cross Upu to je bugina Buggy Up!, Up! Azzurra Sailing Team s chybějícím dvěřmi a střechou z dílny Giorgetta Giugiara a Waltera de Silvy, rychlá verze GT Up!, Eco Up! spalujícím zemní plyn (CNG) a elektrický e-Up!, který se začne prodávat v roce 2013.

Volkswagen Up! se začne prodávat v prosinci. Malý VW dostane novou generaci tříválce. Jeho zdvihový objem je 1 litr a na výběr budou dvě výkonové varianty: 44 a 55 kW. V hledáčku je pochopitelně spotřeba a flotilové emise. V tomto směru nabídne Up! s balíčkem BlueMotion Technology (BMT) 4,2 l, resp. 4,3 l/100 km.

Výkon litrového tříválce ve Volkswagenu Eco Up! spalujícím zemní plyn je 50 kW. Elektromotor v modelu e-Up! v trvalém provozu nabízí 40 kW, maximální výkon je 60 kW. Elektrický Up! ujede na jedno nabití 130 km.

David Bureš
Diskuze (43)
Avatar - Adrian77
17. 9. 2011 09:21
Další fotky :-)
[odkaz]

Avatar - Trábošík
14. 9. 2011 22:15
Re: Úžas
Dnes jsem viděl mini škodovku v Kolíně maskovanou. Žlutá barva, třídveřová varianta. Zadek a předek maskovaný, ale bylo vidět, že zadek bude, až na logo, totožný s VW. Moc pozměněné deriváty nebudou, až tedy na ta loga.
Avatar - Adrian77
14. 9. 2011 17:38
Úžas
Jako spokojený majitel Citroenu C1 jsem z nové Pandy (původně jsem Pandu chtěl) rozpačitý, z třídveřového UP jsem byl znechucený, ale z pětidveřového Up jsem nadšenej. Pokud to nebude delší jako třidvířko a bude to dělat i Škodovka, tak to bude první koncernový auto, který by mě mohlo zaujmout i jako zákazníka, pokud by se začala C1ka kazit. Zatím mám ale najeto 105 000 km (za necelé 4 roky) a bez jediné chybičky. I svíčky jsou ještě původní , jen obložení předních kol vyměněno v 95 000 km (před cestou do Saint Tropez) a zadní obložení chci vyměnit ještě tento podzim před první technickou. :-)
Miniauta jsou supeeeeer.
Avatar - Emel
14. 9. 2011 10:38
Cross
Tohle vypadá dobře, líbí se mi celkové proporce, hlavně zadní dveře sahající až k víku kufru. Důležitější než samotná Cross mutace je přitom příslib pětidveřového Up, u Cross zřejmě půjde opět jen o stylovku, podobně jako třeba u Fabie - zvýšený podvozek, nějaké ty plasty, nízkoprofilové gumy, standardní pohon předních kol. V tomhle je Panda 4x4 důslednější...
14. 9. 2011 00:20
Re: hura je to tu - 5 dveri
>:D
Jde vidět, že si neztratil smysl pro peprný humor. To cením. >:D