3dverove auto ma obvykle vetsi dvere a pocita se s nim hlavne pro ty dva vpredu. U 4, nebo 5ti dverovych se pocita i se zadnimi cestujicimi.
To tvoje kupe s dodelanymi zadnimi dvermi, co nemusi mit otviraci okna je jinak normalni 5dverovy HB asi jako AR Giulieta ( [odkaz] ), ve ktere se okna otevrit daji a nikomu to nepripadlo divne...
Ale to je fuk, jde o to, ze se jedna o Citroen a tak pevna zadni okna nejsou na zavadu, kdezto u te Fabie RS napriklad (taky jen omezena vyroba a vyssi cena) by to byla katastrofa.
Mimochodem - Mazda RX-8 je taky navrhnuta jako kupe, taky ma zadni dvere spis do poctu (dle mne spis nez Citroen) a okno se da aspon vyklopit...
Ostatne ta moje poznamka nahore, kterou to zacalo, bylo jen takove jemne rypnuti, ja bych to dal nerozvadel.
Fabia je klasický 5-dveřový hatchback. Myslím že u DS4 jde o něco jiného. Celý vůz byl navržen jako coupe ale navíc dostal zadní dveře, které i přes svůj užší rozměr umožní lidem dozadu nastoupit mnohem pohodlněji jak by tomu bylo u 3-dveřového vozu. A v 3-dv. coupe nebo hatch to zadní okno stejně nelze otevřít (třeba jako u nové Astry GTC).
Jedno z těch výborných konstrukčních řešení je například detail uchycení tlumiče v těhlici. Normální auta mají díru skrz těhlici a v ní šroub s matkou na konci, čímž se tlumič stáhne. V případě, že šroub nejde povolit se jednoduše uřízne a nahradí novým. V Renaultu vymysleli geniální řešení udělat závit přímo do těhlice. Čili ve chvíli kdy šroub nejde povolit (rozuměj vždycky) se ten zpravidla přetrhne, načež následuje asi 1-2 hodinová anabáze s odvrtáváním šroubu a vykružováním nového závitu. Tímhle stylem je vymyšlený bohužel celý auto, takže proto francouzský auta nesnáším.
Chapu, ze zpoza volantu olitaneho auta, ktere bylo olitane uz v dobe, kdys jeste ani nemel ridicak, se uvazuje jinak a podobne konstrukcni nesmysly BYS klidne toleroval - hlavne, ze koupis avantgardniho frantika a ne nejakeho nemce, vid?
Tak az si jednou svou vlastni praci vydelas pul az trictvrte mega a pujdes si za ne koupit svoje prvni vlastni NOVE auto, tak pak dej vedet, jak jsi s temi pevnymi zadnimi okny spokojeny.
K te klime:
Prave proto, ze ji v aute mam, vim, ze je lepsi mit vsechna okna v elektrice a k tomu i sibr (ten - bohuzel - nemam). Osobne klimu pouzivam kdyz potrebuji odmlzit okna, nebo kdyz jedu opravdu pomalu (typicky v kolone) a je vedro. Jinak preferuji pruvan.
Zvláštní, asi pokulháváš ve znalostech konstrukce. Podíváš-li se jen kousek do historie, tak uvidíš, kdo s jakými konstrukčními řešeními přišel. To, že jsou někteří primitivové a nedokážou je pochopit, to je jiný kolorit našich servisních končin, kde většina je naučena opravit jen Škodu 120 L
Neprodávám, jen jsem generální ředitel Mitsu. >:D Nezastávám se konkrétního motoru, jestli není doladěný jak má, přecejen je to pro ně novinka, tak je to problém. Ale neustálé pláče nad DPF...? Vybrali jste si diesel, většina z problematických kusů motor vyloženě podtáčí atd.
Mohl bys,prosím,definovat, co to je neumět jezdit?
[odkaz]
Tihle všichni neumí jezdit? Si to projdi a a nemluv o neumění jezdit. Nebo to prodáváš?Neblbni, prostě naftový motor od Mitsu je a bude průser. PR řeči jsou pro naivky a neznalé konstrukce.
Je celkem fuk kde se to auto montuje. Průser francouzských aut je, že jsou vyvíjený francouzema a ty uměj udělat akorát design a interiér. Jinak ostatní jejich konstrukční řešení jsou většinou katastrofa. Proto je nesnáším, ne proto, že bych měl nějakou averzi k francouzům.
Já bych to viděl skoro podobně s prodeji, ale nemyslím si, že to bude až tak zlé. Na živo tolik ty cinkrlátka nevyniknou, ne všechny výbavy je budou mít, takže bych se klidně i k C4 klonil, uvidíme.
Nerad to říkám, ale co dobře funguje u řady DS, to tady trochu skřípe. Peugeot si se zadáním poradil mnohem (!) lépe a oproti originálu září jako hvězda.. Citroën tentokrát, naprosto výjimečně, stojí opodál ;-\
Prodeje na diskuzích na ACZ příliš nezáleží, přesto si ale dovolím tipnout na pořadí: Peugeot - Mitsubishi - Citroën.
Uvidím na živo.
Tak přecijen, je to po dlouhé době první diesel od Mitsubishi, jako všechny má dětské nemoci. Aktuáně už je to vyřešeno částečně softwarově a úplně mechanicky. Takže nafťák v ASX není průser a nebude průser ani v tomto divném Citroënu.
Třeba Toyota má regen. DPF řešenu vstřikem paliva do filtru samostatnou tryskou, žádné vstřikování paliva při expanzním zdvihu,takže žádné těžké frakce nespálené nafty do oleje v klik. skříni, žádné problémy s růstem hladiny oleje, pardon směsi oleje a báječného "maziva" zvaného nafta. PSA má řešeno jinak,ale solidní řešení. Většina výrobců řeší zvýšením teploty spalin ve válci, a to je průser, takže i nafťák v ASX je průser a bude průser v tomto hezkém Citroenu.
Někdo se holt spokojí s babou, která umí jakžtakž svíčkovou, ale nedá se na ni prostě dívat (made in germany apod.) a někdo holt miluje krásu, ladnost, sexy křivky baby, která se občas plete, kde se píše s nebo z..(made in france specially CITROEN) :-) HOWGH !!
DPF filtr je problémová záležitost skoro všude, kde je. Měli s nim problémy příbuzní s Peugeotem, lidi s VW, tak i lidi s ASXkem. Tohle se nevyhýbá žádnému autu s DPF, je to prostě ekologická sr**ka.
btw. ten motor je velmi podařený, kromě toho DPF filtru je opravdu skvělý a měl jsem možnost mluvit s několika majiteli - nevyměnili by ho za jiný.
Jako bonus ke "skvělému" naftovému motoru z dílny Mitsubishi báječné problémy s regenerací DPF a bude to dokonalá koupě, viz odkaz. Osobně se tam chodím asi půl roku bavit, kterak borce nadšení z naftové ASX docela dobře opustilo....no nic, stane se a občas se někomu opravdu,ale opravdu motor nepodaří,byť papírově je úúúúúúúúúžasný :yes:
[odkaz]
BTW. když motor na naftu, pak z dílny PSA
Tak jasně.... Jen jako ostatní sdílím také svůj názor, částečně taky proto, že se tu ozývají nehezké názory na ASX, bez kterého by tu ti dva nebyli, ale o to nejde, jen jsem měl pocit, že je potřeba říct i názor někoho, komu se ASX líbí víc než ti dva, aby se pomyslné "váhy" alespoň trochu vyvážily. Jinak to nikomu nenutim.
No slabší HDI stačí, ale na druhou stranu, ten diesel je natolik dobrý, že by bylo škoda koupit něco jinýho tady u toho auta :yes:
Samozřejmě, využití by se v tomto případě našlo, ale ona to nakonec zvládnout i 2 stahovací okna, není to hangár k provětrání, plus něco vyřeší zatmavená okna.
(Přiznám se, že mě aktuálně ani tolik netrápí, že se mi nestahuje řidičovo okno >:D )
v pohode kazdy mame dnes moznost vyberu, ty by si bral ASX ja levika, kamarat zase citrona, kazdy si vyberie a o tom to je :yes:
lenze mnoho ludi to nechape a ma pocit ze ked sa im nieco nepaci tak automaticky sa to nebude pacit nikomu, lenze na svete je 6 miliard ludi a tak je logicke ze nie kazdy ma ten isty nazor.
kazdy si vyberie a o to ide
:yes:
ja beriem peugeota a myslim ze aj ten slabsi HDi so 6 manualom uz bude slusna volba
No... Na jednu stranu se skláním před designéry Peugeotu, kteří na zdatně okopírovaný základ Mitsubishi naroubovali vcelku pěkný kabát. Na druhou stranu Citroën šlápl vedle a - ejhle co to vyšlápl. C4 Aircross se příliš nepovedl.
A co se týče porovnání - C4 Aircross a 4008 s ASXkem téměř nelze porovnávat. Razí poněkud jiné styly, jiné směry.
ASX je ucelené, přímé, dodělané a působí jako celek. Ale je designově víc při zemi.
4008 je vepředu velmi dravá, rozmanitá, ale nesourodá a ani nechci vědět, jaký je přední nájezdový úhel. Oproti tomu zadek je asexuální boule s divnym C-sloupkem. To auto je jako svařený ze dvou, či více, s jiným designem.
C4 Aircross je oproti 4008 víc designově sjednocená, působí víc jako celek a kulatý zadek nepůsobí tak divně - už proto, že není až tak kulatý. Ale vypadá z nich nejvíc jako pouze zvýšený hatchback. Ostatní vypadají důstojně robustně, C4 Aircross vypadá jako C4 s jen o něco málo zvýšeným podvozkem.
VÝSLEDEK?
Prosil bych 1x předek Peugeot, 1x zadek Mitsubishi, 1x 1,8 DI-D
PS.: ASX je designově velmi povedené dílo, říkejte si, co chcete. Líbí se mi z nich jako celek nejvíc.
(Elektricky) STAHOVACí zadní okno má smysl JEN v případě že musíte nechat vůz delší dobu na pražícím slunci, PAK krátkodobé stažení i zadních oken (a rychlé "vyvětrání") vozu dává smysl, jinak ...
(a klientela DS4 se s tím že se nestahuje zadní okno asi až tak NEtrápí.. :-)
No zvlášť v dnešní "propojené" době - viz Citigo = ČESKÉ auto, navržené NĚMECKÝMI inženýry, smontované na SLOVENSKU ;-)
(o případných dílech z mnoha různých zemí raději NEmluvě :-)
Soucasny design Citroenu se mi libi a jakoze hodne. AirCross z tohot designu tezi a rozviji ho dal, auto se mi libi. Musim ale rict, ze bratricek od Peugeotu je na tom designove jeste o kus lepe... :yes:
Já "snáším" C5 V6 Bi-turbo HDi docela DOST dobře, abych pravdu řekla ;-)
PS: A Bugatti Veyron je HODNĚ "nabubřelý" projekt, ale "snášela" bych ho zřejmě také "bez problémů" :-)
PPS: A tenhle Mitsubishi-Peugeot-Citroën se mi vzhledově až tak moc NElíbí, ale jako auto je to VELMI DOBRÉ (nejspíš NEJlepší ve své kategorii :yes:;-)
Ano, samozřejmě záleží na konkrétní cenové politice (volba 1.8 Di-D jako "optimální" motorizace je JASNÁ - o kolik bude "jen" předokolka s 1.6 HDi levnější je otázka - a nakolik je to pro každého "motivační" také.. ;-)
Jak vedle chválím Peugeot, tak tohle tedy opravdu dost špatné. Ale je to opravdu horší než ASX? Může to být kvalitní a dobré auto, ala kabát to má z roku 1996.
Už jsem to psal u Pažouta, ale tady ještě malinko rozvinu tenhle Citron... Auto je absolutně disproporční.. Předek z C-Crossera a zadek z DS4??? :-O Dyť to je přeci nesmysl a každý s lehounkým citem pro design to musí vědět...... Auto vypadá že se každou chvíli přvrátí dopředu..... Škoda... ASX je z těchto 3 jasná volba :yes:
1.6 HDi sa mi nezdá oproti 1.8 Di-D ako lákadlo. Micu ho ponúka od 24 700 € v druhej výbave. Vzhľadom na sebavedomú cenovú politiku francúzov to ťažko tromfnú.
Já bych ASX (nebo tyhle dva klony) volila asi skoro URČITĚ s vynikajícím (nejlepším motorem své kategorie) 1.8 Di-D (nebo HDi), ale "lákadlem" (jak se píše v textu) v případě "francouzských verzí" asi opravdu bude 1.6 HDi 82 kW/280 Nm (zvlášť jestli budou za "zajímavou" cenu ;-)
Tak vám poviem, akú motiváciu bude mať niekto kúpiť si francúzske klony namiesto japonského originálu? Odhliadnuc od ceny, ktorá rozhodne nebude nižšia než v prípade asx je tu ešte dizajn. Som veľký priaznivec citroenu, ale nový aircross je škaredé auto.
Peugeot je na tom lepšie ale stále nie je krajší než ASX.
Tanga jsou "malé" auto typu (minimálně) DS3, když nakupujete u Lise Charmel (doporučuji!), tak spíše Ferrari 458 Italia ;-)
PS: A ten "duhový model" to NEjsou tanga! To jsou "průměrné plavky" (na "pěkném zadečku", mohu-li soudit :-)
NEvím jak na tom se svým prádlem jste vy (a jestli jste NEpochopil můj předchozí text), ale pro jistotu ZOPAKUJI:
Tento vůz (tedy "dárce orgánů" Mitsubishi ASX) považuji za NEJLEPŠí ve své kategorii (obzvláště s VYNIKAJÍCÍM motorem 1.8 Di-D), ale MNE osobně NE"zajímá", neb je "pod zónou mého zájmu" (= z tohohle JÁ NEzvlhnu - bylo to DOSTATEČNĚ konkrétní? ;-)
I mne tahle kategorie (jak jsem i zde napsala) "dokonale míjí" ;-)
PS: A s tím designem - to je skoro LEGRACE ("hlavně" dle NĚJ posuzovat věc TAK "složitou" a sofistikovanou jako je auto).
Těch modelů (které se občas mírně odlišují i ve slabších a silnějších verzích) a pak jejich faceliftů je za ty roky už TOLIK, že být ORIGINÁLní je opradu TĚŽKÉ (a tak se OPRAVDU "řeší" bubosti typu sloupek B či C takový/makový větší/tlustší menší/skoroNEviditelný atd...
... a skoro všude čtu o tvaru světlometu (ale NE o tom jaký má světlo dosvit a rozptyl) a ... a tak dál (jistě víte co chci říct :-)
PPS: Prostě tahle auta (tedy "dárce orgánů" ASX) jsou "povedená" a představující naprostou ŠPIČKU ve své kategorii (i zde je totiž použit "přístup" jaký mi TAK "vyhovuje" u C5, tedy že vůz "nižší" třídy je postaven na platformě vozu VYŠŠí třídy :yes::-) - a nikoli OBRÁCENĚ! :no:8-s
Pěkný den (s asi NEJlepším vozem své kategorie, Mitsubishi ASX - a jeho "klony" ;-)
Tak porovnáním designu všech tří verzí mi jednoznačně nejlépe vychází Peugeot 4008. Na tvarech ASX je to nejhezčí variace. Citroën, i přes podivnou příď a zadní polosloupek obsazuje druhé místo. ASX doplácí na podivnou designovou vlnu Mitsubishi, jejíž ostré tvary sluší možná Lanceru, ale ASX rozhodně ne.
Stále čakám,kto konečne do týchto áut vloží benzínovi turbo motor so 6 stupňovým manuálom.Já naftu apriori nemusím a 1,6 bez turba je slabá.V ASX interier pôsobí hodne plastický,alebo že by platikovo ;-\ ? Pokial by Peugeot použit 1,6 turbo a dal tam interier typu 3008 tak budem silno rozmýšlať
Vzhledem k tomu, v jakych vodach lovim, mne kategorie techto HBxSUV (nebo co to je za kockopsy) dokonale miji.
Designove je to typicka krec po francouzsku: Vsichni maji svetla takhle, tak my je dame uplne jinak a jeste je protahnem dolu, at se nepodobaji zadnym jinym. Vsichni delaji C sloupek viditelny, tak my ho zakryjem - jejda, on ho nekde uz nekdo zakryl! :-O A tak my ho teda udelame jen tak jako do pulky a bude to. A jeste tam namontujem dopredu co nejvetsi hubu, at to vypada, ze chce sezrat nejen cestu pred sebou, ale i auta pred sebou a autobus Student Agency i se stevardkami. A nacpem tam LEDky a furu chromu a bude to premie jako hrom...
Přeplácané, překombinované, zadní světla jsou vyložené odporná. Jediné, co je na tom autě zajímavé je ten dehtový motor od mitsu. Slušný automat v nedohlednu, slušný benzín v nedohlednu. Jsem zvědavý na interiér, neb interiér ASX je takový malý bakelitový zázrak... ;-\
Ad zadní okna - no comment (tohle je OPRAVDU - dle testů - nejlepší vůz své kategorie ;-)
Ad cvok - tohle je OPRAVDU - velmi pravděpdobně - nejlepší vůz své kategorie :-)
PS: CO byste volil vy (jako NEcvok? ;-)
Vzhledem k vašemu původnímu příspěvku (že ten s kalhotkami bude z auta "celý vedle") se tohle MNE NEtýká (že? ;-)
PS: Mitsubishi ASX 1.8 Di-D sice (jak jsem napsala) považuji za NEJlepší vůz své kategorie vůbec, ale ani on, ani jeho francouzské "klony" MNE NE"oslovují" (to NEjsou vozy pro mne - a "povedené" asi budou :yes::-)
PPS: Já na "designové rafinovasti" až tak NEjsem (tedy snažím se nejdříve koukat na PODSTATU a až PAK na design - a tam spíše na INTERIER, rsp. jak se MI tam "sedí", na vše sahá atp.
No jo, o potrefené huse to znáš. ;-) >:D Z této trojice se mi nejvíc líbí 4008. Ale uvidíme naživo, u DS4 Asc mě na těch fotkách výše docela zklamal čumák, zejména provedení toho "prolnutí" světel a masky, na skice to vypadá pěkně, ale skutečné provedení moc ne. Naopak mě potěšil detail na C-sloupku.
Tezko podle me lze na hranaty, vyslovene agresivni a dravy tvary ASX naroubovat soucasny avantgardni styl Citroenu kombinujici francouzskou eleganci s extravaganci a az umeleckym zamerenim designu. Navic tech roztodivnych prvku predevsim na pridi uz zacina byt moc, coz jsem si rikal i ve Frankfurtu u DS5ky, ktera by pritom mela predstavovat designersky to vubec nejlepsi od Citroenu. Skoro to az zavani urcitou bezradnosti - kdyz nemam jasnou myslenku, jasny zamer, tak proste na sebe vrsim ruzny radoby vyjimecny a hodnotny prvky, az je jejich vyslednej shluk proste co nejvic vystredni a uspesne pouta okamzitou pozornost, ktera vsak nema dlouhyho trvani.
Skoda, C-Crosser pritom byl o poznani hezci nez 4007cka, byt tedy latka byla nastavena hodne nizko.
Tak na jedné straně si Peugeot s přehledem podá Mitsubishi, na straně druhé Citroen předvede, jak lze ASX zmrvit. Takhle kolotočově to auto vypadá zoufale. Škoda designu, který Citroen razil ještě u fantastické C6. Tyhle neuchopitelné, blikající přízraky plné chromu, světýlek a hodinkových sedadel začínají být vyloženě odpuzující. :no:
On tu někdo nosí kalhotky? (no ono to NENí až TAK "výjímečné" :-)
PS: Já tedy (skoro)výhradně tanga ;-)
PPS: A tohle mne moc NEbere (byť ASX s dieslem 1.8 je asi NEJlepší vůz své kategorie) - KDYŽ už takovéhleho "mrňouska", tak DS4 Racing (také 4kolka, ale s "maličko" větším výkonem :-)
DS4 je podla mna na to co ponuka strasne drahe a neprakticke auto, nehovoriac o tom ze tento diajnovy smer cotroenu sa mne osobne vobec nepaci, je ot take nasilne a na svetlach to vidno najlepsie. Len si pozri predne a zadne svetla 4008 micky a toho noveho C4 Aircrossu, v oboch pripadoch ma peugeot skutocne elegantne prevedenie co sa o citroenovskych chaotickych svetlach neda povedat. O maske uz ani nevravim.
Re: sranda ze ste to nedali rovno do jedneho clanku
ok pravda, lenze o skode sa myslim toho viacej napise a diskutuje ako o citroene, tam keby urobil ijeden clanok a bolo by tam 600 prispevkov bolo by to dost neprehladne myslim ;-) ale tu keby tieto dve auticka dali do jedneho clanku s fotogaleriami nic by sa nestalo :-)