Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Aircross: Třetí do party

Ondřej Láník Ondřej Láník 30. 9. 2011 • 05:40
15
76
Zobrazit náhledy (15)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4
Se svou verzí Mitsubishi ASX přispěchal taky Citroën. Nejmenšího modelu značky s víceprvkovou zadní nápravou se dočkáme v létě 2012.

Zatímco Peugeot přiřadil svou verzi Mitsubishi ASX poněkud nejednoznačně ke čtyřkovým modelům se dvěma nulami uprostřed, marketing Citroënu je podstatně logičtější. Nové auto sice má s řadou C4 jen málo společného, ale přinejmenším velikostí je C4 Aircross klasickému francouzkému hatchbacku podobný.

Až se v polovině roku 2012 C4 Aircross začne prodávat, bude mít Citroën na trhu hned 3 hatchbacky nižší střední třídy. Vedle zmíněného Citroënu C4 ještě DS4 a nově C4 Aircross. Posledně jmenovaný model bude nejmenším modelem značky, který dostane pohon všech kol a současně bude nejsnazší cestou, jak pořídit Citroën s víceprvkovou zadní nápravou. Ani prestižní DS4 ji totiž nemá.

Design

Design je mixem původních proporcí ASX s aktuálním stylem Citroënu. Přední nárazník dostal charakteristické vertikální pásy světelných diod, pod nimiž jsou ještě kulaté mlhovky. Hlavní světlomety mají opět velké rozměry a poměrně složité tvary. Chybět nesmí typická maska s dvojitým šípem a množstvím chromu.

Siluetu obou derivátů PSA odlišuje od Mitsubishi upravená partie C-sloupku. Třetí boční okno dostalo seříznutí ve spodní části, u Citroënu je C-sloupek navíc částečně zatmaven.

Koncová světla Citroënu mají složitější tvar než u Peugeotu, ale i tady je jejich část na výklopném víku.

Výrobce slibuje zavazadelník o objemu 442 l.

Technika

Motorová nabídka pro C4 Aircross bude shodná jako u Peugeotu 4008.

Základem bude motor 1,6 l (85 kW, 152 Nm) s pětistupňovou převodovkou, dodávaný výhradně s pohonem předních kol. Všechny ostatní motorizace budou k mání s uspořádáním pohonu 4x2 i 4x4.

Pouze mimo Evropu bude dodáván čtyřválec 2,0 l (113 kW, 198 Nm) s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s bezestupňovou skříní CVT.

Klíčovým prodejním tahákem Citroënu bude motor 1,6 HDi (82 kW, 280 Nm) se šestistupňovou převodovkou. Prodávat se bude i japonská dieselová motorizace 1,8 l (110 kW, 300 Nm).

Témata
3. 10. 2011 11:12
Re: Cena v porovnani s DS4
3dverove auto ma obvykle vetsi dvere a pocita se s nim hlavne pro ty dva vpredu. U 4, nebo 5ti dverovych se pocita i se zadnimi cestujicimi.
To tvoje kupe s dodelanymi zadnimi dvermi, co nemusi mit otviraci okna je jinak normalni 5dverovy HB asi jako AR Giulieta ( [odkaz] ), ve ktere se okna otevrit daji a nikomu to nepripadlo divne...
Ale to je fuk, jde o to, ze se jedna o Citroen a tak pevna zadni okna nejsou na zavadu, kdezto u te Fabie RS napriklad (taky jen omezena vyroba a vyssi cena) by to byla katastrofa.
Mimochodem - Mazda RX-8 je taky navrhnuta jako kupe, taky ma zadni dvere spis do poctu (dle mne spis nez Citroen) a okno se da aspon vyklopit...
Ostatne ta moje poznamka nahore, kterou to zacalo, bylo jen takove jemne rypnuti, ja bych to dal nerozvadel.
3. 10. 2011 08:39
Re: pěkný
Jedno z těch výborných konstrukčních řešení je například detail uchycení tlumiče v těhlici. Normální auta mají díru skrz těhlici a v ní šroub s matkou na konci, čímž se tlumič stáhne. V případě, že šroub nejde povolit se jednoduše uřízne a nahradí novým. V Renaultu vymysleli geniální řešení udělat závit přímo do těhlice. Čili ve chvíli kdy šroub nejde povolit (rozuměj vždycky) se ten zpravidla přetrhne, načež následuje asi 1-2 hodinová anabáze s odvrtáváním šroubu a vykružováním nového závitu. Tímhle stylem je vymyšlený bohužel celý auto, takže proto francouzský auta nesnáším.
3. 10. 2011 07:29
Re: Cena v porovnani s DS4
Jasne, na co stahovaci okna...

Osobne by mne zajimalo, co byste psali, kdyby nesla stahovat zadni okna treba ve ...Fabii RS --> ? >:D

To uz by asi nebyla takova banalita, co?
3. 10. 2011 07:19
Re: Cena v porovnani s DS4
Chapu, ze zpoza volantu olitaneho auta, ktere bylo olitane uz v dobe, kdys jeste ani nemel ridicak, se uvazuje jinak a podobne konstrukcni nesmysly BYS klidne toleroval - hlavne, ze koupis avantgardniho frantika a ne nejakeho nemce, vid?
Tak az si jednou svou vlastni praci vydelas pul az trictvrte mega a pujdes si za ne koupit svoje prvni vlastni NOVE auto, tak pak dej vedet, jak jsi s temi pevnymi zadnimi okny spokojeny.
K te klime:
Prave proto, ze ji v aute mam, vim, ze je lepsi mit vsechna okna v elektrice a k tomu i sibr (ten - bohuzel - nemam). Osobne klimu pouzivam kdyz potrebuji odmlzit okna, nebo kdyz jedu opravdu pomalu (typicky v kolone) a je vedro. Jinak preferuji pruvan.
Avatar - Ronault.
1. 10. 2011 20:05
Re: pěkný
Zvláštní, asi pokulháváš ve znalostech konstrukce. Podíváš-li se jen kousek do historie, tak uvidíš, kdo s jakými konstrukčními řešeními přišel. To, že jsou někteří primitivové a nedokážou je pochopit, to je jiný kolorit našich servisních končin, kde většina je naučena opravit jen Škodu 120 L

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud