Proč má tento motor stále atmosférické plnění,když má turbo prý tolik výhod.
A to už měli kombinaci přímý vstřik,turbo v roce 2000.[odkaz]
Proč se tomu dnes vyhýbají.
jsem tomu rád, že je tento motor stále atmosférický ...
Koupil jsem si před 4měsící Mitsu Lancer sportsedan 103kW Intense, právě s tímto motorem a jsem maximálně spokojen, je to skvělý motor. Ma paradní projev na to aby mě bavil s dlouhodobou spotřebou 6,9l. Za 370000,- to pro mě byla nejlepší a nejlehčí volba
Mitsubishi je automobilka, která přeplňované motory umí dělat takovím způsobem jako nikdo jiný, takže asi mají dost pádný důvod proč vyrábějí i atmosférické motory. Jestli je důvodem spotřeba, spolehlivost atd.. newím, ale důvod tady určitě bude :-)
Tak castecne to muze byt otazka ceny za turbinu, ale tu bych rekl ze vyvazi komplikovany ovladani ventilu. A nebo je to zacileni na USA trh, kde se zatim turba v malych zakladnich motorech uplatnuji jen u sportaku.
to Johnn: proč se tomu dnes vyhýbají?? Jednoduché, protože to byl prů*er jako pr*se. Mitsubishi byla první automobilka, která přišla s přímým vstřikem GDI a taktéž jí rychle opustila po tom, když zjistila, jak moc je to problémové. Tyto motory byly (a stále jsou!) velmi náchylné na kvalitu paliva, což v případě naší ruské ropy je docela problém. Ty firmy, co to nyní dělají, chtějí jen z lidí vytřískat více peněz. Už jsem potkal několik lidí, co mi řekli, že jim vstřiky odešli už po 30 000 (především vw - samozřejmě některým vydrží déle). Takže proto. No a proč nemají turbo? Vyšší provozní a výrobní náklady, vyšší cena, musí mít vyšší odolnost vůči tlakům, atd. Na běžné ježdění se dostatečně silná atmosféra vyplatí spíš (a věřte, že 1.8 MIVEC je poměrně dobrý motor)
Dvě Carismy 1,8GDI znám velmi dobře,problémy měli jiné,než motor.Jenže je to moc malý vzorek.Bez problémů jezdily (a o jedné vím že stále jezdí) na 95,98oktanovej benál nebyl tušim ani předepsanej.Spotřeba na delší trasy pod 6litrů,na hodně krátké (asi 1km do práce) každý den 9-10litrů.Nevím jestli jsem u nich neslyšel spíše něco o praskajících hlavách,ale to už si nevzpomínám.
Všem díky za odpovědi. :yes:
sky active je poslední atmo naděje. Motory atmosfér, se ženou otáčkama k stále větším výkonům, ale dole jezdí díky zvětšené váze aut hůř než před 20ti lety. Na dnešní auta je dostatečný krouťák až z atmo 2,5. 150 koní 250 nm a spotřeba by musela být jako u 1,6 turbo.
a preto treba len chvalit Mazdu za znizovanie hmotnosti svojich aut, tak sa aj jazda s atmosferou moze znovu stat zabavnejsou. Je fakt, ze dnesne vozy su tak tazke, ze atmosfery s mensim objemom sa uz dost trapia a potom tym trpi aj spotreba.
"Další úpravou je odolnější baterie a převodník střídavého proudu, aby se zamezilo přerušení dodávky elektřiny pro autorádio nebo navigaci při vypnutí motoru stop-start systémem. "
Japonci mají autorádio na střídavý proud? V autě? Anebo je zvenku zásuvka, když se vypne motor, dá se auto do zásuvky a rádio hraje dál a navigace naviguje?
No není mi tedy úplně jasné, co tím chtěl autor říci.
..casto jazdim, ako spolujazdec v Lancer 1.8 Mivec.. nie je to zly motor, ale do tych cca 3500-4000 ot. to je na dany objem a papierovy vykon pomerne leniva bzdocha.. treba ho tocit a tocit a drzat vo vyssich otackach, aby ste nemali pocit, ze sa veziete v Ikaruse :no:
Napr. taka Toyota Auris 1.6 VVTi vo mne z hladiska zrychlenia a pruznosti, zanechala lepsi dojem..
jsou stejně překonané jako parní stroj. Mají totiž malou kompresi a tím mizernou energetickou účinnost. Diesel není žádný zázrak, ale je mnohem lepší alternativou, než jakýkoliv benzínový motor.
Aha. Tak potom preto maju benzinove motory podla firmy Continental este potencial 35% uspory paliva kdezto diesle len zhruba polovicny. Tak to mi potom po tvojej analyze odlahlo...
no ja najedu tak 10tis. / rok .... takze je mi spotreba celkem fuk ... hledam neco o co se nebudu muset starat (zmrzla nafta, olej, DPF, atd ...) a co bude nejmene poruchove .... kdo ma tedy dobre benziny do SUV?