Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Nový čtyřválec i se stop-start systémem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)
Mitsubishi Motors Corporation zveřejnilo bližší informace k novému zážehovému motoru s interním označením 4J10.

Japonská automobilka Mitsubishi představuje novou pohonnou jednotku pro modely Lancer, Lancer Sportback a ASX. Nejprve se motoru 1,8 MIVEC s výkonem 102 kW dočkají samozřejmě zákazníci na domácím trhu. Crossover ASX s touto pohonnou jednotkou je v Japonsku v prodeji od 20. října a Lancer bude k dispozici od 27. října letošního roku.

Nový motor 1,8 MIVEC s rozvodem SOHC poskytuje z objemu 1798 cm3 nejvyšší výkon 102 kW (139 k) při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 172 Nm při 4200 min-1.

Nejdůležitější novinkou motoru 4J10 je nová generace systému MIVEC, která neustále reguluje zdvih i časování všech ventilů, zatímco dosavadní provedení pouze přepíná mezi přednastavenými polohami. Nové řešení spolu se snížením tření pístů a dalšími změnami přispívá k snížení spotřeby paliva bez snižování výkonu motoru.

Podle automobilky má motor 1,8 MIVEC s označením 4J10 ve vozech Lancer, Lancer Sportback a ASX o 12 % nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce.

Spolu s novým motorem představuje Mitsubishi i novou verzi svého stop-start systému Auto Stop & Go (AS&G), který byl narozdíl od současného provedení vyvíjen i pro použití ve spojení s převodovkami CVT.

Nový stop-start systém má novou řídící jednotku, která spolupracuje vedle motoru i s převodovkou CVT, systémem ASC a klimatizací. Další úpravou je odolnější baterie a převodník střídavého proudu, aby se zamezilo přerušení dodávky elektřiny pro autorádio nebo navigaci při vypnutí motoru stop-start systémem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)
23. 10. 2011 15:29
Re: Bendzínové motory
Aha. Tak potom preto maju benzinove motory podla firmy Continental este potencial 35% uspory paliva kdezto diesle len zhruba polovicny. Tak to mi potom po tvojej analyze odlahlo...
Avatar - Ada je zase tady
23. 10. 2011 12:38
Bendzínové motory
jsou stejně překonané jako parní stroj. Mají totiž malou kompresi a tím mizernou energetickou účinnost. Diesel není žádný zázrak, ale je mnohem lepší alternativou, než jakýkoliv benzínový motor.
22. 10. 2011 20:02
Re: převodník střídavého proudu
Co si pamatuju ze školy, tak střídavý proud teče z alternátoru
22. 10. 2011 18:57
nic moc teda
..casto jazdim, ako spolujazdec v Lancer 1.8 Mivec.. nie je to zly motor, ale do tych cca 3500-4000 ot. to je na dany objem a papierovy vykon pomerne leniva bzdocha.. treba ho tocit a tocit a drzat vo vyssich otackach, aby ste nemali pocit, ze sa veziete v Ikaruse :no:
Napr. taka Toyota Auris 1.6 VVTi vo mne z hladiska zrychlenia a pruznosti, zanechala lepsi dojem..
22. 10. 2011 04:14
Re: Atmosféra
Myslel jsem si to. Opravdu pěkná cena za pěkné auto