Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC Testy zimních pneumatik: Rozměr 175/65 R14

Do čeho doporučuje ADAC obout Clio, Corsu, Fabii, Fiestu, Polo nebo Yaris? Druhý testovaný rozměr je 175/65 R14 T.
Zpět na článek
24. 10. 2011 21:28
24. 10. 2011 22:47
24. 10. 2011 23:42
25. 10. 2011 06:46
25. 10. 2011 06:50
25. 10. 2011 08:31
25. 10. 2011 10:29
25. 10. 2011 13:24
25. 10. 2011 14:44
25. 10. 2011 14:56
25. 10. 2011 19:58
26. 10. 2011 04:24
26. 10. 2011 09:58
25. 10. 2011 07:00
25. 10. 2011 10:36
25. 10. 2011 13:28
25. 10. 2011 16:55
25. 10. 2011 22:48
25. 10. 2011 13:17
25. 10. 2011 22:52
26. 10. 2011 15:54
26. 10. 2011 20:33
25. 10. 2011 14:03
25. 10. 2011 10:01
25. 10. 2011 10:35
25. 10. 2011 11:54
25. 10. 2011 14:04
25. 10. 2011 14:40
25. 10. 2011 16:49
25. 10. 2011 17:43
25. 10. 2011 13:16
25. 10. 2011 15:37
25. 10. 2011 16:08
25. 10. 2011 16:20
25. 10. 2011 16:30
25. 10. 2011 14:07
25. 10. 2011 14:50
25. 10. 2011 16:51
25. 10. 2011 19:52
25. 10. 2011 20:17
25. 10. 2011 22:33
26. 10. 2011 09:51
25. 10. 2011 15:38
25. 10. 2011 19:36
26. 10. 2011 08:14
neregistrovaný "ibertyp"
24. 10. 2011 21:28
Falken a Pirelli
Na jednom autě Falkeny, na druhém Pirelli 190 Snowcontrol...

Co dodat?

Falkeny se sice víc sjíždějí (takže mi vydrží max ty 4 zimy), ale na silnici sem všude na sněhu vyjel, přičemž na suchu se ty gumy chovají jako slušné letní. Na vodě bez problémů. Fakt je ten, že to není zimní guma - horská, ale spíše opravdu pro evropskou městskou zimu. vyjede se s tím sice všude, ale přeci jen s horským vzorkem to pude snáz.

Pirelli na sněhu perfektní, na suchu dobrý a hlavně se vůbec nesjíždějí...

Fakt je ten, že se směsi mohou lišit, stejně tak jako ty testované kusy mohou být různě uleželé (já už ty gumy na obou autech budu mít poslední zimu)... Ale zásadní věc je asi tato... Rozhodně bych neviděl ty Falkeny až tak mizerně, stejně tak jako nesouhlasím s opotřebením u Pirellek.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
25. 10. 2011 06:44
Re: Falken a Pirelli
Mnohem důležitější než kvalita gumy je teplota sněhu. Kolem nuly to klouže nejvíc.
Tchánovi jsem koupil na Octávku Pirellky, po roce ztvrdly a jsou horší než Kormorany.
24. 10. 2011 22:47
Testy pneu
Je zajímave,že u Adactu vždy vítězí Continental. Čím to asi je ? :-)
Když se mrknu do zámoří tak ty testy dopadají úplně jinak. Podle mě, jakékoliv tyto testy jsou hodně neobjektivní. V dnešní době kdy každá firma kopíruje od druhé rozdíl ve kvalitě normální člověk určitě nepozná. Jenom se ta guma lepší prodává když ma punc vítěz testu. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
24. 10. 2011 23:42
Re: Testy pneu
Jo? Vždy? A čteš ty testy vůbec?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
24. 10. 2011 23:49
Kdo na čem jezdí? To bude docela vypovídající hodnota
Mám zkušenost s Savama, nikdy víc, ani letní ani zimní, Firestone WintrHawk I skvělá guma, výdrž 3 sezony, velmi jistá až do konce, i pod 4mm, teďka druhou sezonu Fulda. Tolik rozměr 165/70 R14, proto jsem Fuldy objednal i na rozměr 205/55 R16 91H, tak uvidíme jak dopadnou tam. Tam byly nasazeny Nokiany WR, výdrž 4 sezony, taky skvělé vlastnosti, ale cena trochu jinde, vím, že na gumách není dobrý šetřit, ael holt je teďka situace taková.
Rozbalit vlákno
2
25. 10. 2011 06:48
Re: Kdo na čem jezdí? To bude docela vypovídající hodnota
No vidíš, já mám zkušenosti úplně jiné. Sava Eskimo S3 používám na třech autech, zkušenosti s rozměry mám 155/70 R13, 175/60 R14 a 195/60 R15. Co se provozních vlastností týče, tak se velmi rychle opotřebovávají (na dálnici mizí před očima), nejsou zrovna nejtišší a subjektivně si myslím, že vlastnost směsi se začíná citelně zhoršovat už třetí sezonu. Nicméně na sněhu a ledu výborné. Vybíral jsem je kdysi kvůli testům 13'', kde skončily za continentalkami při poloviční ceně. Letos dostaly v 15'' v testu Autoklubu ČR druhé místo. Za mě savy :yes: . Na fabiích jsem jezdil barumky, matadory a teď micheliny. Barum byla hrozná na ledu a na sněhu nic moc, ale na suchu celkem tichá. Matadory, to bylo to nejhorší - otřesný hluk a nehodily se do žádného počasí. Micheliny vydrží a jsou tišší, to je jejich plus, ale na sněhu na tu savu nemají, led tak nastejno.
Avatar - jenik1
25. 10. 2011 20:07
Re: Kdo na čem jezdí? To bude docela vypovídající hodnota
Jo je třeba to sledovat a rychle přezout na zimní gumy, do půlky listopadu má být 10 NAD nulou >:-[]
Avatar - mysak2
25. 10. 2011 06:46
pneu
Zimáky to je věčné téma. Já jsem měl na golfu IV Continental Conti Winter Contact TS 810 rozměr klasika 195/65 R 15 91 T.Měl jsem ho tam 4 roky a max. spokojenost jak s jízdníma vlastnostma tak i co do životnosti. Po 4 zimách měly ještě cca 60% vzorku. Letos jsem na Octávii II obul Continental Conti Winter Contact TS 830 ve stejném rozměru, tak jsem zvědav jak na tom budou.

Jen mě zaráží proč jeden typ pneu je v jednom rozměru vítěz a v jiném rozměru propadák. Vím že to tak prostě je ale proč??? Každopádně ale platí, že pořád lepší nějakej zimák než letňák.
Rozbalit vlákno
9
25. 10. 2011 06:50
Re: pneu
Taky nechápu, jak může mít sava výborné výsledky ve 13'' a 15'' a ve 14'' být až na konci, nicméně testy jsou jedna věc, praxe a zkušenosti jiná, za mě i na 14'' jsou OK, a to reálně jezdím ve všech těch třech rozměrech.
Avatar - mysak2
25. 10. 2011 08:31
Re: pneu
Ono to bude asi tak že rozdíly v pneumatikách různých výrobců jsou ale, většina řidičů nejezdí rally a tak ty rozdíly při běžné ani nijak nepocítí. Dá se souhlasit s příspěvkem kde se píše že se uvádí bodování od nejlepšího k nejhoršímu ale už se nedozvíme jestli vítěz má životnost třeba 60.000km a nejhorší třeba 57.000. V těch testech taky značně záleží na tom jaká je konkurence nebo-li jaké pneumatiky se v tom testu sejdou. Potom snadno je jeden typ pneumatiky v jednom rozměru první a v jiném testu a jiném rozměru třeba až 5.
25. 10. 2011 10:29
Re: pneu
Kedysi bol na toto clanok, respektive to bolo vysvetlene hned pri teste adac/oamtc/tcs: ten isty typ pneumatik (mysli sa tym oznacenie od vyrobcu) ma pri roznom rozmere disku/pneumatiky rozne parametre:

- konstrukcia behuna (ina sirka pneumatiky, vyska, zatazovy index)
- dezen (takisto dane sirkou)
- zlozenie zmesi (toto sa lisi aj medzirocne, dokonca niekedy aj niekolkokrat za rok!)

Stalo sa uz aj to, ze ta ista pneumatika (nielen typ, ale aj rozmer) bola pred rokom vyborna, a teraz v teste prepadne, pretoze sa dobre predavala tak vyrobca kdesi nieco "zoptimalizoval" (rozumej: usetril) na vyrobnom procese. Tiez niektori vyrobcovia skusaju take finty, ze na zaciatku sezony (jun-jul/cerven-cervenec) kedy sa kupuju pneumatiky do testov) daju ine zlozenie zmesi, ako v zime (november/listopad), kedy sa ich najviac predava. Opat s cielom znizit vyrobne naklady. Alebo ze vyrobca doda roznym predajcom pneumatiky z roznej zmesi. Na testy sa kupuju pneumatiky nahodne v roznych obchodoch (tiez vyrobene v roznych tyzdnoch) nie vsetky 4 naraz v jednom, a stane sa obcas, ze zo styroch rovnakych pneumatik na aute pocas testu dostanu velmi rozdielne vysledky. Atd, atd.

Raz som sa na tychto testoch osobne zucastnil, a technici z adac/oamtc nam rozpravali cele pribehy o tom, ako sa pneumatikarske koncerny pokusaju podvadzat. Niekedy koli tomu musia pneumatiky komplet z testu vyradit...
25. 10. 2011 13:24
Re: pneu
Pravděpodobně to tak bude....například letní bridgestony potenzy re050.....někdo je s nima velmi spokojenej a nemuže si je vynachválit a jiný je nenávidí a jako dukaz objektivity je i fakt, že v některých případech byla uznána záruka - v případech kdy byly pneu dodány na vuz z výroby a pneu vyměněny, jeden majitel dokonce uváděl, že technici v autorisovaném servisu se domnívali že je problém se zavěšením kola...za vše mohla guma...
Avatar - mysak2
25. 10. 2011 14:44
Re: pneu
Souhlasím, tyhle pneu jsem měl jako letní na OII když jsem jí koupil. Katastrofa, za jízdy hučely takovým stylem že jsem si několikrát říkal že to snad nemůžou být gumy, že musím mít něco s ložiskama, nebo s převodovkou. Vše se vyřešilo když jsem tam dal zimní TS 830,v tu ránu bylo ticho
25. 10. 2011 14:56
Re: pneu
presne taku skusenost som mal s UG7+: prva sezona spokojnost, ale po roku poriadne stvrdli a robili pri jazde robili taky ramus, ze to bolo fakt otravne. Tiez som si myslel, ze to asi loziska odchadzaju...
25. 10. 2011 19:58
Re: pneu
jj, přesně tak, ty reklamace o kterých sem psal byly také na octavii II. Já je mám na autě taky, nehučí sice, ale auto mi tahá na jednu stranu....říkal sem si, že mám poškozený zavěšení nebo něco na nápravě..ale ted sem dal nový zimní gumy a najednou je vše ok....ale nezdá se mi, že by bylo možný, aby něco takovýho dělaly gumy.....???? třeba mohlo být špatný vyvážení kola...ale fakt nevím....moc tomu nerozumim
Avatar - mysak2
26. 10. 2011 04:24
Re: pneu
A co geometrie? Já jsem ji nechával dělat teď když jsem dával nový gumy...byla úplně v háji. jedinej parametr nebyl tak jak má být. ale zajímavé je že auto nikam netáhlo.rozhozená byla i geometrie zadní nápravy. Ta se naštěstí dá u OII poměrně dobře seřídit.
26. 10. 2011 09:58
Re: pneu
Nevím no, mužu se zeptat, zanedlouho jdu do servisu na prohlídku..ale jak řikám....s těma letníma to bylo a po přezutí rázem problém pominul....je možné aby to byla geometrie? disky jsou stejný...jen se převlíkly gumya kola se znovu vyvážily.... :-O fakt netuším
25. 10. 2011 07:00
Výsledky
Nevím, proč z nás pořád dělají blbce. Nějaké bodové ohodnocení je naprosto k ničemu, jednak jde snáze zmanipulovat a jednak vůbec nic neříká. Když už měří třeba dráhu brzdění, tak to mají udávat přímo v metrech. Ale ono by se jim asi moc nehodilo do krámu, když by zjistili, že vítěz zastaví jen o metr dřív než ten poslední. Tyhle testy jsou naprosto k ničemu. Kdybych jeden takový napsal, tak mi ani nikdo nemůže vytknout, jestli jsem ho dělal nebo ne. A už vůbec ho niko nemůže zopakovat, protože nikdo nezná pravo metodiku (ten popis co dávají není popis metodiky, ale blábol). Takhle to zavání tím, že vyhraje ten, kdo dá víc peněz.
Rozbalit vlákno
8
25. 10. 2011 10:36
Re: Výsledky
To co tu vidis je len konecne poradie a taky maly "vycuc" z celeho testu. Viac najdes na webe adac/oamtc (tam je vacsinou daky ten stlpec textu ku kazdej pneumatike), a este viac v tlacenych casopisoch, ktore vydavaju a posielaju svojim clenom (napr. oatmc: auto-touring). Tam to mas popisane ovela lepsie, vysledky aj metodiku, takisto aj iformacie preco niektore pneumatiky v testoch neboli, alebo z nich museli byt vyradene.

Je to asi aj dost logicke, ze clenovia daneho autoklubu dostanu z tych testov najviac informacii. A tie rozdiely v brzdnej drahe medzi poslednym a prvym byvaju podstatne vacsie!
25. 10. 2011 13:28
Re: Výsledky
To je jediné dostupné hodnocení, jiné jsem nikdy neviděl a ani v časopise. Místo té nesmyslné tabulky tam místo těch bodů mají být přímo naměřené metry apod. Další komentář pak není třeba.

Ten test je zde: [odkaz]

Tím nechci říct, že je jedno jakou gumu koupit, ale tyhle testy rozhodně o ničem nevypovídají. Přirovnal bych je ke studiím o globálním oteplování, tam taky nikdo neví, jak k výsledkům "vědci" dospěli, ale určitě vědí, že za 20 let roztají celé Himalaje.
Avatar - das_autos
25. 10. 2011 16:55
Re: Výsledky
Ty jsi nejspíš koupil nějaký šlupky a jako omluvu zpochybňuješ testy,který vesměs dopadaj furt stejně akorát jiný pořadí na prvních čtyřech místech.
25. 10. 2011 22:48
Re: Výsledky
To ne, ani nemám zkušenosti z nějakého většího vzorku gum, jel jsem zimní jen (přesný typ si nepamatuju) ContiWinterContact, nějaký Pirelky a Barumky Polaris 1 a 2 a neporozoval jsem mezi nima rozdíl. Je fakt, že nejezdím na krev, ale....

... pouze se snažím říct, že by nám měli dávat nějaké reálné hodnoty, z kterých jdou udělat nějaké závěry. Pokud udělají tabulku, kde jsou nějaké body a nikdo neví, jak to vlastně bodují a připojí k tomu jen slovní popis do 10 slov, tak to nepovažuju za profesionální test. Ty body vůbec neurčují to, jestli pneumatika, která dostane 2 body je opravdu 2x horší než ta, která dostane 4 body. To mlže být třeba rozdíl brzdné dráhy 40m/42m a pokud bude ta druhá 2x dražší, tak si radši koupim tu první, protože ty 2 metry mi za to nestojí, radši si udělám o ty 2 m větší rozestup a první má mnohem lepší poměr cena/výkon. Jasně že hned padne argument, že ty 2 metry mohou někomu zachránit život, ale pořád je to někde jinde než někdo s letníma, který brzdí 60m.

Podle mne tam místo těch bodů mají být konkrétní naměřené hodnoty. A pokud to není změřeno a jen hodnoceno subjektivně očima jezdce, tak to už neberu vůbec. To pak má hodnotu informace jako "Chyť si blondýnu" v autosalonu... Prostě snaha o vytvoření článku, který bude mít čtivost a dotáhne zase nějaké peníze do redakce/autoklubu, nic víc.
Avatar - das_autos
25. 10. 2011 13:17
Re: Výsledky
Blbec je ten co šetří na pneumatikách a co ušetří za vejkend propije v putice.
Avatar - Bud
25. 10. 2011 22:52
Re: Výsledky
Ahoj tak například test pneu 205/55 R16 : Brzdná dráha na mokru z rychlosti 100 Km/h :
Michelin Alpin 4 - 58m,
Fulda Kristal C HP - 64m.
Takže rozdíl 6m. ;-) To jen tak pro zajímavost.
Nebo akvaplaning na 7mm vody: Goodyear UG8 stratí kontakt s vozovkou při rychlosti 81Km/h
Pireli SC3, Nokian WR G3, Fulda a Falken již při 69 Km/h.
A brzdná dráha na suchu z rychlosti 100Km/h : Nokian - 45 m.,
Sava E HP, Bridgestone LM 32 - 49 m.
rozdíl 4m. Pokud tedy před tebou začne někdo stejně výkonný prudce brzdit, doufej, že bude mít delší br.dráhu než ty. ;-) No a pokud bude mít auto a brzdy ještě výkonnější než ty-tak to nepřeju sobě ani jiným :-!
Nebo když ti vleze chodec, třeba děcko do cesty, tam rozhoduje každého půl metru, ne-li míň.
26. 10. 2011 15:54
Re: Výsledky
No vidíš, a právě takhle by měla vypadat tabulka. Místo těch bodů tam mají být tyhle údaje. Ptám se jen, proč to tak není? Proč nás musí pořád lakovat nějakými pochybnými nic neříkajícími body?
Avatar - Bud
26. 10. 2011 20:33
Re: Výsledky
Já je vyčet z časopisu, který pravidelně kupuji :-) . Bylo to zajímavé vidět přesné rozdíly a charakteristiky. Jó máš pravdu, když je to podrobnější, je to pro nás zajímavější, ale pro spoustu lidí nevýznamné. Oni chcou vidět, kdo vyhrál a basta. Přitom pořadí dělají jen někteří.
25. 10. 2011 07:21
kde jsou ty casy
kdy byl tohle normalni rozmer pro auta stredni tridy
dnesni hloupa moda obrich rafku je neumoznuje pouzit ani alternativne
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
25. 10. 2011 09:59
Re: kde jsou ty casy
To není žádná hloupá móda :-). Auta rostou, jezdí rychleji a mimo jiné třeba potřebují větší brzdy.

Může tě ale těšit, že dnes koupíš řekněme 16-17" gumy za stejnou cenu, jako před deseti lety ty 14-15".

A to nemluvím o tom, jak by takové Mondeo na 14" vypadalo...
Avatar - gld
25. 10. 2011 14:03
Re: kde jsou ty casy
malo by podstatne viac miesta v interiéri..

Dnes sa autá robia na veľké kolesá, s tým nič nenarobíme. Ako s každou módou, aj táto prejde. Pri pohľade do histórie to zďaleka nie je prvý cyklus zväčšovania/zmenšovania rozmerov kolies.
Avatar - Emel
25. 10. 2011 10:01
Top 4
Přesně jak jsem tu psal pod článkem o přezouvání - Continental, Dunlop, Goodyear a Michelin jsou stálice, u těchto značek vlastně nemůžeš udělat chybu.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Slavek-TDM
25. 10. 2011 10:35
Re: Top 4
Tak s tim bych si dovolil nesouhlasit :-)
Avatar - Emel
25. 10. 2011 11:54
Re: Top 4
Nějaký argument?

Samozřejmě že i Goodyear dělá třeba all season pneumatiky, které všeobecně nestojí za moc... nebo ekopneu jsou taky rizikové. Pokud ale koupíš dobrý model ve standardní kategorii, neměl bys litovat... nebo?
Avatar - gld
25. 10. 2011 14:04
Re: Top 4
Známy čo robí inštruktora v autoškole mi rozprával slušné horror story o michelinkách. Možno tie drahé modely sú ok, ale "už od" budgetové typy by som zďaleka obišiel.
25. 10. 2011 14:40
Re: Top 4
Myslim ze pred dvoma rokmi sa stala taka vec pri teste zimnych pneumatik: v jednom rozmere michelin alpin a4 exceloval (tusim prve alebo druhe miesto), lenze v druhom testovanom rozmere ich museli vyradit z hodnotenia.

V popise k testu to popisali velmi kulantne asi tak, ze rozdiely medzi jednotlivymi styrmi pneumatikami boli prilis velke na to, aby slo o bezny rozptyl vlastnosti. Este mam kdesi ten casak odlozeny! A bud si isty, ze naozaj nieco objavili. Inak by neriskovali, ze pravne oddelenie michelinu ich roztrha na kusy za poskodzovanie dobreho mena... :-)

(btw, sam mam A4-ky, ale kupil som ich o rok neskor, to uz bolo v teste vsetko "koser")
Avatar - Slavek-TDM
25. 10. 2011 16:49
Re: Top 4
Argumentu je plna vana. Jednak se dneska gumy vyrabeji vsude mozne a kvalita je kolisava, ackoliv kontrola kvality se snazi to eliminovat. Dal, kazda guma vynika v necem jinym. Napr. Michelin Energy je dobra na vydrz a mozna na spotrebu paliva, ale na mokru je tragicka. GoodYear Hydragrip byly excelentni na mokru, ale po ojeti 50% vzorku byly tak hlucny, ze se to nedalo vydrzet (pouze moje zkusenosti, jiny rozmery z jinyho roku se muzou chovat uplne jinak). A navic vsechny zminovany znacky jsou pomerne drahy (ano, souhlasim, zalezi na velikosti a prodejci, ale v prumeru). Ja bych to tak nepausalizoval. I velky znacce se obcas neco nepovede a naopak i levnejsi znacka muze byt kvalitnejsi (zvlast, kdyz se dela na stejny lince) >:D
Avatar - Emel
25. 10. 2011 17:43
Re: Top 4
No jak říkám, Energy jsou specifické gumy, u ekopneumatik by tě nemělo to co píšeš překvapit. Podle mých zkušeností je první dobrá ekoguma Pirelli Cinturato P7. Pokud nechceš laborovat, je potřeba vzít hlavní produkt, tam by ses spálit neměl... u GoodYearu je fajn Eagle F1, i když na mokru taky není perfektní.
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 13:16
Re: Top 4
jj, přesně, taková prémie mezi pneu.
25. 10. 2011 15:37
Re: Top 4
Po zkušenosti bych Good Year vyrazil, měl jsem je na OII letní NCT5 205/50 R16 z výroby 2 sezony a už nikdy, nerovnoměrně se sjíždějí a ve vyšších rychlostech děsně hučí. Teď mám nové zimní Michelin Alpin 4 a po hučení ani stopy a to jsou to zimáky. Na léto to vidím na Micheliny HP jako mám na MPV nebo Continental.

Co můžu s klidem doporučit - např na MPV 215/55 R16 mám letní Michelin HP Premacy - super gumy, vydrží v pohodě 3 sezony a zimní Nokian WR G2 - odjel jsem na nich 3 sezony v zimě a bomba, dobrý záběr na sněhu, mokru i suchu :yes:
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 16:08
Re: Top 4
GY je jediný který z této čtyřlky neznám. Michelin A4 znám a doporučuji, stejně tak Dunlopy 3D, 4D nebo Contiky 830. Hodně specifický je Nokian, bezkonkurenční na sněhu, šunka na vodě takže do města nevhodný, do hor nejlepší volba.
25. 10. 2011 16:20
Re: Top 4
3D jsem už měl na OII a na suchu i vodě super, jen na sněhu mi přišlo, že klouzali, ale jinak dobrá guma... Nokian mě fakt přesvědčit WR G2 - super neměl jsem nikde problém, jsem teď zvědavej na ty Micheliny na sněhu ;-)
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 16:30
Re: Top 4
Micheliny na sněhu bych přirovnal k 3D, 4D, dobrá ovladatelnost, horší trakce (v porovnání s Nokiány), opotřebovávají se nejméně ze všech.
Avatar - gld
25. 10. 2011 14:07
Som patriot
..obúvam matadorky >:D

A vy bratia by ste mali brúsiť barumy. Alebo snáď myslíš, že euroborec vo Vladivostoku uvažuje medzi Kamou a Pirelli? ;-)
Rozbalit vlákno
7
25. 10. 2011 14:50
Re: Som patriot
Mal som jednu sezonu polaris2-ky, a bol to skutocne nezabudnutelny zazitok. Strhavam sa obcas zo spanku, ked si na to spomeniem! Matador to same v bledo-modrom. Skratka low-end od Continentalu. Niekomu moze stacit, ale kto jazdi v zime v horach, tomu by som to fakt neodporucal. Setrenie na nespravnom mieste...
Avatar - gld
25. 10. 2011 16:51
Re: Som patriot
Nenáročnému jazdcovi budú stačiť..ja osobne mám tendenciu v zime jazdiť ako posratý..väčšie rozostupy, do zákrut nabieham jak s hnojom.. a zatiaľ sa vyplatilo.

A keď sa na to cestári vyserú, tak ťa nezachráni ani sebedrahšia guma. Dodnes mám veselý zážitok z prvého skutočne zimného rána (asi pred 2 rokmi): Idem si po meste, zastanem na svetelnej križovatke v mierne klopenej zákrute...a postupne sa na vyleštenej vrstve ľadu zošmyknem na zastávku autobusu. Miestny linkáč miniem doslova o 10 cm a z klopenej zákruty sa vyhrabem striedavo po krajnici a striedavo po prázdnom chodníku. Jediné moje šťastie, že tá zákruta nebola klopená smerom do protismeru. A že aj také skvosty človek nájde.
25. 10. 2011 19:52
Re: Som patriot
tak Matador jsem z nouze koupil nové a horší pneu dělají snad jen číňani.Ovšem Barum je jen o 5 % lepší než Matador,rovněž vyzkoušeno.Česko-Slovenskou gumu nebrat,možná jen DUREX >:D
25. 10. 2011 20:17
Re: Som patriot
Já s tebou nesouhlasím, měl sem dlouhá léta polaris 2 v rozměru 185/60 r14 a jsou podle mě naprosto výborný, jediný co se dá vytknout je ostřejší jizda na suchu, zvláště když je tepleji...mají hodně měkkou směs, a huře pak držejí stopu a neposkytují takovou jistotu..ale jak říkám to se týká pouze ostřejší jízdy...při běžné jízdě a při teplotách pod 7 stupnů jsou vynikající a záběr na sněhu? tak ten z vlastní zkušenosti je lepší než u continentálů ts810, výborný - nemaj žádný problém vyjet z 20 cm sněhu a když vám nametou sníh i pod auto do výše prahů..brilantní gumy...alespon já mám takovou zkušenost za 8 zim s nima strávených
25. 10. 2011 22:33
Re: Som patriot
U mne také tak, měl jsem jak Polaris 1, tak 2 (ty teď dojedu poslední zimu) a s oběma spokojenost. Vyjel jsem všude, kde i jiní s pneumatikami 2x dražšími zůstali stát. Pravda ale je, že je to i o autě - mám lehký benzín s malým motorem a to je přece jen na sněhu lepší než nějaký těžký mastodont. Možná by na větším autě už nebyly tak dobrý, ale na autě nižší střední a nižší třídy fungují velmi dobře.

Na nové auto jsem chtěl teď taky Barumky, ale nebyly...
26. 10. 2011 09:51
Re: Som patriot
jo, taky sem měl malé auto a malým benzínovým motorem....ale to tady u nás na sídlišti mnoho lidí..a má zkušenost podložena právě pozorováním těchto lidí, kteří měli značné problémy právě ve sněhu.....tedy podobná auta...jen jiné gumy...proto věřím že sou opravdu dobré..
už si zimní kupoval? já sem kupoval u DVpneu právě barumky..polarisy3 a žádný problém nebyl...minulý týden...
25. 10. 2011 15:38
Re: Som patriot
Tiez som mal Matadorky a bol som akoze patriot, az kym som sa v zime nesmykol na rovnej ceste zvlnenej od kamionov a nenarazil hlavou o bocne sklo, potom sa mi vyjasnilo a nejakych meciarovskych privatizerov, co nevedia vyrobit poriadnu gumu, nemusim podporovat.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 15:58
Asi jsem nějakej zabedněnej
Jak jinak si vysvětlit že kromě rozdílného hluku nikdy nepozoruji nějaký rozdíl v jízdních vlastnostech u různých výrobců a typu gum ( zkoušel jsem např. pirelli, good year, dunlop, michelin, bridgestone...).
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 16:18
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Tak od toho se dělají testy, aby se proměřily parametry, které řidič při běžné jízdě asi těžko rozezná (brzdná dráha, akvaplanink, trakce etc.). Ale třeba životnost určitě poznáš, třeba Micheliny vydrží víc jak dvakrát vyšší kilometrový proběh než např. slepené saze od Pirelli.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 16:46
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Já myslím že testy se dělají hlavně pro prodejnost auto časopisů, čtivost auto serverů a propagaci výrobců pneumatik. Vždy záleží na konkrétním stylu jízdy majitele pneumatik..... Na Pirelli jsem najdezdil vždy přes 50tis km, Michelin to samé. Závěry bych si z toho dělat nedovolil.
Avatar - das_autos
25. 10. 2011 17:07
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Ty co jmenuješ s nima nikdo chybu neudělá,ale třeba ty michelinky jsou tvrdší tudíž víc vydrží a míň to na nich žere,ale zase jsou hlučnější a míň přilnavý a v těch testech to je jasně vidět.
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 17:11
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Na zimní gumě při dodržení min. 4 mm jde najet 50 t. jen velmi těžko. Nová guma má 8 mm. a u dobré gumy jde tak cca 1,5mm dolů každých 10t. Takže 50t.=slicky.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 18:07
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
S tím souhlasím, nicméně kdo dodržuje 4mm? Já tedy ne. Se zimní gumou jezdím do té doby dokud má vzorek a a funguje na sněhu...což je i když pokoříš hranici 4mm. Někde jsem četl, že jsme jediní nebo jedni z mála v EU kdo má takto přísná pravidla na sjetí penumatiky...Když gumy v cca 50 vyměňuji tak z nich slicky rozhodně nejsou.
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 18:39
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Pod 4 mmm už to není zimní guma ale něco co má stejné vlastnosti jako letní guma v zimě.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 19:34
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Takže se změní směs penumatiky? To do jaké hloubky dezénu je pneumatika použitelná vždy záleží na konkrétním vzoru. Ujišťuji tě že nejsem šetřílek a sebevrah a nejezdil bych na něčem co by nefungovalo. Jinak předepsané 4mm má v Evropě jen Norsko, Finsko, ČR a Švýcarsko....což uznávám jsou státy s přibližně stejným nožstvím a výškou hor a sněžnou nadílkou.
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 19:57
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Na konkrétním vzoru a jeho hloubce. 1-2 mm na zimní gumě = slicky.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 20:03
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Ale já přece nikde nepsal o 1-2mm....
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 20:09
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Nicméne kdo dodržuje 4mm jsou tvá slova
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 20:11
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Myslím že si vůbec nerozumíme. Méně než zákoná norma přece automaticky neznamená 1-2mm. Nechme to být.
25. 10. 2011 20:24
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Slepené saze od pirelli? 8-s zas někdo kdo se vyzná..a nejspíš bys mohl ještě začít s tím jak hrozný jsou italský auta ačkoliv s nima žádnou zkušenost nemáš stejně jako s pirelkama jinak bys takhle nemohl blábolit...ani nemá cenu uvádět relevantní argumenty a zkušenosti s pirelli...nezasloužíš si abych poskytl argumenty pro koupi pirellek....modří vědí :-)
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 20:45
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Modří určitě něco vědí. Moudří zase vědí, že Sotttozera jsou průměrná na sněhu, na vodě blbě brzdí, na suchu dělaj kravál a sjiždějí se nejrychleji ze všech.
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 21:06
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Ale z toho může být válka jak v první třídě základní školy. :-) Já za posledních šest let používal SZ240, SZ190, SZ210....a vždy to byly velmi tiché gumy se skvělou výdrží. Když je hodně vody tak nejsou moc dobré ale to bude spíš dáno tím že používám v poslední době šířku 315. Jinak nijak nevybočují z vlastností ostatních značek a typů které jsem zatím používal.
Avatar - Ham.
25. 10. 2011 23:14
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Jo, a obouváš tu šířku 315 na svou F1 když jedeš velkou cenu v zimě na ledu u vás na rybníku. Sottozera se v této šířce vůbec nevyrábí. Když tak 335 ale to už bych tu tvou káru chtěl vidět.
[odkaz]
Avatar - Emel
26. 10. 2011 10:51
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Zřejmě myslí Scorpiony...
Avatar - Ham.
27. 10. 2011 00:22
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Jasně a jezdí X5 v M nebo Cay v turbu a ty gumy kupuje v Makru >:D >:D >:D
Avatar - MAP2009
27. 10. 2011 18:48
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Tak káru máš na moje auto..není problém se podívat. Nicméně kolega má pravdu že jsem zcela zapoměl že taky jezdím na škorpionech a tam se vážě ten rozměr 315/30/20. Zrovna dnes jsem na druhé auto dával Dunlop Winter 3D 285/30/R19. S takto širokými pneu nemáš v zimě žádný problém.
Avatar - jazva
25. 10. 2011 22:36
Re: Asi jsem nějakej zabedněnej
Dnes mi prezuli Bridgestone Turanza za Pirelli SZ a neviem ako je to možné, ale na vode sú lepšie a na diaľnici tichšie. Minulá zima na nich bola v pohode. Najazdil som na nich cez 15t km. Nejak som výber neriešil a zobral to, čo mi ponúkol predajca a čo dávajú na autá z výroby. Takže moje poznatky sú trochu iné...
25. 10. 2011 19:36
cena a skladovost
myslíte, že se v průběhu listopadu trochu zlepší situace na trhu co se týče cen a počtu pneu na skladu? koukám po eshopech po něčem levnějším na feldu, eskimo, polaris, frigo či matadorky, a moc teda nenacházím... ještě mám starý na 3mm, tak jestli na nich nějaký čas vydžet, nebo už se situace nezlepší a tak jako tak budu muset do něčeho dražšího...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - MAP2009
25. 10. 2011 19:54
Re: cena a skladovost
Zajeď si do Makra. Sháněl jsem pro tátu 13" ba transita a sehnal na eshopu myslím matador asi za 1500,- nejlevnější. V Makru měli v tomhle rozměru ráfku dost variant za pár korun.
25. 10. 2011 22:10
Re: cena a skladovost
v Makru? mazec :-P ale mrknu tam, až pojedu okolo :-P
25. 10. 2011 20:27
Re: cena a skladovost
jakou velikost sháníš? mám velice zachovalý a kvalitně ošetřovaný 185/60 r 14
25. 10. 2011 22:11
Re: cena a skladovost
165/70 r13 :-( ale dík za nabídku, třeba se chytne někdo jiný :-)
25. 10. 2011 22:27
Co je to za test ...
... ked odporucaju "koupit" Falken Eurowinter, ktore maju najhorsie hodnoty pre vodu a sneh?! Pritom podiel tychto, pre zimu zasadnych parametrov, je k ostanym 50%!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mysak2
26. 10. 2011 04:34
letní pneu na O II
jen mě štve že budu muset na léto koupit novou sadu gum. Přemýšlím o Barum Bravuris 2 225/45 R 17. Stačil by i rychlostní index V do 240 km/h ale nějak nenacházim. Všechno je ve W -do 270km/h. Máte někdo zkušenost s Bravuris 2 ??
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
26. 10. 2011 10:53
Re: letní pneu na O II
Do toho bych nešel. Myslím, že na trhu je mnoho lepších gum. Mimochodem, 225 na Octavii mi přijde celkem zbytečné.
31. 10. 2011 15:53
Re: letní pneu na O II
souhlas, co mimo vzhledu to ospravedlní 225 gumy místo 205? ušetříš asi 5000 na celé sadě a pojede to líp, míň bude žrát a bude tišší než 225. Pokud nemáš RS, tak ty gumy nevyužiješ o nic víc než kvalitní 16" 205/55.
Avatar - MAP2009
31. 10. 2011 18:36
Re: letní pneu na O II
souhlas, co mimo vzhledu to ospravedlní 205 gumy místo 195? ušetříš asi 5000 na celé sadě a pojede to líp, míň bude žrát a bude tišší než 205. Pokud nemáš RS, tak ty gumy nevyužiješ o nic víc než kvalitní 16" 195/50.
Avatar - mysak2
1. 11. 2011 05:45
Re: letní pneu na O II
No tak ono to na tech 225 perfektně sedí, Kam to pošlu tam to jede. Navíc ty 225 orpoti 195 nemají ani při velmi rychlém rozjezdu problém s přenosem výkonu motoru na silnici(160k a 250 Nm). Mám vyzkoušené, že ty 195-ky se protočí podstatně snáz než 225-ky. NA zimu jsem ale zvolil kalsický rozměr 165/65R15, protože na 225 nedám řetězy pokud je budu třeba na horách potřebovat
1. 11. 2011 08:37
Re: letní pneu na O II
perfektně to sedí, to jo,ale taky je tvrdší podvozek. Já mám 205/55 16" na autě se 140kw a kola teda neprotočím, když nechci, přenesou to v pohodě. Bavím se o kvalitních pneu, jezdím výhradně Michelin, s Dunlopy mám taky dobrou zkušenost.
Avatar - mysak2
1. 11. 2011 05:33
Re: letní pneu na O II
Tak ono je to o tom, že jsem to na 17" už koupil. A nové disky kvuli tomu kupovat fakt nebudu. No a vybírat si ojetinu podle toho jaká má kola to taky dost dobře nejde. Navíc jsem chtěl vyloženě motorizaci 1,8 TSI takže se ten výběr taky dost zužuje. Navíc pro mě byl důležitější počet km a celkový stav vozu než to jestli má 16-ky nebo 17-ky kola.
neregistrovaný "ibertyp"
26. 10. 2011 08:14
kumho
inak podla vlastnych skusenosti pneumatikami od michelinu,dunlopu......najlepsie sa mi jazdilo na znacke kumho. mal som ich na nissane primera prvej generacie a to sa nedalo odtrhnut od cesty.
www.kupaliska.com
Rozbalit vlákno
0