Technika
kexxik
0
perfektně to sedí, to jo,ale taky je tvrdší podvozek. Já mám 205/55 16" na autě se 140kw a kola teda neprotočím, když nechci, přenesou to v pohodě. Bavím se o kvalitních pneu, jezdím výhradně Michelin, s Dunlopy mám taky dobrou zkušenost.
Přejít do diskuze
mysak2
No tak ono to na tech 225 perfektně sedí, Kam to pošlu tam to jede. Navíc ty 225 orpoti 195 nemají ani při velmi rychlém rozjezdu problém s přenosem výkonu motoru na silnici(160k a 250 Nm). Mám vyzkoušené, že ty 195-ky se protočí podstatně snáz než 225-ky. NA zimu jsem ale zvolil kalsický rozměr 165/65R15, protože na 225 nedám řetězy pokud je budu třeba na horách potřebovat
mysak2
Tak ono je to o tom, že jsem to na 17" už koupil. A nové disky kvuli tomu kupovat fakt nebudu. No a vybírat si ojetinu podle toho jaká má kola to taky dost dobře nejde. Navíc jsem chtěl vyloženě motorizaci 1,8 TSI takže se ten výběr taky dost zužuje. Navíc pro mě byl důležitější počet km a celkový stav vozu než to jestli má 16-ky nebo 17-ky kola.
MAP2009
souhlas, co mimo vzhledu to ospravedlní 205 gumy místo 195? ušetříš asi 5000 na celé sadě a pojede to líp, míň bude žrát a bude tišší než 205. Pokud nemáš RS, tak ty gumy nevyužiješ o nic víc než kvalitní 16" 195/50.
kexxik
souhlas, co mimo vzhledu to ospravedlní 225 gumy místo 205? ušetříš asi 5000 na celé sadě a pojede to líp, míň bude žrát a bude tišší než 225. Pokud nemáš RS, tak ty gumy nevyužiješ o nic víc než kvalitní 16" 205/55.
MAP2009
Tak káru máš na moje auto..není problém se podívat. Nicméně kolega má pravdu že jsem zcela zapoměl že taky jezdím na škorpionech a tam se vážě ten rozměr 315/30/20. Zrovna dnes jsem na druhé auto dával Dunlop Winter 3D 285/30/R19. S takto širokými pneu nemáš v zimě žádný problém.
Bud
Já je vyčet z časopisu, který pravidelně kupuji 😄 . Bylo to zajímavé vidět přesné rozdíly a charakteristiky. Jó máš pravdu, když je to podrobnější, je to pro nás zajímavější, ale pro spoustu lidí nevýznamné. Oni chcou vidět, kdo vyhrál a basta. Přitom pořadí dělají jen někteří.
Milenius
No vidíš, a právě takhle by měla vypadat tabulka. Místo těch bodů tam mají být tyhle údaje. Ptám se jen, proč to tak není? Proč nás musí pořád lakovat nějakými pochybnými nic neříkajícími body?
Emel
Do toho bych nešel. Myslím, že na trhu je mnoho lepších gum. Mimochodem, 225 na Octavii mi přijde celkem zbytečné.
britas1
Nevím no, mužu se zeptat, zanedlouho jdu do servisu na prohlídku..ale jak řikám....s těma letníma to bylo a po přezutí rázem problém pominul....je možné aby to byla geometrie? disky jsou stejný...jen se převlíkly gumya kola se znovu vyvážily.... 😲 fakt netuším
britas1
jo, taky sem měl malé auto a malým benzínovým motorem....ale to tady u nás na sídlišti mnoho lidí..a má zkušenost podložena právě pozorováním těchto lidí, kteří měli značné problémy právě ve sněhu.....tedy podobná auta...jen jiné gumy...proto věřím že sou opravdu dobré..
už si zimní kupoval? já sem kupoval u DVpneu právě barumky..polarisy3 a žádný problém nebyl...minulý týden...
už si zimní kupoval? já sem kupoval u DVpneu právě barumky..polarisy3 a žádný problém nebyl...minulý týden...
inak podla vlastnych skusenosti pneumatikami od michelinu,dunlopu......najlepsie sa mi jazdilo na znacke kumho. mal som ich na nissane primera prvej generacie a to sa nedalo odtrhnut od cesty.
www.kupaliska.com
www.kupaliska.com
mysak2
jen mě štve že budu muset na léto koupit novou sadu gum. Přemýšlím o Barum Bravuris 2 225/45 R 17. Stačil by i rychlostní index V do 240 km/h ale nějak nenacházim. Všechno je ve W -do 270km/h. Máte někdo zkušenost s Bravuris 2 ??
mysak2
A co geometrie? Já jsem ji nechával dělat teď když jsem dával nový gumy...byla úplně v háji. jedinej parametr nebyl tak jak má být. ale zajímavé je že auto nikam netáhlo.rozhozená byla i geometrie zadní nápravy. Ta se naštěstí dá u OII poměrně dobře seřídit.
Ham.
Jo, a obouváš tu šířku 315 na svou F1 když jedeš velkou cenu v zimě na ledu u vás na rybníku. Sottozera se v této šířce vůbec nevyrábí. Když tak 335 ale to už bych tu tvou káru chtěl vidět.
[odkaz]
[odkaz]
Bud
Ahoj tak například test pneu 205/55 R16 : Brzdná dráha na mokru z rychlosti 100 Km/h 😒br />
Michelin Alpin 4 - 58m,
Fulda Kristal C HP - 64m.
Takže rozdíl 6m. 😉 To jen tak pro zajímavost.
Nebo akvaplaning na 7mm vody: Goodyear UG8 stratí kontakt s vozovkou při rychlosti 81Km/h
Pireli SC3, Nokian WR G3, Fulda a Falken již při 69 Km/h.
A brzdná dráha na suchu z rychlosti 100Km/h : Nokian - 45 m.,
Sava E HP, Bridgestone LM 32 - 49 m.
rozdíl 4m. Pokud tedy před tebou začne někdo stejně výkonný prudce brzdit, doufej, že bude mít delší br.dráhu než ty. 😉 No a pokud bude mít auto a brzdy ještě výkonnější než ty-tak to nepřeju sobě ani jiným :-!
Nebo když ti vleze chodec, třeba děcko do cesty, tam rozhoduje každého půl metru, ne-li míň.
Fulda Kristal C HP - 64m.
Takže rozdíl 6m. 😉 To jen tak pro zajímavost.
Nebo akvaplaning na 7mm vody: Goodyear UG8 stratí kontakt s vozovkou při rychlosti 81Km/h
Pireli SC3, Nokian WR G3, Fulda a Falken již při 69 Km/h.
A brzdná dráha na suchu z rychlosti 100Km/h : Nokian - 45 m.,
Sava E HP, Bridgestone LM 32 - 49 m.
rozdíl 4m. Pokud tedy před tebou začne někdo stejně výkonný prudce brzdit, doufej, že bude mít delší br.dráhu než ty. 😉 No a pokud bude mít auto a brzdy ještě výkonnější než ty-tak to nepřeju sobě ani jiným :-!
Nebo když ti vleze chodec, třeba děcko do cesty, tam rozhoduje každého půl metru, ne-li míň.
Milenius
To ne, ani nemám zkušenosti z nějakého většího vzorku gum, jel jsem zimní jen (přesný typ si nepamatuju) ContiWinterContact, nějaký Pirelky a Barumky Polaris 1 a 2 a neporozoval jsem mezi nima rozdíl. Je fakt, že nejezdím na krev, ale....
... pouze se snažím říct, že by nám měli dávat nějaké reálné hodnoty, z kterých jdou udělat nějaké závěry. Pokud udělají tabulku, kde jsou nějaké body a nikdo neví, jak to vlastně bodují a připojí k tomu jen slovní popis do 10 slov, tak to nepovažuju za profesionální test. Ty body vůbec neurčují to, jestli pneumatika, která dostane 2 body je opravdu 2x horší než ta, která dostane 4 body. To mlže být třeba rozdíl brzdné dráhy 40m/42m a pokud bude ta druhá 2x dražší, tak si radši koupim tu první, protože ty 2 metry mi za to nestojí, radši si udělám o ty 2 m větší rozestup a první má mnohem lepší poměr cena/výkon. Jasně že hned padne argument, že ty 2 metry mohou někomu zachránit život, ale pořád je to někde jinde než někdo s letníma, který brzdí 60m.
Podle mne tam místo těch bodů mají být konkrétní naměřené hodnoty. A pokud to není změřeno a jen hodnoceno subjektivně očima jezdce, tak to už neberu vůbec. To pak má hodnotu informace jako "Chyť si blondýnu" v autosalonu... Prostě snaha o vytvoření článku, který bude mít čtivost a dotáhne zase nějaké peníze do redakce/autoklubu, nic víc.
... pouze se snažím říct, že by nám měli dávat nějaké reálné hodnoty, z kterých jdou udělat nějaké závěry. Pokud udělají tabulku, kde jsou nějaké body a nikdo neví, jak to vlastně bodují a připojí k tomu jen slovní popis do 10 slov, tak to nepovažuju za profesionální test. Ty body vůbec neurčují to, jestli pneumatika, která dostane 2 body je opravdu 2x horší než ta, která dostane 4 body. To mlže být třeba rozdíl brzdné dráhy 40m/42m a pokud bude ta druhá 2x dražší, tak si radši koupim tu první, protože ty 2 metry mi za to nestojí, radši si udělám o ty 2 m větší rozestup a první má mnohem lepší poměr cena/výkon. Jasně že hned padne argument, že ty 2 metry mohou někomu zachránit život, ale pořád je to někde jinde než někdo s letníma, který brzdí 60m.
Podle mne tam místo těch bodů mají být konkrétní naměřené hodnoty. A pokud to není změřeno a jen hodnoceno subjektivně očima jezdce, tak to už neberu vůbec. To pak má hodnotu informace jako "Chyť si blondýnu" v autosalonu... Prostě snaha o vytvoření článku, který bude mít čtivost a dotáhne zase nějaké peníze do redakce/autoklubu, nic víc.
jazva
Dnes mi prezuli Bridgestone Turanza za Pirelli SZ a neviem ako je to možné, ale na vode sú lepšie a na diaľnici tichšie. Minulá zima na nich bola v pohode. Najazdil som na nich cez 15t km. Nejak som výber neriešil a zobral to, čo mi ponúkol predajca a čo dávajú na autá z výroby. Takže moje poznatky sú trochu iné...
Milenius
U mne také tak, měl jsem jak Polaris 1, tak 2 (ty teď dojedu poslední zimu) a s oběma spokojenost. Vyjel jsem všude, kde i jiní s pneumatikami 2x dražšími zůstali stát. Pravda ale je, že je to i o autě - mám lehký benzín s malým motorem a to je přece jen na sněhu lepší než nějaký těžký mastodont. Možná by na větším autě už nebyly tak dobrý, ale na autě nižší střední a nižší třídy fungují velmi dobře.
Na nové auto jsem chtěl teď taky Barumky, ale nebyly...
Na nové auto jsem chtěl teď taky Barumky, ale nebyly...
JaMM
... ked odporucaju "koupit" Falken Eurowinter, ktore maju najhorsie hodnoty pre vodu a sneh?! Pritom podiel tychto, pre zimu zasadnych parametrov, je k ostanym 50%!
MAP2009
Ale z toho může být válka jak v první třídě základní školy. 😄 Já za posledních šest let používal SZ240, SZ190, SZ210....a vždy to byly velmi tiché gumy se skvělou výdrží. Když je hodně vody tak nejsou moc dobré ale to bude spíš dáno tím že používám v poslední době šířku 315. Jinak nijak nevybočují z vlastností ostatních značek a typů které jsem zatím používal.
Ham.
Modří určitě něco vědí. Moudří zase vědí, že Sotttozera jsou průměrná na sněhu, na vodě blbě brzdí, na suchu dělaj kravál a sjiždějí se nejrychleji ze všech.
britas1
jakou velikost sháníš? mám velice zachovalý a kvalitně ošetřovaný 185/60 r 14
britas1
Slepené saze od pirelli? 8-s zas někdo kdo se vyzná..a nejspíš bys mohl ještě začít s tím jak hrozný jsou italský auta ačkoliv s nima žádnou zkušenost nemáš stejně jako s pirelkama jinak bys takhle nemohl blábolit...ani nemá cenu uvádět relevantní argumenty a zkušenosti s pirelli...nezasloužíš si abych poskytl argumenty pro koupi pirellek....modří vědí 😄
britas1
Já s tebou nesouhlasím, měl sem dlouhá léta polaris 2 v rozměru 185/60 r14 a jsou podle mě naprosto výborný, jediný co se dá vytknout je ostřejší jizda na suchu, zvláště když je tepleji...mají hodně měkkou směs, a huře pak držejí stopu a neposkytují takovou jistotu..ale jak říkám to se týká pouze ostřejší jízdy...při běžné jízdě a při teplotách pod 7 stupnů jsou vynikající a záběr na sněhu? tak ten z vlastní zkušenosti je lepší než u continentálů ts810, výborný - nemaj žádný problém vyjet z 20 cm sněhu a když vám nametou sníh i pod auto do výše prahů..brilantní gumy...alespon já mám takovou zkušenost za 8 zim s nima strávených
MAP2009
Myslím že si vůbec nerozumíme. Méně než zákoná norma přece automaticky neznamená 1-2mm. Nechme to být.
jenik1
Jo je třeba to sledovat a rychle přezout na zimní gumy, do půlky listopadu má být 10 NAD nulou >😒]
britas1
jj, přesně tak, ty reklamace o kterých sem psal byly také na octavii II. Já je mám na autě taky, nehučí sice, ale auto mi tahá na jednu stranu....říkal sem si, že mám poškozený zavěšení nebo něco na nápravě..ale ted sem dal nový zimní gumy a najednou je vše ok....ale nezdá se mi, že by bylo možný, aby něco takovýho dělaly gumy.....???? třeba mohlo být špatný vyvážení kola...ale fakt nevím....moc tomu nerozumim
MAP2009
Zajeď si do Makra. Sháněl jsem pro tátu 13" ba transita a sehnal na eshopu myslím matador asi za 1500,- nejlevnější. V Makru měli v tomhle rozměru ráfku dost variant za pár korun.
Tyrrell
tak Matador jsem z nouze koupil nové a horší pneu dělají snad jen číňani.Ovšem Barum je jen o 5 % lepší než Matador,rovněž vyzkoušeno.Česko-Slovenskou gumu nebrat,možná jen DUREX >😁
kotrix
myslíte, že se v průběhu listopadu trochu zlepší situace na trhu co se týče cen a počtu pneu na skladu? koukám po eshopech po něčem levnějším na feldu, eskimo, polaris, frigo či matadorky, a moc teda nenacházím... ještě mám starý na 3mm, tak jestli na nich nějaký čas vydžet, nebo už se situace nezlepší a tak jako tak budu muset do něčeho dražšího...
MAP2009
Takže se změní směs penumatiky? To do jaké hloubky dezénu je pneumatika použitelná vždy záleží na konkrétním vzoru. Ujišťuji tě že nejsem šetřílek a sebevrah a nejezdil bych na něčem co by nefungovalo. Jinak předepsané 4mm má v Evropě jen Norsko, Finsko, ČR a Švýcarsko....což uznávám jsou státy s přibližně stejným nožstvím a výškou hor a sněžnou nadílkou.
Ham.
Pod 4 mmm už to není zimní guma ale něco co má stejné vlastnosti jako letní guma v zimě.
MAP2009
S tím souhlasím, nicméně kdo dodržuje 4mm? Já tedy ne. Se zimní gumou jezdím do té doby dokud má vzorek a a funguje na sněhu...což je i když pokoříš hranici 4mm. Někde jsem četl, že jsme jediní nebo jedni z mála v EU kdo má takto přísná pravidla na sjetí penumatiky...Když gumy v cca 50 vyměňuji tak z nich slicky rozhodně nejsou.
Emel
No jak říkám, Energy jsou specifické gumy, u ekopneumatik by tě nemělo to co píšeš překvapit. Podle mých zkušeností je první dobrá ekoguma Pirelli Cinturato P7. Pokud nechceš laborovat, je potřeba vzít hlavní produkt, tam by ses spálit neměl... u GoodYearu je fajn Eagle F1, i když na mokru taky není perfektní.
Ham.
Na zimní gumě při dodržení min. 4 mm jde najet 50 t. jen velmi těžko. Nová guma má 8 mm. a u dobré gumy jde tak cca 1,5mm dolů každých 10t. Takže 50t.=slicky.
das_autos
Ty co jmenuješ s nima nikdo chybu neudělá,ale třeba ty michelinky jsou tvrdší tudíž víc vydrží a míň to na nich žere,ale zase jsou hlučnější a míň přilnavý a v těch testech to je jasně vidět.
das_autos
Ty jsi nejspíš koupil nějaký šlupky a jako omluvu zpochybňuješ testy,který vesměs dopadaj furt stejně akorát jiný pořadí na prvních čtyřech místech.
gld
Nenáročnému jazdcovi budú stačiť..ja osobne mám tendenciu v zime jazdiť ako posratý..väčšie rozostupy, do zákrut nabieham jak s hnojom.. a zatiaľ sa vyplatilo.
A keď sa na to cestári vyserú, tak ťa nezachráni ani sebedrahšia guma. Dodnes mám veselý zážitok z prvého skutočne zimného rána (asi pred 2 rokmi): Idem si po meste, zastanem na svetelnej križovatke v mierne klopenej zákrute...a postupne sa na vyleštenej vrstve ľadu zošmyknem na zastávku autobusu. Miestny linkáč miniem doslova o 10 cm a z klopenej zákruty sa vyhrabem striedavo po krajnici a striedavo po prázdnom chodníku. Jediné moje šťastie, že tá zákruta nebola klopená smerom do protismeru. A že aj také skvosty človek nájde.
A keď sa na to cestári vyserú, tak ťa nezachráni ani sebedrahšia guma. Dodnes mám veselý zážitok z prvého skutočne zimného rána (asi pred 2 rokmi): Idem si po meste, zastanem na svetelnej križovatke v mierne klopenej zákrute...a postupne sa na vyleštenej vrstve ľadu zošmyknem na zastávku autobusu. Miestny linkáč miniem doslova o 10 cm a z klopenej zákruty sa vyhrabem striedavo po krajnici a striedavo po prázdnom chodníku. Jediné moje šťastie, že tá zákruta nebola klopená smerom do protismeru. A že aj také skvosty človek nájde.
Slavek-TDM
Argumentu je plna vana. Jednak se dneska gumy vyrabeji vsude mozne a kvalita je kolisava, ackoliv kontrola kvality se snazi to eliminovat. Dal, kazda guma vynika v necem jinym. Napr. Michelin Energy je dobra na vydrz a mozna na spotrebu paliva, ale na mokru je tragicka. GoodYear Hydragrip byly excelentni na mokru, ale po ojeti 50% vzorku byly tak hlucny, ze se to nedalo vydrzet (pouze moje zkusenosti, jiny rozmery z jinyho roku se muzou chovat uplne jinak). A navic vsechny zminovany znacky jsou pomerne drahy (ano, souhlasim, zalezi na velikosti a prodejci, ale v prumeru). Ja bych to tak nepausalizoval. I velky znacce se obcas neco nepovede a naopak i levnejsi znacka muze byt kvalitnejsi (zvlast, kdyz se dela na stejny lince) >😁
MAP2009
Já myslím že testy se dělají hlavně pro prodejnost auto časopisů, čtivost auto serverů a propagaci výrobců pneumatik. Vždy záleží na konkrétním stylu jízdy majitele pneumatik..... Na Pirelli jsem najdezdil vždy přes 50tis km, Michelin to samé. Závěry bych si z toho dělat nedovolil.
Ham.
Micheliny na sněhu bych přirovnal k 3D, 4D, dobrá ovladatelnost, horší trakce (v porovnání s Nokiány), opotřebovávají se nejméně ze všech.
ericn
3D jsem už měl na OII a na suchu i vodě super, jen na sněhu mi přišlo, že klouzali, ale jinak dobrá guma... Nokian mě fakt přesvědčit WR G2 - super neměl jsem nikde problém, jsem teď zvědavej na ty Micheliny na sněhu 😉
Ham.
Tak od toho se dělají testy, aby se proměřily parametry, které řidič při běžné jízdě asi těžko rozezná (brzdná dráha, akvaplanink, trakce etc.). Ale třeba životnost určitě poznáš, třeba Micheliny vydrží víc jak dvakrát vyšší kilometrový proběh než např. slepené saze od Pirelli.
Ham.
GY je jediný který z této čtyřlky neznám. Michelin A4 znám a doporučuji, stejně tak Dunlopy 3D, 4D nebo Contiky 830. Hodně specifický je Nokian, bezkonkurenční na sněhu, šunka na vodě takže do města nevhodný, do hor nejlepší volba.
MAP2009
Jak jinak si vysvětlit že kromě rozdílného hluku nikdy nepozoruji nějaký rozdíl v jízdních vlastnostech u různých výrobců a typu gum ( zkoušel jsem např. pirelli, good year, dunlop, michelin, bridgestone...).
Nicco
Tiez som mal Matadorky a bol som akoze patriot, az kym som sa v zime nesmykol na rovnej ceste zvlnenej od kamionov a nenarazil hlavou o bocne sklo, potom sa mi vyjasnilo a nejakych meciarovskych privatizerov, co nevedia vyrobit poriadnu gumu, nemusim podporovat.
ericn
Po zkušenosti bych Good Year vyrazil, měl jsem je na OII letní NCT5 205/50 R16 z výroby 2 sezony a už nikdy, nerovnoměrně se sjíždějí a ve vyšších rychlostech děsně hučí. Teď mám nové zimní Michelin Alpin 4 a po hučení ani stopy a to jsou to zimáky. Na léto to vidím na Micheliny HP jako mám na MPV nebo Continental.
Co můžu s klidem doporučit - např na MPV 215/55 R16 mám letní Michelin HP Premacy - super gumy, vydrží v pohodě 3 sezony a zimní Nokian WR G2 - odjel jsem na nich 3 sezony v zimě a bomba, dobrý záběr na sněhu, mokru i suchu :yes:
Co můžu s klidem doporučit - např na MPV 215/55 R16 mám letní Michelin HP Premacy - super gumy, vydrží v pohodě 3 sezony a zimní Nokian WR G2 - odjel jsem na nich 3 sezony v zimě a bomba, dobrý záběr na sněhu, mokru i suchu :yes:
_Teddy_
presne taku skusenost som mal s UG7+: prva sezona spokojnost, ale po roku poriadne stvrdli a robili pri jazde robili taky ramus, ze to bolo fakt otravne. Tiez som si myslel, ze to asi loziska odchadzaju...
_Teddy_
Mal som jednu sezonu polaris2-ky, a bol to skutocne nezabudnutelny zazitok. Strhavam sa obcas zo spanku, ked si na to spomeniem! Matador to same v bledo-modrom. Skratka low-end od Continentalu. Niekomu moze stacit, ale kto jazdi v zime v horach, tomu by som to fakt neodporucal. Setrenie na nespravnom mieste...
mysak2
Souhlasím, tyhle pneu jsem měl jako letní na OII když jsem jí koupil. Katastrofa, za jízdy hučely takovým stylem že jsem si několikrát říkal že to snad nemůžou být gumy, že musím mít něco s ložiskama, nebo s převodovkou. Vše se vyřešilo když jsem tam dal zimní TS 830,v tu ránu bylo ticho
_Teddy_
Myslim ze pred dvoma rokmi sa stala taka vec pri teste zimnych pneumatik: v jednom rozmere michelin alpin a4 exceloval (tusim prve alebo druhe miesto), lenze v druhom testovanom rozmere ich museli vyradit z hodnotenia.
V popise k testu to popisali velmi kulantne asi tak, ze rozdiely medzi jednotlivymi styrmi pneumatikami boli prilis velke na to, aby slo o bezny rozptyl vlastnosti. Este mam kdesi ten casak odlozeny! A bud si isty, ze naozaj nieco objavili. Inak by neriskovali, ze pravne oddelenie michelinu ich roztrha na kusy za poskodzovanie dobreho mena... 😄
(btw, sam mam A4-ky, ale kupil som ich o rok neskor, to uz bolo v teste vsetko "koser")
V popise k testu to popisali velmi kulantne asi tak, ze rozdiely medzi jednotlivymi styrmi pneumatikami boli prilis velke na to, aby slo o bezny rozptyl vlastnosti. Este mam kdesi ten casak odlozeny! A bud si isty, ze naozaj nieco objavili. Inak by neriskovali, ze pravne oddelenie michelinu ich roztrha na kusy za poskodzovanie dobreho mena... 😄
(btw, sam mam A4-ky, ale kupil som ich o rok neskor, to uz bolo v teste vsetko "koser")
gld
..obúvam matadorky >😁
A vy bratia by ste mali brúsiť barumy. Alebo snáď myslíš, že euroborec vo Vladivostoku uvažuje medzi Kamou a Pirelli? 😉
A vy bratia by ste mali brúsiť barumy. Alebo snáď myslíš, že euroborec vo Vladivostoku uvažuje medzi Kamou a Pirelli? 😉
gld
Známy čo robí inštruktora v autoškole mi rozprával slušné horror story o michelinkách. Možno tie drahé modely sú ok, ale "už od" budgetové typy by som zďaleka obišiel.
gld
malo by podstatne viac miesta v interiéri..
Dnes sa autá robia na veľké kolesá, s tým nič nenarobíme. Ako s každou módou, aj táto prejde. Pri pohľade do histórie to zďaleka nie je prvý cyklus zväčšovania/zmenšovania rozmerov kolies.
Dnes sa autá robia na veľké kolesá, s tým nič nenarobíme. Ako s každou módou, aj táto prejde. Pri pohľade do histórie to zďaleka nie je prvý cyklus zväčšovania/zmenšovania rozmerov kolies.
Milenius
To je jediné dostupné hodnocení, jiné jsem nikdy neviděl a ani v časopise. Místo té nesmyslné tabulky tam místo těch bodů mají být přímo naměřené metry apod. Další komentář pak není třeba.
Ten test je zde: [odkaz]
Tím nechci říct, že je jedno jakou gumu koupit, ale tyhle testy rozhodně o ničem nevypovídají. Přirovnal bych je ke studiím o globálním oteplování, tam taky nikdo neví, jak k výsledkům "vědci" dospěli, ale určitě vědí, že za 20 let roztají celé Himalaje.
Ten test je zde: [odkaz]
Tím nechci říct, že je jedno jakou gumu koupit, ale tyhle testy rozhodně o ničem nevypovídají. Přirovnal bych je ke studiím o globálním oteplování, tam taky nikdo neví, jak k výsledkům "vědci" dospěli, ale určitě vědí, že za 20 let roztají celé Himalaje.
britas1
Pravděpodobně to tak bude....například letní bridgestony potenzy re050.....někdo je s nima velmi spokojenej a nemuže si je vynachválit a jiný je nenávidí a jako dukaz objektivity je i fakt, že v některých případech byla uznána záruka - v případech kdy byly pneu dodány na vuz z výroby a pneu vyměněny, jeden majitel dokonce uváděl, že technici v autorisovaném servisu se domnívali že je problém se zavěšením kola...za vše mohla guma...
das_autos
Blbec je ten co šetří na pneumatikách a co ušetří za vejkend propije v putice.
Emel
Nějaký argument?
Samozřejmě že i Goodyear dělá třeba all season pneumatiky, které všeobecně nestojí za moc... nebo ekopneu jsou taky rizikové. Pokud ale koupíš dobrý model ve standardní kategorii, neměl bys litovat... nebo?
Samozřejmě že i Goodyear dělá třeba all season pneumatiky, které všeobecně nestojí za moc... nebo ekopneu jsou taky rizikové. Pokud ale koupíš dobrý model ve standardní kategorii, neměl bys litovat... nebo?
_Teddy_
To co tu vidis je len konecne poradie a taky maly "vycuc" z celeho testu. Viac najdes na webe adac/oamtc (tam je vacsinou daky ten stlpec textu ku kazdej pneumatike), a este viac v tlacenych casopisoch, ktore vydavaju a posielaju svojim clenom (napr. oatmc: auto-touring). Tam to mas popisane ovela lepsie, vysledky aj metodiku, takisto aj iformacie preco niektore pneumatiky v testoch neboli, alebo z nich museli byt vyradene.
Je to asi aj dost logicke, ze clenovia daneho autoklubu dostanu z tych testov najviac informacii. A tie rozdiely v brzdnej drahe medzi poslednym a prvym byvaju podstatne vacsie!
Je to asi aj dost logicke, ze clenovia daneho autoklubu dostanu z tych testov najviac informacii. A tie rozdiely v brzdnej drahe medzi poslednym a prvym byvaju podstatne vacsie!
_Teddy_
Kedysi bol na toto clanok, respektive to bolo vysvetlene hned pri teste adac/oamtc/tcs: ten isty typ pneumatik (mysli sa tym oznacenie od vyrobcu) ma pri roznom rozmere disku/pneumatiky rozne parametre😒br />
- konstrukcia behuna (ina sirka pneumatiky, vyska, zatazovy index)
- dezen (takisto dane sirkou)
- zlozenie zmesi (toto sa lisi aj medzirocne, dokonca niekedy aj niekolkokrat za rok!)
Stalo sa uz aj to, ze ta ista pneumatika (nielen typ, ale aj rozmer) bola pred rokom vyborna, a teraz v teste prepadne, pretoze sa dobre predavala tak vyrobca kdesi nieco "zoptimalizoval" (rozumej: usetril) na vyrobnom procese. Tiez niektori vyrobcovia skusaju take finty, ze na zaciatku sezony (jun-jul/cerven-cervenec) kedy sa kupuju pneumatiky do testov) daju ine zlozenie zmesi, ako v zime (november/listopad), kedy sa ich najviac predava. Opat s cielom znizit vyrobne naklady. Alebo ze vyrobca doda roznym predajcom pneumatiky z roznej zmesi. Na testy sa kupuju pneumatiky nahodne v roznych obchodoch (tiez vyrobene v roznych tyzdnoch) nie vsetky 4 naraz v jednom, a stane sa obcas, ze zo styroch rovnakych pneumatik na aute pocas testu dostanu velmi rozdielne vysledky. Atd, atd.
Raz som sa na tychto testoch osobne zucastnil, a technici z adac/oamtc nam rozpravali cele pribehy o tom, ako sa pneumatikarske koncerny pokusaju podvadzat. Niekedy koli tomu musia pneumatiky komplet z testu vyradit...
- konstrukcia behuna (ina sirka pneumatiky, vyska, zatazovy index)
- dezen (takisto dane sirkou)
- zlozenie zmesi (toto sa lisi aj medzirocne, dokonca niekedy aj niekolkokrat za rok!)
Stalo sa uz aj to, ze ta ista pneumatika (nielen typ, ale aj rozmer) bola pred rokom vyborna, a teraz v teste prepadne, pretoze sa dobre predavala tak vyrobca kdesi nieco "zoptimalizoval" (rozumej: usetril) na vyrobnom procese. Tiez niektori vyrobcovia skusaju take finty, ze na zaciatku sezony (jun-jul/cerven-cervenec) kedy sa kupuju pneumatiky do testov) daju ine zlozenie zmesi, ako v zime (november/listopad), kedy sa ich najviac predava. Opat s cielom znizit vyrobne naklady. Alebo ze vyrobca doda roznym predajcom pneumatiky z roznej zmesi. Na testy sa kupuju pneumatiky nahodne v roznych obchodoch (tiez vyrobene v roznych tyzdnoch) nie vsetky 4 naraz v jednom, a stane sa obcas, ze zo styroch rovnakych pneumatik na aute pocas testu dostanu velmi rozdielne vysledky. Atd, atd.
Raz som sa na tychto testoch osobne zucastnil, a technici z adac/oamtc nam rozpravali cele pribehy o tom, ako sa pneumatikarske koncerny pokusaju podvadzat. Niekedy koli tomu musia pneumatiky komplet z testu vyradit...
Emel
Přesně jak jsem tu psal pod článkem o přezouvání - Continental, Dunlop, Goodyear a Michelin jsou stálice, u těchto značek vlastně nemůžeš udělat chybu.
Emel
To není žádná hloupá móda 😄. Auta rostou, jezdí rychleji a mimo jiné třeba potřebují větší brzdy.
Může tě ale těšit, že dnes koupíš řekněme 16-17" gumy za stejnou cenu, jako před deseti lety ty 14-15".
A to nemluvím o tom, jak by takové Mondeo na 14" vypadalo...
Může tě ale těšit, že dnes koupíš řekněme 16-17" gumy za stejnou cenu, jako před deseti lety ty 14-15".
A to nemluvím o tom, jak by takové Mondeo na 14" vypadalo...
mysak2
Ono to bude asi tak že rozdíly v pneumatikách různých výrobců jsou ale, většina řidičů nejezdí rally a tak ty rozdíly při běžné ani nijak nepocítí. Dá se souhlasit s příspěvkem kde se píše že se uvádí bodování od nejlepšího k nejhoršímu ale už se nedozvíme jestli vítěz má životnost třeba 60.000km a nejhorší třeba 57.000. V těch testech taky značně záleží na tom jaká je konkurence nebo-li jaké pneumatiky se v tom testu sejdou. Potom snadno je jeden typ pneumatiky v jednom rozměru první a v jiném testu a jiném rozměru třeba až 5.
krultheking
kdy byl tohle normalni rozmer pro auta stredni tridy
dnesni hloupa moda obrich rafku je neumoznuje pouzit ani alternativne
dnesni hloupa moda obrich rafku je neumoznuje pouzit ani alternativne
Milenius
Nevím, proč z nás pořád dělají blbce. Nějaké bodové ohodnocení je naprosto k ničemu, jednak jde snáze zmanipulovat a jednak vůbec nic neříká. Když už měří třeba dráhu brzdění, tak to mají udávat přímo v metrech. Ale ono by se jim asi moc nehodilo do krámu, když by zjistili, že vítěz zastaví jen o metr dřív než ten poslední. Tyhle testy jsou naprosto k ničemu. Kdybych jeden takový napsal, tak mi ani nikdo nemůže vytknout, jestli jsem ho dělal nebo ne. A už vůbec ho niko nemůže zopakovat, protože nikdo nezná pravo metodiku (ten popis co dávají není popis metodiky, ale blábol). Takhle to zavání tím, že vyhraje ten, kdo dá víc peněz.
Giorgio
Taky nechápu, jak může mít sava výborné výsledky ve 13'' a 15'' a ve 14'' být až na konci, nicméně testy jsou jedna věc, praxe a zkušenosti jiná, za mě i na 14'' jsou OK, a to reálně jezdím ve všech těch třech rozměrech.
Giorgio
No vidíš, já mám zkušenosti úplně jiné. Sava Eskimo S3 používám na třech autech, zkušenosti s rozměry mám 155/70 R13, 175/60 R14 a 195/60 R15. Co se provozních vlastností týče, tak se velmi rychle opotřebovávají (na dálnici mizí před očima), nejsou zrovna nejtišší a subjektivně si myslím, že vlastnost směsi se začíná citelně zhoršovat už třetí sezonu. Nicméně na sněhu a ledu výborné. Vybíral jsem je kdysi kvůli testům 13'', kde skončily za continentalkami při poloviční ceně. Letos dostaly v 15'' v testu Autoklubu ČR druhé místo. Za mě savy :yes: . Na fabiích jsem jezdil barumky, matadory a teď micheliny. Barum byla hrozná na ledu a na sněhu nic moc, ale na suchu celkem tichá. Matadory, to bylo to nejhorší - otřesný hluk a nehodily se do žádného počasí. Micheliny vydrží a jsou tišší, to je jejich plus, ale na sněhu na tu savu nemají, led tak nastejno.
mysak2
Zimáky to je věčné téma. Já jsem měl na golfu IV Continental Conti Winter Contact TS 810 rozměr klasika 195/65 R 15 91 T.Měl jsem ho tam 4 roky a max. spokojenost jak s jízdníma vlastnostma tak i co do životnosti. Po 4 zimách měly ještě cca 60% vzorku. Letos jsem na Octávii II obul Continental Conti Winter Contact TS 830 ve stejném rozměru, tak jsem zvědav jak na tom budou.
Jen mě zaráží proč jeden typ pneu je v jednom rozměru vítěz a v jiném rozměru propadák. Vím že to tak prostě je ale proč??? Každopádně ale platí, že pořád lepší nějakej zimák než letňák.
Jen mě zaráží proč jeden typ pneu je v jednom rozměru vítěz a v jiném rozměru propadák. Vím že to tak prostě je ale proč??? Každopádně ale platí, že pořád lepší nějakej zimák než letňák.
KANKUNEN
Mnohem důležitější než kvalita gumy je teplota sněhu. Kolem nuly to klouže nejvíc.
Tchánovi jsem koupil na Octávku Pirellky, po roce ztvrdly a jsou horší než Kormorany.
Tchánovi jsem koupil na Octávku Pirellky, po roce ztvrdly a jsou horší než Kormorany.
Jelass
Mám zkušenost s Savama, nikdy víc, ani letní ani zimní, Firestone WintrHawk I skvělá guma, výdrž 3 sezony, velmi jistá až do konce, i pod 4mm, teďka druhou sezonu Fulda. Tolik rozměr 165/70 R14, proto jsem Fuldy objednal i na rozměr 205/55 R16 91H, tak uvidíme jak dopadnou tam. Tam byly nasazeny Nokiany WR, výdrž 4 sezony, taky skvělé vlastnosti, ale cena trochu jinde, vím, že na gumách není dobrý šetřit, ael holt je teďka situace taková.
bergijosef
Je zajímave,že u Adactu vždy vítězí Continental. Čím to asi je ? 😄
Když se mrknu do zámoří tak ty testy dopadají úplně jinak. Podle mě, jakékoliv tyto testy jsou hodně neobjektivní. V dnešní době kdy každá firma kopíruje od druhé rozdíl ve kvalitě normální člověk určitě nepozná. Jenom se ta guma lepší prodává když ma punc vítěz testu. 😄
Když se mrknu do zámoří tak ty testy dopadají úplně jinak. Podle mě, jakékoliv tyto testy jsou hodně neobjektivní. V dnešní době kdy každá firma kopíruje od druhé rozdíl ve kvalitě normální člověk určitě nepozná. Jenom se ta guma lepší prodává když ma punc vítěz testu. 😄
wolff
Na jednom autě Falkeny, na druhém Pirelli 190 Snowcontrol...
Co dodat?
Falkeny se sice víc sjíždějí (takže mi vydrží max ty 4 zimy), ale na silnici sem všude na sněhu vyjel, přičemž na suchu se ty gumy chovají jako slušné letní. Na vodě bez problémů. Fakt je ten, že to není zimní guma - horská, ale spíše opravdu pro evropskou městskou zimu. vyjede se s tím sice všude, ale přeci jen s horským vzorkem to pude snáz.
Pirelli na sněhu perfektní, na suchu dobrý a hlavně se vůbec nesjíždějí...
Fakt je ten, že se směsi mohou lišit, stejně tak jako ty testované kusy mohou být různě uleželé (já už ty gumy na obou autech budu mít poslední zimu)... Ale zásadní věc je asi tato... Rozhodně bych neviděl ty Falkeny až tak mizerně, stejně tak jako nesouhlasím s opotřebením u Pirellek.
Co dodat?
Falkeny se sice víc sjíždějí (takže mi vydrží max ty 4 zimy), ale na silnici sem všude na sněhu vyjel, přičemž na suchu se ty gumy chovají jako slušné letní. Na vodě bez problémů. Fakt je ten, že to není zimní guma - horská, ale spíše opravdu pro evropskou městskou zimu. vyjede se s tím sice všude, ale přeci jen s horským vzorkem to pude snáz.
Pirelli na sněhu perfektní, na suchu dobrý a hlavně se vůbec nesjíždějí...
Fakt je ten, že se směsi mohou lišit, stejně tak jako ty testované kusy mohou být různě uleželé (já už ty gumy na obou autech budu mít poslední zimu)... Ale zásadní věc je asi tato... Rozhodně bych neviděl ty Falkeny až tak mizerně, stejně tak jako nesouhlasím s opotřebením u Pirellek.