;-) První Čína koupí SAAB,pak Evropu a už je jen krůček k zabrání celého světa. Nebude potřebovat ani válku ani ty čepice. Stupidní kapitalistický nenažraný systém se položí sám. :-!
Částečně SOUHLASím ;-)
Možná by šlo říci, že všechny "moderní" ekonomické teorie jsou "jen" teorie, nicméně to na co se odkazuji já je MATKA všech ekonomických teorií, vzniklá v předminulém století ve FREUDově Vídni, pracující jak se základními ekonomickými myšlenkami, kombinuje je však s filozofií a právem a pracuje tak jako jedna z mála (dle mne jako jediná) s REALITOU našeho světa a (zřejmě) jí PLNĚ "pokrývá" (nebude náhoda že v posledních letech při krizi se k ní "najednou" vrací/na ní odvolává spousta ekonomů.. :-)
VELMi zjednodušeně - musíme (DŮSLEDNĚ) dodržovat jednoduchá základní pravidla, jakékoli "umělé" zásahy budou mít nakonec (dříve či později) negativní vliv, často ještě VĚTŠí než původní problém, který měly řešit..
Je to prostě takové "doladění" obecně známého a používaného rčení ADAMa SMITHe o "Neviditelné ruce trhu" (která je mnohem "rozumější" a "opatrnější" a přitom "silnější" než vliv/ruka státu..
OMLOUVÁM se za tolik "s auty NEsouvisejícího" textu - ale myslím si/domnívám se, že kdyby obyvatelé téhle planety důsledně žili podle těchto "pravidel", bylo by (všem) možná až VÝRAZNĚ "lépe" ;-)
PS: Stavba "hladové zdi", dálnic a dalších státních zakázek HITLERem v Německu apod. "nejsou s dannou teorií v rozporu"!
(současné činy politiků od českého Špidly po tenhle týden Sarkozy(ho) a MERKELové .. stejně jako za velkou louží OBAMY.. bohužel ANO :-|
No nevím... Nebýt v USA moudrého Roosevelta a jeho New Deal, možná by druhá světová válka vypadala úplně jinak. I zhroucené Německo postavily na nohy státní zásahy a zakázky a ne soukromé iniciativy.
Ekonomické školy mi nic neříkají, neboť v souhrnu jsou to jen teorie... reálný svět je vždycky mimo jejich popisy.
Tedy doufám že si to pamatuji dobře (a kdyžtak se po nějakém článku podívám), ale když ZAČALY potíže firmy, tak švédská vláda (místo aby věcem nechala "přirozený průběh" - je to sice větší, nicméně normální soukromá firma) nejdřeíve sice odmítala, ale mám pocit že pak v rámci udržení pracovních míst "pomohla".
PS: No a jak je asi z mých ostatních příspěvků jasné, já jsem PROTI takovýmhle zásahům (existují samozřejmě výjímky, ale i ta mají "svá pravidla"..
[odkaz]
NEjsem si jista, ale Saab pak od někoho (= myslím od švédské vlády) dostal "podporu" poté/při tom když ho převzal Spyker? Mám alespoň pocit..
Tak už nemám jen "pocit" (ten druhý odkaz mi ale nějak nejde), švédská vláda se 10 1/2 miliardami (kč) ZARUČILA za půjčku Spykeru na "znovurozjetí" výroby...
Narozdíl od tohoto zřejmě předek k nezdaru odsouzenému pokusu, bych SAABu v čínských rukou "dávala šanci"
Tak je PRAVDA, že s "dostatečným" kapitálem se i tohle dělá nějak "příjemněji" ;-) ale jinak bych tam rozhodně PŘÍMOU souvislost NEviděla :-)
PS: Vlastně přesně obráceně - tam kde je kapitálu MÉNĚ bývá vnoučat VÍCE a naopak ;-)
Jak svedska vlada zasponzorovala prvni vlnu krachu Saabu? Je klidne mozny, ze to tak bylo a ja to prehlid ci zapomnel - proto bych ti byl vdecny, kdybys nahodila nejaky link na prislusnou zpravu.
NE! Je mi líto, čím více se politik do ekonomické situace "plete", tím HŮŘ :no::-|
PS: Viz třeba aktuální "hatlamatlapatla" POLITICKÉ řešení dluhů Řecka (hůř to snad ani nešlo ;-\
Protože první vlnu krachu SAABu přece švédská vláda "zasponzorovala" (a jeho - dle mne NEsmyslné/NEmající šanci - předání SPYKERu "posvětila" :-|
PS: Jinými slovy VEŠKERÉ peníze od prvních problémů firmy do SAABu vynaložené byla "bubost" (popravdě takhle NEsmyslně politici "pomáhali/-jí" i evropským bankám ;-\
PPS: Je tady někdo, kdo čekal že maličká firma Spyker zvládne "oživit" a "do původní formy vrátit" (dlouhodobě podfinancovanou a množstvím manažerských chyb špatným směrem vedenou) firmu SAAB?!? ;-)
Propojení samozřejmě nese (logicky) větší "rozsah nákazy"..
I když s tím asi nebudete souhlasit, tak ano - i dřívější krize ukázaly, že nebýt politiků vše by se asi vyřešilo rychleji a pro lidi asi i "snadněji" - ty pokusy o nějaké "dobré úmysly" narovnání situace spíš oddálí..
PS: Jsem (totiž) DŮSLEDNÁ zastánkyně teorií CARLa MENGERa (a Rakouské ekonomické školy ;-)
To, co pises, zni logicky, ale v praxi to tak nefunguje. Aby megavyrobci jako BMW, MB, VW a dalsi nahradily vypadek maloseriovy automobilky jako je Saab, nepotrebuji nikoho prijimat, stavet zadny tovarny, kancelare ani dealerstvi. Pro ne je tech par tisic aut rocne, jakozto teoretickej podil na byvalych prodejich Saabu, na urovni statisticky chyby ve vyrobe. Naopak dokud je Saab samostatnou automobilkou, musi zivit celej komplexni retezec od dodavatelu az po prodejce, at uz jsou prodeje sebemensi. Z hlediska zamestnanosti je to tedy pro ekonomiku mnohem vyhodnejsi (nabizi se treba paralela s malymi prodejci potravin, kteri v souhrnu zamestnaji nasobne vic lidi, nez jeden hypermarket, kterej je dokaze vsechny nahradit).
Jak se krize dovede sama ozdravit, ukázala třicátá léta... a pak i sedmdesátá... Čím více se svět propojuje, tím horší jsou dopady událostí, které by dříve měly jen lokální význam.
Jistě... odjet za prací, nechat rodiny doma, vídat je párkrát do roka... Perfektní základ k tomu, aby nás bylo ještě méně a kolečko úpadku se roztočilo rychleji. Nebudou rodiny, nebudou děti, nebude mít kdo vydělávat na starší generace... ale hlavně, že já se teď budu mít pár měsíců dobře a můžu si koupit to, to a to...
..kdopak uz se uci cinsky? pripravenym stesti preje!
no a ted vazne: vzdyt uz se to davno deje a vadi to nekomu? Vzpominam si, kdyz Skodovku koupilo VW, tak se povidalo "nemci se vratili", "koupi si nas tu vsechny", "a ted vyzenou oni nas ze Sudet".
..ale pro jistotu, cinsky se uz ucim, zatim co nemcinu pomalu zapominam ;-)
No tak zacnou migrovat za praci jinam. Ve Vidni, kdyz potkas cecha, tak na sobe na 90% bude mit monterky. Je to nekomu divny? Neni. U nas potkas mraky ukacek a polaku treba. No tak holt zlaty cesky pracovity rucicky zvykly na automotive sednou na vlak a pojedou ty fauve bouchat treba do Ciny. A tem, co se nebude chtit, tak maji moznost se pripojit mezi ukacka a polaky. Migrace za praci je uplne normalni - akorat tady u nas se to moc neresi - zatim. Az ty fabriky v Evrope zavrou, lidi se to nauci taky no. I kdyz spis to asi dopadne tak, ze budou nekde rvat po ulicich, at to vyresi nekdo jiny za ne.
Tady se JEDNOZNAČNĚ shodneme (kdo byl ten "xvy*tř" který řekl "zdroje tu jsou" a půjčil si sto tisíc milionů - ne na investice, ale na dávky aby si lidé mohli "žít nad poměry"? :-)
On je to po pádu železné opony trend celé Evropy, ale v česku mi to půjčování přišlo až "příkladně" NEsmyslné (placená tříletá mateřská dovolená atd. - to si snad nedovolili ani komunisté ;-)
NEchci to "porevoluční" dění v Evropě v žádném případě omlouvat, ale je fakt že se "spojovaly/ekonomicky vyrovnávaly" dvě VELMi rozdílné poloviny kontinentu a to se na "celkovém dění" asi také odrazilo. Osobně zastávám názor volající po SILNÉM OMEZENí pravomocí politiků (to že "vládnou" Evropské centrální bance atd. je skoro "katastrofální") a "on si s tím trh poradí"..
Dobrou :-)
díváš se na to ze špatné strany. On je hlavní problém v tom, že pokud se začnou automobilky přesouvat do Číny, nebo do jiné země s levnou pracovní silou, tak v Evropě nemáme čím zaměstnat masy lidí, kteří nic jiného než manuální práci nezvládnou. A rozhodně to není jen jejich problém, ale i náš - my je potáhnem z našich daní, které nám budou naše vlády stále víc a víc zvyšovat. A co z těch zbylých peněz koupíme? Auto vyrobené v Číně? Ne ne, maximálně dvoukolák a osla.
Nic proti, ale tohle jsem čekal :-) Prvotní příčina je v klasickém žití nad poměry, často skloňované, ale je v tom podstata. Tím, že jsme uměle zvedali cenu práce, která mnohdy přeskočila efektivitu a hodnotu toho samotného výtvoru, tak tím jsme si způsobili řadu problémů. Sociálnost Evropy, dluhy států je populární téma až se nedaří, ale to je trochu pozdě. No a to, že došlo k přesouvání výroby je toho následek, nikoliv příčina, prostě jsme Asii nemohli v ceně práce konkurovat, tak vysokou efektivitu nemáme. Státy jižní Evropy jsou toho krásným příkladem a myslím, že to jednou vstoupí do učebnic ekonomie stejně jako velká deprese, New Deal atd...
Dobrou ;-)
Velmi zjednodušeně - zvyšující se nezaměstnanost, rsp. "nezaměstnatelnost" velkých skupin (mladých) obyvatel..
Už to nějakou dobu "ví" v Americe, dnes to už docela "ve velkém" znát i v Evropě. Je spousta míst na které sháníme lidi, ale zájem o ně mají jen (jedno zda legálně či nelegálně) pracující cizinci a současně roste počet lidí (třeba hned po škole), kteří nemají šanci na "odpovídající" uplatnění..
Prostě "znalostní ekonomika" dobře zní (a SAMOZŘEJMĚ by společnost - třeba v česku - MĚLA jít tím směrem .. což vám při každých volbách zopakuje jeden každý politik, skutek ale utek - reálná kvalita školství v česku ... no to budete vědět sám :-) ), ale příliš velký přesun výrob do "třetích zemí" je minimálně "téma k diskuzi" - např. pro Čínu bylo JEDNOZNAČNÝM přínosem, pro skupiny ve vyspělých státech PROZATÍM také, pro většinu obyvatelstva těch států ale už začíná být spíš problémem (styl kam jsme došli, tedy že je nutné vyměnit výrobek týden po záruce totiž zřejmě došel ke svými limitům a "optimální" to rozhodně NEní).
Máme oboje, příklad je Německo kde se toho vyrábí pořád dost. Takže mít znalostní ekonomiku opravdu neznamená nemít výrobu :-) Nerad bych z toho tady dělal dlouhosáhlou debatu, ale zajmalo by mě proč je to chyba a jaké jsou ty důkazy ;-)
Ten problém se ti zdá v kontextu našich schopností, ale vem to tak, že velká část lidí na planetě je negramotných nebo umí úplné základy našich znalostí, takže o nějaké efektivitě práce nemůže být řeč. Pokud Saab nebo jiná automobilka vyrábí v Asii, tak zákazníka stejně zajímá kvalita a až potom "made in", na Japonské auta už jsme si zvykli, na Koreu pomalu taky a teď bude Čína. ;-)
podle mě je to lepší, když krachne. Jeho místo zastoupí jiná evropská automobilka, tj. co neprodá Saab, o to víc prodá BMW, VW, MB atp. Tj. tyto automobilky musí zvětšit výrobní kapacity=přijmout lidi. A navíc se nedostane knowhow do nesprávných rukou, tj. "konkurenci".
ono by bylo hezké, kdybysme odstěhovali všechny ty smradlavé továrny někam do Číny a my tu dělali jen tu čistou práci. Jenže 80% lidí na tohle prostě nemá. Ne každý má vlohy na to, aby bádal, vyvíjel, programoval, designoval, řidil lidi. Spousta lidí umí dělat jen rukama a někdy ani to ne. Když si vzpomenu na lidi, kterým jsem jako brigádník šéfoval ... škoda slov. Jsem jim udělal podrobný manuál co mají dělat, dvakrát jsem to s nima prošel a stejně při kontrole jejich práce jsem zjistil, že z toho chápou prvních pět bodů, protože na ty další nemají mentální kapacitu.
PS: znalostní ekonomika je k prdu, pokud to šikmoočka budou mít možnost beztrestně obšlehnout, nebo zalevno nakoupit.
Musím se maličko vložit. Ano potřebujeme ZNALOSTNí, ale TAKÉ (alespoň částečně) VÝROBNí ekonomiku! S názorem že se bez ní obejdeme NEmohu souhlasit (to si mnoho ekonomů myslelo poslední 2-3 desítky let - a možná se to ještě účí ve školách) teď už ale máme de facto i DŮKAZy, že "100% přenos výroby" jinam bylo sice "dočasně zajímavé" a výnosné (a pro minoritní skupiny obyvatel i VELMI VÝNOSNÉ), ale (pro většinu/pro celek/pro státy) je to CHYBA..
To co tady zmiňuješ se jmenuje protekcionismus a mimo jiné to způsobilo velkou depresi ve třicátých letech. Dnes je svět mnohem propojenější, takže byť uzavření celé Evropy by bylo téměř fatální a to i pro automobilky. Pokud se bude číňan dobře starat o Volvo/Saab nevidím v tom problém a to i za cenu pracovních míst. Nepotřebujeme výrobní ekonomiku, ale znalostní, takže továrny v Čině opravdu problém nejsou. Větší problém číny je neprůhlednost a nerespektování duševního vlastnictví. No a pokud ti jde o participaci na zisku čínských firem, můžeš nakupovat jejich akcie.
Částečně jsem vám (omylem) odpověděla vedle v 00:02 - pardon :-|
Možnost výběru sice stále existuje, má to ale velké ALE. Takhle vybírat si může "výrazná menšina", naprostá VĚTŠINA musí volit (alespoň zčásti) dle CENY (a v tu chvíli .. ale to je vám jasné..
Už jsem to tu psala v souvislosti s auto. Doba kdy si "normální" člověk celkem "no problem" mohl koupit řekněme "něco s ŠESTIválcem" skončila, auto pro "normální" lidi budou čím dál víc "unifikovaná" (myslím tím "nijaká" - prostě krabice na 4 kolech) a Auta s velkým a budou brzy jen pro "movité a movitější"
PS: Prostě ROZDÍLy mezi "obyčejnými" a BOHATÝMi se ZVĚTŠí
PPS: Jak jsem psala ve vedlejším příspěvku, šanci ještě MÁME.. ;-)
Také stručně - ano ;-)
PS: Na druhou stranu, když krizi konečně přestanou "řešit" politici (patřím k těm kteří ekonomickou krize považují JEN za "samoozdravný" proces), tak ještě MÁME šanci :-)
Evidentne nechapes soucasnej stav - pokud ho nekoupi Cinan, Saab zdechne a vsechny pracovni prilezitosti s nim spojeny taky. Koupe Cinanem tedy muze Saabu a potazmo evropsky ekonomice jedine pomoct - prinejhorsim tim, ze ztratu pracovnich mist oddali (nez se vse presune do Ciny), v lepsim pripade ji zmirni (v Evrope zustane aspon vyvoj a nejaky kancelarsky krysy) a v idealnim pripade ji zabrani (evropsky fabriky budou zasobovat evropskej trh a cinsky kapacity se pouzijou na expanzi - takhle to ma v planu Volvo).
Já tedy naštěstí MÁM "plat (skoro) jako v Německu" ;-)
A s tím brajglem atd. souhlasím - koukám že jsem OMYLem částečně odpovídala na váš i eLzyx(ův) příspěvek současně, tak si ho prosím přečtěte, děkuji :-)
Také doufám že mé oblečení (High a Prada) se NEvyrábí v Číně ;-)
NEmusíte mi vysvětlovat "ekonomické toky" (to je moje profese :-) ) a MŮJ NÁZOR je, že i když postupný přenos veškeré výroby do Číny probíhajjící poslední desetiletí vypadá výhodně, tak v konečném důsledku na něj (my evropané a američané) TVRDĚ doplatíme..
Už teď je nezaměstnanost NEzdravě vysoká, neb práce je (zjednodušeně řečeno) buď pro "ultravysocekvalifikované", nebo pro "pomocné síly" - pro "normální" lidi ne. Evropa a Amerika sice stále mají VELKÝ technologický náskok, to ale ty statisíce a miliony "normálních" přiměřeně inteligentních a schopných lidí asi moc NEzajímá, že ..
Trošičku VÍM co to znamená vyrábět v Evropě a CHCI aby to tak zůstalo, nicméně to o VELKÝCH požadavcích na platy a MENŠí pracovní morálce evropanů - to je prostě FAKT :-|
PS: Téma "brajgl a vyrábí se zbytečně a plýtvání surovinami" je na dlóóóuhou stať, nicméně SOUHLASím - kvalita (všech) výrobků šla výrazně dolů (abychom si týden po záruce mohli koupit to samé znovu..
Nepatri to sem, tak jen strucne - bez Evropy a USA by to Cina mohla z fleku zabalit, naopak to ovsem neplati. Proc? Protoze celej cinskej ekonomickej zazrak je postavenej na exportu na Zapad, kdyby jeho nebylo, tak ma prumernej Cinan porad tu misku rejze na den - vsak se podivejte na "silu" jejich domaciho trhu, ten by je neuzivil ani nahodou. Tim samozrejme nerikam, ze extremne hypertrofovanej domaci trh zbesile importujici vse jako je tomu treba v USA je nejakej ideal.
Mimochodem Cina se chce na zachrane Evropy podilet nikoliv z velikasstvi, natoz nejaky altruismu, jde jim jenom o to, aby jejich hlavni odbytiste dal pohlcovalo jedinej motor jejich ekonomiky - export. Ve zkratce Cinan uvazuje takto: "dam Evropanovi cast toho, co jsem na nem predtim vydelal, abych na nem mohl vydelavat dal, protoze jinak jsem v *".
Chlapici ze Spykeru to rozhodne nefinancovali z vlastnich zdroju, nad rozlitym mlikem splace nejaka banka. A ourada pres hodnoceni rizik asi dostane padaka.
S tím počtem válců to je (bohužel) trend, to se bude týkat VŠECH výrobců (kterého dříve a později je myslím - do jisté míry - i náhoda/"souhra okolností").
Nicméně když porovnám minulé Volvo S40 2.5 T které jsem měla půjčené a kamarádčino S60 minulé generace, tak je fakt že "spoření na materiálech v interiéru" JE vidět/cítit..
Na druhou stranu, Volvo jako "domácí" automobilka v zemi s počtem obyvatel "Evropa + Amerika krát 2" je "odsouzeno" k(e komerčnímu) ÚSPĚCHU - jeho celkové počty prodaných vozů (skoro určitě jen) POROSTOU ;-)
PS: A je docela pravděpodobné, že Saab po desetiletí stagnace a úpadku čeká (zřejmě) osud podobný Volvu, tedy RŮST - a (skoro) nikomu o NIC jiného NEjde..
jaksi ti nedochazi to nejdulezitejsi. Kdyby cinani ten saab nekoupili, tak by krachnul uz ted. Kdezto takhle tu jeste ty pracovni mista muzou treba deset let zustat.
A do te doby muzou narust naklady na vyrobu v cine natolik, ze se treba nevyplati evropske zavody zcela rusit.
Uz dnes u slozitejsich textilnich vyrobku zacina byt evropa cine opet konkurenceschopna, protoze predevsim naklady na dopravu zacinaji extremne rust. Jeste pred 5ti lety by se neco takoveho zdalo nemyslytelne a zcela absurdni.
K tomu VW,BMW, aspol co vyrabeji v cine. Zisky jdou do evropy jen z casti, coz je dane tou vlastnickou strukturou, jak sem zminoval. Cinani totiz nejsou blby a umeji v tom chodit.
Si tu v te nasi zkostnatele byrokraticke evrope myslime jak jsme neco vic, ale opak je pravdou a globalni vyznam evropy nezadrzitelne upada. A nebude to trvat dlouho a cinani si to tu stejne vsechno zkoupi (jako v africe).
Kylie, Kylie, vysvětlete mi, jak zaměstnáte desetitisíce či statisíce dělníků v Evropě, kterým nechcete platit evropské platy? Na jednu stranu si všichni stěžujete, že nemáte platy jako v Německu a na druhé straně jste šťastní, jak si můžete koupit levné *** z Číny.... (jiný výraz pro jejich výrobky nemám, protože 90% brajglu, který se tam vyrábí je zbytečné plýtvání surovinami...) :no:
ježiš, lidi vy jste naivní. Ano, ze začátku budou vyrábět auta pro Evropu v místech, kde se doposud vyráběli, včetně dílů od současných dodavatelů. Ale pak uvidí, co stojí výroba u nich a co tady. No byli by blbí, kdyby tu výrobu ponechali. Začne to nenápadně vypovídáním smluv evropským dodavatelům a jejich nahrazením čínskými. Následně sem začnou vozit celá auta. A myslíte, že jim v tom EU zabrání třeba clem? Cha cha, ta bude ráda, že nám Čína sype další a další půjčky.
Už i Ratan Tata zvažuje ukončení výroby Jaguarů a Land roverů v Anglii a přesun do levnější Číny. Volvo k tomu má taky nakročeno (v Číně už staví i vývojové centrum).
K těm GM, VW, BMW - ne to mi nevadí. Proč? Protože je to "náš" evropský kapitál (resp. GM=americký, nicméně jejich styl života je nám přeci jen bližší než čínský). Zisky z těchto fabrik jdou do Evropy, zde se přerozdělují mezi akcionáře, kteří zde tyto získané peníze utrácejí. Utrácejí = zaměstnávají zde další lidi.
myslel sem to tak, ze cinsky trh ma velky potencial a moh by se stat pro saab nejdulezitejsim trhem, ale to nastane jen v pripade ze tam ty auta bude i vyrabet. Jinak se muze stat ze zkrachuje tak jako tak.
To ze vozy pro evropu budou delat tady je cekem logicke i vyvoj tu jiste zustane. Dela to tak vetsina vyznamnych koncernu, tak proc ne saab.
BTW: to ze v cine vyrabi auta GM, VW, BMW, atd. ti nevadi?
Nebo ze japonci a korejci delaji auta v evrope, Fiat v brazilii, VW v mexiku, s tim taky nemas problem?
S cinou je to slozitejsi, vsechny tam pusobici automobilky si z dlouhodobeho hlediska podrezavaji vetev, to je fakt.
Vzhledem k tomu ze domaci spolecnost musi mit min 50% podil v tamnich vyr. zavodech predavaji automobilky know how cinanum, kteri toho jiste radi vyuziji.
Problem je ale v tom, ze kdo tam v soucasnosti nepusobi podrezava si vetev uz ted. A pripravuje se o tucne zisky. Navic zadny podnik neuvazuje o budoucnosti v horizontu treba 50ti let (viz. nedavne problemy GM vznikle z velke casti hluboko v minulosti), jde jen o co nejvetsi zisk v soucasnosti. Stejne tak ale uvazuji i staty a proto se ted svetova ekonomika nachazi tam kde je.
promiň Kylie, ale to je zbabělý alibismus a ti co se řídí tímto heslem jsou zrádci evropanství. Ano mám počítač vyrobený z větší části v číně. Proč? Jinde se nevyrábí. Ale - např. oblečení mám jen italské, německé, boty české. Nábytek si nechávám dělat o místních truhlářů. Proč? Je to daleko kvalitnější a v konečném důsledku levnější. A ještě tím podporuju své "sousedy", kteří mají zisk, který třeba utratí ve firmě, ve které pracuji já. To je přirozený koloběh peněz. Ale co se stane, když zisky půjdou do Číny? Kdo bude utrácet v "mojí" firmě? Číňan? To asi ne. Soused? Ne, ten je na podpoře, fabrika na světla kde dělal se přesunula do Číny. To opravdu chceme? Opravdu chceme, aby naše deti, případně vnuci žili v zaprodané zemi?
(auto mám švédské, s mnoha díly vyrobenými v ČR)
V Číně se stejně vyrábí "fffšechno" co denně používáte/s čím se denně setkáváte, že se tam (časem) budou vyrábět i vozy pro Evropu je dost dobře možné..
PS: Prostě tam se za málo peněz HODNĚ pracuje, tady se to dělá právě NAOPAK (to NEmůže "vydržet" navěky, nebo? ;-)
když to vidím, na co si kolegové z Volvoklubu stěžují u nové XC60 ... tak si říkám, to snad není už Volvo. Při pohledu do katalogu na S/V60 se mi dělá taky velice úzko - v nabídce je jediný benzinový motor od Volvo. Proč? Vždyť Volvo má perfektní 5ti válce, které dokonce plní Euro5. Proč se jich sakra vzdávají? Proč je chtějí nahradit 3 a 4 válci? 8-s
Volvo již nedělá kvalitní auta. Šizung až to není hezký. Navíc končí se spoustou vlastních motorů, nahrazeny budou nějakým "výrobně ekonomickým" klumpem od Forda. To jsou fakt výhledy, že by se z toho jeden pos .. vy víte co :-(
že ti ruce neupadnou. Saab vyráběný v Číně? To raději budu jezdit na koni, než čínskou plechovkou. O kvalitu nejde, jde o zachování pracovních míst v Evropě. A podporovat ty šmejdy šikmooký? Nikdy! Si vemte, kolik lidí by přišlo o práci, kdyby se šikmoočka rozhodli přesídlit Volvo, Saab k sobě. To jsou desetitisíce míst. Co ti lidé budou dělat? Všichni si otevřou konzultantské kanceláře? Nebo hospody, kadeřnictví? S takovými názory, jako máš ty xpajo, tu Evropu můžeme rovnou číňanům věnovat :no:
nejdůležitější je co nejdřív spustit výrobu, představit novou 9-3, dostat do evropy 9-4x a pokračovat v modelové expanzi...jinak se saab nehne z místa...saab má na to aby se dostal na pomezí premie a subpremie...musí toho jen využit a dělat kvalitní auta...stejně jako teď například volvo...
řecko nikdo nechce...=) ani ta čína...nic tam nevyrábí a bydlím tam plno povalečů...možná by nebylo špatné kdyby se řecko znova rozpadlo na svá bývalá království-Athény, Sparta, Mykény, Troja atd...
Suhlas! Saab ma tradiciu a skoda by ju bolo nevyuzit. Volvo tiez odpisoval kazdy, ked sa dopocul, ze ho preberaju cinania a nakoniec sa mi- ovsem priznavam, ze bez nejakeho podrobnejsieho vyskumu- javi, ze to bol dobry krok. Len by ma zaujimalo, aky postoj zaujimaju k tomu svedi-mat dva narodne piliere (Volvo-Saab) v rukach cinanov, to musi byt iste pre niekoho silna kava. Tak Saab, konecne vykroc dopredu spravou nohou!
Já spíš trochu bojím- bojím.. ;-)
.. oni fungují totiž přesně OBRÁCENĚ než my v Evropě - my chceme za MÁLO práce HODNĚ peněz ... a obráceně si to nějak NEumím v praxi skoro představit.. 8-s
Ale nejen pro Saab je to dobra zprava. Zachova se dalsi tradicni znacka a to je nani nikdy na skodu.
S velmi pohlednym 9-5 combi maji sanci uspet.
Pokud navic zacnou s vyrobou v Cine o jejich budoucnost se nebojim.