Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab míří do čínských rukou, za 100 mil. eur (2,5 mld. Kč)

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 28. 10. 2011 • 14:00
139
67
Zobrazit náhledy (139)
Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab
Čínská Geely Holding koupila loni Volvo Cars za 1,5 miliardy USD (26,2 mld. Kč).

Čínské společnosti Pang Da Automobile Trade Co a Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co se předběžně dohodly na převzetí problémové švédské automobilky Saab za 100 milionů eur (2,5 miliardy Kč). Oznámil to dnes majitel Saabu, společnost Swedish Automobile. Saab je nyní v režimu bankrotové ochrany před věřiteli.

Nucený správce Saabu Guy Lofalk v reakci na to oznámil, že stáhl svoji dřívější žádost, aby soud ukončil firmě pobyt v režimu soudní ochrany před věřiteli. Ochrana před věřiteli má Saabu umožnit reorganizaci aktivit a konec ochrany by prakticky znamenal bankrot automobilky. Lofalk dodal, že dohoda zvyšuje šanci na úspěšnou reorganizaci Saabu.

Strany nadále jednají o závěrečných podmínkách dohody, včetně dlouhodobého financování. Dokončení dohody bude rovněž záviset na schválení příslušných úřadů a akcionářů. Dohodu o investici dvou čínských firem musí schválit rovněž čínská vláda a není jisté, zda se jí cena bude zdát přiměřená a akvizici povolí.

Swedish Automobile minulý týden oznámila, že odmítla nabídku na převzetí Saabu od čínských firem, ale pokračuje v jednání. Čínské společnosti již dříve slíbily investovat do Saabu 245 milionů eur.

Swedish Automobile koupila Saab loni za 400 milionů dolarů (přes sedm miliard Kč) od americké automobilky General Motors. Transakce tehdy zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM. Saab se však celou dobu potýká s problémy a nedostatkem peněz. Automobilka v dubnu zastavila výrobu, protože jí dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům.

Pokud bude dohoda dokončena, bude to znamenat, že obě švédské automobilky skončí v čínských rukách. Loni koupila čínská Geely Holding od americké Ford Motor společnost Volvo Cars za 1,5 miliardy USD (26,2 miliardy Kč).

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Sybyla
| 30. 10. 2011
"Číňanismus" je sice docela DRSNÝ (bere si "to co potřebuje" jak ze socialismu tak kapitalismu"), ale FUNGUJE! :-|
Avatar - Guttalax
Sybyla
| 30. 10. 2011
:-| Ti pak zavedou Číňanismus :-!
Avatar - Hammunasakra
Sybyla
| 30. 10. 2011
To je návrh k návratu do socialismu? 8-s
Avatar - Guttalax
Sybyla
| 30. 10. 2011
;-) První Čína koupí SAAB,pak Evropu a už je jen krůček k zabrání celého světa. Nebude potřebovat ani válku ani ty čepice. Stupidní kapitalistický nenažraný systém se položí sám. :-!
Avatar - Hammunasakra
Jak jsem tak sledovala ..
| 29. 10. 2011
Částečně SOUHLASím ;-)
Možná by šlo říci, že všechny "moderní" ekonomické teorie jsou "jen" teorie, nicméně to na co se odkazuji já je MATKA všech ekonomických teorií, vzniklá v předminulém století ve FREUDově Vídni, pracující jak se základními ekonomickými myšlenkami, kombinuje je však s filozofií a právem a pracuje tak jako jedna z mála (dle mne jako jediná) s REALITOU našeho světa a (zřejmě) jí PLNĚ "pokrývá" (nebude náhoda že v posledních letech při krizi se k ní "najednou" vrací/na ní odvolává spousta ekonomů.. :-)
VELMi zjednodušeně - musíme (DŮSLEDNĚ) dodržovat jednoduchá základní pravidla, jakékoli "umělé" zásahy budou mít nakonec (dříve či později) negativní vliv, často ještě VĚTŠí než původní problém, který měly řešit..
Je to prostě takové "doladění" obecně známého a používaného rčení ADAMa SMITHe o "Neviditelné ruce trhu" (která je mnohem "rozumější" a "opatrnější" a přitom "silnější" než vliv/ruka státu..
OMLOUVÁM se za tolik "s auty NEsouvisejícího" textu - ale myslím si/domnívám se, že kdyby obyvatelé téhle planety důsledně žili podle těchto "pravidel", bylo by (všem) možná až VÝRAZNĚ "lépe" ;-)
PS: Stavba "hladové zdi", dálnic a dalších státních zakázek HITLERem v Německu apod. "nejsou s dannou teorií v rozporu"!
(současné činy politiků od českého Špidly po tenhle týden Sarkozy(ho) a MERKELové .. stejně jako za velkou louží OBAMY.. bohužel ANO :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku