myslel sem, že rapid dostane nový design podobný mission L? proč vznikla tahle vobluda ? absolutně nechápu kam škoda chce jít. Ve firmě pracuji, všera sem se vezl ve citigo, je to dobré auto ale základní cenovka za verzi ambition (motor 1,0 44kw, plechy holé jak ve favoritu z 80 let, 2 výdechy ventilace jako u škody 120 a cena 194900kč!! PANEBOŽE, kdo si tohle koupí ?a ted příjde s tímhle, to nejhnusnější z koncernu co se neprodává slepí dohromady a udělá vůz který se v evropě už vůbec neprodával, fábii sedan... kam se poděl koncept mission L? sem z toho nějak zmatenej
Ja jsem shodou okolnosti v CitiGo dnes taky sedel, ale mel jsem celkem dobry pocit. Z toho auta vyzaruje takova solidni jednoduchost, coz mam docela rad. Navic prostor vepredu byl na tridu opravdu velikej (za me si ovsem nesedne ani pes, pokud sedim na miste ridice) >:D
Jinak jak se psalo, ze chladic je POD motorem, tak to jsem tedy nezaregistroval, ja ho videl pred ridicem jakoby vedle motoru, ale stale vepredu. To auto si urcite najde sveho kupce, ikdyz jich u nas bude asi vyrazne min nez v zahranici.
Ad CitiGO: Kdyz jsme v roce 1967 kupovali prvniho Trabanta, stal tenkrat 27 500 Kcs. Srovnejte si inflaci od te doby, ktera je jiste nejmene 15x. Podle tohoto srovnani by tohle nejjednodussi auto na trhu mohlo stat 400 000Kc. Pokud CitiGo stoji polovinu, neni to spatna koupe. A jeste lepsi koupe by to byla v pripade, pokud by pod kapotou byl motor TDI stejne, jako u tohodle indickeho zazraku.
Jinak ad indicka polofabia: myslim, ze je to pekne a mohli bychom byt hrdi, kdyz je znacka Skoda tak dobre zavedena na indickem trhu. Vyhrady mam jen v detailech: proc jsou na tachometru a otackomeru zase cisla vzhuru nohama?
Tak tohle je přestřel :(. Doufám, že se to do Evropy nedostane a Indů je mi líto, že je pro jejich trh taková plečka. Na Fábii nalepený kufr a ten interiér je katastrofální. Už jsem myslel, že Dacii Logan nemá šanci nikdo přeskočit co se nevkusu týče, ale ta vedle tohoto vypadá, jako docela hezké levné auto... Škoda, že se takovému nedodělku říká rapid. Registrace toho jména vzbuzovala doufání v nějaké to kupé, nebo alespoň hezký 3dveřový hatch, ale tohle.... Škoda no
Ja v Indii byl a Vento tam plati za pomerne luxusni vuz (a VW i Skoda jako znacky ostatne taky). Jejich trh je totalne specifickej, takze zadny strach, ze by se v blizke budoucnosti vozily stejny auta zpet do Evropy.
Teda z interieru som nemilo prekvapeny, to je akoby 20 rokov spät. No, ak to tam Indom staci.. 8-s . Ked sa tam tak dari Suzuki, zaujimalo by ma, ci i on ten interier tak odflakne ako Skoda. Skod e to sice na predaj v Indii stacit moze, ale ak chce budovat i image znacky, bojim sa, ze tento model je na nom neprida.
A nebude to jen zaujatosti vuci skodovce (kdyby takhle vypadal Logan, byli by z toho vsichni na vetvi)? Osobne skodovky sice moc nemusim, ale designem je to (samozrejme jen dle meho nazoru) docela povedeny sedan. Znam i hezci, to je jasne, ale ve sve tride jeden z nejlepsich. Ten interier ale vypada fakt moc levne, to souhlasim.
Zaujatost určitě ne, škodvku jsem až do nedávna vlastnil, takže se značkou určitě žádný problém nemám, např. škodu Superb Combi považuji za nejpovedenější kombík co se prohání po silnicích, ale tohle mě překvapilo. Celý můj problém s tímto autem spočívá ve faktu, že je to jen škaredý prodejní artikl, že se prostě uplácá něco na prodej nic víc... :-( Jako student vizuální kultury mám s tímhle přístupem prostě problém.
A škodovce jak tady již bylo napsáno to na budování značky vůbec nepřidá. Ok, prodejnost asi nebude nakonec špatná, ale...
Jo, tak tohle je rozumny nazor. Ale vis jak, mas to stejne jako treba u Porsche. Priznivci znacky taky nejsou z Cayenna nejak na vytrzeni, ale je to prodejne nosny model, ktery drzi znacku, aby si mohli uzit 911 :-) Za sebe treba mohu rici, ze tento Rapid mi prijde na maly sedan teto kategorie jako jeden z nejpovedenejsich. Slusna byla napr. i druha generace Hondy City, ale treba takove Aveo (to prvni), Thalia v obou generacich,... mi prisly mnohem horsi nez toto.
Co vám konkrétně na autě vadí? Mě design ničím neuráží a nevidím, co by mělo vadit ostatním. Celkově působí auto vyváženě a i v Evropě by si našlo zákazníky (nemluvím o absenci bezpečnosti ve výbavě). Že se všude objevují komentáře od lidí, kteří dané problematice vůbec nerozumí.
Ale fakt je, že hodně aut pro Indii vypadá podobně.
Jako když pejsek a kočička vařili dort. Tu něco dali z Fabie, tu z Oktavie, trochu Roomstera, hlavně aby to bylo vyšší než širší a Rapid je tu! Docela je mi těch "Indiánů" líto.
Vidím tam předek (a volant?) z Fabie. Dobře, tím pádem je samozřejmě podobný i Roomsteru. Ale víc tam toho nějak nevidím....A pokud narážíš na výšku, nic moc zvláštního tam neshledávám...
Možná, kdybys těm "indiánům" ukázal svojí garáž, že by ti také poblili vrata... ostatně, třeba by to nemuseli být ani ti indiáni... Snad znáš to přísloví o zametení si před vlastním prahem...
Poslední pěkné modely od Škody byly Fabie 1.generace a Octavia II. Pak už je to jen samý paskvil. Nadějně vypadá koncept Vision, ale tohle je taková malá zrůdička. Jako když do sebe metamorfují Fabii a Octavii a přetáhnou to asijským designem alá 90tá léta. Evropský automobilový design se ubírá úplně jiným směrem, viz nová řada Oplů. To je automobilka, která to pochopila a ze zkomírající značky se vyšvihla opět na designovou špici. To co dělá Škoda počínaje Roomsterem je naprostá katastrofa. Asi jsem se dotknul mnoha zarytých fandů téhle značky, ale bohužel je to můj názor.
Už jsem "dlouho" nenarazil na podobného chudáka, co si tu honí triko a pomlouvá auta ve kterých v životě neseděl. Naposled to byl pokud se dobře pamatuju Kubass, který to nakonec neunesl a "pomstil" se mi zkrouhnutým hodnocením. Už ses dostal pomalu na jeho úroveň.
Jediný, kdo si tu honí triko, jsi přece ty sám, vždyť tobě se "chce" blejt, jak píšeš. Já jen reaguji na tvou velmi nedomyšleně nevymáchanou... větu.
Dětských her v hodnocení se opravdu neúčastním, já ti chtěl naopak připomenout, že tak jako se tobě chce blejt ze Škody se někomu jinému může chtít "blejt" z tvojí garáže. To je celé. Možná, že když se na svou garáž podíváš objektivníma designovýma očima (jsi-li toho vůbec schopen) ze škodovky se ti přestane chtít blejt...
A ještě jednu větu - osobně neznám jediné auto, z něhož by se mi mělo chtít blejt.
GTI, brzdi, on netahá svou garáž do diskuze, ty netahej jeho, já nebudu tahat tvou. On je matii dost dobrý "kluk" z MACZ.
A pokud by ses chtěl podívat objektivníma očima na 308, jak na její vyváženost, uchopení myšlenky, tvárnost, poměr převisů, praktičnost atd, a třeba srovnat s Octavii II, hlavně po faceliftu, tak bys mohl jooo narazit.
Brzdit by měl především matii, to jemu se chce blejt. Ty snad schvaluješ tento termín? Co je to tu za úroveň! Nejde přece vůbec o to, co má mattii za auto, a jaké má pževisy O2, jde o to, že se tu někdo vůbec odváží napsat, že se mu chce z nějakého auta blejt. To snad překračuje i "cosworth-meze", ne?
Trochu jinde jsem ti na to odpověděl. Pravdu díš, že se matii trochu odvázal, ale pokud ti jde o formulaci, kterou uvedl, ne o to, co má v garáži, tak proč zmiňuješ. On matii má dost kapacit (intelektuálních, samozřejmě), aby to pochopil a poupravil to bez tak přísných slov. Však se mrkni na jeho recenzi, která je nadprůměrná a to včetně fotogalerie.
Možná jste si chlapci blíže (nejen geograficky) než tušíte ;-)
... miluju tyhle nabušence, co si dají nick GTI a začnou soudit cizí garáže. Svědčí to o tvé duševní vyspělosti.
Já se budu dívat vždy a pouze subjektivníma designovýma očima. Ten kdo považuje svůj názor za "objektivní" a jediný správný + ho navíc neváhá vnucovat ostatním, sám má zkreslený pohled na věc. Klidně s tebou budu o designu diskutovat, ale až v momentě, kdy budeš k diskuzi připraven. V momentě, kdy vše krom koncernu "přehlížíš jak lány" k tomu připraven nejsi.
Ne nabušence o honitrika jsi si tu hrál jenom ty, nikdo jiny, to ty jsi napsal, že pro pohledu na horní škodu se ti chce "blejt". Na tuhle nebetyčnou neurvalost jsem ti napsal, že kdyby jsi třeba zase ty ukázal svojí garáž těm indům, že by se jim také chtělo třeba blejt. Ty jsi uražený, ty tu kolem sebe máváš tvrďáckejma řečma, já ne, já jen reaguji na to, co sis tu neuváženě dovolil napsat.
Zároveň tě uvědomuji o tom, že já například neznám jediné auto, z kterého by se mi měli chtát, jak ty píšeš - blejt.
Je pravdou, že se matii trochu odvázal a že naše diskuze, až na pár prosťáčků, jsou velmi kultivované a obejdou se bez těchto výkřiků. On se v tom jistě matii trochu polepší.
Z druhé a ne zrovna malé strany je nutno si přiznat, jestli bys úplně stejěn reagoval, kdyby se někdo takhle vyjádřil o dejme tomu i40, nebo Multiple.
Multipla, by v Zoo určitě našla uplatnění, minimálně jako pěkné akvárim >:D
ALe po těch letech se musím přiznat, že se vždy potěším, když ji potkám... tak nějak si řeknu, jooo to byly časy, kdy si Fiat mohl dovolit takový exces a ne přelepovat znáčky :-|
To se mi bohužel nepoštěstilo, mohl to být skvělý zážitek... hlavně ta tři místa vpředu... jak z toho vtipu o policajtech >:D Četl jsem ale rozhovor s Jaroslavem Duškem, který ji také vlastnil a hrozně si ji pochvaloval, že výborné auto, která má ještě výbornější majitele, kteří se mezisebou zdraví.
"Nebetyčná neurvalost"? "Tvrďácké řeči", ... to snad ne.
Tak než půjdu spát ... Nenapsal jsem "Z toho auta se mi chce blejt", ale "velebnosti jdu blejt". Pokud jsi jen trochu inteligentní a znáš onu hlášku z filmu, dobře víš, jak to bylo myšleno.
Jak správně poznamenal Ronault, víc tě pobouřilo mé odsouzení toho auta než ten výraz. Pokud bys na to auto měl recenzi a já ti to napsal do diskuze pak bych to pochopil, ale takhle?
Je to otázka přiměřenosti výrazu. Dobře, beru to, žes to nemyslel doslova, že to je jen "hláška" , která nemá evokovat doslovnou fyzickou křeč nad horní Škodou.
Ajaj, opět lezeš nezván do cizí garáže,mrskáš "rozsudky" jak Matlock a navíc - co máš proti Pažoutovi ? Dle tebe kdo má pažouta je proti škodovkáři bezvýznamná nicka ? Už jsi toho tímto směrem naprskal dost - nedivil bych se, kdyby tě vlastní formulační zvěrstva jednou doběhly, taková obdoba jistých mlýnů...
Myslím, že kdyby ses trochu více odhalil, že bych to pochopil, marně si lámáu hlavu, ale jak tě mohlo napadnout, že by tu mohl někdo vlastnit horní vůz, když se sem ani nepočítá s jeho dovozem a v té Indii se navíc bude teprve prodávat, to fakt nechápu.
Já jsem reagoval na tvou velmi nevymáchanou... větu, že jdeš, jak jsi napsal "blejt"... No, proto ti píši, aby sis uvědomil, že někdo jiný by se třeba zblil zase z tvé garáže. Na to, abys byl nesestřelitelný bys musel na své postoje mít totiž zásadně jistější garáž...
Cos to proboha hulil? Jakou jistější garáž? Mimochodem ještě si mi nenapsal co máš doma ty? Pán si asi hodlá honit triko že?
Ta věta je z jisté české komedie a používá se ne jako urážka, ale spíše nadsázka, ale tos asi moc nepochopil. Tady je porovnání dvou designů:
Nový Rapid
[odkaz]
Jisté auto z roku cca 2003:
[odkaz]
Tady je vidět, kde se momentálně nachází škodovácký design. Osm let zpátky. Možná v Indii se to bude prodávat, ale sem ať s tím nelezou, stačí to co produkujou teď.
Trapné triko ses tu pokusit honit pouze ty sám, nikdo jiný... Pokud design těchto aut vnímáš v jedné rovině, pak se někde v tvé estetické výchově stala chyba. Horní hit je dnes stále kvalitním designem, to auto nemá designovou chybu, avšak jak to bude bouchat v příštím roce Škoda pro Evropu, to už víš ze studie eurorapida. Ano, to je vrcholný mainstreamový design tohto desetiletí, design, na který nemá například Peugeot pádnou odpověď, tedy, pokud za odpověď nepovažuješ novou 208 :-O
1) Hm o designu si můžeme popovídat, protože se jím částečně celkem úspěšně "přiživuji". To auto nemá designovou chybu, to auto je designově absolutně nudné a staré. Zkus se podívat na nové trendy, kterých se chytla většina evropských automobilek + bohužel i ty korejské. To, že "obšlehnu" kapotový prolis, což mimochodem dělají už všichni, neznamená, že mám vystaráno. Když už jsme u čelní masky, ty světla a především mlhovky jsou co do proporcí absolutní katastrofa.
2) Když napíšu, že se mi něco nelíbí, neznamená to, že si honím triko, narozdíl od tvé kritiky mé garáže
3) Jistě, design desetiletí ... no já ti to neberu >:D >:D >:D . Hlavně ty H4 ve světlometech to podtrhují. Ještě bych vymontoval synchrony a čelní sklo dal kalené.
4) Co sem furt taháš Peugeot? Máš nějaký komplex z mého auta? Bavíme se snad o designu nového Rapida.
5) Stále čekám na to GTi co máš v garáži nebo se pletu? ... >:D >:D >:D
Počkej, Fabia 2 je dle tebe mainstreamový design tohoto desetiletí? To mě tedy podrž. Mám kamaráda očaře a kdyby to nezabralo, tak psychiatričku bych ti tady mohl dohodit 8-s
Bože bože, to nejhorší, co tady Škodovka za posledních... 100 let... vypustila do oběhu je design desetiletí... to je na ventilek, diamantový.
Diskuse není o kvalitě designu, diskuse se vede kolem toho, zda je únosné tu napsat, že se mi chce z nějakého auta blejt. Únosné to není. A blejt se mi ostatně nechce ze žádného auta.
Počkat, počkat opět. O designu se tu spolu snad bavíte, ne? Pokud mě zrak neklame, tak spíše tě roznítilo kritizování Rapida (což se, buďme upřímní, nelze divit) než samotné blití. A pokud to tak je, tak to dávej více najevo ;-)
Mně zarazilo, že se tu může napsat věta o blití, bez ohledu na to, o jakém autu se to zde píše. Popravdě si vlastně ani horší odsudek (u jednoduššího organismu) neumím představit, snad ještě, že se z toho auta pos... >:D
No jen aby... když se Bob rozepíše podobně o nějakém Korejci nebo Áda o Renaultu, tak věřím, že se ukážeš a zasáhneš ;-) Plácnem si na to? >:-[];-)
Z aut se nepos..., některá se jen se..u víc než je zdrávo >:D
>:D hele, jako... některých příspěvků si třeba ani nevšimnu, to jako prostě musíš pochopit... ;-) Jinak, jak se tu zase bude blejt, tak se pokusím zasáhnout :-)
Já ti to připomenu, neboj. ;-)
Věřím, že jsem vás tedy udobřil a uklidnil a teď jdu pro změnu usmířit napětí mezi Indií a Pákistánem, to bude snažší... >:-[] Nějak tu Nobelovku za mír prostě získat musím. :-! >:D
Mimochodem, abys mě nepovažoval za antiškodováka nebo zarytého Peugeotofila, Celý život jsem jezdil ve Škodovkách a stejnou větu o blití jsem použil i na indickou 308ku.
Pravděpodobně máš velmi citlivý žaludek, na ten si kup mátovej čaj, a doplň to brejlema, nemáš ani zrak, a ani potřebnou míru při psaní. Zde se nebleje.
Trefa. Člověk spatří ty dobře známé a v podstatě milované tvary, a má vorosený voči. Myslím, že právě na horní škodě Hit se ukazuje, jak krásný je zdroj, jak krásná je FABIA. Nyní si každý jistě uvědomí, jak pomíjivá jsou všechna ta grande... a jakou trvalkou je naše Fabia. Zítra, být tu v Hit prodeji, tvoří se fronty. Hit by strčil hravě do rukávu Thalii a spol.
My zde v Evropě jsme však už dále, a samozřejmě je dále i naše Škoda. To, jak daleko jsme, to naznačí jaro 2011. Přijede Eurapid. A ten se zase hitem stane v Evropě. Levný vůz s vizáží klenotu, ano takhle to dělá Škoda.
Ale kdeže, šéfe, však je to len premaľované Polo... Len dostalo škodovácky ksichtík, inak to so Škodou nemá spoločné nič, žiadnu ďalšiu líniu okrem masky a svetiel...
Súhlas s tým, že to vyzerá lepšie jak Thalia, ale pochybujem, že by sa u nás dostala na jej cenu. Rovnako, čo sa A-Entry, či jak to volajú, týka. ;-)
Ani trochu. Škaredá baba neskrásnie ani keď jej spravíš aký mejkap... je to len klam. Fabia II nebola, nie je a nebude pekná. Ona nebola pekná ani Fabia I, ale jej štýl je aspoň o kúsok prijateľnejší.
Fabia I. definuje seriózní tvar malého auta. Ač není tolik nápaditá, je ideálně vyvážená a nadčasová. Dodnes působí přijatelněji, než kdejaký asijský vůz a myslím, že ani Clio (zvláště v určitých partiích) není tak dotažené...
Ano voe ale porovnavat Monte Carlo + TSI s ostatnými neni zrovna fér,hlavne ked Monte Carlo stoji jednak aj o tretinu viac! Druha vec je,ze keby si to tí ludia mali kupit naozaj za vlastne, 13000euro za fabiu... no tak zabudni!
Nejpovedenějším autem, co se tvarů týče, je z posledních dvaceti let dle mého skromného názoru Felicia. Byť jí mnozí vytýkali "jen modernizovaný Favorit...", auto lahodí mému oku. A tvarům přístrojovky se dosud nic novějšího od Škodovky bohužel ani nepřiblížilo.
No to je velmi odvážné tvrzení, determinované evidentně nějakou estetickou autorskou nedostatečností. Tebe berou výhradně velmi vyosené modely aut, to bych ještě byl schopen pochopit, no, poté, co jsem tu od tebe četl názor na Mercedes jsem v podstatě od tebe připraven na všechno :-)
P.S. Zajímavé, máš přehled o autech, avšak jak stojí více než dvě výplaty je to pro tebe všechno póvl... to mi vysvětli. Někdy si tak říkám, že by esa tvého formátu měla povinně fasovat Cayenne turbo >:D To by byl do týdne panečku názorový loping...
Vždyť má pravdu, teda až na to, že on ten nejhezčí byl Bertoneho Favorit... nebýt kostnatosti režimu, tak by nebylo tak kolmé čelní sklo a menší čelní světla a máme tady maistrštyk desetiletí.
Problém bude v tom, že všechna auta, označovaná jako levná, budou porovnávána se skutečně levnou Thalií, levnými korejskými modely nebo různými "classic" a "storia" verzemi evropských značek.
Jak jde o nízkou cenu, padá spousta jiných argumentů, včetně hypotetických možností TSI a DSG a podobných vychytávek...
Myslím, že v nabídce pro evropský Rapid taky tahle verze bude... VW už nemá mnoho dobrých atmosfér, které by tam mohli dát. A DSG bude jako bonus, za mastný příplatek k lidovému autu. Taky základní cena určitě nebude lidová jako u Thalie... i když je otázka, zda vůbec příští rok budou Thalii ještě prodávat.
Většinou si vaše příspěvky rád přečtu..ale vaše nadšení z tohoto bastlu pro chudší trhy a z každého vozu vyrobeného koncernem nechápu.Všichni víme že i VW umí nekvalitní a ošklivé vozy..tak proč s tím někdo neumí žít?Nebo se dnes dá tímto způsobem vydělávat? Narovnejte páteř a otevřete oči člověče..
Neznám ve spojitosti s VW pojem nekvalitní či zbastlený vůz, samozřejmě ani v případě Škody. To auto nahoře je (v porovnatelné konkurenci) nádherným, krásným autem. Kdyby se tu zítra Hit prodával, stojí na to lidé fronty. Doslova. My však můžeme být rádi, že žijeme v Evropě, tedy v lokalitě, pro kterou má Skoda připravený doslovný (levný) majstrštyk se vším všudy, těšmě se na EURapida. Rapid bude samozřejmě o řád lepším vozem, o tom snad nemusíme diskutovat. Nyní ovšem porovnávej předevšís s Thalií... 8-s;-)
Souhlas s designem, udělat malému sedanu hezký design je poměrně složitá věc, stačí se podívat na obludy jménem Fabia sedan či Thalia. Tentokrát se to Škodě povedlo.
Nesouhlasím s tím, že by se na něj u nás stály fronty ... soukromí zákazníci dnes v ČR auta skoro přestali kupovat a firmy kupujou spíše "nelidové" auta typu Oktávky a Fabie combi.
Potvrzuji, že horní škoda je dokonale střižený malý sedan, ano, zadání z veletěžkých. Současně se domnívám, že právě na tuto karoserii tu řada lidí čeká - česká a moravsko-slezská ves by se utrhla ze řetězu, tomu věř. Fleetově by to asi moc nešlo, s tím souhlas.
Ty bydlíš ve městě, že ? Já na jedné "českomoravskoslezské" vsi bydlím a znám realitu. Nová auta tu už nikdo nekupuje. Většina kupuje ojetiny, zbytek si drží své x let stará "nová" auta (většinou starší lidi s Fábkama první generace, občas nějaká Thalia). Osobně neznám nikoho, kdo by v posledních x letech koupil nové auto. Nová auta znám jen služebáky z firmy, kde pracuju.
Stodeset na leasing v základu...
Realita je taková, že s rostoucí krizí a rostoucími daněmi bude růst i věk aut. Kdo neměl doteď, nebude mít na nové ani dál a bude si stále hýčkat svou patnáctiletou Felicii...
Ale no tak. Až na prinízko položené zadné svetlá a tým pádo trochu ťažkopádnejší "zadok" bola Fabia Sedan dizajnovo slušne zvládnuté auto. Voči vtedajšiemu Cliu s prilepeným kufrom elegantná dáma.
A ja poznám. Kráľ salónov Fox. Skutočne "vydarené" auto. Dizajnom sa nechytal ani na tú ohrdenú Feldu vyššie, interiérom konkuroval skôr traktorom a najpredávanejší motor bol najčastejšie odpisovaným motorom v rámci VW, pravidelne mu praskal blok motora medzi druhým a tretím valcom. Nekvalita vo VW? Áno, stalo sa. To sa predsa môže stať každému, nie? ;-)
Ta toho nažvanila ;-) . Nicméně její "tonáž" je nejvíce zřejmá ze záběru uvnitř, kdy je vidět kam až jí sahá opěradlo sedačky řidiče, respektive její ramena jsou dost utopená pod horní hranou opěráku >:-[] ...
Rapid by měl vypadat jako Rapid...Kdyby udělali retro sportovní kupé,klidně se slabým motorem,aby čirou náhodou nekonkuroval Sciroccu,tak by udělali líp...Tohle indický scheisse by se klidně mohlo jmenovat Fabia sedan...
Předválečný Rapid nebyl zdaleka jen čtyřdveřový :-) Existoval v mnoha karosářských variantách, třeba i jako aerodynamické kupé a kabriolet. Ne, opravdu nemuvím o Garde/Rapid, ale o předválečné řadě.
Taky jako dodávka... Já ten sedan vypíchl schválně, protože současný Rapid je taky sedan... Inu, když pro někoho automobilismus začíná tak možná tuningem zprzněným kupé Rapid z konce osmdesátých...
Inu,když už se bavíme o tom tuningu,kolik koní ti přidalo to zadní přítlačné křídlo,které je u toho 1.1 Pažouta funknčí už při 240km/h...Já svoje auta nikdy neprznil a jen tak na okraj v současnosti renovuju Octavii 1960...Já znám historii automobilismu...
Taky si myslim, ze kdyby to auto nabizeli u nas tak za 199 tis. s 1,2 htp 51 kw, tak by jich u nas peknou radku prodali. Ja vim, ze Evropa dostane sveho "Rapida", ktery bude praktictejsi a i hezci, ale jiste i drazsi.
s touto motorizaciuo to snad nemyslia vazne ani pre indicky trh. Tento motor je nenormalny zrut benzinu technicky 20 rokov dozadu, nechapem preco tam, nedali HTP pre indiu by to bolo ok. To auto by som nechel ani za 6000€
V Indii určitě neplatí tak přísné emisní limity a indická verze motoru asi pojede lépe. To ostatně naznačujou i tabulkové hodnoty, kdy dosahuje vyššího výkonu než "evropská verze", a to dokonce při nižších otáčkách (77 kW při 5250 ot/min vs. 75Kw při 5600 ot/min). Spotřebu bude asi taky nižší.
Navíc na tom motoru už jsou za těch 20 let vychytané všechny mouchy.
predpokladam ze to bude to iste ako som mal v golfe IV motor samotny bol ok len boli vadne prevodovky rozpadla sa mi na ceste a nebol som jediny , hadam to poriesili, ale aj tak je to zrut benzinu pod 9,8 litra som nikdy nesiel a to som mohl mat nohu lahku ako chel.
Jak říkám, pokud ta indická verze motoru nemusí plnit přísné emisní limity, spotřeba bude nižší. Emisní normy Euro III a IV mnoha starším benzíňákům zatnuly tipec. Výkon šel dolů a spotřeba nahoru.
Díval jsem se na Wikipedii ([odkaz] a jestli jsem to dobře pochopil, tak v roce 2010 zavedli pro celou zemi normu Euro III (ta v Evropě začala platit někdy v roce 2001) a několik indických států už má dokonce Euro IV.
Nevíš o čem mluvíš, z vlastní zkušenosti je 1,6 75 kW jedna z nejúspornějších jednašestek........moje dlouhoodobá spotřeba je 6,4. Není to žádný žihadlo, ale pro běžnou jízdu se hodí líp než leckterej korejec nebo japonec, kterej nemá spodek ani střední otáčky.
Ono v Indii jde u motoru hlavne o to, aby byl lehce opravitelnej a nenarocnej na udrzbu (videl jsem tam delat generalky motoru primo na ulici). A spotreba neni rozhodne tak tragicka, do 7mi litru se da vejit vzdy (pokud ridic neni trotl). A HTP se montuje do Fabie do Pola.
to už raději mpi než HTP...ta 1.6 odvedla v první octávce docela dobrou práci a myslím si že v tomhle rapidu ji odvede také...a pro indii 20 let starý motor stačí...pro ně je tsi zbytečné a moc drahé... ;-) koukni co třeba vyrábí VW v číně...všude se musíš přizpůsobit trhu
To je zajímavé, to mě vůbec nenapadlo. Podíval jsem se pozorněji do té tabulky v článku a opravdu jsou tam 4 ventily na válec, čili jiný motor, než který prodává pod stejným označením koncern VW v Evropě.
všetci vieme,alebo už budete vedieť ,že je to vw polo sedan so škodovackym predkom a zadkom,interier je tiež polo...indii nič viac netreba načo drahy vyvoj ked vw group maju v portfoliu toto?? vyvaženy maly sedan ...1.6 ka je myslim na indicke pomery to prave technicky menej naročne tym padom nebude nachylny na kvalitu paliva...takže v ramci možnosti to škoda zvladla viac než dobre :yes:
...pokud to pro evropský trh trochu doladí, myslím že to bude OK, hlavně aby cena byla tam, kde ji avizovali,....sice to asi nebude žádná bomba, ale proti "fabce" druhé generace naprostá perla, mnohem vyváženější proporce, praktičnost kufru využít systémem ze Superbu, a zájemci se najdou, za sebe rozhodně :yes::yes:
poté, co Škoda začala vyrábět vůz typu Fabia a jiné pseudovozy jsem značku Škoda nemohl ani cítit.... Předraženo, velmi nekvalitní, nespolehlivé a můžu pokračovat..... Pokud se vrátí na trh s vozem jako Škoda Rapid, budu uvažovat o návratu mezi příznivce značky.... mě se to moc líbí... ale je to jen můj názor....
já zas příznivcem škody nebyl nikdy...ale vzhledem k tomu že s nimi ani nemám vyloženě špatnou zkušenost...tak mi tato značka z portfolia VW vadí asi nejméně...
Pro indii a podobne trhy je to parada. Design je az prekvapive podareny, interier solidni, jednoduchy a zaroven elegantni, prid tomu slusi, zadek se, az na moc velka svetla, taky povedl, o kvalitu bych se nebal a motory jsou perfektni.
ten iteriér je už docela starý...připomíná mi to renaulťácký interiéry z nedávné doby...ale chápu že na indickém trhu tak velké nároky nebudou...překvapil mě výběr motorů...čekal jsem slabší MPi a HTP...
by se podle mě mohl směle vrátit do čech... ;-) spoustá zdejších diskutérů by měla pochopit že sedany menší než střední třída nemohou být designově dospělé kvůli své koncepci stačí se mrknout na nissan tiida, toyota yaris sedan, toyota corolla sedan, nissan sunny sedan, renault thalia, honda city I, fabia I sedan, ford focus sedan I a II, ford orion, renault megane sedan atd atd...odpornosti vyloženě...viděl jsem toho naposled na blízkém východě mraky...obzvláště zadní partie těchto vozů jsou vyloženě bludy
tento rapid i když s nalepenou zádí z pola z těchto modelů vychází docela dobře...v evropě by docela zalepil díru v produkci a mohl by bejt smělým konkurentem renaultu thalia...potřeboval by navíc airbagy, trochu kvalitnější interiér...a cenovku někde kolem 180 tisíc...motory HTP, MPi, TSI a TDI a myslím že by si to zákazníky našlo...vedle fabie sedan první generace je rapid vyloženě nádherný...i když pokud malý sedan tak pro mě co do vzhledu vede fiat linea...ten je asi nejpovedenější
Zajímavé jsou prvky výbavy v závislosti na preferencích trhu a jeho normativních požadavcích. El. stahování všech oken a loketní opěrka již v nejnižší výbavě, zatímco airgag řidiče a ABS až od dalšího stupně. Hlavně absence airbagu řidiče v nejnižší výbavě poukazuje na morálně pochybný přístup značky k zákazníkovi - člověku a jeho bezpečnosti na indickém trhu. Na západních trzích je ochrana života a zdraví nejvyšší prioritou, zde ani 7 airbagů a 1000 dalších besip fičur není dost. Když to ovšem zákon nevyžaduje, jde ochrana těchto hodnot stranou.
Myslím, že morálně pokleslý je tvůj přístup. Vnucovat ostatním svoje hodnoty. Třeba si nové a výrazně bezpečnější auto kupují Indové právě kvůli té loketní opěrce nebo el. ovládání zadních oken. Ty víš, co Ind chce?
Co komu vnucuji?, ochrana života a zdraví jako nejvyšší hodnota je imanentní západní civilizaci, bez ohledu na mé hodnoty. V ČR se tě snad nědko ptá, zda si vybereš větší bezpečnost nebo vyšší komfort? Opravdu neznám žebříček hodnot v Indii, nicméně jsem se pozastavil nad jeho změnou v závislosti na normativním prostředí v případě západního výrobce. Jinak bych doporučil meditovat a více sóji, popř. antidepresiva a mokré obklady, to tě zklidní
Kia Sportage na našem trhu - v základu není ESP a má 2 airbagy. Je to morálně pokleslá nabídka, když jsou v základu litá kola? Myslím že ne. Až to lidé nebudou kupovat, asi se struktura výbavy změní.
Navíc představa, že se instalací airbagů ochrání život, je zcestná. Bylo to prokázáno u bezpečnostních pásů, přileb a všech podobných věcí, které dovolují posunovat riziko o něco dál. Lidé pouze upraví své chování a začnou jezdit rychleji. To není kec z hospody, to je prostě fakt ;-)
Neodkazuj tady ně nějakou morálnost, tohle je volný trh. Žiješ kde, v pohádce?
Ind chce mít auto vypadající jako drak hlava-tělo-ocas, proto frčí sedany, podobně jako v celé Asii, chce tam mít spoustu pseudoluxusních prvků a pak teprve možná bude řešit bezpečnost.
Navíc je jich tam miliarda, což je více než si můžou dovolit, takže klidně by místo předního lízátka mohl být křovinořez >:-[] >:D