To je ale kravina - možná jsi měl smůlu na kus, ale sám jezdím Fiatem a znám dost lidí a nikdo si na auto nestěžuje, už vůbec ne na spolehlivost. Tohle platilo někde o Tipu a Unu, ale dnes je to stejně spolehlivé jako cokoliv jiného. A ceny náhradních dílů jsou naopak nižší než u VW.
A pokud nejste spokojeni s prodejcem a servisem, tak můžete k někomu jinému. Ani není třeba chodit do značkového, dneska můžete auto servisovat kdekoliv.
Ostatně - nedávno jsem viděl díl Top Gearu, kde jeli do Betléma s Fiatem Barchetta, Mazdou MX5 a BMW a jediný Fiat to vše zvládl bez poruchy (kromě toho že urazil chladič a přivázal ho nějakým špagátem) a nakonec přes počáteční srandičky se všichni shodli, že Fiat z nich je nej.
Podle mne dnešní značky jako Fiat, Škoda, VW, Ford, Renault atd. jsou na tom se spolehlivostí v podstatě stejně. Naladění, výbava, princip fungování atd. jsou věc jiná.
Jestli jste u Dojáčka v pohodě, tak tam asi nezůstal z let 2003-2006 kámen na kameni. Moje zkušenost s řešením reklamací a přímo i výrobních vad auta, za které jsem tam utratil přes 1/2 milionu je naprosto otřesná - nejen že to auto prakticky vůbec neznali technicky, ale chovali se někdy obyčejně sprostě. I z toho důvodu jsem byl nucen začít jezdit k Autotypu, kde byla spokojenost, toho ale taky před časem sežřal Dojáček. Musím říct, že je to kromě podprůměrné spolehlivosti všech automobilů Fiat (kromě nového Brava) hlavní důvod, proč jsem tu značku s úlevou definitivně opustil. Když jsem si spočítal náklady na servis, vyšlo mi, že kdybych tenkrát koupil o 50 tisíc dražší Oktávku nebo Golfa, ušetřil bych po 8 mi letech cca 100.000 na opravách. Jelikož má Fiat většinu dílů 2x-4x dražších než VW group, není se co divit.
Ja si na servis u Dojacka taky nemuzu stezovat, auto jsem tam ale nekupoval, tak jaky je jako prodejce nemuzu soudit. Nicmene po dobre zkusenosti se servisem bych sel pro nove auto asi k nemu.
Otázka zní, s čím kdo srovnává. Já jsem slyšel o Imofě dost špatného, takže jsem se tam ani neodvážil a nemůžu posoudit. K Dojáčkovi jezdím většinou a nemůžu říct křivého slova, oproti šesti letům u Škodovky, kde jsem nenašel jediný (!) schopný servis v Praze (a to se Škodovky jinak sypaly, takže velkých znám asi většinu), je to den a noc - a přitom mnohem levnější. Osobní přístup, krátké objednací termíny, díly skladem, fajn ceny, prostě doteď pohoda. Co se týče ostatních, tak v Pyramidě Průhonice klasicky perfekt (to znám dobře přes Hyundaie a na Fiat je to to samé) a jednou Motortec v Brně taky bez připomínek. Že má Fiat omezenou nabídku aut je věc jiná, jsem teď spokojený s autem i servisem, ale jak auto dojedu, tak mi už nemají co prodat, takže stejně jinam ...
Ad ta vesnice za Prahou - nebyl to Roškota+Janoušek v Křenicích? To mám za rohem, tak bych mohl cvičně zkusit :-) .
Nechci ti brát iluze a pravda je, že to už je mraky let (osm...), ale IMOFA byla děs a běs, zejména servis......prodat, to ještě jakžtakž ano, ale servis a související služby katastrofa. A kolegyně vlastnící v té době taky Alfu nadávala na Dojáčka úplně stejně. Pouze jiný kolega vlastnící Punto jezdil do nějaké vesnice za Prahou a byl spokojenej - měl racionální přístup, Punto spolehlivostí nevynikalo, ale pořídil ho levně a servisu mu vyšli maximálně vstříc (i cenově), takže i ten odtah na laně (Yarisem :-) bral s humorem.
Čo tam po firmách, keď k súkromným osobám sa správajú, akoby ich ani nezaujímali. A je jedno, o ktorého predajcu Fiatu ide, je to všade na jedno kopyto. Kupodivu najhorší prístup som zažil u Valušeka, ktorý najviac predáva značku Škoda, Fiata vzal až neskôr.
Zaujimave. V nemeckom casopise Autoverkehr (Heft 24) urobili test 33 predajcov znaciek. Test spocival v 4 bodoch:
1) Plnenie priani zakaznikov
2) Poskytovanie financnych ponuk (leasing....)
3) Skusobna jazda
4) Starost o zakaznika po predaji auta (pisomna korenspodencia, priania k jubileam atd)
Vysledok:
1 porsche
3 smart
3 mercedes
4 VW
5 Audi
5 Skoda
7 lexus
7 mini
9 bmw
9 toyota
9 volvo
12 ford
12 honda
12 jaguar
12 seat
16 alfa romeo 16 renault
18 citroen
18 land rover
18 peugeot
18 suzuki
22 fiat
22 hyundai
22 opel
25 nissan
26 chevrolet
26 lancia
26 mazda
26 saab
30 mitsubishi
31 subaru
32 dacia
33 kia
33 jeep