Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Median: Fiat je na českém trhu nejvstřícnější k firemním zákazníkům

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Prodat rovnou několik aut je snem všech značek. Jenže každá reaguje na poptávku trochu jinak.

Z českých zastoupení automobilek je k zákazníkům z řad malých a středních podnikatelů nejvstřícnější Fiat. Zjistila to sonda, kterou si u agentury Median zadal magazín zaměřený na správu firemních autoparků Flotila. Na dalších místech se umístily značky Peugeot, Mazda, Opel a Renault.

Agentura Median provedla sondu na základě mystery shoppingu, fiktivní poptávky, kdy mailem oslovila 20 největších zastoupení automobilových značek na českém trhu a jako malá firma poptávala 5 vozů střední a 10 vozů nižší střední třídy.

„Nebylo naším cílem porovnávat cenové nabídky. Chtěli jsme jen zjistit, jak se 20 největších značek bude k tak malému zákazníkovi chovat a té nejlepší udělit za vstřícnost mimořádnou cenu v naší anketě Flotila roku,“ říká šéfredaktor Flotily Michal Žďárský.

Median hodnotil reakce automobilek podle sedmi kritérií od rychlostí reakce, přes zpětný telefonický kontakt, profesionální vystupování až po šíři a srozumitelnost nabídky. „Z 20 oslovených značek jich 5 neodpovědělo vůbec, dva slíbily nabídku poslat, ale už se neozvaly,“ říká Erika Kováříková z agentury Median.

„Nejlépe v této jednorázové sondě obstála značka Fiat, na které bylo vidět, že má o zákazníka opravdový zájem. Jen těsně za ní skončil Peugeot. Velmi dobře uspěly i značky Mazda, Opel a Renault. Další, které bez problémů splnily všechna kritéria, zaostaly většinou jen o pověstný krůček.“

Na poptávku nejrychleji reagovaly značky Hyundai a Kia, Fiat ovšem dominoval ve většině kategorií. Velmi příjemně a rychle reagoval telefonicky nejen zástupce automobilky, ale i leasingové společnosti, který nabídl zákazníkovi financování, a konkrétní nabídku jako jediná značka vypracoval hned první den. Přehlednou a srozumitelnou nabídku ale nakonec poslalo hned devět značek.

„Přestože Fiat nemá tak široké portfolio modelů jako řada jiných značek, na jeho nabídce bylo znát, že má o klienta opravdový zájem a v celkovém součtu bodů ze všech kritérií nakonec těsně strhl vítězství ve svůj prospěch o pár desetin bod před Peugeotem,“ říká Michal Žďárský.

„Výsledky této ankety mě velice těší, a to zejména proto, že odráží pracovitost a aktivní přístup naší dealerské sítě vůči stávajícím i potenciálním zákazníkům,“ dodává Zuzana Kocourková, fleet manažerka společnosti Fiat ČR.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
17. 1. 2012 14:55
Re: Čo tam...
To je ale kravina - možná jsi měl smůlu na kus, ale sám jezdím Fiatem a znám dost lidí a nikdo si na auto nestěžuje, už vůbec ne na spolehlivost. Tohle platilo někde o Tipu a Unu, ale dnes je to stejně spolehlivé jako cokoliv jiného. A ceny náhradních dílů jsou naopak nižší než u VW.

A pokud nejste spokojeni s prodejcem a servisem, tak můžete k někomu jinému. Ani není třeba chodit do značkového, dneska můžete auto servisovat kdekoliv.

Ostatně - nedávno jsem viděl díl Top Gearu, kde jeli do Betléma s Fiatem Barchetta, Mazdou MX5 a BMW a jediný Fiat to vše zvládl bez poruchy (kromě toho že urazil chladič a přivázal ho nějakým špagátem) a nakonec přes počáteční srandičky se všichni shodli, že Fiat z nich je nej.

Podle mne dnešní značky jako Fiat, Škoda, VW, Ford, Renault atd. jsou na tom se spolehlivostí v podstatě stejně. Naladění, výbava, princip fungování atd. jsou věc jiná.
22. 11. 2011 11:19
Re: Čo tam...
Jestli jste u Dojáčka v pohodě, tak tam asi nezůstal z let 2003-2006 kámen na kameni. Moje zkušenost s řešením reklamací a přímo i výrobních vad auta, za které jsem tam utratil přes 1/2 milionu je naprosto otřesná - nejen že to auto prakticky vůbec neznali technicky, ale chovali se někdy obyčejně sprostě. I z toho důvodu jsem byl nucen začít jezdit k Autotypu, kde byla spokojenost, toho ale taky před časem sežřal Dojáček. Musím říct, že je to kromě podprůměrné spolehlivosti všech automobilů Fiat (kromě nového Brava) hlavní důvod, proč jsem tu značku s úlevou definitivně opustil. Když jsem si spočítal náklady na servis, vyšlo mi, že kdybych tenkrát koupil o 50 tisíc dražší Oktávku nebo Golfa, ušetřil bych po 8 mi letech cca 100.000 na opravách. Jelikož má Fiat většinu dílů 2x-4x dražších než VW group, není se co divit.
Avatar - sendador
13. 11. 2011 18:37
Re: Čo tam...
Ja si na servis u Dojacka taky nemuzu stezovat, auto jsem tam ale nekupoval, tak jaky je jako prodejce nemuzu soudit. Nicmene po dobre zkusenosti se servisem bych sel pro nove auto asi k nemu.
13. 11. 2011 13:56
PS ad MEDIAN
Není to náhodou ta agentura, co vždycky Jyrkovi Parobkovic zjistila, že ho chtějí všichni a je největší na celém světě?
13. 11. 2011 13:54
Re: Čo tam...
Nechci ti brát iluze a pravda je, že to už je mraky let (osm...), ale IMOFA byla děs a běs, zejména servis......prodat, to ještě jakžtakž ano, ale servis a související služby katastrofa. A kolegyně vlastnící v té době taky Alfu nadávala na Dojáčka úplně stejně. Pouze jiný kolega vlastnící Punto jezdil do nějaké vesnice za Prahou a byl spokojenej - měl racionální přístup, Punto spolehlivostí nevynikalo, ale pořídil ho levně a servisu mu vyšli maximálně vstříc (i cenově), takže i ten odtah na laně (Yarisem :-) bral s humorem.