Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda i-ELOOP: Místo baterií kondenzátor

Nový systém rekuperace brzdné energie se v prvních sériových Mazdách objeví v roce 2012.
Zpět na článek
27. 11. 2011 19:33
28. 11. 2011 07:27
26. 11. 2011 09:50
Příjde mi to...
... jako dobrý nápad... :yes:
Rozbalit vlákno
3
27. 11. 2011 01:22
Re: Příjde mi to...
jako mnohem lepsi napad nez miild hybridni systemy treba od Hondy. Honda musi do auta montovat rozmerny a tezky aku + el. motor, CVT prevodovku a kdo vi co jeste. Stoji to desetitisice a uspora paliva je nekde okolo 15% . Mazda namontuje jenom kondenzator a rekuperacni brzdy, coz jsou tisicikorunove polozky. Je to male, lehke, levne a uspora bude v praxi temer takova jako s mild hybridem. Takze mne to prijde jako genialni reseni a nechapu, proc automobilkam trva tak dlouho, nez to zavedou masove.
1. 12. 2011 21:59
Re: Příjde mi to...
hm a co takhle vyhodit alternator a starter, místo toho integrovat elektromotor do setrvačníku, stačí o malém výkonu. Pomáhal by při rozjezdech a zároveň by fungoval stejně jako startér i alternátor ;-) samozřejmě při normální jizdě by byl odpojený od zátěže, spínal by jen při brždění, a nesnižoval by výkon motoru. Tímhle by se dalo téměř eliminovat celé řemenové ústrojí, odlehcit a zjednodušit motor atd atd.
Další velkou úsporou na hmotnosti by mohla být absence klasického olověného akumulátoru ;-)

Superkondenzatory jsou vyborna vec ale jejich kapacita je tak mala že jsou zatím nepoužitelné, lepší řešení by možná byla hybridní baterie ;-) ale to už jsme zase u hybridního automobilu ;-)
26. 11. 2011 10:04
Drobnými krůčky
na cestě k dokonalosti.. Už se těším na novou modelovou řadu pod taktovkou Sky-aktiv a tohodle designu >:-[]
Rozbalit vlákno
5
26. 11. 2011 12:51
Re: Drobnými krůčky
Fakt drobnými krôčkami. Dúfajme, že je to začiatok ďalšieho nového systému. Lebo papierových 10% podľa ňa v reálnej prevádzke nikto ani nezbadá.
Avatar - KANKUNEN
26. 11. 2011 13:06
Re: Drobnými krůčky
Mazda dělá kus práce a rozhodně bude první co vyzkouším. Napřed zkusím 2, 5 i o pokud se svým stylem bude žrát do 9 tak beru. 2,0 už prostě nestačí nárokům na pružné zrychlení pro tuto dobu.
Avatar - petrumr
26. 11. 2011 15:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 11. 2011 21:24
Re: Drobnými krůčky
Je pravda ze nekdo kdo ma 1,2 HTP nerozumi co je to pruzne zrychleni dostacujici narokum dnesniho provozu >:-[]
27. 11. 2011 21:44
Re: Drobnými krůčky
Těm co chcou pružně zrychlit a neumí podřadit nepomůže ani 3,0 V6 :-(
Avatar - skejpa
27. 11. 2011 10:57
Mazda zase na koni ?
Po delší době začínám mít z Mazdy zase velkou radost. Jejich studie plní lidi nadšením a technologie skyactiv snad ještě víc. Moc se těším na novou šestku a zvědavý jsem i na premiérovou CX-5.

Jen tak dál Mazdo :-) ! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2011 19:33
kapacita
zaujimalo by ma aku to ma kapacitu
to co pouziva PSA ma 55F (ak si dobre pamatam)
a potom, ak tym ma byt napajana klima, to znamena ze bude elektricky kompresor???
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2011 07:27
Banjo
Nejvíc se mi tam líbí "transformátor stejnosměrného proudu".
Nějak mi vytanula v paměti hláška kantora z učňáku: "Proboha - transformator postajannovo tóka - za tohle se u nás vyhazovalo i od zkoušky z ruštiny" :-)
Čili asi půjde o zcela jinou "krabičku", než klasické trafo...
Ale ten nápad s kondenzátorem se mi líbí. Jenom to asi chce nějaký s hooodně velkou kapacitou.
Rozbalit vlákno
0