Technika
Nejvíc se mi tam líbí "transformátor stejnosměrného proudu".
Nějak mi vytanula v paměti hláška kantora z učňáku: "Proboha - transformator postajannovo tóka - za tohle se u nás vyhazovalo i od zkoušky z ruštiny" 😄
Čili asi půjde o zcela jinou "krabičku", než klasické trafo...
Ale ten nápad s kondenzátorem se mi líbí. Jenom to asi chce nějaký s hooodně velkou kapacitou.
Nějak mi vytanula v paměti hláška kantora z učňáku: "Proboha - transformator postajannovo tóka - za tohle se u nás vyhazovalo i od zkoušky z ruštiny" 😄
Čili asi půjde o zcela jinou "krabičku", než klasické trafo...
Ale ten nápad s kondenzátorem se mi líbí. Jenom to asi chce nějaký s hooodně velkou kapacitou.
Je pravda ze nekdo kdo ma 1,2 HTP nerozumi co je to pruzne zrychleni dostacujici narokum dnesniho provozu >😒]
zaujimalo by ma aku to ma kapacitu
to co pouziva PSA ma 55F (ak si dobre pamatam)
a potom, ak tym ma byt napajana klima, to znamena ze bude elektricky kompresor???
to co pouziva PSA ma 55F (ak si dobre pamatam)
a potom, ak tym ma byt napajana klima, to znamena ze bude elektricky kompresor???
Po delší době začínám mít z Mazdy zase velkou radost. Jejich studie plní lidi nadšením a technologie skyactiv snad ještě víc. Moc se těším na novou šestku a zvědavý jsem i na premiérovou CX-5.
Jen tak dál Mazdo 😄 ! :yes: :yes:
Jen tak dál Mazdo 😄 ! :yes: :yes:
jako mnohem lepsi napad nez miild hybridni systemy treba od Hondy. Honda musi do auta montovat rozmerny a tezky aku + el. motor, CVT prevodovku a kdo vi co jeste. Stoji to desetitisice a uspora paliva je nekde okolo 15% . Mazda namontuje jenom kondenzator a rekuperacni brzdy, coz jsou tisicikorunove polozky. Je to male, lehke, levne a uspora bude v praxi temer takova jako s mild hybridem. Takze mne to prijde jako genialni reseni a nechapu, proc automobilkam trva tak dlouho, nez to zavedou masove.
Mazda dělá kus práce a rozhodně bude první co vyzkouším. Napřed zkusím 2, 5 i o pokud se svým stylem bude žrát do 9 tak beru. 2,0 už prostě nestačí nárokům na pružné zrychlení pro tuto dobu.
Fakt drobnými krôčkami. Dúfajme, že je to začiatok ďalšieho nového systému. Lebo papierových 10% podľa ňa v reálnej prevádzke nikto ani nezbadá.
na cestě k dokonalosti.. Už se těším na novou modelovou řadu pod taktovkou Sky-aktiv a tohodle designu >😒]
Další velkou úsporou na hmotnosti by mohla být absence klasického olověného akumulátoru 😉
Superkondenzatory jsou vyborna vec ale jejich kapacita je tak mala že jsou zatím nepoužitelné, lepší řešení by možná byla hybridní baterie 😉 ale to už jsme zase u hybridního automobilu 😉