Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aptera: Konec elektrického snu

Pamatujete ještě na futuristickou elektrickou tříkolku Aptera? Ambiciózní projekt je u konce, kalifornská firma Aptera Motors zkrachovala.
Zpět na článek
6. 12. 2011 07:38
6. 12. 2011 07:38
škoda
Celkem škoda, narozdil od Fisker Automotive a Tesla Motors pusobily hodnoty uvadene pro tento vuz uveritelne. A americke silnice byly ochuzeny o jednoho opravdu zajimaveho exota.
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2011 08:00
Investori riskujú svoje peniaze ... nie štátne ...
A tak je výsledok pochopiteľný. Iné je nadšene podporovať "ekologické" elektromobily cez dotácie zo štátneho rozpočtu, kde stačí politický záujem a iné je investovať zo svojich peňazí - to si každý dobre zváži ....

Elektromobily si môžu dovoliť len silné klasické automobilky, ktoré si ich stratovú výrobu môžu dovoliť vykrývať z predaja "neekologických" aút ...
Rozbalit vlákno
14
6. 12. 2011 09:25
Re: Investori riskujú svoje peniaze ... nie štátne ...
Vida, máme tady "odborníka".
6. 12. 2011 11:10
Re: Nestačila "lecia" z fofovaltaiky či biopalív ?
Práve v Čechách chce vláda zúfalo zachraňovať ceny elektriny pre výkupy predražených "ekologických" fotovoltaických článkov ...

A EÚ už priznala, že pri výrobe biopalív je energeticky náročnejšia ako výroba obyčajných palív z ropy .... a potraviny nám i vďale tejto "ekológii" dražejú a dražejú ...

Čo nie je ekonomické, nemôže byť ekologické a kto "dokazuje" opak, buď tomu nerozumie - v lepšom prípade, alebo žiada o "ekodotácie" - v tom horšom prípade ...
6. 12. 2011 18:11
Re: Nestačila "lecia" z fofovaltaiky či biopalív ?
Dle úrovně tvého myšlení můžeš být rovnou politikem. Poslední věta je důkazem tvé neskonalé pitomosti. Naštěstí i rozumných lidí je na světe dost.
6. 12. 2011 20:32
Re: Isto je rozumných ľudí dosť ... a tí kupujú ekonomicky .
Tých hlúposti o spotrebách a ekologickosti "ekoaút" na bežné používanie neoklamú ...

A tak to je i v našich krajoch .... tí čo "dokazujú" tú "úžasnosť" elektroaút si ich nekupujú .... nemajú na to ...
7. 12. 2011 07:46
Re: Isto je rozumných ľudí dosť ... a tí kupujú ekonomicky .
Slyšeli jsme slova dementa. Amen.
6. 12. 2011 09:33
Re: Isto je rozumných ľudí dosť ... a tí kupujú ekonomicky .
Treba jako Tesla ;-)
6. 12. 2011 10:50
Re: Tesla je stále beznádejne stratová ...
[odkaz]

Čo ju drží nad vodou je nádej niektorých investorov, že raz to prinesie zisk .... ale je to špekulácia ako každá iná ....možno áno, možno nie .... ale ak áno môžem dobre zarobiť ...

A to, že je niečo ekonomický nezmysel ešte neznamená, že na tom firma nemôže zarobiť ... stačí schváliť "eko" dotácie a z nezmyslu je zrazu super biznis - viď. biopalivá ...
6. 12. 2011 15:02
Re: Tesla je stále beznádejne stratová ...
Jinými slovy vaše přesvědčení, že ekologické vozy se vyvíjí pouze za státní peníze a že elektromobily může vyvíjet jenom velká automobilka, si tady sám vyvracíte. Tak ano. "nádej niektorých investorov, že raz to prinesie zisk" je základem investování a je principem na které stojí VŠECHNY investiční projekty. Skutečnost je taková, že elektromobily může vyvíjet kdokoliv, komu soukromí investoři budou věřit, že uspěje. Že těch, kteří věřili, na masový tržní úspěch Aptery bylo málo, mne při pohledu na ní ani moc nepřekvapuje. Nějaké obecné závěry bych z toho nedělal. Snad jenom, že kdo si dává příliš vzdálené cíle a při tom nerespektuje požadavky a psychologii masového zákazníka, musí skončit.
6. 12. 2011 16:53
Re: To nie je "presvedčenie" - ale realita
[odkaz]

Elektrické vozidlá sú propagované aj americkou politikou Baracka Obamu ako súčasť národného programu na zníženie používania ropy a závislosti od zahraničných zdrojov. Tesla využíva predaj akcií a 465 miliónovú pôžičku od vlády na výrobu nového modelu S elektrického sedanu a zvýšenie tržieb.

I tá moja posledná ilúzia o Tesle padla

:no:
6. 12. 2011 17:00
Re: Takže nie špekulácia, ale istota ...
Obama nenechá svoju firmu padnúť a riziko je len to, že ďaľší prezident by nemusel byť k tomuto ekonomickému nezmyslu taký chápavý .... ale to je málo prevdepodobné ... elektrina je in a na "zaručené" správy o "istom" úspechu vodíku už v USA zabudli ...
7. 12. 2011 00:46
Re: Takže nie špekulácia, ale istota ...
Ale blbost. To vždycky někdo něco vygůgluje a pak má pocit, že pochopil celé dějiny. Programy na podporu alternativních technologií běží v USA již leta. Již Clinton měl takové programy. Poměrně masivní je učinil Bush jako součást balíčku, když před krizí raketově rostly ceny ropy. To není žádný výmysl Obamy. A nepoužívá je jenom Tesla, ale i ostatní automobilky a to nejenom na elektromobily ale i na jiné úsporné technologie, včetně konvenčních. V tom není Tesla vyjímkou. Nicméně většina peněz na vývoj elektromobilů pochází od soukromých investorů. Ti věří Tesle zejména proto, že v jejím čele stojí Elon Musk, který již dokázal své schopnosti na jiných miliardových projektech a také proto, že do Tesly šel vlastními penězi. Takže elektromobily se vyvíji za soukromé peníze běžně, ne že ne.

Dále o tom nemá cenu debatovat, protože Tesla S vyjíždí za pár měsíců a pak uvidíme, jak ten "ekonomický nesmysl" nebudou stačit vyrábět.
7. 12. 2011 05:24
Re: To nie je o "googlovaní" ale o premene energie ...
A to z jednej formy na druhú ....

Ak nemám lacný zdroj elektrickej energie, tak sú všetky diskusie o výhodnosti elektromobilov na bežné používanie (nie do mesta, golf atď.) zbytočné ...

Súčasné "ekologické" elektromobily využívajú len tranformovanú energiu zväčša z fosílnych a jadrových zdrojov ... čiže len menia miesto vypúšťania exhalátov a odpadu ...

V USA majú o niečo väčšiu šancu pre neexistenciu obrovských "ekologických" spotrebných daní na palivá ... kto by u nás rozmýšľal o elektromobile, keby stál benzín cca 70 - 80 centov (20 - 22 Kč) ?
7. 12. 2011 07:34
Re: To nie je o "googlovaní" ale o premene energie ...
(:poslední odtavec)
To by měly mít elektromobily v USA spíše menší šance, ne? Já myslím, že ty šance tam zvyšuje spíše počasí a móda - ukázat, že mám na to chovat se "ekologicky".

Podle mne právě Aptera měla (a snad má) nějakou šanci. Teď ji pohřbil hlavně špatně zvolený ekonomický model firmy. Sázeli na masovou produkci elektroaut různých kategorií. Kdyby u Aptery cenu oproti 1/2 milionu stanovili třeba na milion, mohli mít namísto 4000 snad 100 objednávek a pár set, možná pár tisíc za tu cenu vyrobit a prodat. Tato firma už ale nevyrobí nic. Pro tohle vozítko to ale nemusí být konec nadějí, třeba teď celý projekt koupí někdo schopnější.

Každopádně toto nenahradí klasická auta, je to jen takový exot.
7. 12. 2011 07:47
Re: To nie je o "googlovaní" ale o premene energie ...
:yes: