Ta spotreba na dialnici je hrozne vysoka na take lahke auto s6speed prevodovkou a dci motorom...to ***i, konkretne prevodovku...
Ja mam spotrebu do desat litrov na dialnici pri tej istej rychlosti...jasne zda sa vam to vela ale mam benzin 3.5 5speed automat, 4x4 a skoro dve tony!
Na renalte laguna 1.9 dci 6speed som mal pod 6.5litra a to je tazsie auto so starym motorom
Pardon, voloviny kecá autor článku, s Kaškajem se jeudí jak libo, motor opravdu točí hodně na 6ku, ovšem ve spotřebě se to nijak neukazuje, a´t jedeš jak jedeš, stále 6,0-6,1 litrů. když jedu s 320 CDI s lehkou nohou, 4x4 automat, jedu za 8,5, když se na spotřebu neohlížím, jedu za 10-10,5.
takže na rozdíl od některých zde diskutujících mám s oběma vozy přímé zkušenosti.
Naprosto správně, Renault to avizoval již před 3 lety - 1,5 od 44 kW do 81 kW, 1,6 dCi jde výše. Navíc je zde zjevná politika - Dacia Duster může mít jen 1,5 dCi - zato i ve 100 k verzi, která není u Nissanu ani u Renaultu k mání (66 kW, 74 kW a 80 kW).
1,6 dCi není ani přímým, ani nepřímým nástupcem 1,5 dCi - kvůli nástupu 1,6 dCi vypadávají z nabídky pouze motory 1,9 dCi. Spodní verze 2,0 dCi jsou nyní také nahrazovány 1,6 dCi.
Velkej podil na tom bude mit ta kratka prevodovka. Jakou mas v tom ML a kolik toci ve 130? A nesouhlasim s tim ze automat (jakej?) prida litr na sto, ty doby uz jsou pryc, v realu casto radi lidi s maualem jak vemena... ;-)
Nepochybně. Kdyby měl ten Nissan poháněné všechny čtyři kola, zvednula by se spotřeba o jeden litr. Kdyby měl automatickou převodovku, přibyl by další litr. A jsme na devíti. Takže 1200 kg auto žere prakticky stejně jako dvakrát tak těžké. Fyzika dostává na pr.del, nezdá se ti?
Dovolim si podotknut, ze novy diesel 1.6 dCi z dielne Renault-Nissan nie je priamym nastupcom 1.5 dCi ako sa to spomina v texte a ani nebol mysleny ako nastupca v ziadnom modeli koncernu, v ktorom bezi 1.5 dCi.
1.6 dCi nahradzuje staru 1.9 dCi a v pripade Qashqaia sa ponukaju obe varianty aj 1.5 aj 1.6 dCi a z ponuky zmizol 2.0 dCi (zostal iba v spojeni s automatickou prev.)
Malý Nissan Juke s pohonem jedné nápravy, s motorem 1,5 DCi, s manuální převodovkou bere při 130 km/h 7,2 - ML 350 CDI, permanentní 4x4, automatická převodovka, váha tipuju tak +500 kg jezdí za 10,2... kdo nevěří ať tam běží:-)
Pochopím krátké zpřevodování, abych z motoru dostal v dynamice maximum. Ale proboha, nebyla původně šestka zaváděna jako dlouhý převod pro rychlé dálniční přesuny? Tak proč šest stupňů s krátkými převody, abych více řadil? U motoru s 240 Nm v 1750 otáčkách? U auta pro mladé excentriky, s vysokým podílem žen?
Jak v případě základní 1,6 (spotřeba 9,5l/100km je ve 130km/h u atmo 1,6 v tak malém voze ostudná), tak v případě tohoto dieselu tomu opravdu nerozumím - takhle "dobrovolně" přijít o skupinu zákazníků, kteří často absolvují dlouhé dálniční přesuny (např. na západě mladí vysokoškoláci), to prostě nechápu.