Mercedes-Benz S má po modernizaci. Je stále nejlepším autem na světě?
Vlajková loď stuttgartské automobilky prošla decentní modernizací, která vedle nových laků přináší také pokročilé funkce autonomního řízení, které budou k dispozici i v Evropě.
Vozy značek Rolls-Royce a Bentley jsou v mnoha ohledech nepřekonatelné. Stojí totiž tolik, jako velmi hezký byt v Praze, z části jsou vyráběné ručně a s neskutečným důrazem na detaily. Pokud bychom však vzali běžnou produkci, můžeme Mercedes-Benz třídy S považovat za nejlepší auto světa, které určuje trendy na dlouhé roky dopředu.
Aktuální generace W223 ze září 2020 v mnoha ohledech nabízí to, co britští konkurenti, ovšem za polovinu peněz. A aby nezaostával, prošel pro nadcházející modelový rok drobnou modernizací, která se zaměřila především na technologie.
Oceňovaný palubní systém MBUX se dočkal menšího přepracování a zakomponování služby Ridevu od Sony Pictures Entertainment, díky kterému si přímo na palubu mercedesu můžete streamovat oblíbené filmy a seriály.
Nabídku jízdních a bezpečnostních asistentů rozšiřuje systém pro automatickou změnu jízdního pruhu, který na podporovaných dálnicích a rychlostních silnicích dokáže přejet z pruhu do pruhu bez zapojení řidiče. Těšit se můžeme též na dvojici nových laků: stříbrná metalíza Verde Silver a hnědá Velvet Brown.
Vylepšení se dočkala také tovární verze S 680 Guard 4Matic s pancéřováním a balistickou ochranou VPAM VR10, která v případě osobních aut představuje nejvyšší třídu ochrany posádky.
Ještě více ruční práce
Jestliže jsem v úvodu vzpomínal, že britští výrobci ultra luxusních aut mají poměrně vysoký podíl ruční práce, tak špatně na tom není ani Mercedes-Benz S. Ten po osvěžení nabízí ještě širší možnosti individualizačního programu Manufaktur, který staví na šikovnosti lidí, nikoliv strojů.

Na výběr máte z dvanácti speciálních laků řady Manufaktur (včetně zlatého odstínu Kalahari či olivové metalízy) a pěti exkluzivních barevných kombinací interiéru. Dílna programu Manufaktur se nachází v Sindelfingenu, kde jsou připravovány i speciální série či vozy na individuální objednávku.
Třída S v Sindelfingenu vzniká v legendárním závodě Factory 56, kde se montují také luxusnější deriváty s emblémy Maybach a elektrická alternativa v podobě Mercedesu EQS. Dohromady zde pracuje okolo 1500 lidí.