Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Finsko: hromadná nehoda 200 vozů (video)

Mínus 18 a nízká viditelnost zapříčinily hromadnou nehodu na finské dálnici z Helsinek do Lahti.
Zpět na článek
8. 2. 2012 12:15
8. 2. 2012 15:28
8. 2. 2012 22:14
9. 2. 2012 07:42
8. 2. 2012 20:54
9. 2. 2012 07:40
8. 2. 2012 13:28
8. 2. 2012 13:39
9. 2. 2012 12:04
9. 2. 2012 18:19
10. 2. 2012 10:10
9. 2. 2012 22:02
10. 2. 2012 10:14
11. 2. 2012 14:42
12. 2. 2012 19:17
10. 2. 2012 10:14
13. 2. 2012 09:50
12. 2. 2012 13:35
8. 2. 2012 12:15
Senzace
Redakce, jak vidno, touží po senzaci. 200 aut jasně. Jenže dohromady na různých místech během hoďky. Jedna hromadná bouračka byla na prvním městským okruhu, druhá na třetím a ta největší na dálnici č.4. Tak hustá chumelenice v -20 se moc často nevidí ani ve Finsku. To se pak práší za kočárem. Ono to klouzalo tak, že i armádní panceřovaný Sisu zajelo do autobusu jako šuplík do komody.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
8. 2. 2012 15:28
Re: Senzace
Kudy jezdíš, hyrysysy ? ;-)
8. 2. 2012 22:14
Re: Senzace
Křížem krážem ;-)
9. 2. 2012 07:42
Re: Senzace
Tak ať ti cesta ubíhá a nenudí to. Některé trasy jsou vyloženě na palici... :-)
8. 2. 2012 20:54
Re: Senzace
200 aut, ale len jedna Octavia a 3x Yeti. Dost malo na to, ze Octavia je tam najpredavanejsia
8. 2. 2012 20:59
Re: Senzace
Oktávky to vytocili a sli dalej! :yes:
9. 2. 2012 07:40
Re: Senzace
na dalších videích jsem viděl několik octávií a Superb kombi. Navíc nebylo to 200 aut na jednom místě... a ne všechny Oktávky ve Finsku jezdí okruh HELLsinki > Lahti >:D
8. 2. 2012 13:28
A je to
Zas může někdo otvíra hubu, jak jezdíme. Všichni jsou stejní jak češi.
Rozbalit vlákno
14
8. 2. 2012 13:39
Re: A je to
No tak to zase taky není. Ve Finsku máš v zimě na dálnici nejvyšší povinnou rychlost 100km/h. Problém je v tom, že když chumelí, nikdo nejede v levým pruhu, užitná šíře vozovky se zmenšuje, prášící sníh zapříčiní, že rychlost padá pod 80 a pokud se na chvíli otočí vitr proti tobě, viditelnost se rázem sníží natolik, že zvedneš nohu z plynu, ten za tebou tě nevidí a než stihne zareagovat, tak je už pozdě.
Tohle se s cholerickýma magorama na českých silnicích nedá srovnávat.
9. 2. 2012 12:04
Re: A je to
Jednoznačně se dá říci, že je to vina řidičů, kteří jeli jako prasata. Když hustě chumelí a vidím na třicet metrů, nemůžu to valit 80. Jedu třeba 50. Prostě tak, abych před stojící překážkou dokázal zastavit. Evidentně jsou finští magoři stejní jako ti čeští a obhajovat je a bagatelizovat situaci tím, že se to stává, může jenom magor... Přeber si to jak chceš.
9. 2. 2012 18:19
Re: A je to
Je vidět, že toho moc naježděnýho nemáš.
10. 2. 2012 10:10
Re: A je to
Hm, dobrý, asi by ses divil, kolik toho mám najeto ve sněhu a ledu. :no:
9. 2. 2012 22:02
Re: A je to
To je vidět, že jsi to nikdy nezažil. Situace se pak mění během vteřin. Jezdím tam rád, řidiči jsou tam dobří.
10. 2. 2012 10:14
Re: A je to
Co ty víš o tom, co jsem zažil? Zažil jsem mockrát, že hovada okolo mě v naprosto neprostupné mlze na dálnici jedou zcela neadekvátní rychlostí. A vždycky k tomu neopomenu utrousit, že až tam před nimi bude někdo stát (havarovaný), tak oni to prostě nedobrzdí. To samé v dešti nebo na sněhu. Jak patřím mezi rychlejší ridiče v jasných a suchých podmínkách, tak patřím mezi nejpomělejší na sněhu, ledu a v mlze. Také udržuju rozhodně delší odstupy od aut přede mnou než většina ostatních řidičů. Protože nemám v hlavě nas*áno a přizpůsobuju se podmínkám a ne tomu, že policajt řekl, že se tam jezdí 50/90/130. Nebo u slušňáků ve Finsku jenom 100... To je přeci k smíchu!
11. 2. 2012 14:42
Re: A je to
Já mluvím o tom, že se v těhle podmínkách může radikálně změnit viditelnost během vteřin. Stačí, aby jeden člověk udělal chybu, a máš o nehodu postaráno. Vždy máš jet tak, abys zastavil na vzdálenosti, na kterou vidíš. Je jen dobře, že tak jezdíš.

Tohle je málo zmiňované prostředí, ve kterém se hodí noční vidění. Některé typy těhle systémů vidí přes sníh a mlhu dál než člověk.
12. 2. 2012 19:17
Re: A je to
Jednoznačně s Tebou souhlasím - stačí málo a je karambol. Nikdo nejsme neomylní a stát se to může každému z nás. Je ovšem dobré umět si přiznat, že člověk udělal chybu (a neto tady bagatelizovat jako někteří). Když se stanou nehody hromadné (jako na videu) je evidentní, že v dané době a lokalitě většina řidičů podcenila podmínky. A to svědčí o systematické chybě, tedy řidiči v těchto podmínkách jezdit neumějí, podceňují riziko výskytu stojící překážky (havarovaného auta, apod.).

Noční vidění nepochybně v těchto situacích může pomoci, protože skutečně vidí přes "mlhu" dál. Otázkou je, jak efektivně skloubit noční vidění s řízením vozu, protože těžko mohu jet podle malého displeje kdesi mezi budíky nebo koukat z auta ven, mít oči na stopkách a nepřehlédnout cosi lehce neurčitého na displeji. A tady se pak otvírá prostor pro různá nová řešení - promítání některých částí infra obrazu na čelní sklo apod.
Avatar - white label
12. 2. 2012 19:37
Re: A je to
Vidíš, tak to děláš dobře, zřejmě jsi zkušený dědek... ;-)
Avatar - white label
9. 2. 2012 22:18
Re: A je to
U těchto tvých podobných příspěvků mám pocit, že ti někde z nicku vypadlo "d"... 8-s :no:
10. 2. 2012 10:14
Re: A je to
Můj příspěvek je k tématu. Narozdíl od Tvého, takže mi polib mi pr*el, dědku. :no:
Avatar - white label
12. 2. 2012 19:34
Re: A je to
Copak, někdo ti šlápl na kuří oko, drzý chlapečku... >:-[]
13. 2. 2012 09:50
Re: A je to
To ani ne, jenom by ses měl nad sebou zamyslet, moralizuješ a přitom bys měl začít u sebe.
8. 2. 2012 15:27
Re: Co a je to ? Prostě se stasne...
Je to přesně tak, jak píše hyrysysy. Ono se totiž taky mnohdy práší jen tak, skoro ze srandy, zapomněl dodat hyrysysy. Jak je prostě snížek vymrzlý, prožene se kamión a za ním bílý oblak i kdyby bylo jasno jak jen jasno může být.

Ve Finsku se fakt jezdí dost slušně, i když musím přiznat, že na nějakou maximálku se tady moc nehraje. Když se s litrovou Corsou "válím" tachometrových 80 na úseku 80 v kolečku, většinou jsem tak trochu brzda, takže podle zkušeností se jezdí maximálka plus 10 km/h.

Na druhou stranu, i když jste brzda, nikdo se na vás nelepí, když někdo předjíždí, tak bezpečně a pěkně si počká. Jakékoli snížení rychlosti v obci je uposlechnuto a hromadně se zpomalí, ve městě raději každý čeká a pouští druhého než někam vlítne jako u nás.

No a konkrétně k této nehodě... prostě... občas sh*t happens >:D >:D >:D
8. 2. 2012 19:38
Stav a povaha vozovky
Že by klasické nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky?
Vzhledem k tomu, že ten Fin neviděl ani na 20 metrů, tak to valil pěkně.
Rozbalit vlákno
1
8. 2. 2012 20:46
Re: Stav a povaha vozovky
Myslis toho vodica? Ten mal slusny indiansky prizvuk. Ten sneh videl predtym iba na obrazkoch.
12. 2. 2012 13:35
D1
Jel jsem min úterý po D1 na Prahu, levý pruh pod sněhem, pravý holý a úplně zmrzlý. Nejde mi pořád do hlavy, proč to srtivá většina řidíčů zjistila, až brzdili do kolony za bouračkou??? A dobře, ať si to 206 s neodhrnutým sklem razí po ledě, ale kura ať potom nemusím její problémy řešit já!

Češi jsou za volantem choleričtí magoři, jak tu někdo trefně poznamenal. A vyučování ostatních a dokazování si čehokoli je jen článek, malá ukázka.
Rozbalit vlákno
0