Třetina spotřeby valivým odporem? To jako fakt, nebo je to nějaká chyba v překladu?
Special-line
0
Četl jsem to teď asi 3x a nevidím kde to je přímo napsaný. Jsem slepej nebo blbej? >😁
rhcpepik
0
spis slepej 😉 "Jacques de Giancomoni, technický account manager společnosti Michelin, vysvětluje, že třetina spotřeby paliva vzniká působením valivého odporu pneumatik." - predposledni odstavec. 😄
Jako proc by ne, pojdme to zkusit rozlousknout >😁
Special-line
0
Ahaaa >😁 Pardon. Nejprve jsem chtěl napsat, že třetina je nesmysl, ale záleží na tom jak se to vezme. Při velmi nízké rychlosti a zvláště při rozjezdu je dominující složkou jízdních odporů. Při vysokých rychlostech naopak jeho podíl klesá na TÉMĚŘ zanedbatelnou složku jízdních odporů.
rhcpepik
0
Ja bych tomu taky klidne veril 😄 ale fakt zalezi, jak na to nahlizej - jestli to pocitaj jako volnobeh + vsechno ostatni, co to navysuje a v tom zahrnujou ten valivej odpor a rikaj ze ma tretinu.. tezko rict
berann
0
Mám kopra to počítat, ale nebude při rozjezdu velká složka odporu tvořená zrychlením?
Ale asi dokážou správně statisticky ohnout různé jízdní režimy, ať je to fakt třetina a oni můžou nabízet "lepší" gumy. ;-\
Special-line
0
To určitě bude. Spolu s valivým odporem jsou to prakticky jediné odporové složky v tomto režimu. Konkrétní hodnoty už by závisely na konkrétních případech. Ale říct jen tak odboku že to je třetina je nesmysl.
Jako proc by ne, pojdme to zkusit rozlousknout >😁
Ale asi dokážou správně statisticky ohnout různé jízdní režimy, ať je to fakt třetina a oni můžou nabízet "lepší" gumy. ;-\