Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Volvo Trucks: Výběr správných kol a pneumatik snižuje emise CO2

7 komentářů

Avatar - Special-line
Special-line
To určitě bude. Spolu s valivým odporem jsou to prakticky jediné odporové složky v tomto režimu. Konkrétní hodnoty už by závisely na konkrétních případech. Ale říct jen tak odboku že to je třetina je nesmysl.
berann
Mám kopra to počítat, ale nebude při rozjezdu velká složka odporu tvořená zrychlením?
Ale asi dokážou správně statisticky ohnout různé jízdní režimy, ať je to fakt třetina a oni můžou nabízet "lepší" gumy. ;-\
rhcpepik
Ja bych tomu taky klidne veril 😄 ale fakt zalezi, jak na to nahlizej - jestli to pocitaj jako volnobeh + vsechno ostatni, co to navysuje a v tom zahrnujou ten valivej odpor a rikaj ze ma tretinu.. tezko rict
Avatar - Special-line
Special-line
Ahaaa >😁 Pardon. Nejprve jsem chtěl napsat, že třetina je nesmysl, ale záleží na tom jak se to vezme. Při velmi nízké rychlosti a zvláště při rozjezdu je dominující složkou jízdních odporů. Při vysokých rychlostech naopak jeho podíl klesá na TÉMĚŘ zanedbatelnou složku jízdních odporů.
rhcpepik
spis slepej 😉 "Jacques de Giancomoni, technický account manager společnosti Michelin, vysvětluje, že třetina spotřeby paliva vzniká působením valivého odporu pneumatik." - predposledni odstavec. 😄
Jako proc by ne, pojdme to zkusit rozlousknout >😁
Avatar - Special-line
Special-line
Četl jsem to teď asi 3x a nevidím kde to je přímo napsaný. Jsem slepej nebo blbej? >😁
berann
Třetina spotřeby valivým odporem? To jako fakt, nebo je to nějaká chyba v překladu?