Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes vyhrál u soudu právo zničit falešný 300 SL

16 komentářů

Avatar - stene
stene
Když to vyženu do extrému, kdyby se v každém větším městě postavila replika Eifelovky, takže bys ji viděl před první cestou do Paříže mnohokrát, budeš se pak při návštěvě Paříže ještě těšit na její návštěvu?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Souhlas. Auto a hodinky je něco jiného, byť laik originál a repliku nerozliší. Co se týká tržní hodnoty, tak replika auta určitě cenu originálu nesnižuje. Pěknou repliku auta, třeba D-Type, bych si za určitých okolností klidně pořídil. Originál je myslím i pro slušně movitého člověka dost nedostupný, ale ta možnost se projíždět na takto koncipovaném stroji je lákavá, pokud to je ruční práce, tak to myslím ani neznevažuje původní dělníky, co auto vytvořili. Soudný člověk by nikdy netvrdil, že je to originál, protože by to každý zasvěcený poznal a na laika takové auto udělá/neudělá dojem ať je to originál nebo replika. S hodinkami je to trochu jinak, což je prostě dáno rozdílem mezi hodinkami a automobilem.

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Avatar - T613
T613
Nelze srovnávat něco jedinečného co je kopírováno, a něco co se neustále vyrábí a je kopírováno. Jsou to dva světy, které spolu nesouvisí.
Avatar - stene
stene
A těžko přijdeš do prodejny luxusních hodinek a řekneš jim, že bez slevy si koupíš radši repliku... Ano, cenu již nevyráběného auta replika nesníží. Morálně ale podle mě cenu originálu replika sráží. I když prakticky samozřejmě vzhledem k počtu originálů i replik ten dopad nebude moc velký narozdíl od hodinek.
Když by se ale čistě teoreticky začaly po ulicích producírovat mraky nekvalitních replik, klesne v očích běžných lidí i kvalita originálu, protože jednoduše často nepoznají, že nejde o originál nebo jim díky množství replik originál zevšední. Toť můj pohled.
Avatar - T613
T613
promiň, ale tvůj pohled nesdílím. Bavím se o něčem co se už nevyrábí a má stále svou hodnotu, právě díky tomu, že se nevyrábí! Asi těžko přijdeš za majitelem Gullwingu a řekneš mu, aby zlevnil jinak si koupíš novou repliku s motorem od AMG 8-s
coolio
Tento problém mi přijde podobný jako u revival kapel. Často fanoušci napodobují dosud existující kapely, které k nim mají různý přístup - některé je i podporují, jiné se je snaží potírat. Osobně bych asi zastával měkčí přístup.
Avatar - stene
stene
Podle mě repliky vždy snižují hodnotu originálu. Stačí se podívat do světa hodinek. Takové Omegy už dnes zdaleka nepůsobí tak luxusně jako dříve, když na nás jejich kopie a napodobeniny koukají na každém rohu. Prostě se okoukaly. Jediné štěstí Gullwingu nebo spíš jiných starých motoristických bonbónků je, že nejdou vyrábět a prodávat tak jednoduše a masově jako třeba hodinky, jinak by na tom byly stejně...
esenbe
:yes: :yes: ... Dle mého názoru by měl být mercedes rád ,že někdo vyrábí repliky jejich modelů. Vždyť replikami Shelby cobra a nebo různých ferrari je na světě miliony a nikomu to nevadí. Jednou jsem viděl poláky v replice ferrari ,vyznělo to spíše trapně.
Avatar - T613
T613
nesmysl.. replika nijak nesnižuje hodnotu originálu, stejně jako ho nijak nezvažuje. Je to stále jen replika, kterou nikdo za originál nepovažuje. Tvrzení, že to snižuje hodnotu nebo vzácnost originálů je poněkud směšné.
Chcete-li "starou" klasickou karoserii s moderní technikou, tak ani nic jiného nezbývá, tedy pokud nezničíte originál.

Jinak to, že to museli sešrotovat je v pořádku, porušili vlastnická práva. Nic víc nic méně.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dovolím si vyslovit soukromý názor - tyto auta mají hodnotu, protože jsou stará, vzacná a krásná. Když někdo postaví úplně nové auto, napodobující jen ten design, je to plýtvání času, úsilí a znevažování slavného auta.
A vlastnictví repliky (ve většině případů není ani technicky shodná s originálem, i když výjimky jsou - třeba dvě nejslavnější repliky Bugatti Royale) hodně vypovídá o přízemnosti majitele daného auta.
TomasPT
pokud si ty firmy koupily od Mercedesu práva na kopírování designu, tak s tím není problém. Tenhle člověk je ale očividně neměl 😉
Avatar - beibej
beibej
dost debi 1ní. Chápal bych to kdyby sama automobilka nabízela takové auto. Nehledě na to, že repliky racků se vyrábí prodávají u některých firem. A když si to udělá jednotlivec v jednom kusu tak mu ukážem.
blowiik
:yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Zas ale je vidět, že soud byl spravedlivý - nechal zlikvidovat jen tu laminátovou kastli, podvozku se to netýká. Takže pokud si na to majitel bude chtít postavit repliku něčeho jiného (a dostane na to případně povolení), nic mu nebrání. Holt pokud je na design nějaký copyright, je právo na straně jeho vlastníka. A poznámka o Číně v článku je dost trefná.
WoodyPWX
... skoda auta a prace 😒 Vzdyt to byla pocta originalu. neco jako ziva socha. Ale chapu, snizuje to cenu originalu, ktere jsou jeste na trhu ;-\