"Při současných cenách pohonných hmot je nepřípustné, aby řidiči čerpali naftu, která je nekvalitní," řekl Kuba..a při jakých cenách je to přípustné, mistře Kubo ?
Není bohužel nic nového. To jsou důsledky masáže o nízké spotřebě. Vsadím se, že tak 70 - 80% lidí nenajede potřebné množství km, aby se diesel vyplatil a pak se diví. Servisní náklady jsou vyšší, v zimě ještě nutnost tankovat arktickou naftu atd. Skutečně mně překvapuje, kolik lidí si diesel koupí bez toho, aby si to spočítali, bez toho aby si zjistili, že soudobé diesely nejsou vhodné pro provoz ve městě. Rozhodně nejsem zavilým odpůrcem dieselů, ale když slyším argumenty jen o spotřebě, musím se smát. Pokud by někomu šlo POUZE o ekonomiku provozu, jezdili by všichni na LPG, nebo v lepším případě na CNG.
Ono ani u toho benzínu nebude vše v pořádku, tankuju téměř výlučně u Shell, a třeba v Rakousku či Itálii také Shell či Agip se spotřeba u stejného typu benzínu pohybuje řádově o 10 - 15 % níže, nemluvě o akceleraci.
;-);-) Tankuji benzín v Polsku a tady v tom kelouskoblbákově E 85. Naprostá spokojenost. Vídávám i takové blbečky,kteří v Kaufu skupují stolní oleje v ceně 25,- A lijou to do nafty.Čím náročnější motory na palivo ,tím větší *** se zde prodávají. :no:
Nejsi podle svych slov zavilym odpurcem dieselu- jenom tak mluvis.
Kdo si koupi vuz na jake palivo je prece jenom jeho vec. Vyssi servisni naklady nebo reci o nutnosti najezdit statisice km rocne jsou oblibenym, ale nepodlozenym argumentem. Arkticka nebo zimni nafta se prodava v zime automaticky vsude, neni nejaka "nutnost" ji shanet, staci jenom umet vzit cerpaci pistoli s hadici do ruky stejne jako u benzinu (nechme stranou nekvalitni CZ naftu kde ani tohle diky jejimu pancovani nepomuze). Nektere moderni diesely jezdi bez problemu i po tom meste a dosahuji porad nizsi spotreby.
Pravdu mas v tom ze to ale jenom o spotrebe neni, turbodiesely nabizi diky masivnimu krouticimu momentu vyssi uzivatelsky komfort- neni potreba tolik radit, auto zrychluje prakticky z jakychkoli otacek bez nekomu neprijemne zvukove kulisy vytoceneho motoru apod. .
Neexistuje pohon nebo motor co by byl univerzalne nejlepsi, tech promennych je spousta a nestestim je jenom to kdyz si nekdo koupi auto co mu nevyhovuje. Ale je to JEHO problem.
Tak to mě pobavilo:
turbodiesely nabizi diky masivnimu krouticimu momentu vyssi uzivatelsky komfort- neni potreba tolik radit, auto zrychluje prakticky z jakychkoli otacek bez nekomu neprijemne zvukove kulisy vytoceneho motoru apod.
příjemná zvuková kulisa, to je právě to, proč si majitelé dieselu takové auto koupili!!!!!!
turbobenzín nabízí výhody jak dieselu, tak benzinu, a přitom je to nádherný sametový benzín, nízká spotřeba, svižnější svezení, vyšší výkony, krouťák není vše, ještě nad benzínem krouťák z dieselu nezvítězil ve všech disciplínách :-)
uzivatelsky komfort beriem, ale s tou zvukovou kulisou to nemyslis vazne najma ak si vela casu v meste a v nizsich otackach . Slusne odhlucnene naftaky su az od strednej triedy aut. Na dialnici je to ine, hluk motora ustupi ostatnym hlukom a je klud